حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی طراحی ۳۶۰ درجه تلویزیون‌های SUHD سامسونگ

نوشته

7 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار، سامسونگ

افزایش چند ۱۰ اینچی اندازه تلویزیون‌ها با اینکه تماشای تصاویر را لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر کرده است اما چالش پیداکردن محل مناسب تلویزیون‌ها در خانه‌ها را به وجود آورده است. جدیدترین تلویزیون‌های SUHD سامسونگ به کمک طراحی منحصربه‌فرد ۳۶۰ درجه، پنل فوق مشکی و پوشاندن تمامی پیچ‌ها و درگاه‌های کابینت پشت تلویزیون، مشکلات مربوط به استقرار این دستگاه‌ها را برطرف کرده است.

این چالش که برای خریداران و صاحبان این دستگاه‌ها به دفعات رخ داده، به دلیل طراحی تخت و غیرقابل انعطاف تلویزیون‌ها پیش می‌آید. این نوع از طراحی صاحبان تلویزیون‌ها را مجبور می‌کرد تا برای قرار دادن دستگاه در خانه‌ها تنها مکان‌هایی مانند گوشه‌ اتاق‌ها یا انتهای سالن‌ها را را انتخاب کنند.

هر چند که کار به اینجا ختم نمی‌شد و تازه بعد از اولین تابش نور خورشید به درون اتاق‌ها بود که بینندگان متوجه مکان نادرست جاگیری تلویزیون‌ها می‌شدند. نوری که با تابش مستقیم بر روی نمایشگر تلویزیون کیفیت تصویری متفاوت را در هنگام روز و شب برای بینندگان رقم می‌زد. به همین دلیل در بسیاری از اوقات افراد مجبور به تغییر زاویه تلویزیون‌ها یا محل نشستن خود می‌شدند.

برای حل این مشکل تلویزیون‌های ۲۰۱۶ SUHD سامسونگ با سروشکلی جدید و طراحی ۳۶۰ درجه‌ای تولید شده‌اند. عبارت ۳۶۰ درجه در واقع به طراحی یکپارچه و هماهنگ تمامی ابعاد و قسمت‌های این تلویزیون‌ها مانند قاب، پنل و کابینت پشت آن اشاره دارد.

پوشاندن تمامی درگاه‌ها و شیارهای کابینت پشت تلویزیون‌‌ این امکان را به صاحبان آنها داده است تا بدون نگرانی از زشتی و شلوغی سیم‌ها و کابل‌های تودرتوی پشت تلویزیون‌ها این دستگاه‌ها را در مکان‌های مورد نظر خود جای دهند.

suhd-design360-1

نمای پشت تلویزیون با حضور خط فلزی که به صورت افقی بر روی آن قرار گرفته و در غیاب انواع و اقسام پیچ‌ها و روزنه‌های معمول در تلویزیون‌ها ظاهری یکدست و موزون پیدا کرده است.

به کمک این موضوع دیگر نیازی به تغییرات پیاپی دکوراسیون خانه‌ها برای پیدا کردن مکان مناسب تلویزیون‌ها نخواهد بود، چرا که این دستگاه‌ها با انعطافی که در طراحی خود دارند می‌توانند به سادگی در تمامی قسمت‌های اتاق‌ها و سالن‌ها یا حتی آشپزخانه‌ها قرار بگیرند.

تابش نور خورشید بر روی صفحه تلویزیون از موارد بسیار آزاردهنده‌ای است که می‌تواند برای هر بیننده‌ای رخ دهد. این موضوع با استفاده از فناوری پنل‌های فوق مشکی در تلویزیون‌های SUHD سامسونگ برطرف شده است. در این فناوری نورهای تابیده شده به نمایشگر به جای انعکاس و بازتاب دوباره آن، جذب و منحرف می‌شود تا کوچکترین انعکاس نوری در چشم بیینده صورت نگیرد.

حضور این پنل قدرتمند در کنار قاب بسیار نازک صفحه نمایش تلویزیون باعث شده تا تمامی مواردی که ظرفیت برهم زدن تمرکز بیننده را دارد از تلویزیون‌ گرفته شود و راهی جدید برای غوطه‌ور شدن هر چه بیشتر تماشاگران قاب جادویی آغاز شود.

طراحی ۳۶۰ درجه تلویزیون‌های SUHD موجب شده تا علاوه بر راحتی هر چه بیشتر بیننده‌ها در تماشای تلویزیون از زوایای مختلف، طراحی دکوراسیون خانه‌ها راحت‌تر از قبل صورت بگیرد. در واقع این طراحی تلویزیون‌های ۵۵ تا ۸۸ اینچی SUHD را به پیکره‌ای هماهنگ و خوش‌تراش در کنار سایر اسباب و اثاثیه‌های خانه تبدیل کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BENI.chalton

بهترین تلویزیون تاریخ tv،واقعا محشره این تلویزیون بهترین دقت رنگ شادابی رنگها و کیفیت فوق الاده باعث شده امسال لقب بهترین تلویزیون رو بگیره،الان سامسونگ با امسال میشه ۱۰ سال که لقب بهترین صفحه نمایش دنیارو برای خودش کرده،برندهای دیگه یاد بگیرند.

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

عالی خیلی عالین خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

milad.danesh

طراحیش بسیار زیباس ولی همچنان من oled های LG رو بیشتر میپسندم

MOAZEZ

بهترین مدل سامسونگks9800 با کنتراست۳۳۰۰ و عمق رنگ مشکی۰٫۰۳۳و روشنایی ۱۰۰۰نیت یک تلویزیون معمولی محسوب میشه. حالا پرچمدار سونی Z9D داشته باشید کنتراست۹۰۰۰ و عمق رنگ مشکی ۰٫۰۲۹و روشنایی ۱۹۰۰نیت. اصلا این تلویزیون سونی که رقیب نداره. حالا میریم سراغ تلویزیون پرچمدار قبلی سونیX940Dبا کنتراست ۳۵۰۰ و عمق رنگ مشکی ۰٫۰۳۲ و روشنایی ۱۴۰۰نیت. حریف اینم نمیشهKS9800. حالا اینایی که طبق تبلیغات تلویزیون نظر میدن فازشونو بگن. اگه فکر میکنید حرفام اشتباهه اینم لینک مقایسه.
http://www.usatoday.com/story/tech/2016/08/16/oled-vs-led-tvs-thanks-hdr-gap-closing/88876942/

BENI.chalton

معزز سونی دیگه تموم شد حالا تو خودتو به در و دیوار بزن،الان ۱۰ سال هست که بهترین کیفیت تلویزیون ها رو سامسونگ به خودش اختصاص داده،والا ما اسمی از سونی نشنیدیم.

