حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی مایکروسافت بند ۲ (microsoft band 2)

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

مایکروسافت در ادامه ابزار پوشیدنی خود که مایکروسافت بند نام داشت، نسخه دوم آن را با نام مایکروسافت بند ۲ معرفی کرد. شاید از خود بپرسید که دقیقا به چه دلیلی مایکروسافت چنین کاری کرده و نسل بعدی مایکروسافت بند را طراحی و راهی بازار نموده است؟ شاید طبق گفته خود آن ها، فروش بسیار خوب مایکروسافت بند نسل اول باعث شده است که چنین تصمیمی گرفته شود، شاید مایکروسافت به سلامتی خانواده می اندیشد(!) که خب البته این جواب بسیار کلی گویی است. شاید هم مایکروسافت در تلاش است که قابلیت های پلتفرم سلامتی خود را نشان دهد تا شرکای سخت افزاری دیگر، روی آن سرمایه گذاری کنند و این شرکت از این راه بتواند حضوری قوی در بازار داشته باشد. به هر روی هر کدام از این ها می تواند یک پاسخ برای ارایه دومین نسل این اسمارت بند باشد اما این ها بگذاریم کنار، اجازه بدهید نگاهی داشته باشیم به مایکروسافت بند ۲ و عملکرد آن. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

verge-2015-10-23_14-16-00.0

در وحله اول مسلما با ما موافقید که طراحی نسل دوم ارگونومیک تر است و بیشتر به دل می نشیند. البته هنوز هم کمی صاف و مستطیلی است اما وضعیت از نسل اول بهتر شده است. عمر باتری ۲ روزه آن را کم می دانند که البته دلیل این امر جای گرفتن این ابزار پوشیدنی در دسته “بند” ها است. اصولا مایکروسافت بند یک ساعت هوشمند نیست بلکه یک دستبند پایش سلامتی است که ضربان قلب شما را هم می تواند اندازه گیری کند. از این رو است که به باتری آن خرده گرفته اند اما به نظر ما بهتر از ۱ روز عمر باتری ساعت های هوشمند است.

microsoft-band-vs-band-2-comparison-charging

اما دومین ناامیدی را می توان در قیمت گذاری مایکروسافت دید. البته که همه شرکت ها با دیدن قیمت گذاری اپل، همه کمی راه را بازتر دیدند و قیمت ها را افزایش دادند اما باز هم قیمت ۲۴۹ دلاری این بند را گران دانسته و افزایش از ۱۹۹ دلار در نسل اول را جایز نمی دانند.

اما این ها همه شد انتقاد، نقطه برتری این بند چیست؟ نقطه برتری مایکروسافت بند ۲ همان نقطه برتری مایکروسافت است، یعنی نرم افزار. بخش نرم افزار پایش سلامتی این دستبند پایش سلامتی یکی از بهترین ها در نوع خودش است که البته کمی مدت همگام سازی اطلاعات روی حساب کاربری شما طول می کشد. مایکروسافت بند با هر پلتفرمی اعم از ویندوزفون، اندروید و iOS همگام می شود و این خود یک برتری است.

شاید به یاد داشته باشید که مایکروسافت این دستبند را با کورتانا هماهنگ کرده است اما این فقط در صورتی است که شما یک دیستگاه ویندوزی را همراه با آن داشته باشید. بسیار خوب، اجازه بدهید ویدیو بررسی این گجت جالب را از TheVerge ببینیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/okjsb[/aparat]

نظر شما درباره دستبند مایکروسافت بند ۲ چیست؟ برای یک گجت پوشیدنی، وسوسه برانگیز عمل کرد؟

[su_button url=”http://www.theverge.com/2015/10/29/9631634/new-microsoft-band-2-review-fitness-tracker” target=”blank” background=”#159f84″]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aryan.e.m

به نظر شما اینو بگیرم یا موتو؟

Mahdi. g4

مسخرست من موتو ۳۶۰ دارم خیلی شیک تر و پر کاربرد تر از اینه این دیگه چیه فقط میدوید قدم بشماره اینو که تمومه گوشیا قدم شمار دارن با برنامه میتونی حلش کنی بعدشم تو ایران سری اولش یک میلیون بود الان نمیدونم این سری دو چند میشه :unsure:

Chaarshir_ahwaz

فقظ امیدوارم مایکروسافت فکرنکنه در حد اپل برند شده که طرفدار سینه چاک داره بعد قیمت الکی روش بزاره مثه جریان سورفیساش
ارزونش کنه دست ما هم بش برسه

Ashkan-a2

بهش یه surface book میدادن که طرف نیاد با macbook تیزر درست کنه !!!!‌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)