حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس توسط دیسپلی‌میت؛ تغییراتی تاثیرگذار

نوشته

8 سال قبل | 122 دیدگاه | ترنجی

 

در این که سامسونگ برای هر مدل از دستگاه های خود در زمینه پرچمدار نسبت به قبلی تغییراتی را اعمال می کند، شکی نداریم و هر بار شاهد هستیم که مقام بهترین، بهتر شده و دستگاه جدید لقب بهترین را می‌گیرد. همین مورد برای سری اس و سری نوت نیز صادق است. سری اس با رونمایی خود بهترین صفحه آمولد را معرفی می‌کند اما در نهایت سری نوت باز هم مقام بهترین را در دست می‌گیرد. پس بد نیست اکنون صفحه نمایش نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس را در یک رده قرار دهیم. بله؛ شما با بهترین صفحه نمایش آمولد ساخته شده توسط سامسونگ رو به رو خواهید بود.

به گفته آزمایشگاه Displaymate تعییراتی در این صفحه نمایش به نسبت مدل اس روی داده است. این تغییرات کاملا مثبت بوده و باعث شده است تاثیر بسیار خوبی را از نظر کلی بر روی تجربه کاربر داشته باشد. همانطوری که می‌دانیم این دو دستگاه از صفحه نمایش Quad HD بهره برده‌اند. بدون شک فقط کافیست شما یک بار به صفحه نمایش آمولد نگاه کنید، محال است مجذوب این میزان رنگ و روشنایی نشوید. گلکسی نوت ۴ در زمان خودش بهترین صفحه نمایش شد. برای مقایسه باید به این مورد اشاره کنیم که پنل استفاده شده در دو دستگاه مذکور کم مصرف تر شده است اما در عوض شفافیت خود را حفظ کرده است و از نظر تولید رنگ ها بهبود های خوبی را به خود دیده است.

از سال ۲۰۱۰ که سامسونگ تمرکز ویژه‌ای بر روی آمولد انجام داد تا کنون تغییرات زیادی را شاهد بودیم. دیسپلی‌میت با گفتن ” Next Generation of Mobile Displays”  به این مورد اشاره می‌کند که با نسل بعدی از صفحه نمایش دستگاه ها رو به رو هستیم. ۵۱۸ پیکسل در هر اینج گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس همانند نسل قبلی می‌توانند چهار نوع پردازش تولید رنگ داشته باشند. Adaptive Display در کنار AMOLED Photo و AMOLED Cinema به یک سمت، Basic Screen Mode نیز در سمت دیگر باعث خواهد شد تا با دقیق ترین نوع صفحه نمایش رو به رو باشیم. در هر یک از اقسام گفته شده، میزان غلظت و گاما تصاویر مختلف خواهد بود. جدا از این که هر حالت برای موقعیتی برنامه ریزی شده است، شاید هر کدام برای هر شخص مناسب و برای شخص دیگر نامناسب باشد که کمی مسئله شخصی خواهد شد.

در هر صورت پیشرفت های زیادی را به صورت فنی شاهد هستیم اما با هم گزارش این موارد را ببینیم:

Screen Shot 2015-08-18 at 10.42.27 PMScreen Shot 2015-08-18 at 10.42.38 PM Screen Shot 2015-08-18 at 10.42.52 PM Screen Shot 2015-08-18 at 10.42.58 PM Screen Shot 2015-08-18 at 10.43.05 PM

Ref_Colors_29 Gamut_29 Err_Colors_29b Gamma_29

اگر شما هم همانند ما مشتاق رنگ واقعی نمایشگر هستید، حالت Basic در اختیار شماست و اگر می خواهید فیلم تماشا کنید یا عکس های خود را ببینید روی حالت های مخصوص فیلم و عکس قرار بدهید و البته می توانید از حالت هوشمند بهره ببرید. همانطوری که اشاره شد، مصرف انرژی کمتر شده است، بازتاب از صفحه نمایش بهتر شده و در نهایت با صفحه نمایش بسیار بهتری رو به رو هستیم. برای مقایسه بد نیست به لینک زیر مراجعه کنید:

نقد و بررسی نمایشگر گلکسی اس۶ و گلکسی اس۶ اج

 

نظر شما چیست؟ ما که به شدت منتظر تست های ویدئویی این صفحه نمایش هستیم. شما چطور؟

[su_button url=”http://displaymate.com/Galaxy_Note5_ShootOut_1.htm”]displaymate[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
122 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sirish tech

عالیه
ولی حیف گرونه :unsure:

احمد

ارزش خرید داره به شدت

Feili

خدایی این دیسپلی میت کرکر خندس
فقط گوشی های سامسونگ و اپل رو مقایسه میکنه و بعد میگه سامسونگ بهترین صفحه امولد و اپل بهترین صفحه ال سی دی

negar

فیلی جون اگه کرکر و خندس چرا برای شما مهمه؟ :unsure:

Feili

کی گفته برام مهمه فقط بهش میخندم

negar

حتما مهمه که وقت گرانبهاتو ( :whistle: ) میزاری و تند تند نظر میدین

Saeed Sj

اتفاقا دیسپلی میت کار درستی میکنه ! خب باید هم برندهای قدرتمندی همچون سامسونگ و اپل رو مقایسه کنه! پس انتظار داری برندهایی از Others مثل شیاومی سونی و…. رو بیاره ؟ :unsure: واقعا که

Feili

برو مقایسه صفحه نمایش z3+ با s6 ترنجی رو ببین z3+ له کرد s6 رو

S-M-B

یه سوال
اگه حرف دیسپلی میت چیز دیگه ای بود الان هم قبولش داشتی؟
هنوز یادتون رفته S6 با اون همه دک و پز جلوی Z3 plus کم اورد؟

رضا (z best)

تبریک می گم به طرفداران سامسونگ
ولی من به شخصه صفحات سامسونگ رو نمی پسندم

raminrx7

نظرتون بسیار محترمه دوست عزیز هرچند مخالفم!
کاش همه مثل شما با شخصیت نظرشون رو بگن فقط
با گفتن اراجیف فقط دید بقیه به ادم عوض میشه نه گوشی!
موفق باشید :rose:

رضا (z best)

نظر لطفته رامین جان
به هر حال با احترام صحبت کردن وظیفس :rose:

Moazez

فقط رامین دیسپلی میتو خیلی قبول داره. خیلی جالبه دیسپلی میت دفعه قبل میگفت اس سیکس هیچ ایرادی نداره بعد الان میگه این صفحش از اس سیکس بهتره. مثل این میمونه که بگیم بالاتر از سیاهی رنگی داریم!!! اگه اون بی ایراد بود پس چرا الان میگی نوت بهتره و اگه نوت نقصی نداره چرا دفعه ی دیگه میخوای بگی مثلا s7 بهتره. چقدر جیره خوار کم حافظه ای هست دیسپلی میت.

سینا عطایی

فکر می کنم مسئله هست که توجه ندارین، دیسپلی میت میگه “بهترین تا الان” نه “بی نقص”
و این جالب نیست که شما بدون هیچ علمی از معیارهای سنجش نمایشگر و تکیه به آنچه که از نظر “چشم شما” “واقعی تره”، زحمات یک مرجع رو با عنوان “جیره خوار کم حافظه” توصیف کنید.
لطفا فرهنگ بیان عقاید و کامنت نوشتن رو رعایت کنید(خطاب به همه کاربران محترم)در غیر این صورت بخورد ما عوض خواهد شد.

