حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با بامزه‌ترین روبوت اندرویدی جهان آشنا شوید؛ یومی!

یک روبوت شخصی تا چه اندازه می‌تواند با مزه باشد؟ حتما در پاسخ می‌گویید تا بی‌نهایت! نگاهی به یومی بیندازید. این روبوت اندرویدی که شرکت اومیت (Omate) آن را با وسایل هوشمند ساخته مجهز به بلندگوی بلوتوثی و سیستم سخنگو است.

سر این روبوت در ابعاد ۵ اینچ است و یک صفحه لمسی با وضوح ۷۲۰p برای او طراحی شده که فرمان‌‌ها را دریافت و با لبخندی دوستانه اجرا می‌کند. یومی (Yumi) همچنین چرخ‌دار است و قادر است به سمت شما هنگامی که با او صحبت می‌‌کنید بچرخد. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هم دارد که با آن تماس صوتی برقرار و بر کارهای خانه نظارت می‌کند.

متاسفانه دوربین یومی قابلیت چرخش ندارد اما اگر رو در رو و چشم در چشم شما باشد از این نظر مشکلی درست نمی‌کند.  با همه اینها، روبوت بامزه و ریز نقش یومی فاقد توانایی برای اصابت نکردن به اشیا و نیز نیفتادن است. به این معنی که باید روی سطح صاف مثل میز یا پیشخان آشپزخانه قرار داشته باشد.

omate-yumi-specs-description

یومی دارای همان سخت‌افزاری است که تلفن‌های هوشمند اندرویدی با آن کار می‌کنند. به عبارت دیگر، مجهز به تراشه چهار هسته‌ای کورتکس A53، یک گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، وای فای، بلوتوث و درگاه‌های اچ دی ام آی و میکرو یو اس بی است. بنابراین یومی برای کار کردن به ارتباط اینترنتی قوی و پایدار نیاز دارد.

این روبوت که ارتفاعش به ۱۱٫۷ اینچ می‌رسد قرار است از ماه مارس سال آینده میلادی عرضه شود. یومی با هزینه سایت ایندی‌گوگو (Indiegogo) ساخته می‌شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Meet-Yumi-the-Android-robot-that-talks-to-Amazon-Alexa_id87316″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار