حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برترین برنامه و بازی های سال ۲۰۱۵ از دیدگاه نویسندگان ترنجی

نوشته

8 سال قبل | 33 دیدگاه | ترنجی

هرچه که بخواهیم از رویدادها و اتفاقات جالبی که در سال ۲۰۱۵ افتاده بگوییم کم گفته ایم! پدیده هایی که شاید دیگر هیچوقت تکرار نشوند و به یاد ماندنی باقی بمانند.لحظه های آخر سال میلادی است و تمام برندها و سایت های بزرگ کم کم به فکر جمع و جور کردن وسایلشان هستند و در همین حین بهترین اجناس و دست آورد های خود یا دیگران را به مردم معرفی می‌کنند. ترنجی هم قصد دارد تا قسمت کوچکی از این رسم باشد.

بیشتر افراد دنیا از تلفن همراه فقط به دلیل چک کردن نرم افزار ها و یا بازی ها استفاده می‌کنند زیرا تلفن همراه کاربرد دیگری ندارد! تلفن همراه بدون نرم افزار و بازی مانند خودروی بدون بنزین است پس دنیای اسمارت فون ها به مردمانی به نام اَپ نیاز دارند.نویسندگان ترنجی نیز از اپلیکیشن ها استفاده های فراوانی می‌کنند و همیشه به دنبال جدیدترین ها بوده اند. در ادامه مطلب با برترین برنامه و بازی هایی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده‌اند و یا برای آنها در این سال آپدیت آمده است آشنا می‌شوید. البته از نظر ما و نه دیگران!


سینا آرامیان

آقای آرامیان درباره انتخاب های خود می‌گوید:

در قسمت برنامه ها. بسته امنیتی کسپرسکی را به دلیل رابط کاربری واضح، ویژگی های محافظتی متنوع و کارا و پشتیبانی عالی انتخاب می‌کنم. در قسمت بازی، Shadow fight 2 را به دلیل استفاده از فیزیک بسیار طبیعی. گیم پلی عالی بر روی یک سیستم عامل موبایل « البته با مقایسه با گیم پلی مورتال کامبت X در سیستم عامل های اندروید و آی او اس» و ویژگی های خاص مربوط به اجزای اصلی بازی می‌پسندم.


حسین میرنژاد

آقای میرنژاد درباره انتخاب های خود می‌گوید:

از نظر من، انتخاب برترین اپلیکیشن از برترین موبایل سخت تر است! دلیل آن هم مشخص است، تنوع در بخش اپلیکیشن ها فوق العاده زیاد است و از طرفی ، ما تلفن های هوشمند را خریداری میکنیم که بر روی انها اپلیکیشن نصب و اجرا کنیم! امسال شاهد بازی های زیاد و جالبی همانند Lara Croft Go و Mortal Kombat X بودیم ، امابازی Prune، چیزی است که به عنوان برترین بازی سال ٢٠١۵ اعلام میکنم. گرافیک و موسیقی زیبا، سادگی مفهوم بازی و در عین حال چالش برانگیز بودن آن از دلایل محبوبیت این بازی برای من است، البته جای دارد تشکری از سازندگان بازی Minecraft Storymode هم داشته باشم، زیرا نظر مرا درباره این نوع بازی ها تا حدی تغییر دادند!راستش را بخواهید، در بخش انتخاب برنامه کمی به مشکل برخوردم ، زیرا برنامه آفیس مایکروسافت در سال ٢٠١۴ عرضه شده است ! اما درکل میخواهم برنامه ” افیس مایکروسافت” را به عنوان برترین و کاربردی ترین برنامه امسال اعلام کنم.


سینا عطایی

آقای عطایی درباره انتخاب های خود می‌گوید:

“ساکر استارز” در نهایت سادگی اما خیلی معتاد کننده است، از آن سبک بازی هاست که وقتی درگیر آن می شوم گاهی بی اراده چند ساعت در آن غرق می شوم، ساده، منطقی و جذاب.

“کلش آف کلنز” را از بابت استراتژی های جالبی که می توانید در آن داشته باشید می پسندم، یک بازی که همیشه یک چالش نو برای رویارویی دارد.