Moazez

آقای عطایی وقتی یک سایت میاد آلفا گاما نقاشی میکنه میگه دقیق ترین در حالی که این صفحه نمایش کلی خطای رنگ و اشباع داره مشخصه وضعیت این سایت چجوریه. انقدر نامعتبره که هیچ برندی گوشی در اختیارش نمیذاره. باید اسم این سایتو بذارن دیسپلی سام میت. اگه به این سایت ۱۱۰۰ هم بدن چون همون ۱۱۰۰ رو دیده میگه این گوشی بهترینه. دیسپلی میت گوشیهای سونی رو بررسی کنه فکر کنم سکته مغزی بزنه.

سینا عطایی

مطمئن باشید در اشتباهید

Moazez

نه بردار :rose:

negar

در این که سامسونگ برای هر مدل از دستگاه های خود در زمینه پرچمدار نسبت به قبلی تغییراتی را اعمال می کند، شکی نداریم و هر بار شاهد هستیم که مقام بهترین، بهتر شده و دستگاه جدید لقب بهترین را می‌گیرد. :rose: :yahoo: :heart:

Feili

البته بهترین نسبت به نسل قبلش نه چیز دیگه
چون دستگاه رو با نسل قبلش مقایسه میکنه

Feili

من فون آرنا رو اصلا قبول ندارم
Doxmark رو قبول دارم فقط عیبش اینکه گوشی آپدیت میگره رو دوباره بررسی نمیکنه و امتیاز بیشتر به معنی کیفیت بیشتر نیست چون این امتیاز ها به خیلی چیزا مربوط میشه
اینم مقایسه دوربین
itresan.com/79705/مقایسه-نمایشگر-۶-پرچم‌دار-ال‌جی-g4،-سو.html
بعدش ترنجی هم مقایسه کرد و z3 plus با اقتدار برد

Feili

ببخشید dxomark

galaxy

دیسپلی میتو قبول نداری فون ارنا رو قبول نداری
تو اصلا کی هستی بخوای اظهار نظر کنی توی الاف کامنت نهویسی هروقت در حدی شدی و تخصصت در حدی شد که بخوای حتی اسم دیسپلی میتو ببری بعد نظر بده
هیچ کیم تورو قبول نداره
Dr. Raymond M. Soneira
President, DisplayMate Technologies Corporation
بالای پست اصلی تو سایت دیسپلی میت اسم یارو خورده یارو دکتره بعد توی نیم وجب بچه میای میگی فلان بسیار

Feili

یعنی صفحه نمایشی که سفیدو صورتی و زرد، قرمزو نارنجی،سبزو سیاه و رنگ های اشباغ شده نشون بده بهترین دقت رنگو داره!!
بعش دیسپلی میت فقط دستگاه سامسونگ رو با نسل قبلش مقایسه میکنه
برو بخواب وقت خوابته

trojan

صفحه نمایش های سامی واقعا ضعیفن هم تو رنگ و نوعش…هنوز حتی توی آخرین پرچمداراش مکل سایه که حتی ترنجی هم یه بار بررسی شو کرد وجد داره…واسه یه پرچمدار کاملا افت هستش مشکل سایه……رنگ هم سونی خیلی سر تر هستش از سامی….بعدشم اپل

mohammadx8

نگار چرا لایکات اینقدر زیاده؟
یه اوهوم بگی۳۰ نفر لایکت میزنن(دیدم که میگم)
فک کنم بخاطر تیپ و قیافه باشه وگرنه من حرفتو کپی پیست کردم گذاشتم یه پست دیگه . اصلا لایک نخورد ۴تا فحش هم دادن 😥 :yes:

tonypb

جالبه گوشی نیومده رو هم باتریشو تست کردن هم صفحه شو…اونم مفصل…عجب… :whistle:
بقیه بعد ۱ ماه میاد…

فرشاد بندری

دیسپلی میت میگفت اس شیش بهترین صفحه نمایشو داره ولی وقتی اس شیش خریدم متوجه چندتا مورد خیلی بد شدم. اول اینکه رنگ سفید رو اصلا نمیتونه درست نشون بده و قشنگ زرد و کرم نشون میده وقتی بذاریدش کنار یه ایفون متوجه حرفم میشید.دومین موردش اینکه تو زوایا کمی تغییر رنگ داره در صورتی که تو ایفون از هر زاویه ای نگاه کنید اصلا تغییر رنگ نداره، تنها خوبیه اس شیش همون عمق رنگ مشکیشه. با اینکه صفحه نمایشش Qhd هست ولی من صفحه ایفون رو کاملا بهش ترجیح میدم. یه مساله دیگه هم اینکه اکثر جاهای گوشی و برنامه ها رنگشون سفیده واسه همین به نظرم نشون دادن رنگ سفید مهمتر از رنگ مشکیه، که تو این مورد اس شیش واقعا افتضاحه، امیدوارم تو نوت ۵ این مشکل زاویه دید و رنگ سفید حل شده باشه

Ari khan

عجب داستانی شده این اس۶ شما هم!!!! :scratch:

Ari khan

من همچین جسارتی نکردم!!!!

Mohammad.Reza

من روی Amoled Cinema گذاشتم، کنار G2 برادرم، تازه متوجه تفاوت شدم.مثل قضیه ی گرافیک Xbox One می مونه که میگن از PS4 خیلی ضعیف تره در حالی که گرافیکش خوبه و تا کنار PS4 نذارین و مقایسه نکنین امکان نداره متوجه تفاوت بشین.یعنی اصلا مشکلی نیست که به چشم بیاد و این قدر شدید باشه که افتضاح بدونیمش.در وبگردی حرف شما درسته اما در بازی ها و فیلم دیدن تجربه ی Amoled با اختلاف بهتر از صفحه ی ایفونه.من شخصا رنگ های دیگه رو فوق العاده بهتر می دونم و به نظرم بیش تر تاثیرگذارند.توی مقایسه ی ترنجی هم اگر به عکس گوجه ها و رنگ سبز گیاهان دقت کنید، Z3+ توی رنگ ها بیش از حد اغراق کرده و رنگ ها خراب شدن ولی رنگ های S6 زیبا و دلنشین شدند(توی حالت cinema و vivid).این مسئله ی تغییر رنگ هم واقعا کم تر از حدیه که به چشم بیاد.شما که گفتین دقت کردم،توی زاویه ی حدود ۶۰ درجه خیلی کم به سبز متمایل میشه و توی زوایای خیلی بالا(حدود ۱۶۰ درجه) این رنگ سبز پررنگ میشه و کاملا تغییر محسوس میشه.توی زوایای عادی که کاربر باهاش برخورد داره اصلا مشکلی وجود نداره.تا الان هم من خیلی بهش دقت نکرده بودم چون واقعا پیش نمیاد کسی از زوایای خیلی بالا بخواد به گوشی نگاه کنه چه برسه به این که باهاش کار کنه.توی زوایای طولی اصلا مشکلی نیست و رنگ ها بدون تغییر می مونن.در ضمن تفاوت رزولوشن ها توی متن به چشم میاد نه بازی ها و کار های عادی.

S-M-B

زد ۳ پلاس نورش روی حداکثر تنظیم شده بود ذوست عزیز اگه توجه کنی.وقتی نورش روی حداکثر باشه در نظر میاد که رنگهاش خراب شدند.

بله اتفاقا الان اختلافغ سر همین موارد جزیی ه.

