حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بتای پنجم iOS 9، بتای سوم عمومی iOS 9 و بتای پنجم watchOS 2 منتشر شد

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

امروز اپل، بتای پنجم نسخه جدید سیستم‌عامل مخصوص آیفون، آیپد و آیپاد تاچ یعنی iOS 9 را منتشر کرد. دو هفته پیش بود که بتای چهارم iOS 9 منتشر شده بود. در کنار عرضه‌ی بتای جدید این سیستم‌عامل برای توسعه‌دهندگان، بتای سوم عمومی iOS 9 نیز برای کاربرانی که از نسخه‌ی بتای عمومی استفاده می‌کنند، منتشر شده است. در کنار عرضه‌ی بتای جدید این سیستم‌عامل، اپل بتای پنجم watchOS 2 را نیز عرضه کرده است. در ادامه همراه ترنجی باشید.

نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS 9 که با شماره ساخت ۱۳A4325c شناخه می‌شود، برای دانلود از طریق خود دستگاه (OTA) در دسترس قرار دارد. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند با مراجعه به پرتال مرکز توسعه‌دهندگان رسمی اپل، بتای جدید iOS 9 را دانلود کنند. در نسخه‌ی جدید، همانند قبل، باگ‌های سیستم رفع‌ شده‌اند و همچنین این نسخه، شامل چند ویژگی جدید است.

بتای قبلی به طور کامل ویژگی‌های Home Sharing و ساخت توییک برای کامپوننت‌ها مانند اپل موزیک، Handoff و اپل Pay را بازیابی کرد. اپل، پشتیبانی موزیک Home Sharing را در iOS 8.4 غیرفعال کرده بود اما اپل وعده حل این مشکل را در iOS 9 داده است. بعضی از کاربران بتای چهارم iOS 9، شکایت کرده‌اند که این سیستم‌عامل شامل باگ‌های موثر بر عمر باتری و اتصالات بلوتوث است که در بعضی از مواقع باعث خواهد شد تا دستگاه کرش کند. گویا این باگ‌ها در این نسخه رفع شده‌اند.

نسخه‌ی نهایی iOS 9 در پاییز امسال برای کاربران آیفون، آیپد و آیپاد تاچ به همراه آیفون جدید عرضه خواهد شد. نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل شامل برنامه‌ی جدید News، مسیرهای ترانزیت عمومی برای Maps، قابلیت بازکردن دو برنامه در کنار هم برای آیپد ایر ۲ و مالتی تسکینگ جدید است.

بتای سوم عمومی iOS 9 نیز برای کاربران منتشر شده است و کاربران خانگی می‌توانند این نسخه را نصب کنند.

watchOS 2 نیز در پاییز امسال برای ساعت هوشمند اپل منتشر خواهد شد. این سیستم‌عامل شامل ویژگی‌های جدیدی است که می‌توان به پشتیبانی از برنامه‌های بومی، چهره‌های جدید و یک حالت Nightstand اشاره کرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند آخرین بتا را با استفاده از برنامه اپل واچ مخصوص آیفون نصب کنند.

[su_button url=”http://appleinsider.com/articles/15/08/06/apple-seeds-fifth-ios-9-beta-to-developers” target=”blank” background=”#0fb869″]appleinsider[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Behrad

Home sharing خوبه!!! :good:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی