حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی مانیتور خمیده مدل CF390 محصولی از Samsung

مانیتوری برای گیمرهای حرفه‌ای؛ سامسونگ از زمان ارائه اولین مانیتور Curved LED در سال ۲۰۱۴، همواره به طراحی مانیتورهایCurved  خود، متناسب با نیاز کاربران مختلف توجه کرده است. مانیتور CF390 سامسونگ با بهره‌گیری از آخرین نوآوری‌های روز دنیا ازجمله خمیدگی بیشتر (R1800به معنای شعاع انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری) و کیفیت بالای تصویر، منطبق با شکل کروی چشم انسان طراحی شده است. این شاید ساده‌ترین توصیف برای مانیتور جدید Curved سامسونگ باشد. این مانیتور علاوه بر اینکه می‌تواند برای گیمرها و شیفتگان دنیای بازی جذاب باشد، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود توانسته ‌است نیازهای گسترده کاربران حرفه‌ای را نیز برآورده کند و تجربه بصری بهتری برای استفاده طولانی‌مدت کاربران به ارمغان بیاورد.

مانیتورهای CF591 و CF390 سامسونگ، هر دو مجهز به پنل خمیده با رزولوشن ۱۰۸۰p هستند. بنابراین اولین مزیت و جذابیت برای گیمرها، پنل خمیده است. زاویه دید با شعاع انحنایی که سامسونگ در نظر گرفته یعنی ۱۸۰۰ میلی‌متر، بسیار عالی است. تاکنون تلویزیون‌ها و نمایشگرهایی با شعاع انحنای ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ میلی‌متر معرفی شده و چنین شعاع انحنای پایینی، کمتر عملی شده است. CF591 پنلی به قطر ۲۷ اینچ دارد و با بدنه‌ی سفید و نقره‌ای عرضه می‌شود. CF390 هم با بدنه‌ی براق مشکی، روانه‌ی بازار می‌شود و قطر پنل آن ۲۳٫۵ یا ۲۷ اینچ است.

IMG_1970

عمق رنگ هر دو مدل، ۸ بیت است و به عبارت دیگر ۱۶٫۷ میلیون رنگ نمایش داده می‌شود. روشنایی ۲۵۰ شمع بر مترمربع است. کنتراست ۱ به ۳۰۰۰ و پوشش ۱۱۹ درصدی گستره‌ی رنگ sRGB مشخصه‌ی بسیار جالب مدل CF591 است. با این تفاسیر، مشخصات کاغذی نشان می‌دهد که کیفیت هر دو پنل، فوق‌العاده است، منتظر اولین مشخصات واقعی هستیم! رفرش‌ریتی که سامسونگ ذکر کرده، ۶۰ هرتز است. عدد خوبی است اما محدوده‌ی تغییر ذکر نشده است. شاید ۳۰ و شاید ۴۵ الی ۶۰ هرتز، محدوده‌ی تغییرات باشد. هر چه وسیع‌تر، بهتر.

IMG_1968

IMG_1981

IMG_1974

در مدل CF591 یک عدد دیسپلی‌پورت، دو پورت HDMI 1.4 (بدون رزولوشن ۴K پورت HDMI 2.0 هم الزامی نیست)، یک D-Sub و ورودی صدا به چشم می‌خورد اما در CF390، فقط HDMI و D-Sub تعبیه شده است. در مورد وجود پورت معروف USB اطلاعاتی موجود نیست. این مانیتور سامسونگ توسط تکنولوژی AMD FreeSync برمبنای پورت HDMI پشتیبانی می‌شود، به این معنی که نرخ بازنشانی تصویر را با همین پارامتر در کارت گرافیک AMD همزمان می‌سازد و باعث کاهش تأخیر سیگنال ورودی می‌شود، همچنین Lag ویدئویی را در خلال بازی به شدت کاهش می‌دهد. علاوه بر این میدان دید مانیتورهای Curved سامسونگ برای ارائه جزئیات بیشتر تصویر گسترده‌تر شده است.

IMG_1979 IMG_1980

IMG_1976

درنتیجه، به‌منظور ارائه تصویری یکنواخت‌، مانیتور CF390 سامسونگ دارای زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای گسترده است. این میدان دید وسیع سبب می‌شود تا کاربران بتوانند از دامنه جزئیات بصری کاملی از هر زاویه‌ای در یک مکان لذت ببرند.

Screen Shot 2017-01-27 at 12.48.46 PM

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....