✰ BARDIYA ✰

واقعا این دیسپلی میت مسخره کرده خودشو جالبه از اس ۱ همش صفحه نمایش سامسونگ رو بررسی میکنه و میگه بهترین صفحه نمایش بین تمام گوشی ها اما در عمل چیزی که شاهد هستیم خلاف این موضوع هست!!! :scratch:
یکی نیست به این سایت بگه تو که صفحه نمایش بقیه گوشی ها رو مقایسه نمیکنی از کجا میدونی بهترین صفحه نمایش و طبیعی ترین صفحه نمایش رو داره!!! :whistle: :whistle:
حتما از نظر این سایت رنگ سفید رو زرد و قرمز رو نارنجی نشون دادن که عادت صفحه نمایش های AMOLED سامسونگ هم دقت رنگ بالای گوشی هست!!
شاید در بین گوشی های سامسونگ و نسبت به نسل قبل بهتر باشه اما این دلیل نمیشه بهش گفت بهترین صفحه نمایش و دقت رنگ رو داره!!! :wacko: :wacko: در صورتی این سایت میتونه این ادعا رو داشته باشه که صفحه نمایش تمام برند ها رو بررسی کنه بعد این نظر رو بده!! :scratch: :scratch:
من که این سایت رو اصلا قبول ندارم تا زمانی که صفحه نمایش تمام برند ها رو بررسی نکرده باشه و نظر بده…
موفق باشید :rose: :rose:

trojan

حساب کن سامی واس تبلیغ و فروش بیشتر به مغازه دارای ایران پول و وعده جایزه میده تا بیشتر تبلیغشو کنن….بعدا میخای یه سایت این سات مجانی واسش کار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیالت جمع از الان میگم گلگسی ۱۰ رو هم میگه بهترینه……

K.m

دوست عزیز با عرض معذرت از شما موقعی که مطمن نیستیم که آیا این سایت تحت نفوذ یا سلطه سامسونگ هست و مطلقا در مورد روال کار و تست های این سایت اطلاعات نداریم یه مقدار بی انصافی هست متهم کردن همه.ماها کلا همه رو خوب متهم میکنیم و همیشه پای یه دشمن فرضی رو وسط میکشیم.اینجور باشه من هم راحت میگم موسسه ایی که دیروز پستش رو خوندیم که جایزه مولتی مدیا رو داد به یک گوشی رشوه گرفته،که مسلما اینجوری سنگ رو سنگ بند نمیشه.در مورده قسمت دوم پیامتون دوست عزیز بازار و تجارت همینه،بقیه برندها هم همین کارها رو میکنن،اگر بگید نه بی انصافیه،در ضمن اگر سامسونگ میتونه این کار بکنه معنیش اینه بقیه هم میتونن.باسپاس و معذرت طولانی شد.

trojan

دوست عزیز یه سری سایتا کاملا مشخصه طرفدار چه برندی هستن……تو ایرانم ازشون هست…خلاصه اینا تامین میشن….اینم یکی از اونا…..
بحثی که میگی تجارت……تجارت به چه صورت؟؟؟حالا اگه به حرفشون عمل میکردن یه چیزی
چند بار لو رفته که پنچمارکها با هدف و واسه قوی نشون دادن دستگاهی دستکاری شده و اونا پول گرفتن؟؟
تهمت نیست واقعیته

raminrx7

اینم از بهترین صفحه نمایش بعد از باتری خوبش!
مورد بعدی میتونه کیفیت صدای عالی باشه
منتظر تست های صدا هم هستیم B-)

Mehrshad.HTC

چرا صداش باید عالی باشه؟ اسپیکر خاصی روز هست؟؟؟
یا با خلوص نیت اسپیکر گذاشتن که صداش عالی باشه؟

حسین

خلوص نیت!!! یعنی خراب این تیکه ای که گفتی شدم :))

S-M-B

منم با وجود اسپیکر هایی که سونی میذاره و خیلی هم با کیفیته بازهم کشته مرده کیفیت و بلندی اسپیکر های htc هستم.
دوست عزیزی که منتظر هستی.
تا وقتی کسی مثل سونی واسه رقابت با سامسونگ در بخش اسپیکر هست عمرا پای سامسونگ به در خونه htc باز بشه.این خط_اینم نشون*

im80za

مهرشاد جان شما انگار مراسم معرفی رو ندیدی
اولا که همون اسپیکر های اس ۶ هم صدای بلندتری تری از M9 داشت ولی فقط به پای کیفیت اچ تی سی نمیرسید و میکروفون های قوی تری هم در اس ۶ استفاده شده
دوما حالا در نوت ۵ سامسونگ گفته با تکنولوژی جدید کیفیت و بلندی صدا رو بسیار بهبود داده پس قطعا جز برترین هست و از اچ تی سی بهتره

REZA

im80za
شما خودت داری میگی صدای بلند ولی با کیفیت کمتر!!یعد میگی صدای سامسونگ بهتره!؟؟؟
خوبیه صدا رو تو بلندی میبینی؟؟
الان بهترین صدا رو اچ تی سی داره .گوشی های چن سال پیش نوکیا رو بیارم که صداش از همهی گوشی های امسال بهتر باشه؟؟؟یعنی اونا صداشون خوبه؟؟
:wacko:

raminrx7

دوستان ما الان هیچ کدوم که اطلاع کاملی از میزان و کیفیت صدای نوت۵ نداریم!!! پیشنهاد میکنم منتظر بمونیم تا تست هاش بیاد :rose:

Ari khan

نکته جالبتر ۲۱ درصد مصرف کمتر صفحه نمایش نوت۵ نسبت به صفحه نمایشه نوت۴ه!!!!
واقعا عالیه!!!! :yahoo:
حالا منتظر بررسی دوربینشم!!! 😉 که اونم حدس میزنم نتیجه چیه!
:yes:

minipro

وای باز الان بحث صفحه نمایش را میافته……
حالا دیسپلی میت میگه نت۵ بهترینه تا قبل اس ۶ بود قضیه اس۵ نشه واس۶ رو چند روز دیگه تو لیست بدترین ها نذاره خوبه……………

Ari khan

اگه دقت کنین و متن اصلی رو بخونین دیسپلی میت نوشته بهترین صفحه نمایش حال حاضری که تستش کردن!!!نه کل دوران!!اس۵ زمان خودش عالی بود اما نوت۴ از اون خیلی عالیتر بود و به همین علت اونجوری شد…اما میبینین همین حالا هم نوت۴ یکی از بهترین صفحه نمایشا رو داره و کسی همچون خبری راجع بهش نذاشته

mohsen happy

اینکه می فرمایید اس پنج در زمان خودش بهترین صفحه نمایش رو داشت رو قبول ندارم، با اینکه در حال حاضر صفحات اس ۶ و اس ۶ اج رو جذاب ترین صفحات نمایش برای موبایل می دونن ولی واقعا حتی همین حالا هم با کنار هم قرار دادن ام ۸ و زد ۲ و جی ۳ و گلکسی اس ۵ در کنار هم بدون هیچگونه جانبداری متوجه ضعف شدید دیسپلی اس ۵ خواهیم شد، متاسفانه صفحه متمایل به سبز اس ۵ و شیری رنگ بودن رنگ سفید در این موبایل واضحه و اونموقع هم از اظهار نظر عجیب دیسپلی میت متعجب شدم… حتی تا حدودی نسبت به اس ۴ شاهد عقبگرد بودیم… سامسونگ امسال گوشی های برازنده و قدرتمندی رو عرضه کرد که جای تقدیر داره ولی اس ۵ افتضاح ترین گوشیه سری اس سامسونگ تا کنون بوده و اگه سامسونگ پروژه صفر رو به درستی اجرا نمی کرد شاهد شکست سامسونگ در بازار پرچمدارهای ۲۰۱۵ بودیم… در حال حاضر خرید اس ۶ یا اس ۶ اج معقولانه ترین انتخابه… موفق باشید

Mehran

دوست من ادبیات شما مناسب اینجا نیست

Soorena

با همین دروغا و تبلیغات دروغ سامسونگ به من ۲۰۰ تومن ضرر در خرید سامسونگ وارد شد. حروم باشه بازاریاب عزیز!!!

negar

چرا؟؟

K.m

عجب.هر گوشی دست دوم بهوای بفروشی مسلما همینه ،کلاهت رو بنداز بالا با دویست همه چی تموم شد.اما یک چیزی من تمام کامنت های شما رو یادمه،و مشخصا میخواستی سونی بخری،چجور شد سامسونگ گول مالید سرت؟تو داخل نظراتت کامل میکوبیدی سامسونگ رو ،بعد رفتی سامسونگ خریدی؟اینجا غیر از خودت کسی مقصر نیست .البته اگر……

amir619

بچه تو یه چیز گیر کردم.
به نظرتون برم گلکسی اس۶ بخرم یا وایسم واسه ایفون۶s؟
اخه ایفون ۶ هم داریم میترسم ایفون۶sدرست مثل ایفون۶ باشه.
ترو خدا کمک کنید

raminrx7

از نظر ظاهر تقریبا مطمئن باش فرقی نداره!
به نظرم اس ۶اج گلد بگیر حالشو ببر
واقعا گوشی خاصی هست

Sajad

دوست عزیز قبل از هر چیز شما خواسته خودتو از سیستم عامل مشخص کن و بر اساس اون تصمیم بگیر. صرف آیفون یا سامسونگ بودن کافی نیست. در نهایت طرف شما اندروید و ios خواهد بود. وگرنه از نظر ظاهری و کیفیت اکثر گوشی ها به سطح قابل قبولی رسیدن. بعد از انتخاب سیستم عامل میتونید به جزئیات بیشتر توجه کنید.

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز ایفون ۶s از لحاظ طراحی که کاملا شبیه ایفون ۶ خواهد بود
اما از لحاظ سخت افزار تغییرات بزرگی میکنه از جمله دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل ، پردازنده جدید A9 ، فورس تاچ و…
اما انتخاب نهایی با خود شماست دوست عزیز میتونید صبر کنید تا ۱۸ شهریور یا اینکه اگه عجله دارید میتونید خریدتون رو انجام بدید… :rose: :rose:

S.M

شما هیچ وقت یک گوشی اندروید رو با ای او اس مقایسه نکن اگه هدف شما کار های معمولی مثل داشتن چند تا برنامه مانند لاین و وایبر و .. است ایفون هم خوبه ولی تو ای او اس بخوای یه آهنگ یا ویدئو دانلود کنی هزار تا مکافات و برنامه اضافی میخواد اگه بخوای از کامپیوتر فایل انتقال بدی یه مشکلات دیگه ای داره خودم تجربشو داشتم که میگم ولی تو اندروید راحت برنامه دلخواهتو نصب کن آهنگ و ویدئو راحت دانلود کن راحت فلش وصل کن به گوشیت اگه حرفه ای تری کاستوم رام های دلخواهتو نصب کن و خیییلی موارد دیگه.نظر شخصی بنده اینه که s6 بگیرید یا اگه فبلت میخواید منتظر نوت۵ بمونید.
امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم. :rose:

Nfs

.M مطمعنی ایفون داشتی؟ اخه کجای اهنگ ریختن ایفون سخته؟ 😐 کافیه برنامه ایتونز رو نصب کنی و گوشیت رو بهش وصل کنی. بعد هر اهنگی ویدیویی یا بازی خواستی میتونی بریزی روش . فاز اونایی هم که لایکت کردن هم نمیدونم چیه :wacko: :wacko:

Ari khan

@amir619
هیچ کدوم!!!فقط نوت۵!!اگه با سایزش مشکلی نداری 😉

amir619

بابا سایزش بزرگه نوت۵٫میخوام یه گوشی کوچیک بخرم به زودی ولی نمیدونمs6بخرم یا وایسم ایفون۶sبیاد.از طرفی میترسم چون ایفون۶ داریم ایفون۶sبرام تکراری بشه.
از یه طرفم میترسمs6بگیرم بعد منصرف بشم چرا یه ماه صبر نکردم
در ضمن با دو تا سیستم عاملم راحتم چون دوتاشم تجربه کردم.

S.M

اس۶ معلومه بهتره به حر حال جدید تره دوربینش فوق العاده بهتره شارژ سریع و شارژ وایرلس داره و … ولی کیفیت ساخت دو تاشون هم مثل هم عالیه.
سیستم عامل که براتون فرقی نداره و یه گوشی جمع و جور میخوای شک نکن اس ۶ بهتریه پشیمون نمیشی 😉

mostafam

دوست عزیز NFS :
درمورد آهنگ ریختن داخل گوشی آیفون مشکلاتی وجود داره مثلا اگه بخواید از یک گوشی دیگه آهنگی رو بگیرید باید با زاپیا کار کنید که در این صورت برای پخش آهنگ باید حتما از زاپیا پخش کنیم و این جور نیست که این آهنگ در موزیک پلیر باشه و بشه پخشش کرد که این برای من خیلی آزار دهنده است .اگه راه حل خاصی بلدید از راهنمایی شما ممنون میشم

Nfs

دوست عزیز شما میتونی اهنگ هایی که روی زاپیا هست رو روی کامپیوتر بریزید بعد دوباره از طریق ایتونز اهنگ هارو دوباره روی دستگاهتون بریزید شاید روی موزیک پلیر بیاد به هر حال این روش رو هم تست کنید :rose: :rose:

pika

خدایی من نمیفهمم ایم مدیر تبلیغات احمق LG واسه چی پول میگیره!
سامسونگ و موتورولا نیومده DXO و Displaymate بررسیش میکنن! اونوقت گوشی چند ماه پیش LG هیچ جا نیس! عوضش کنین این عوضیو! :negative: :negative: :negative:

Mehran

شاید میترسن نتیجه هاش بهتر شه کار و کاسبیشون به هم بریزه :negative:

Feili

DxO باید خود شرکت گوشی بهش بده تا بررسی کنه
دیسپلی میت هم ولش کن اصلا معتبر نیست

Mehdi_tr74

دیسپلی میت معتبر نیست؟؟؟
خب عزیز من معلومه وقتی من و شما چیزی از بررسی هاش سر در نمیاریم میشه نا معتبر
(به شخصه علمشو ندارم که از همه ی بررسیش سر در بیارم.)
یه سر به سایتش بزنی بد نیست عزیز
اگر معتبر نبود که انقدر خبراشو پوشش نمیدادن. اعتبار به همین میگن.

