حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی ترنجی : مقایسه دوربین آیفون ۷ و ۶s و Se

امروز با یک مقایسه اختصاصی از ترنجی در خدمت شما عزیزان هستیم. قصد داریم تا یک جدال خانوادگی جذاب را به تصویر بکشیم. جدالی بین سه تلفن با سه اسم متفاوت ولی با برند یکسان به نام ‌های آیفون ۷ و آیفون ۶ اس و آیفون اس ای. در ادامه با ترنجی همراه باشید

طبق رسم همیشگی مقایسه‌ها ابتدا به مقایسه مشخصات سه تلفن می‌پردازیم اما این بار مشخصات دوربین بر مشخصات سخت افزاری ارجعیت دارند:

  • هر دو تلفن دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستند
  • آیفون ۷ دارای لرزشگیر اپتیکال است
  • به گفته اپل کیفیت دوربین ایفون ۷ چند برابر بهتر از نسل‌های قبل است
  • فاصله کانونی ایفون ۷ برابر F1.8 می باشد در حالی که این معیار در ایفون SE و ۶S برابر F2.2 است

۱۳۹۵۰۷۲۹_۱۴۰۳۴۴_۲
در ابتدا به سراغ بررسی در نور شدید می‌رویم این تصاویر بدون الحاق هیچ بزرگنمایی ثبت شده است. در این مقایسه نمایش رنگ‌ها مشابه رنگ واقعی و نبود نور اضافه ملاک است یا به تعریف دیگر اکسپوژر یا کنترل نور دهی و استفاده از نور مناسب تعیین‌کننده است.

در مقایسه اختصاصی ترنجی نور به صورت مستقیم به سوژه تابیده شده است و نور خورشید به صورت مستقیم به لنز برخوردی ندارد. همانطور که مشاهده می‌کنید در مقایسه ، آیفون ۷ نور بیشتری را جذب کرده و باعث نا واضح شدن تصویر شده است. آیفون se کمتر از دو گوشی دیگر نور را به خود جذب کرده است و کمی باعث تیره شدن تصویر شده است.( در مقایسه با دو گوشی دیگر).

در این قسمت بهترین عملکرد متعلق به iphone 6s است زیرا تقریبا به صورت واقعی عکس را نمایش می‌دهد. البته لازم به ذکر است در قسمت پایین عکس ، آیفون ۷ بهترین عملکرد را داشته و جزئیات بیشتری را نمایش می‌هد و به همین علت مجبور به گرفتن نور شدیدتری شده است. درکل آیفون ۶s را می‌توان بهترین گزینه برای عکاسی در نور شدید در نظر گرفت.[accordion-item title=””][/accordion-item]

[poll id=”4″]


۱۳۹۵۰۷۲۹_۱۴۰۳۴۳_۱

در این مقایسه به سراغ زوم تا انتها در نور شدید رفتیم و هدف این عکس نمایش سوژه بدون افت کیفیت زیاد و تمرکز بر روی کنترل نور دهی در هنگام نور زیاد است. نتیجه این آزمایش کمی دور از انتظار است زیرا آیفون ۷ و ۶s تقریبا نتیجه یکسانی را نمایش دادند و هر دو به یک اندازه کیفیت را حفظ کردند و نور را تقریبا متناسب تنظیم کردند ولی متاسفانه آیفون Se کمی ضعیف عمل کرد و تصویر را شارپ ، غیر واقعی ، تیره و کوچک‌تر نسبت به دو رقیب خود نمایش داد.

انتخاب بهترین گزینه در زیر نور شدید و زوم تا انتها از بین آیفون ۷ و ۶s کمی دشوار است ولی اگر کمی دقت کنید آیفون ۷ کمی در تنظیم نوردهی موفق‌تر عملکرده است و کمی روشن‌تر سوژه را نمایش می‌دهد.

[poll id=”5″]


۱۳۹۵۰۷۲۹_۱۴۰۳۴۵_۳

در این آزمایش نور نسبتا نرمال بوده است و بازهم زوم تا انتها را در این مقایسه به کار برده‌ایم. در این قسمت نمایش رنگ آبی سوژه و پشت زمینه(آسمان) ملاک است و طبیعتا هرچه آبی را نرمال و و دیگر جزئیات را بهتر نمایش دهد پیروز این رقابت است. این بار از آیفون ۷ شروع می‌کنیم. شاید در نگاه اول تفاوت زیادی را احساس نکنید ولی اگر در تصویر آیفون ۷ به بکگراند (کوه) نگاه کنیم کمی متوجه تیره بودن و شارپ نمایش دادن می‌شویم ولی اگر به تصویر آیفون ۶s دقت کنید کمی بکگراند را طبیعی‌تر خواهید دید. از نظر ما تصویری که Se آن را ثبت کرده دقیق‌تر و واقعی تر نسبت به دوگوشی دیگر بوده است و سوژه اصلی و رنگ آبی را طبیعی‌تر نمایش داده است.