ARMTIN

اولا به گفته همین سایت بهترین tv 2016
۱-LG OLED65G6P
Color saturation: ~99% of DCI-P3 color gamut
۲-SAMSUNG UN78KS9800
Color saturation: ~95% of DCI-P3 color gamut
۳-SONY XBR-75X940D
Color saturation: 90%+ of DCI-P3 color gamut
۴-VIZIO P75-c1
Color saturation: 90%+ of DCI-P3 color gamut
معزز خان نمیدونم شما که تو چیزی که مهارت و سر رشته نداری چرا نظر می دهی ؟؟؟؟؟
من ۱۲ سال تو کار tv هستم تجربه که به دست اوردم الا بهتر عمل کرد در سطح پریمیوم در oLED شرکت LG دیدم G6 الا بهترین و قوی ترین در رده پرچمدار TV امسال هست!!!!
Tvسری X رده D (٢٠١۶) سونی و سری suhd رده ks(٢٠١۶) سامسونگ از پنل های ips با تکنولوژی کوانتوم دات نانو کریستال به صورت مشترک درtv
استفاده کردند
سونی وسامسونگ توان رقابت با بالارده سری g6 شرکت lg ندارند عملکرد صدا و عمق مشکی ، رنج دینامیک رنگ این سری بی نظیر هست
متاسفانه شما فقط به پرچمدار سونی توجه و عنایت خاصی داری مثلا سری x940D اصلا تو ایران نیست
فقط سری x930D اونم به صورت محدود وارد شده
تجربه کاری من در بخش tv HDR جدید سونی
عمق مشکی و نت نوری تو مدل های (۹ و ۸ و ۷ سری D )سونی تفاوت فاحش در ۹ و ۸ زیاد هست
عملکرد ضعیف در زاویه دید و عمق مشکی مشکلات اساسی در سری ۸ و ۷ هست .
دوست عزیز اکثر مردم توان خرید سری ۸ و ۷ سری D
سونی ندارند چه برسه به سری ۹ ?!!!
شما اگه ks8000 سامسونگ با x8500Dسونی از نزدیک ببینی متوجه میشی سونی از عمد در این سری تعبیض قائل شده در مقابل رقیبش عملکرد ضعیفی ارائه میده !!!!
کسی میخواهد در سری ۸ مدل ۲۰۱۶ مقدار پول زیادی هزینه کنه به حرف های منو و شما متکی نمیشه تا چیزی از نزدیک و مدل های مشابه در کنار هم مقایسه نکنه تصمیم به خرید TV گرون قیمت نمیکنه !!!!
مثلا سری uh از پنل ips که ۴k hdr شرکت lg هست از لحاظ کیفیت عملکرد ضعیف تری از سری ks و D
نشون میده اما امکانات بیشتر و قیمتی ارزان تر به مصرف کننده ارائه میده
اغراق بیش از حد شما در مورد سونی در بخش TV عدم تجربه کافی شما در این حوضه میرسونه
یا حق ✋

mega08

توام نمودی خودتو ها . الان اینجا از سونی حرفی زده شده ؟
بیشتر داره از طراحی صحبت میکنه .نه از مشخصات .
طراحی سونی قدیمیه ی صفحه فلت.
هر وقت از مشخصات فنی و سخت افزاری حرفی اومد وسط حرف تو درسته

blade

سلام آقای معزز خواهشا یه چندتا لینک مقایسه و نقد و بررسی sony x850d رو هم میزارین چون می خوام این تلویزیون رو بخرم ممنون

MOAZEZ

دوست عزیز بررسی ها ازش خیلی تعریف کردن و تو محدوده قیمتی ۴٫۵میلیون تومن در سایز۵۵اینچ هیچ رقیبی نداره.کل برندهارو هم بگردی براش رقیب پیدا نمیکنی

ARMTIN

معزز من نمیدونم چرا انقدر اطلاعات غلط به مردم میدی ؟؟؟؟؟
LG ، سامسونگ ، سونی هر سه در سال ۲۰۱۶ از TV 4k hdr در چند سری ٩،٨،٧ معرفی کردند
سری ۸ : X8500D سونی -ks8000 سامسونگ -uh8500v ال جی
بهترین رنج دینامیک و عمق مشکی و زاویه
دید مطلق به ks8000 هست
X8500D رنج دینامیک خوبی داره ولی متاسفانه عمق مشکی خیلی ضعیف داره
صدا اسپکرش هم نسبت به x850c ضعیف تر هست زاویه دید در کنار افت پیدا میکنه
Uh850v رنج دینامیک کمتر از x8500Dداره عمق مشکی ضعیف عمل میکنه زاویه در کنار افت پیدا میکنه اما امکانات از قبیل ۳D و ٢ عدد عینک ۳D و کنترل جادویی دارای ریسور (dvb-s (s2 دارای شبکه ٢ تیونر هوای و اینترنتی و… قیمت ٣۶٠٠ در بازار هست 

Phenomenalll30

خیلی خوشگله،کاشکی یه بررسی کامل ازش بزارید لطف.کنید قیمت هم اعلام کنید!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....