Feili

صفحه نمایشی که سفیدو صورتی و زرد، قرمزو نارنجی،سبزو سیاه که سامسونگیا به خیار میگفتن بادمجون :wacko: و رنگ های اشباغ شده نشون بده بهترین دقت رنگو داره!!
پس دیسپلی میت چرت میگه

m9472

دوست عزیز همه گوشی هارو بررسی میکنه اخرش نتیجه نهایی میگه نمیاد دونه دونه بگه من این گوشی رو بررسی کردم

samsung king

سامسونگ تو دیگه کی هستی
سامسونگ همیشه در صدر
بهترین گوشی دنیا وارد میشود ، من که صد در صد میخرمش

Just LG and Samsung

پنل آینده موبایلP OLED ال جی است تنها رقیب سوپر امولد سامسونگ اولد ال جی خواهد بود قطعا

Feili

مگه سامسونگ چی هست؟
صفحه نمایش S6 جلوی z3 کم میاره

im80za

شما فقط تست هاشو تو اینترنت دیدی ولی من زد ۳ و اس ۵ هر دو رو دارم جلوی چشم خودم هزار بار مقایسه گردم چه از لحاظ دوربین و چه از لحاظ نمایشگر S5 خیلی بهتره.
تنها برتری نمایشگر سونی رنگ سفیده و بس
شما هم هر چی میخوای به دروغگو فحش بده :yes:

Feili

پس هر دو رو بزار کنار هم و عکس بگیر و بزار تو سایت تا ببینیم

Just LG and Samsung

آقای مخملی عزیز چه جوری باید از شکلک های نظر دادن استفاده کرد؟وقتی روی شکلک میزنم نمیاد

پویا رحمانی

دوست من احتمالا مشکل از مرورگرتون باشه. با یه اپ دیگه چک کنید

احمد

افرین سامی

Yas

با نظر دیسپلی مخالفم.
من ب چشمای خودم رای میدم نه ب هر متخصص و کارشناسی…حالا فون ارنا باشه دیسپلی باشه یا هرسایت صاحب نامی..

Feili

فقط ソニー

Myxperia

بنده هم displaymate رو قبول ندارم…. چون در واقعیت گفته هاش به کسی ثابت نشده!
مطمئنا اصل تجربه کاربری از یک محصول هست نه نمودارها و امتیازها!

m9472

بهترین گوشی دنیا :heart:

m9472

اس۶ سفید کاملا دقیق نشون میده انقد مضخرف سر هم نکنید بیسوادا؟
اینم مدرک:http://uupload.ir/files/051b_galaxy-s6-display-4-copy.jpg
از همه گوشیا دقیق تر نشون میده از روی حسادت نمیدونید چی بگید واقعا براتون متاسفم

HEDAYAT

سلام دوستان
درباره ی مطلب،صفحه نمایش همه پرچمداران امسال واقعا فوق‌العاده بود،اگر مقایسه نکنید همه عالی هستند
(اینها هم همینطور)
منتهی چند پرسش داشتم، مچکر میشم پاسخ بدید؛)
راهی هست بدون اتصال هدفون و،،، در گوشی به رادیو گوش کرد؟!
اگر نمیشه برنامه ای سراغ دارید که بدون نیاز به اینترنت رادیو رو پخش کنه؟!
ببخشید بی ربط بودند

مچکر از پاسخ شما عزیزان

negar

هدایت عزیز سلام،تا اونجایی که من میدونم بعضی گوشی های نوکیا فقط این قابلیت رو داشت(n8 -x2-02 و ….).بعید میدونم همچین چیزی بشه چون نساز به سخت افزار داره :rose:

HEDAYAT

مچکر از پاسخ شما
فکر کنم فیلا باید به این اینترنت و کیفیت قانع باشم؛)

mehdi sami

ایول به سامسونگ 🙂 اس ۶ اج که خیلی صفحه نمایش دوست دوست داشتنی داره 🙂 و در نوت ۵ و اس ۶ اج پلاس حتما بهتر هم شده 🙂

Dontbon

خدایی پرچمدارای های امسال واقعا خوب بودن (LG.Samsung.Sony) البته هر کدوم ضعف هایی داشتن . سونی مشکل داغی رو داشت که با آپدیت بهتر شد . سامسونگ مشکل مدیریت رم که با اپدیت بهتر شد ولی حل نشد و رنگ سفید . الجی هم فکر کنم باتریش بود ولی در کنار این ضعفا هرکدوم ازین گوشی ها خوبیای خودشون رو دارن :good: هیچ کدومشون بی نقص نبوده و فکر نکنم حالاحالاهم یه گوشی بی نقصی وارد بازار بشه :bye:

Mohammad.Reza

اتفاقا پرچمدارای امسال به نظرم پر مشکل ترین ها بودن.زمان G2 و ZU و Note 3 به نظرم واقعا عالی بود که همه هم سطح و عالی بودن.الان باید دنبال کم نقص ترین بگردیم در حالی که قبلا دنبال بهترین بودیم.البته از یه جهت دیگه نگاه کنیم خوب شده چون گوشی ها در تمام سطوح دارن به بلوغ می رسن و مشکلات خاص تعیین کننده شدن.دیگه سونی صفحه نمایشش بد نیست یا سامسونگ بدنه ی گوشیاش افتضاح نیست.به هر حال من رقابت اون موقع رو بیش تر دوست داشتم اما الان مصرف کننده ها دارن بیش تر سود می کنند

پویا رحمانی

ما هر چقدر هم که سعی می کنیم به شما دوستان اطمینان کرده و کامنتها مستقیم منتشر شوند باز در نقطه ای ما را وادار به تاییدی کردن می کنید پس خواهشا دیگه گله ای در این زمینه نباشه اگر تاییدی کردن کامنت ها دائمی شد!
کاربر Feili شما در هر پست فقط دنبال به راه انداختن یک جنجال بی مورد هستید و طبیعیه که سایرین در برابر رفتار شما واکنش نشان می دهند. در صورت ادامه چنین روندی بلاک شما قطعی خواهد بود و در صورت تشخیص ساخت اکانت جایگزین قطعا مجدد بلاک خواهید شد چون یک بار فرصت به شما داده شد
خطابم به سایر دوستان هم هستش. صرفا به دنبال جنجال های بی مورد و بی نتیجه نباشید

Feili

چشم آقای رحمانی :rose:

erfan

واقعا ممنون اقای رحمانی واقعا یک سری چیز اضافی میگن ک معلومه ی کلمه شنیده و هی تکرارش میکنه ن تجربه ای با گوشی داشته ن اطلاعاتی..سامسونگ عالیه واقعا من تنها رقیباشو اول جی ۴ میبینم بعد ایفون ۶٫٫بابت پیگیریتونم ممنون

K.m

دوست عزیز عرفان همه گوشی ها خوب هستن و فقط به سلیقه ماها بر میگرده.

Feili

ببین اندازه ی مو های سرت مقایسه بین گوشی ها انجام دادم
واقعا صفحه نمایش s6 در مقابل z3 هیچ حرفی برای گفتن نداره چه برسه به z3+
تو اگه تجربه داشتی و حرفه ای بودی الان سونی دستت بود
بعدش چند روز پیش به من گفتی s6 بهترین دقت رنگو داره!! :wacko:
با این حرفت خیلی چیزا فهمیدم

mohsen happy

سلام و خسته نباشید
کاش دوستانی که تو بخش نظرات مشارکت میکنند فقط جمله آخر کامنت شما رو به صورت حدی اجرا می کردند و با اینکه میدونند چند نفری در پی بر هم زدن و تشنج تو نظرات هستن از پاسخگویی به اونا امتناع می کردند… در اون صورت نه بخش نظرات متشنج نمی شد و شما هم مجبور به تهدید بعضی ها نمی شدید… به هر حال با همه احترامی که برای دست اندر کاران سایت قایلم ولی باید نسبت به سانسور اعتراض کنم و دیگران هم بهتره به این خود سانسوری اعتراض کنند… این مهمترین گله ای هست که شما هم باید ازش استقبال کنید… به خاطر چند تا ترول که اتفاقا کارشون رو درست انجام میدن و هر وقت اراده میکنند جو سایت رو متشنج میکنند ، نباید نظرات منتظر تایید بمونن.

far_zad

جالبه همه طرفداران سونی با دیسپلی میت مخالفن.

یه مقدمه بگم در مورد دیسپلی میت:
رییس این موسسه آقای دکتر سونیرا هست که پرفسور فیزیک از دانشگاه پرینستون (این دانشگاه جز ۱۰ دانشگاه برتر جهان هست و اینشتین سالها تو این دانشگاه مشغول کارهای تحقیقاتی بود). ایشون سوابق زیادی تو کارهای پژوهشی و اجرایی تو بخش های مهم داشتن
http://www.displaymate.com/about.html
این موسسه یکی از معتبرترین موسسات برای ارزیابی، بهینه سازی، بررسی، تست، کالیبراسیون، سرویبس دهی، و همچنین تربیت افراد متخصص در زمینه صفحات نمایش هست.

این موسسه کارش اصلا بررسی تخصصی گوشی نیست. صرفا برندهای مطرح بازار رو از نظر صفحه نمایش بررسی میکنه و بررسی که انجام میده ده ها برابر معتبرتر و علمی تر از بررسی سایر سایتها هست.

اونوقت آقای x و y اینجا میگن فلان سایت چرت میگه و چشمای من درست میگه.
کلی دم و دستگاه پیشرفته با ارزش چند صد هزار دلار و آدم متخصص نشسته تو این موسسه اشتباه میکنن و اونوقت یکی که اصلا معلوم نیست اطلاعاتش چقدره میگه من قبول ندارم.

هر وقت یاد گرفتین که کالیبراسیون صفحه نمایش چیه، مثلث رنگ چیه، گامای رنگ، دمای رنگ سفید و … چیه اونقت بیاین اظهار فضل کنین.
در ضمن گوشیهای سامسونگ دارای سنسور rgb هستند که بر اساس شرایط نوری محیط کالیبراسون رنگ رو عوض میکنن. شما زیر نور لامپ رنگ سفید متفاوتی نسبت به روشنایی روز دارین.
یه مطلب دیگه. ما از قبل عادت کردیم کالیبراسون رنگ سفید رو سرد ببینیم چون اکثر شرکتها سفید رو رو سرد کالیبره میکنن. برا همین وقتی سفید گرمتری آدم میبینه احساس میکنه متمایل به کرم هست.

ضمنا. رنگ تو سیستم دیجیتال بر اساس کدهای دیجیتالی رنگ هست. استاندارد این رنگ ها هم مثلث رنگ هست. چطور میشه نمایشگری کمترین دلتای(انحراف) رنگ رو داره و نمیتونه این کدهای دیجیتالی رنگ رو درست نشون بده. نمایشگری بیشترین دلتا رو داره و برخی ها میگن این دقیق تره.

چشمای شما کوچکترین اطلاعاتی از دقت رنگ نمیتونه ازائه بده. میلیونها طیف رنگی از هر رنگ وجود داره. اگه ۷ تا رنگ متمایز داشته باشیم و نمایشگر قادر باشه ۱۶ میلیون رنگ نشون بده انوقت بیش از ۲ میلیون رنگ قرمز داریم. اونوقت چطور این چشم آقای x میگه این قرمز صحیحه حتما خودش میدونه.

این بحثهای غیر علمی رو خواهشا تموم کنید دیگه.
به همون کل کل و بچه بازی ها ادامه بدین و در مورد چیزهایی که اطلاعات ندارین نظر ندین.

mostafam

این شد یک نظر عالی و تخصصی.دوستان بیاید به جای اینکه جواب دوستان بی منطق رو بدیم افرادی رو لایک کنیم که از نظر علمی چیزی بر معلوماتمان میفزایند و از مدیران محترم سایت هم میخوام در صورت امکان به دیدگاههای تخصصی امتیاز بدن و این افراد رو هم مثل محبوبترینها در سایت نمایش دهند.با تشکر

a.s

رنگ سفید نوت مشکل نداره.علتشم اینه که دمای رنگش استاندارده.شما مثلا تو سیستمت تنظیمات کارت گرافیک رو باز کن و ازونجا دمای رنگ رو کم و زیاد کن.اونوقت میبینی که سفید چفدر فرق میکنه.شماها فکر میکنین که رنگ سفید رو ززد نشون میده درحالیکه بقیه دستگاها سفید رو ابی میکنن چون سردند.و همچنین مثلا قرمز نوت تو بقیه دستگاهها تبدیل میشه به تقریبا جیگری……اون دوستی هم که اشاره به مقایسه صفحه نمایشها تو سایت ای تی رسان کرد بوضوح مشخصه که غیر از اس ۶ و ایفون بقیه چقدر رنگاشون سرد بود.اتفاقا طبق بررسی دیسپلی میت نوت و ایفون و گلکسی اس دقیق ترین رنگها رو تولید میکنن اونجا هم تو هر عکس میبینی که رنگهای اس ۶ و ایفون بسیار شبیه همه.لجاجت رو کنار بذارین.من لومیا ۱۵۲۰ هم داشتم که تو تنطیماتش وقتی رنگارو سرد میکردم قرمز و ابی و سفید و …..عوض میشد. دو تا جمله یاد گرفتین که فلان رنگ رو اینجوری نشون میده و قرمز رو نارنجی……که اتفاقا درست هم هست.ولی برعکس میگید.حرفایی که فقط طرفدارای سونی از شدت کارشناس بودنشان میگن.حرفای بعضیا مثل این میمونه که طرفدار یه تیمی هستن که مثلا دوازدهمه جدوله ولی باز میگن شما نمیفهمین ما اولیم.با اینکه دوازدهمیم ولی از تیم اول هم بهتریم.فقط سطح خودتانو پایین میارین.من نوت ۴ دارم ولی هیچوقت نمیگم که سونی یا ال جی ….بده.چون مثل روز روشنه که چرته.شمام واقع بین تر باشین.

Mohammad.Reza

کاش اینایی که همین جوری نظر میدند یه نگاهی به اعداد منتشر شده هم می انداختن که تو همین صفحه هم موجوده.دمای رنگ سفید در حالت Basic و Amoled Photo به ترتیب ۶۵۸۸ و ۶۵۴۹ هست که رنگ استاندارد ۶۵۰۰ هست.دیگه نمی دونم از این رنگ سفید بهتر چی می خواین.جاهایی که میگن سامسونگ بهترینه پول گرفتن(حتی دیسپلی میت با این اعتبار ) جاهایی که به سونی جایزه میدن میشن معتبر.یکم چشماتونو باز کنید.دست ازین بچه بازی ها بردارین

Mohammad.Reza

جالبه بدونین دمای سفید ایفون ۷۲۴۱ و ۶+ دماش ۷۳۴۸ هست.
ترنجی قدیما ازین مطلب ها میذاشتی بیش تر بررسی می کردی و توضیح میدادی.حداکثر روشنایی نوت ۵ از S6 هم بیش تر شده و به ۸۶۱ شمع بر مترمربع می رسه.حداکثر روشنایی S6 و ایفون ۶ به ترتیب ۷۸۴ و ۵۵۸ شمع بر مترمربع هست.

رسول آریان

همینطور که فرزاد پیشینه دیسپلی میت رو نوشت، ملاحظه می کنید که چه کسانی عوامل اجرایی این شرکت هستن.

