حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بالاخره تعداد دستگاه‌های دارای اندروید ۶ مارشمالو از تعداد دستگاه‌های اندروید ۲٫۲ فرویو بیشتر شد!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

دنیای اندروید دنیای پیچیده‌ای است. در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد اما پیچیدگی خاصی ازنظر پراکندگی دارد. این‌که هنوز در بازار میان سیستم‌عامل‌ها نام نسخه اولیه اندروبد به چشم می‌آید کمی خوش‌آیند نیست. این موضوع جای بحث زیادی دارد بالاخره هر چه باید انذروید سیستم‌عاملی متن‌باز و رایگان برای همه شرکت‌ها خواهد بود و این حق را نیز دارند که لباسی اختصاصی به رویان تن کنند اما اکنون آمار نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید منتشرشده است. در ادامه همراه باشید.

دو ماه از رونمایی رسمی اندروید یعنی از تاریخ ۵ اکتبر می‌گذرد. در بازار نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید نسخه مارشمالو اکنون ۰٫۳ درصد بازار را برعهده دارد. این امار تا روزآخر ۲ نوامبر توسط خود گوگل جمع‌آوری شده است که نشان‌دهنده یک دهم درصد بالاتر از سهم ۰٫۲ درصدی نسخه ۲٫۲ اندروید است. نسخه‌ای که از سال ۲۰۱۰ تاکنون فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده است. به نقل از منبع اگر شما رابط کاربری این نسخه را ببینید با خود می‌گویید “واه واه و وااااه “ولی خب بد نیست نگاهی داشته باشید به چند اسکرین شات از این نسخه:

Froyo-UI-4 Froyo-UI-3

Froyo-UI-2 Froyo-UI

یکی از محکم ترین دلایل برای زنده ماندن این نسخه، وجود دستگاه‌های پایین رده از شرکت‌های رده پایین است. هنوز هم هستند دستگاه‌هایی که نمی‌توانند نسخه بالاتری را تجربه کنند. نسخه کیت‌کت یا همان اندروید ۴٫۴ به‌عنوان پر مخاطب‌ترین نسخه شناخته خواهد شد پس بی‌راه نیست اگر شکل و شمایل بسیاری از اپلیکیشن‌ها همانند خط مش نسخه ۴٫۴ باشد. اندروید لالی پاپ و نسخه بعدازآن یعنی ۵٫۱ دارای سهمی به ترتیب ۱۵٫۵ و ۱۰٫۱ درصد هستند. تصویر زیر را باهم ببینیم:

Screen Shot 2015-12-02 at 8.38.59 PM

امروز آمار نسخه‌های iOS نیز منتشرشده بود و خب طبیعی است که با آمار قابل قبولی همراه باشیم اما ازنظر یک کاربر مقایسه این دو سیستم ازنظر تعدد سهم بازار کار درستی نیست زیرا در iOS با چند دستگاه روبه‌رو هستیم اما در اندروید یا هزاران دستگاه که با شکل و شمایل خاصی هستند، روبه‌رو خواهیم بود ولی ازنظر یک فرد توسعه‌دهنده بسیار مهم است. ترجیح می‌دهد برای سیستم‌عاملی فعالیت کند که بتواند رنج بسیار زیادتری را هماهنگ کند تا این‌که مجبور باشد برای انواع و اقسام دستگاه‌ها اپلیکیشن خود را بهینه کند. نظر شما چیست؟ آیا با این عقیده موافق هستید؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Slow-clap-Android-6.0-Marshmallows-market-share-just-surpassed-that-of-Android-2.2-Froyo_id76320″ background=”#1ac0b2″ icon_color=”#f90d0d”]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdadi

سه دهم درصد که خیلی کمه! امیدوارم زودی شرکتها پرچمدارها رو اپدیت کنن و باگ نداشته باشه
والا من اندروید ۵٫۱ نوت ۴ رو گوشیم بعد این همه اپدیت های کوچیک هنوز باگ داره.بی خودی صفحه نمایش گوشیم میچرخه به صورت وحشتناک! :unsure:
امیدوارم همه شرکتا سریع اپدیت ۶ رو بدن و بدون باگ باشه

Ari khan

نوت۴ من هم نسخه اش ۵٫۱٫۱ است اما هیچ مشکلی نداره و به جرئت میتونم بگم پایدارترین رام نوت۴ هست….چند روز پیش هم یه اپدیت باگ فیکس براش اومد و بازهم بهتر شد….بنظرم یه دور فکتوری ریست کنین درست بشه 😉

Parviz Partokiâ

آیفون چهار اس میتونه ios9 اپدیت شه
در حالی که گلکسی اس دو در ۴٫۱ مانده

Ari khan

اما بصورت غیر رسمی نسخه اندروید(۵٫۱٫۱) هم واسه اس۲ اومده و اندروید ۶ هم میاد….اما اگه اپل از ۴اس قطع پشتیبانی کنه تکلیفش چیه؟؟؟هیچی….البته من منکر پشتیبانی بسیار عالی اپل نیستم و اتفاقا خیلی هم از این حرکتش خوشم میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....