[poll id=”6″]


۱۳۹۵۰۷۲۹_۱۴۰۳۴۷_۴

از لحاظ تابش نور در این جدال به صورت مستقیم و شدید نور تابیده نشده است و می‌توان نور را کم دانست! نمایش دقیق رنگ‌ها و نمایش اجزای دقیق سوژه‌ها( درخت‌ها)  در این بخش ملاک است. در ابتدا به سراغ آیفون Se می‌رویم. در تصویری که این گوشی ثبت کرده است ضعف‌های بسیار زیادی قابل مشاهده است و  کاملا می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. برای مثال باز هم در کنترل نوردهی ضعیف عمل کرده است و باعث شده تا تشخصی اجزای سوژه کمی دشوار شود. ۸

با توجه به تصویر بالا می‌توان به ضعف آیفون se نسبت به دو گوشی دیگر پی‌برد. مقایسه دو آیفون دیگر کمی سخت است ولی در این مقایسه لقب بهترین عملکرد را می‌توان به آیفون ۷ نسبت داد زیرا آیفون ۶s تصویر را کمی تیره نمایش می‌دهد و طبیعتا جزئئیات لا به لای سیاهی‌ها گم می‌شوند ولی آیفون ۷ تمامی جزئیات سوژه ( مانند تک تک برگ‌ها) را به نمایش کشیده است و اکسپوژر را به بهترین نوع انجام داده است.

[poll id=”7″]


۱۳۹۵۰۷۲۹_۱۴۰۳۴۹_۷

کم کم روشنایی روز جای خود را به تاریکی می‌دهد. نورگیری مناسب و نمایش سایه‌ها باعث برتری یک گوشی نسبت به دو رقیب خود می‌شود. از آیفون ۶s شروع کنیم. این آیفون در این قسمت ، نسبت به دو رفیق خود کمی ضعیف‌تر عمل کرده‌است زیرا به خوبی نور را دریافت نکرده و به همین علت تصویری تیره را ارائه می‌دهد. مقایسه آیفون ۷ و se در این بخش کمی سخت است زیرا هر دو به یک اندازه روشنایی را کنترل کرده‌اند. مقایسه این قسمت را به عهده شما همراهان گرامی می‌گذاریم. برای درک بهتر برتری حتما به رنگ درختان توجه نمایید.

[poll id=”8″]


۱۳۹۵۰۷۲۹_۱۴۰۵۲۸_۵

هوا کاملا تاریک شده است و تنها منابع روشنایی مصنوعی هستند که نور را به فضا می‌رساند. نتیجه‌ای عجیب و کمی باورنکردنی را در این آزمایش مشاهده می‌کنیم. بازهم کنترل نور نقش مهمی در نتیجه ایفا می‌کند و بهترین نتیجه را از آیفونی خواهیم گرفت که بهترین کنترل را داشته باشد. این بار شاهکار جدید اپل که نظرات زیادی را به خود جلب کرده‌بود به شدت ضعیف عمل کرده است و نور را به صورت عجیبی پخش کرده‌است و کاملا تصویر را نابود کرده‌است. توجه داشته باشید که این آزمایش چندین بار تکرار شد تا از اتفاقی نبودن این مشکل مطمئن شویم.

تصویر آیفون Se نیز کمی ضعیف بوده ولی بهتر از رقیب خود یا آیفون ۷ عمل کرده‌است. اما بهترین عملکرد را آیفون ۶s داشت زیرا نور به صورت کامل مهار شده‌است و چشم را اذیت نمی‌کند و جزئیات را کاملا نمایش داده است. نتیجه نظرسنجی کاملا مشخص است. حتما افکار خود را در بخش نظرات بنویسید.

[poll id=”9″]


۱۳۹۵۰۷۲۹_۱۴۰۳۴۸_۶

برای تضمین تصویر قبل ما بهترین و ضعیف‌ترین آیفون را در کنار یکدیگر گذاشتیم و این بار هم نتیجه‌ای مشابه قبل گرفتیم. در این بررسی نیز متاسفانه آیفون ۷ نور را کاملا پخش کرده است.