صفحه نمایش های LCD اغلب نیت بیشتری از امولد ها دارن و به همین دلیل وقتی تصویری با زمینه سفید رو به نمایش در میارن، ما احساس میکنیم که سفید LCD ها، سفید تره.
سفیدی LCD ها صرفا دقیق تر نیست، بلکه پر نور تره.

سفیدی LCD ها اغلب متمایل به آبی میشه و سفیدی امولد ها متمایل به زرد. بزرگ ترین مشکل امولد ها ساخت رنگ سفید بوده و هست و بزرگترین مشکل LCD ها ساخت رنگ مشکی.
هر دو تلاش هاشون خوب بوده ولی هنوز که هنوزه نه مشکی LCD ها مطلقا مشکی هست و نه سفید امولدها مطلقا سفید.

چیزی که امولدها رو جذاب کرده، کنتراست بی نهایت اونهاست. زمانی که پس زمینه تصویر مشکی باشه و اجسام داخل تصویر رنگ هایی مثل زرد و قرمز داشته باشن، صفحات امولدها واقعا چشم نواز میشن و دوست داری همچنان بهشون نگاه کنی. البته انتخاب یک تصویر شارپ و درخشان تاثیرش رو بیشتر میکنه.
کاری که LCD ها نمیتونن انجامش بدن.

در هر صورت هیچ کدوم مطلقا کامل نیستند، ولی اینو باید پذیرفت که تکنولوژی ساخت امولدها پیشرفته تر و پیچیده تر از ساخت LCD هاست. امولدها در مصرف باتری بهینه هستن و کنتراست بی نهایت دارن. این دو مورد جز خصوصیات بارز امولد هاست.

Ali mohammadi

دیگه یه جور عادت شده این خبرای دیسپلی میت به هر حال آفرین باید گفت به سامسونگ

H.Et

دوستان به نظرتون سه سال دیگه گوشی نوت ۸ بهترین صفحه رو خواهد داشت مثل این ؟؟ اخه گوشی هام ۳ ساله هستن و تازه اس ۶ خریدم . خدا کنه نوت ۸ یه چیز خفن باشه :heart: 🙂

master

با تشکر از far_zad عزیز به خاطر توضیحات کامل و مفیدشون
و اقای اریان که اون چیزی که میخواستم بگم رو قابل فهم تر بیان کردن
مشکل اصلی عدم درک کافی بعضی دوستان از این نمودار ها و توضیحاتش هست نه اعتبار سایت هایی مثل دیسپلی میت
سایت های دیگه ای هم هستن که نتایج مشابهی بدست اوردن مثل hi-tech.mail.ru و لینکش رو هم بارها گذاشتم.و خوب مثل همیشه به جای اثبات حرفشون بهانه های مثل جیره خوار بودن و … میارن
به شخصه کاری به نتیجه گیری این سایتها ندارم و فقط تست ها رو بررسی میکنم.چون نتایج این تست ها ربطی به اعتبار سایت نداره و خروجی دستگاههای اندازه گیریه
جالبه که دوستان اعتقاد دارن اینها فقط اعداد و ارقامه! درحالیکه شرکت ها نمایشگرها رو براساس همین اعداد و ارقام تولید و کالیبره میکنن
برای هر تستی باید یه مرجع قابل استناد و منطقی وجود داشته باشه و مرجع تست نمایشگر ها این نمودارها و دلتاها(خطای رنگ یا انحراف رنگ) هستن
برای مثال شما تو نمایشگر گوشیتون( مثلا نوت ۴) یه عکس داری که فکر میکنی تمام صفحه قرمزه ولی تو گوشی کمی متمایل به نازنجی میبینی! سوالی که اینجا باید مطرح بشه اینه”ایا رنگ واقعی این عکس کاملا قرمزه یا متمایل به نارنجی؟”
و خیلی ها بجای اینکه اون سوال رو بپرسن فورا نتیجه می گیرن که نمایشگر گوشی رنگ قرمز رو نارنجی نشون میده! که کاملا اشتباه هست.
اینجا باید دنبال یه مرجع برای فهیمدن اینکه” رنگ اصلی اون عکس چیه” باشیم.
راه های مختلفی برای فهمیدن این موضوع وجود داره که دوتاشو اینجا میگم:
۱-یک مانیتور فوق حرافه ای ۱۰-۱۵ میلیون تومانی داشته باشی که کاملا توسط دستگاه های مخصوص کالیبره شده باشه و عکس مذکور رو توش ببینی و با نمایشگر گوشی مقایسه کنی
۲-مراجعه به تست های انجام شده و مطالعه کاملا نمودارها و خطاها.بصورتیکه اگر نمایشگر گوشی شما خطای رنگ خیلی پایینی داشت نتیجه میگیریم که اون رنگ اصلی همون رنگی هست که نمایشگر گوشی شما داره نشون میده و در صورتیکه خطای رنگ نمایشگر زیاد باشه نتیجه میگیریم نمایشگر گوشی اشکال داره و رنگ اصلی (بسته به میزان و نوع خطا) رو متفاوت از اون چیزی که هست نشون میده

far_zad

همونطور گه رسول جان هم گفتن یکی از عوامل بد دیده شدن رنگ سفید شدت نور هست.

شما نور صفحه نمایش رو کم کنید سفید ضعیف تر میشه و احساس میکنید دیگه سفید خوب نیست.

حالا یه صفحه amoled تو نوت۵ که برای صفحه تماما سفید میتونه ۴۵۰ نیت نور بده رو میزارین پیش z3 که برا همون سفید ۷۰۰ نیت نور میده. خب مسلما احساس میکنید سفید z3 براقتر هست. نه اینکه دقیقتره بلکه نور بیشتری داره. از یه طرف هم کالیبراسیون سرد صفحه زد۳ اختلاف شدیدی بین دو سفید تولید شده به وجود میاره.
اینکه چرا نیت نور lcd بیشتره برمیگرده به تکنولوژی ساخت و استفاده از نور پس زمینه. lcd برای تولید سفید زحمتی نمیکشه چون پس زمینه سفید هست. اما oled باید سه تا رنگ رو قاطی کنه تا سفید ایجاد کنه و این باعث افت نیت نور میشه.

در مورد انحراف رنگ هم باز master توضیحات خوبی داد. از a.s و محمدرضا هم بابت توضیحات تکمیلیشون سپاسگزاری میکنم.

امیدوارم دوستان تونسته باشن مطالبی رو یاد بگیرن.

mehrdad296

یارو سیکل رو هنوز نداره میاد میگه من دیسپلی میت رو قبول ندارم امگار که خودش پروفسوره و یک ازمایشگاه تخصصی داره ، یکی نیست بگه اخه تو گربه کدوم کاهدونی که قبول نداری اصن مگه تو جایی حساب میشی که نظرت برا کسی مهم باشه؟؟!! سامسونگ بهترین و دقیقترین رنگ ها رو بنمایش میذارن میتونید توی تصویر دلتای رنگ ببینید چقدر دقیقه رنگها ، یه نکته دیگه هم اینکه وقتی از دو صفحه نمایش کنار هم عکس بگیری اون رنگی که توی عکس میبینی خیلی تفاوت داره با اون رنگی که با چشم میبینی چون رنگ توی عکس بسته به سنسور دوربین پردازش متفاوتی داره و رنگ هارو گاها دقیق نشون نمیده و همینطور موقع عکس گرفتن نور محیط خیلی تاثیر داره در ثبت رنگ عکس گرفته شده