در قسمت برنامه ها نیز “گوگل کیپ” یکی از ساده ترین و در عین حال پرکاربردترین برنامه برای من است، چرا که همیشه یادداشت های خود را در آن تایپ می کنم، روی همه دستگاه هایم حاضر خواهد بود، در آن واحد از موبایل روی دسکتاپ، روی نسخه تحت وب، روی موبایل یا تبلت دیگر می توانم آن را ادامه دهم. یک برنامه سبک، تمیز و سریع برای نگهداری همیشگی از یادداشت و متن های شما. یکی از برنامه های کاربردی برای من اسنپ-سید گوگل است. این برنامه یک ویرایشگر تصویر با رابط کاربری ساده، قابل درک، تنظیمات کافی و برخی ابزارهای کمتر دیده شده در دیگر ویرایشگر های تصویر را در خود دارد. گاهی می توانید با آن معجزه کنید!


 

احسان تودجی

آقای تودجی درباره انتخاب های خود می‌گوید:

من از برنامه های زیر خیلی استفاده میکنم و به ترتیب برای من با اهمیت هستند.
HERE MAPS : امکان سینک موقعیت های ذخیره شده با اکانت این نرم‌افزار و همچنین دسته‌بندی آنها.

Pocket : امکان ذخیره لینکها و همچنین موجود بودن برای پلتفرمهای مختلف از جمله ویندوز و داشتن افزونه‌های مختلف برای بروزرسانی مثل فایرفاکس

TrackID & Shazam : بسیار پیش آمده در رستوران و کافه و.. موسیقی گوش کرده ام . این دو به من بسیار کمک کرده‌اند.

Clipper with Sync : امکان کپی کردن چند متن، دسته بندی و یکجا کردن آنها برای مطالعه و استفاده این نرم‌افزار به عنوان جایگزین نرم‌افزارهای یادداشت برداری.

CamScanner & Office lense : برای تبدیل متون چاپی به پی دی اف بسیار استفاده میکنم واقعا عالیه.

Scetchbook : این نرم افزار شرکت ادوبی را برای نقاشی استفاده میکنم و تقریبا برای استفاده من، جایگزین فوتوشاپ موبایل شده.

اهل بازی نیستم.اما تنها برای تنوع کلش آف کلنز رو نصب کردم و شاید برایتان خنده دار باشد روزی یکبار ، یا دو روزی یکبار به آن سر میزنم.


عارف کمانی

آقای کمانی درباره انتخاب های خود می‌گوید:

در اکوسیستمی که بنده استفاده میکنم یعنی ویندوزفون برنامه های شخص ثالثی وجود دارند که بنده آن ها را به برنامه های اصلی ترجیح میدهم. برنامه ی ۶tag نیز از همین دسته نرم افزار هاست. قابلیت ذخیره ی فیلم و تصاویر اینستاگرام به شدت به دردبخور هست و من این موضوع را دوست دارم.  تقویم فارسی jalali calender هم به نظرم یکی از بهترین نمونه های تقویم در سیستم عامل ویندوزفون است. این تقویم بسیار کامل است و قابلیت اذان گویی و همچنین شخصی سازی جالبش به شدت مفید هست.در رابطه با بازی tiny troopers هم که ساخت استودیوی معروف گیم تروپرز هست باید بگم از لحاظ قابلیت ها و همچنین سبک استراتژی بودنش دوستش دارم و خب هیچ بازی دیگه ای مثل این نتونسته منو راضی کنه. به صورت کلی بازی ها و نرم افزار ها یک امر سلیقه ای هستند و خب نمیشه اونو به دیگران تحمیل کرد.


محمد مهدی شاطریان

آقای شاطریان درباره انتخاب های خود می‌گوید:

من بازی Crossy road رو خیلی دوست دارم چون در عین سادگی بسیار جذاب و معتاد کنندست و همینطور وقتی با دوستان بازی می کنی میتونه خیلی خنده دار هم باشه و این نظر منه! برنامه Camera360 هم عالیه چون باهاش میشه ادیت های حرفه ای انجام داد و البته picsart هم خیلی خوبه و این دو تا مکمل هستن.