[poll id=”10″]

همانطور که مشاهده کردید ، مقایسه اختصاصی ترنجی در چندین بخش مختلف و با شرایط متفاوت تقدیم حضور شما شد. ما در این مقایسه نظر خود را بیان کردیم اما نظر هر شخص متفاوت است و البته قابل احترام. در پایین هر بخش ، نظرسنجی گنجانده شده است تا شما عزیزان بتوانید به هر تلفن در قسمت مربوطه ، رای بدهید. نتیجه این نظرسنجی تا یک هفته دیگر اعلام خواهد شد و شما در این یک هفته وقت دارید تا در این نظرسنجی نفس‌گیر شرکت کنید.

در انتها منتظر نظرات شما عزیزان هستیم

آیا دوربین آیفون ۷ در حد نام این تلفن و تبلیغات اپل است؟

ارزیابی شما از دوربین این سه دستگاه چیست؟

به نظر شما کدامیک بهتر عمل کرده‌اند؟ آیفون ۷ ، آیفون ۶ اس و یا آیفون اس ای ؟

تهیه ، تنظیم و نگارش: سروش نصرپور

با همکاری عارف کمانی

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Adroit

خیلی خیلی بیشتر انتظار داشتم از آیفون ۷…
در کل به نظرم mi5s plus و s7 edge و صد البته pixel بهترین دوربین های گوشی هارو دارن
اما خب به شخصه منتظر note 2 شیائومیم
پ.ن : ناموسااا کی به اون تصویری که آیفون ۷ به طور کامل نابودش کرده رای داده ؟؟؟؟ ??????

ahmad

معلومه عکسا جوری گرفته شده که نقاط ضعف آیفون ۷ در بخش دوربین رو نشون بده کاش عکسای بیشتری میگرفتین من چندتا سایت معتبر دیدم عکسای آیفون بهتر از نسل قبله ولی تو این برسی واقعا بدتر بود نمیدونم شاید من اشتباه میکنم

BENI.chalton

به نظر من هیچ کدوم فقط اس هفت سامسونگ وقتی دوربین اس هفت رو میبینی دیگه دوربین های دیگه مثل کارتون میمونن واسط.

Mohammad

این ک ایفون ۷ نور رو توی تاریکی پخش کرده و عکس خراب شده دو حالت داره…حالت ۱ اینکه اگه دوربین رو یک اتاق در نظر بگیریم و پجره ی این اتاق لنز های دوربین باشن باید در حالت عادی هیچ نوری توی این اتاق نباشه بدنه دوربین چیز خیلی مهمیه هم داخلی هم خارجی اگه کیفیت ساختش کم باشه نور ب درستی پخش نمیشه و نور منعکس میشه و عکس ب اصلاحی ک قدیما میگفتن میسوزه ینی زیاد نور میخوره پس درون اتاقک دوربین نباید نور منعکس بشه و حالت ۲ این ک لنز های دوربین درست صیقلی نشده و شاید اگه زیر میکروسکوپ دیده بشه صاف نیست و صاف نباشه نور شکست پیدا میکنه و پخش میشه…در کل عملکرد ایفون در تاریکی ب شدت ضعیفه …امیدوارم تو تست های بعد با اس۷ اج سامسونگ هم رقابت کنه….ی نکته ای ک هم باید بگم این ک تو عکس دوم هیچ فرقی بین ایفون ۶ و۷ نبود من عکس هارو سیو کردم و با فوتوشاپ روی هم گزاشتم ولی هییییچ فرقی ندیدم یا دوستان توی اپلود عکس اشتباه داشتن یا گوشی ها روی ی پایه نصب شده بوده

Mordred-Ox

این شش ماه دو تا برند بزرگ یه طوری گند زدن.نوت ٧ که معرف حضورتون هست.ایفون هم ٣٢ گیگ سرعت کمی داره و جک هدفون نداره که واقعا توجیهی برای حذفش نیست جز گرفتن سود اضافه.خداییش یه چند تا ایفون دیگه رو یه جوری پیدا کنید تست کنید شاید مشکل از دستگاه باشه وگرنه خیلی بده مثل جی ۴ و جی ٣ شده(داشتم که میگم)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سروش نصرپور
سروش هستم. گرافیست ترنجی و عاشق دنیای اپلیکیشن‌ها و تکنولوژی