Ehsan.YZ

حاضرم قسم بخورم اگه فن های سونی بدونن سنسورRGBچیه که توی صفحه نمایشای گوشیای سامسونگ فقط هست! B-)

SAMAN_H

لقب بهترین صفحه نمایش رو قبول ندارم ولی نسل به نسل داره کم مصرف تر میشه و این ستودنیست

hamidaky

دوباره این دیسپلی فن lol برسی داد بیرون
اخه یکی نیست بگه تو از کجا میتونی بفهمی بهترینه وقتی که گوشیای دیگه مث z3+ یا g4 رو ندیدی اصلا
فک میکنی ملت چیننننن واقعا؟؟؟؟ مث کبک سرشو کرده زیر برف و داره حرف خودشو میرجزنه و این وسط هم یه عده چشم و گوششونو دادن دستش و ازش پیروی میکنن :negative:

hamidaky

من کاری به نموداراش و تست هاش ندارم که اونم دست برده توش یا نه ولی این که اخر کارش میگه دقیق ترین صفحه نمایش خودش یه پا فانه برام 😉

mehrdad296

جالبه ازمایشگاه تخصصی شما هم مگه برسی انجام داده؟؟ اصلا شما نمیخاد ازمایش انجام بدی اون نمودار های توی خبر رو واسه من تشریح کن مرد حسابی تو دیپلم رو بزور گرفتی بعد دیسپلی میت رو زیر سوال میبری ، :yes: صفحات سونی مطمعن باش در حدی نیستن که توی ازمایشگاه تخصصی بتونن جوابگو باشن وگرنه سونی خیلی وقت پیش اونو واسه تست میداد ، نمیده چون میترسه دوزار فروشی هم که داره برفنا بره B-)

hamidaky

انشالله پاییز بشه و شما برید به درس و مشقتون برسید تا اینجا هم یکم منطقی بشه.
تعصب کلا کورتون کرده و به جز سامسونگ و موافقاش چیز دیگه ای نمیبینی و اگه نظری مخالف نظرت باشه سریع میخوای با دلایل غیر منطقی سرکوبش کنی درد کشور ما همینه
ولی پاییز که میشه اوضاع با نبود بچه ها خوبتره
شما هم اگه تو تلگرام هستی ایدیتو بده تا همه این تستا رو برات تشریح کنم تا یاد بگیری.
صفحات سونی و الجی خیلی بهتر از سامسونگن اگه یادت باشه جایزه برترین صفحه نمایش رو چند روز پیش تلوزیون الجی برد و شما انقد تعصب جلو چشمتو گرفته که فقط سامسونگ میبینی
انگار انگلیسیت هم خیلی ضعیفه که نمیتونی سربرگ های تستا رو بخونی و فک میکنی تستای شاخی هستن
خخخ

mehrdad296

باز یه الف بچه اومد از خاطراتش برای ما گفت مرد حسابی اینهمه تست مدرک و سند جلو روته توی ازمایشگاهای تخصصی انجام شده اونوقت میگی توی بازار دیدم الجی رنگاش بهتر بود ؟!! جللخالق شما دیگه نوبرین بخدا ، ایشالا زودتر پاییز بشه شما بچه مچه هارو همراه پسر خودم بفرستم مدرسه ، خداییش کل فن های سونی همینن نه منطق نه درک هیچی ، کل سایتا جیره خوارن بنچمارکا بازی با اعداده ، سایتهای تخصصی نامعتبره ، نه تاحالا یه لینک درست معرفی کردن واسه حرفاشون نه مستند حرف میزنن هیچی فقط یاوه گویی ، کی بشه این شرکت بنجل ساز سونی ورشکست بشه از شر این بچه مچه ها راحت شبم :negative:

master

دلیلش مشخصه که چرا بررسی نمیکنه
ولی به نظر من دیسپلی میت باید نتیجه تمام گوشی هایی که بررسی کرده رو عنوان کنه
در این مورد کوتاهی کرده و البته دوستان هم تا حدودی حق دارن که شاکی باشن
ولی خوشبختانه بررسی Z3+ هم موجوده و دوستان می تونن ببینن چرا نتیجه تست نمایشگر Z3+ درج نشده!
https://hi-tech.mail.ru/review/Sony_Xperia_Z3_Plus-rev/#a03
لینک بالا رو با گوگل کروم باز کنید تا راحت به English برگردونید.

hamidaky

سونی رو به خاطر بسیاری از معیار های شخصی قبول ندارم ( با حفظ احترام به طرفدارهای عزیزش) ولی برا این گفتم که صفحه سونی یا الجی رو ندیده که خیلی دیدم هم تو فروم ها و سایتای خارجی هم تو ایران دعوا سر دیسپلی میت زیاده و درگیری پیش میاره 😥
به نظرم این سایت میتونه تستهاشو انجام بده ولی حق نداره که مقایسه کنه ( چون صفحه های دیگه هم تست نکرده) و بگه مال سامسونگ بهترینه.
به نظرم الجی صفحه نمایشش خوبتره ( من هیچ محصولی از الجی ندارم ولی وقتی میرم بازار کنار هم دیگه میبینم گوشیا رو میبینم رنگای الجی واقعا خوبتر و واقعی تره) :yes:

master

دوست عزیز G4 بررسی شده
https://hi-tech.mail.ru/review/LG_G4s_review/#
و تست نمایشگر هم انجام شده:
https://hi-tech.imgsmail.ru/pic_image/3b8980f5126966ad1ac90208fdb0a147/1920/-/1187719/
نمایشگرش عملکرد خوبی داشته ولی در برابر نوت ۴ و نوت ۵ حرفی برای گفتن نداره

hamidaky

دوست عزیز این g4 نیست و g4s هست که خیلی از g4 فاصله داره

master

ببخشید توجه نکرده بودم
این بررسی G4
https://hi-tech.mail.ru/review/LG_G4-rev/#a03

MEGA08

عجب سایته بخدا.
ملت دارن اینجا فوش ناموسی میدن. مشکلی نیس
من جواب بعضی از کاربرارو دادم حذف میکنن نظرامو
جز اینکه گفتم چرا ترنجی رو با دیسپلی میت مقایسه میکنید
مثه مقایسه ی تویوتا با سایپاس.

پویا رحمانی

شما راحت باشید. در سایتای دیگه لینک به سایت دیگه بزارید تایید نمیشه اون وقت اینجا تا این حد تایید میشه و شما شاکی هستید!

MEGA08

من نه تا حالا لینک گذاشتم .
نه به کسی توهین کردم.
حذمت همه رو نگه داشتم.
طبق قوانین ترنجی رفتم جلو.
تنشی راه ننداختم. فقط چندتا توضیح دادم.
دلیل این کارتونو نمی فهمم
که میگی شاکی هستید.
اگه میگید مشکل دارن کامنتام. بزارید کاربرا ببینن که چی گفتم.

Mohammadmozafari

بچه ها اون اعداد ۶۵۰۰ که دیدین کلوینه. برعکس هرچی اعدادش بالاتر میره به آبی میزنه.

amir1374

بچه ها من یک گروه دارم مربوط به اخبار و اطلاعات که از سایت ترنجی یا سایت های دیگه اخبارشو میزاریم هرکس دوست داشت به این شماره تو واتس آپ یا تلگرام پیام بده ۰۹۳۹۷۳۷۰۷۰۲

mahziyar

ای بابا باز اسن ترول های سونی اینجا هم اومدن بابا ولمون کنید هی این اجرتون رو میارید وسط که چی هروقت از otherدر هومدید بیاید حرف بزنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....