 

صدرا مخملی

آقای مخملی درباره انتخاب های خود می‌گوید:

در کل من خیلی به بازی علاقه ندارم ولی هر وقت که زمان داشته باشم و به قول معروف حسش باشه میرم سراغ این بازی ها:

  • Rayman
  • Monument
  • Breakneck
  • NFS NL

من از برنامه ها خیلی استفاده می‌کنم و برای این بخش هم چند تا گزینه دارم:

  • instagram
  • Inbox
  • yahoo mail
  • enlight

البته از Tehran metro هم زیاد استفاده می‌کنم (:


 

محمد جهانی

آقای جهانی درباره انتخاب های خود می‌گوید:

 کاربرد MX player که واضحه. برخلاف بقیه، طیف گسترده‌تری رو پوشش میده؛ از زبان‌فارسی پشتیبانی میکنه و …

بازی Modern Combat 4 هم عالیه چون دارای:

۱- گرافیک خوب در گوشی‌های هوشمند
۲- کنترل خلاقانه بازی برای گوشی‌های لمسی
۳- شباهت فراوان به بازی های کنسولی
۴- صداگذاری خوب


 

پیام هدایتی

آقای هدایتی درباره انتخاب های خود می‌گوید:

از نظر من بهترین برنامه تلگرام است زیرا این پیام رسان توجه ویژه ای به راحتی کار و امنیت اطلاعات و رابط کاربری دارد. بهترین بازی نیز کلش آف کلنز است. با توجه به جذابیت و آپدیت های مکرر و افزودن چالش های جدید این بازی جذابیت های بیشتری نسبت به سایر بازی ها دارد.


سپهر سهرابی

آقای سهرابی درباره انتخاب های خود می‌گویند:

در مورد Crossy road بگویم که گرافیک ساده و جریان بی نهایت بازی برای عبور دادن کاراکتر از بین موانع بسیار که در طول بازی بیشتر و پر سرعت تر می شوند شما را وادار می کند تا ساعت های زیادی مشغول این بازی باشید و از جریان پر تلاطم زندگی های امروزی کمی دور شوید. هشدار: به خاطر جذاب بودن بیش از حد بازی ممکن است به کل از اتفاقات اطرافتون غافل بشید. این بازی یکبار موجب حواس پرتی بنده و طی کردن ۲ ایستگاه بیشتر از مقصدم شد پس عواقب پرداختن به چنین بازی هایی با خودتان.

کمی درمورد Nova Launcher بگویم. یکی از مزایای استفاده از سیستم عامل اندروید، امکان تغییر محیط خانگی، تعویض ظاهر آیکون ها و استفاده از ویجت های کاربردی است که با استفاده از نووا لانچر می توانید کنترل کاملی بر روی تمامی این موارد داشته باشید و بسته به نوع استفاده و سلیقه تان آن ها را شخصی سازی کنید. با توجه به گستردگی این نوع برنامه ها انتخاب یک مورد به عنوان برترین گزینه کار سختی بود که امکانات بالای شخصی سازی و سرعت مطلوب من را مجاب کرد که نووا لانچر را به عنوان یکی از برترین برنامه های اندروید در سال ۲۰۱۵ انتخاب کنم. در ضمن استفاده از آیکون پک Rondo را به همراه نووا لانچر توصیه می کنم چون ترکیبی جادویی را پدید می آورند البته اگر این دو را درست پیکر بندی کنید.


امیرحسین ایزدی

آقای ایزدی درباره انتخاب های خود می‌گوید:

دره یادبود، بهترین بازی بود که امسال بازی کردم. گرافیک بسیار عالی و مراحل جالب آن، ساعت‌ها من را سرگرم می‌کرد.باید عنوان بهترین برنامه‌ی سال ۲۰۱۵ را به پیام‌رسان تلگرام داد. این برنامه در سال جاری، بسیار در بین ایرانی‌ها جا افتاده است و با قابلیت‌های زیادی که دارد، بسیاری را به خود جذب کرده است.


