حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با افت فروش شدید اپل، سامسونگ و دیگران ۳ شرکت چینی در بین پنج برند پرفروش موبایل قرار گرفتند

نوشته

7 سال قبل | 8 دیدگاه | حتما بخوانید، سامسونگ

گزارش IDC که سهم شرکت های مختلف بازار موبایل از این بازار را نشان می دهد منتشر شده است و حقایق جالبی را بازگو می کند. به نظر می رسد که با افت فروش بزرگان بازار موبایل هوشمند، چینی ها کم کم در حال تبدیل به شدن به بزرگان فروش موبایل هوشمند در این بازار می شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا سهم شرکت های مختلف را از بازار موبایل بررسی کنیم.

idc-shipments-720x255

همانطور که می بینید همچنان سامسونگ در رده اول فروش جهانی ایستاده است. بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ نیز همانند هر تولیدکننده دیگر چشم زیادی به پرچمدار خود یعنی گلکسی نوت ۷ داشت و با شکستی که در ارایه این دستگاه به بازار از بابت مشکل باتری آن پیش آمد، انتظار می رفت که شاهد افت محسوس از سهم این شرکت در بازار باشیم. امروز و پس از انتشار گزارش های مالی شرکت های مختلف، گزارش مالی سامسونگ نیز منتشر شد و در آن افت درآمد شدید این شرکت را در بخش موبایل شاهد بودیم اما به نظر می رسد سهم این شرکت از میزان فروش هم چنان در رده اول جهان تثبیت شده است! در نظر داشته باشید که هنوز تاثیر اصلی عدم حضور گلکسی نوت ۷ روی سهم سامسونگ از بازار در این گزارش دیده نمی شود و گزارش مربوط به چارک پایانی امسال به خوبی آن را نشان می دهد.

البته که این شرکت نسبت به سال گذشته شاهد افت ۱۳٫۵٪ در فروش بوده است اما باز هم سهم آن از کل بازار به کمتر از ۲۰٪ نرسیده است. پس از سامسونگ اپل ایستاده است که آن هم با افت ۵٫۳٪ در رده دوم قرار داد که به تنهایی ۱۲٫۵٪ از سهم بازار را در دست دارد. اپل نیز هنوز تاثیر مثبت آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس موفق را در فروش خود ندیده است و مسلما در چارک پایانی شاهد پیشرفت قابل توجه تری خواهیم بود.

پس از اپل و سامسونگ و افت فروش آن ها، ۳ شرکت چینی هواوی، اوپو و ویوو هستند که رتبه های سوم تا پنجم را در آن خود کرده و پیشرفت های چشم گیری دارند. هواوی با ۲۳٪ رشد فروش جهانی کم کم در حال نزدیک شدن به سهم دو رقمی از این بازار است. اوپو و ویوو با رشد بالای ۱۰۰٪ به نظر می رسد در روزهای خوشی به سر می برند و میزان فروش هر دو این شرکت ها با هم از میزان فروش اپل بیشتر است!

باقی تولیدکننده ها که شامل برندهای سرشناسی چون الجی، سونی، اچ تی سی، مایکروسافت می شوند در مجموع شاهد افت فروش ۷٫۵٪ بوده اند. در مجموع فروش بازار موبایل در چارک سوم سال ۲۰۱۶ برابر ۳۶۲٫۹ میلیون دستگاه بوده که این به معنی رشد ۱٪ نسبت به دوربه مشابه سال پیش است. نظر شما درباره وضعیت بازار موبایل های هوشمند چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.businesswire.com/news/home/20161026007048/en/Worldwide-Smartphone-Shipments-1.0-Year-Year-Quarter”]businesswire[/button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ss

همچپنان سامسونگ در صدر فروش
من گفتم که سامسونگ رو کسی نمیتونه زمین بزنه
با اس۸ که دیگه سود زیادی به جیب میزنه
سونی هم مثل همیشه تو others هست از بسکی بنجله کسی نمیخره

Shahryar

تو اون میلادی یا چالتون؟
تو سره شما بجا مغز ی چی دگ پر شده

Shahinhhh

من نمیدونم اون سه نفر چرا لایکش کردن واقعا

blade

این سونی یه چیزی داره که تو همه چیز میکشینش وسط و با اون مقایسش میکنین حتما خیلی میسوزین که سونی کیفیت داره چه تو گوشی چه تو صوت و تصویر ، تا سامسونگ گوشی یا تلویزیون میزنه سریع میگین از سونی بهتره به خدا زشته

Pouya Tech

الان نوت ۷ این مشکلات رو داشت یعنی با این مشکلات در صدر فروشه اس ۸ که بیاد به نظرتون چه قدر فروش داره ؟دیگه واویلا میترکونه

Milad.tech

یعنی ویو و اوپو فروششون از شیائومی و وان پلاس بیشتره؟???

Shahinhhh

وانپلاس زیر مجموعه اوپو هست میتونی جستجو کنی

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

و در همین لحظه حجم اینترنت معزز تموم میشه و مارو از نظرات کارشناسانه خودش محروم میکنه

چقدر بدبختی تو پسر ابرو هرچی سونی فن بردی واقعا که افسوس …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)