 

مصطفی عباسی

آقای عباسی درباره انتخاب های خود می‌گوید:

برنامه Teamviewer، راهی ساده برای ارتباط میان ابزارهای اندرویدی و رایانه‌های ویندوزی است؛ از طریق این برنامه به راحتی می‌توان فایل‌ها را بین دو دیوایس جابه‌جا نمود و یا اینکه رایانه ویندوزی را از راه دور و فقط از طریق گوشی اندرویدی کنترل نمود. کار با این برنامه بسیار ساده است و برای اتصال فقط به یک رمز و کد نیاز است.

aa بازی ساده‌ای است که توسط استودیو General Adaptive تولید گشته و دارای مراحل بسیار بالایی نیز هست؛ در این بازی دقت و تمرکز حرف اول را می‌زند و اگر این دو مولفه را نداشته باشید می‌توان گفت که به سختی می‌توانید بازی را پیش ببرید یا شاید نتوانید اصلا بازی را پیش ببرید!یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی گرافیک ساده اما جذاب و حجم کم آن است. بازی ۲Cars نیز در سبک و سیاق همین بازی است و توانسته نتایج خوبی را از خود به جای بگذارد.


پویا رحمانی

آقای رحمانی درباره این انتخاب عجیب خود می‌گویند:

راستش من اصلا اهل کار کردن زیاد با گوشی و ور رفتن با برنامه و بازی های مختلف نیستم. چند تا اپ کاربردی که استفاده می کنم رو نصب کردم والسلام البته ناگفته نماند نرم‌افزارهایی مانند TeamViewer ابزار کار روزانه‌ی بنده هستش و از اسکایپ هم خیلی استفاده می‌کنم منتها به عنوان برترین اپ سال نمی‌تونم اپ خاصی رو انتخاب کنم.

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

همه انتخابها عالی بود
من به عنوان بازی agar. io این بازی اعتیاد محض میاره.
به عنوان برنامه Telegram, shareit, آپ

Samsung--Electronics

شما هم agar.io بازی می کنید؟
نسخه تحت مرورگر که همون سایت agar.io هست یا نسخه اندروید؟؟؟؟؟؟

riofarina

هر دو :heart:

Samsung--Electronics

ممنون
چند وقتیه پینگ داغونه . نمی شع بازی کرد. پینگ که خوب شد یه بار هماهنگ کنیم با هم بازی کنیم. :rose:
دیگه کی agar.io بازی می کنه؟

IT

آقا این agar.io آخر بازی های معتاد کنندست یادش بخیر وقتی GALAXY s6 داشتم بد جور معتاد این بازی بودم خیلی بازی جذابی بود فکر کنم لول ۳۳ بودم از وقتی نوت ۵ گرفتم زیاد بازی نمی کنم

Chaarshir_ahwaz

صدرا مخملی کارش دروسه

Mehran

برنامه های مورد علاقه من
Google translate
Wikipedia
Adm
Mix
Vidtrim
Twilight
و همچنین برنامه های اجتماعی مثل واتس اپ و تلگرام و اینستا

REZA

برنامه هایی که خیلی دوستشون دارم:
Musicxmatch
Instagram
Telegram

بازی هم فرقی واسم نمیکنه اگ بخوام انجام بدم معمولا از بیشترشون خوشم میاد.

Milad7

من ساکر استارزً رو دارم واقعا باحال و معتاد کننده هست البته من بیشتر fallout shelter رو بازی می کنم 😉

فرشاد بندری

به نظر من سال ۲۰۱۵ سال تلگرام بود، واقعا قابلیتایی که تلگرام داره کمتر مسنجری همه رو یکجا با هم داره، نزدیک ۲ماه دنبال مسنجری بودم که نسخه دسکتاپ اختصاصی داشته باشه و در حد تلگرام بتونه امکانان ارائه بده ولی واقعا نیست، به نظر من مهمترین ویژگی تلگرام تیمی فنی بسیار قوی این نرم افزاره که آپدیت های منظمی رو روی همه پلتفورم ها به صورت یکسان ارائه میدن، واقعا بی نظیره کارشون، حتی تو کوچیکترین قسمتای این مسنجر هم کار و مهندسی شده و واقعا جای کمتر ایرادی رو گذاشتن براش، فقط اگه بشه این قابلیت رو بهش اضافه کرد که مثل واتس اپ نشون بده پیام چه زمانی توسط طرف مقابل خونده شده دیگه عالی میشه

احمد

فرشاد جان من به جای تو فیلم مدیریت رم اس ۶ رو که هنوز حل نشده رو به اقای مخملی ایمیل کردم و ثابت کردم حق با شما بود تو بازی و وبگردی هنوز حل نشده ولی واقعا گوشی شاخی هست قبول داری؟

pika

علامت ساعت یعنی پیام نرفته
یه تیک یعنی سند شده
دو تیک یعنی خونده شده!
تا جایی که من میدونم تلگرام فقط حالت پیامِ رسیو شده ولی خونده نشده که توی واتس اپ با دو تیکِ مشکی نشون داده میشه رو نداره

Moazez

اپلیکیشن هایی که بسیار استفاده میکنم.
Instagram
What’s app
Firefox
Facebook
ADM
Es Explorer
electro droid
Track ID
بازیهایی که علاقه دارم و بازی میکنم
Plants vs zombies 1-2
Zombie defens
Angry bird’s
Real boxing’
Rayman

احمد

بیشتر بازی ها وبرنامه هارو تازه دارم اسمشو میشنوم خخخخخ
شاید دلیلش عدم علاقه به بازی و برنامه هی اثافی هست من که اینستاگرام واتس اپ و تلگرام و چندتابرنامه دیگه رو بیشتر استفاده میکنم و نیازی به برنامه دیگه ندارم بنظرتون طبیعیه؟خخخخخ :rose:

Samsung--Electronics

بستگی داره. مثلا من خودم بیشتر از ۱۰۰ تا برنامه دارم. ولی تا همین یه ماه پیش نه تلگرام داشتم نه واتس اپ و نه هیچ پیام رسان دیگه ای به جز هنگ اوت

استفاده ها فرق داره مثلا من خودم آفیس مایکروسافت رو دارم ولی polaris office 5 هم حتما باید داشته باشم. اما ممکنه یکی اصلا آفیس نخواد. پس در نهایت طبیعیه و خطر رفع شده و عمل موفقیت آمیز بوده خخخ :whistle:

pika

بازی
lara croft GO – prune
برنامه
snapseed – layout – MIX – AVG shrinker – ADM البته فقط layout مال ۲۰۱۵ هست
cortana هم برنامه خوبیِ :good:

soxok

پست جالبی بود 🙂
از نظر بنده
بهترین برنامه :
WPS office
Moldiv
shazam
بهترین بازی :
Soccer Stars
۸ball pool

pika

دوستان به نظرتون بهترین بازی تنیس که هم گرافیکش خوب باشه هم ضرباتش متنوع باشه کدومِ؟
الان tennis 3d دارم ولی گرافیکش خوب نیست

soxok

به نظرم virtual tennis 3 که فایل دیتا هم داره حدود ۱۰۰ مگ . عالیه این بازی . پارسال بازی میکردم الان نمیدونم نسخه جدیدش اومده یا نه

mehrdadi

بهترین اپلیکیشن از نظر من chrome
بهترین بازی هم vainglory
:good: :rose:

pika

آقای مخملی گوشیتون آیفونِ دیگه؟ این برنامه هایی که گفتین رو واسه اندروید پیدا نکردم!

محمد کردزنگنه

بهترین برنامه ها از نظر من:
Shareit
Word
Powerpoint
Mx player
ADM
Game Tuner
Adobe acrobat
بازی:
World of tanks
The walking dead

master

درسته که مطالبی با عنوان”برترین بازی ها و برنامه ها” رو تو وبسایت های مختلف می بینیم
ولی این عنوان مطمئنا به زبان ت ر نجی متفاوت و کاربردی تر خواهد بود(و هست)

بهترین و کاربردی ترین برنامه ها که خودم از اونها استفاده می کنم و فکر می کنم در نوع خودشون بهترین هستن:
۱-OscPrime Legacy برنامه تبدیل اسمارتفون به اوسیلوسکوپ!
۲-NoRoot Firewall فایروال برای کنترل شبکه
۳-Squid(papyrus) مشابه برنامه S note
۴-Next Launcher
۵-Team Viewer
۶-Reverse
۷-PS touch
۸-splashtop HD
۹-Function Generator
۱۰-بجای Tehran Metro هم از نقشه مترو تهران که از وبسایت شهرداری تهیه کردم استفاده می کنم که به نظر من راحتر تر هست!
زیاد اهل بازی نیستم.البته خیلی دوست دارم بازی های قدیمی PC مثل C&C Generals رو روی اسمارتفون تجربه کنم!

Ali

من با جنرال بزرگ شدم..ورژن۲ سالار بود

master

متاسفانه پردازنده های موبایلی از نظر CPU قدرت کافی برای اجرای این بازی رو ندارن!
حالا ورژن ۲ بماند که خدای فیزیک بود!
یادش بخیر یه زمانی براش مادهای مختلف می ساختم.با موتوز فیزیک قدرتمندش میشد انفجارهای فوق العاده با جلوه های تخریب عالی ساخت(مخصوصا انفجار هسته ای)

bvb

برنامه های انتخابی من که خیلی ازشون استفاده میکنم : opramax برای کنترل مصرف اینترنت ۵۰۰px برای اشتراک و دانلود عکس poweramap برای موسیقی گوش کردن
زیاد اهل بازی با موبایل نیستم ولی بازی های انتخابی من که بیشتر بازی میکنم: nfs nl مخصوصا بخش آنلاینش خیلی خوبه vinglory میشه گفت dota روی موبایل خیلی هم باحاله stickman ice hockey حتما امتحانش کنید خیلی باحاله کلن سری بازی های stickman خیلی باحاله البته real racing 3 هم بازی میکردم ولی لعنتی خیلی شارژ باتری میخورد پاکش کردم

Ali

power amp :yes:

bvb

خیلی ضایعس آدم اسم اپی که انقد ازش استفاده میکنرو اشتباه بنویسه (البته اشتباه هم تلفظش میکنم پاور امپ یجوریه) 😥 😥

Ali

دادا اومدی و نسازی
ضایع اینه که ادم فرق QHD و qHD رو ندونه و کلی هم ادعا داشته باشه
ضمنا من حدود ۶ماهه گوشی اندرویدی خودمو گذاشتم کنار..یادم نبود که فاصله نداره. poweramp…
:rose:

bvb

راستیتش من اطلاعی نداشتم qhd و Qhd فرق دارن چون اصن کلن مسئله مهمی فکر نمیکردم باشه ولی اون متن شما دقیقا بهم فهموند چیه ولی شما هم کشتی ما رو دیگه ای من ای باید برم اون شیفت بگیرم کیو بزنم شما q مارو به حساب همون Q بزار اینم :rose: :rose:
اینم poweramp یا power amp یا هرچی که هست

Ali Tohidi

تو ویندوزفون بهترین برنامه camscanner و Fantasia Painter
و بهترین بازی هم فعلا the last door که بازی فوق العاده ایه و بقیه بازی های مورد علاقه ام : Frozen Free Fall و Snake Rewind و CanKnockdown3.
B-)

ايليا زندى

بازی با اینکه اهلش نیستم
Soccer stars
shady wars
۲cars
اپ
Telegram
musixmatch
spotify
+og insta
evernote
Forza
Breakfree

siavash-t

سلام. یعنی از دوستان کسی از برنامه Pocket استفاده نمی کنه؟ در مورد بازی هم من بیشتر بازیهای نسبتا ساده خوشم میاد. مثلا به دوستان پیشنهاد می کنم بازیهای Doodle fit 1&2 رو امتحان کنند. با وجود ظاهر ساده خیلی بازی خوب و به اصطلاح چالشی ای هستش. مطمئنا خوشتون میاد. :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سروش نصرپور
سروش هستم. گرافیست ترنجی و عاشق دنیای اپلیکیشن‌ها و تکنولوژی