حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازی‌ انحصاری برای پروژه Scorpio مایکروسافت ارائه نخواهد شد؛ محتوای اختصاصی، بله!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

در نمایشگاه E3 2016، مایکروسافت به‌طور رسمی اعلام کرد که بر روی یک کنسول بازی قدرت‌مند و جدید با اسم‌رمز “پروژه Scorpio” مشغول به کار است. در آن زمان، مایکروسافت به‌طور شفاف اعلام کرد که هیچ محتوای انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس Scorpio در نظر گرفته نشده است و گیمرها بی‌دغدغه، کنسول ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس وان را خریداری نمایند. با این‌حال، اظهارات جدید مایکروسافت با آنچه که پیش‌تر اعلام شده است، کمی تفاوت دارد؛ این شرکت، به‌تازگی اعلام کرده است که بازی‌ انحصاری برای پروژه Scorpio مایکروسافت ارائه نخواهد شد اما انحصاری‌هایی برای آن، عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

مدتی پس از نمایشگاه E3 2016، فیل اسپنسر، سرپرست بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، این موضوع را مجدداً اعلام کرد و درباره عدم عرضه بازی انحصاری برای کنسول بازی قدرت‌مند مایکروسافت، توضیح می‌دهد که با امکان اجرای بازی‎های کنسول ایکس‌باکس در کنسول ایکس‌باکس Scorpio، این حس برای‌تان تداعی می‌شود که “پروژه Scorpio” مایکروسافت به عنوان بخشی از خانواده ایکس‌باکس وان ارائه شده است و در تقابل با این کنسول، قرار نخواهد گرفت. بنابراین، این یکی از دلایلی است که سیاست مایکروسافت را به عدم‌عرضه محتوای انحصاری برای ایکس‌باکس Scorpio، مجاب می‌کند.

مهم‌تر از این، باید عنوان کرد که با وجود فروش کنسول‌ ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس Scorpio، چندان عقلانی به‌نظر نمی‌رسد که توسعه‌دهندگان برای ایکس‌باکس Scorpio، محتوای انحصاری عرضه نمایند. فیل اسپنسر، هم‌چنین اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان را مجاب می‌‌کند تا در آینده، هم‌چنان به ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان S متعهد باشند.

به‎‌تازگی در مصاحبه با Engadget، آرون گرین‌برگ، سرپرست بخش بازاریابی بازی‌های ایکس‌باکس، برخی از این گفته‌ها را تایید نموده و با ارائه توضیحاتی، به‌نوعی عرضه “قابلیت‌های انحصاری” برای ایکس‌باکس Scorpio اعلام کرده است. هنگامی‌‎که از وی پرسیده شد “تیم مایکروسافت، چگونه می‌تواند تجربه محتوای مجازی را برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان S ممکن نماید که به‌طور انحصاری برای استفاده از قدرت سخت‌‌افزاری پروژه ایکس‌باکس Scorpio طراحی شده است؟”، وی اعلام کرد که “ما به واقعیت مجازی به‌عنوان یک بازی ویدیویی برای کنسول‌ها نگاه نمی‌کنیم”.

چالش مایکروسافت در ابتدا، این بود که چگونه می‌تواند با سخت‌افزار جدید، دست به‌ نوآوری بزند و هم‌چنین، به پشتیبانی از کنسول‌های قبلی خود، ادامه دهد؟ […] سوال بعدی این بود که “آیا شما برای کنسول‌ ایکس‌باکس Scorpio، بازی‌های انحصاری طراحی می‌کنید؟” و تیم مایکروسافت نیز، اعلام کرد که این شرکت، تصمیمی برای عرضه محتوای انحصاری برای “پروژه Scorpio” ندارد. ایکس‌باکس Scorpio، وان S و وان، همگی یک اکوسیستم هستند و صرف‌نظر از اینکه چه کنسولی دارید، ما تصمیم نداریم تا گیمرها را با سخت‌افزار جدید، نادیده بگیریم و آن‌ها را پشت سر بگذاریم.

در حال‌حاضر، با قدرت‌ (سخت‌افزاری) و قابلیت‌هایی (که به‌ وسیله ایکس‌باکس Scorpio) در اختیار داریم، تیم مایکروسافت می‌تواند بر روی واقعیت‌مجازی متمرکز شود. البته، به این موضوع به‌عنوان یک مقوله مرتبط با “بازی‌های ویدیویی برای کنسول‌های خود” نگاه نمی‌کنیم و این قابلیت، تنها به‌عنوان “واقعیت‌مجازی” مطرح است. بنابراین، تجربه واقعیت‌مجازی، چیزهای جدیدی هستند که در کنسول ایکس‌باکس Scorpio ممکن خواهد بود.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، شرکت مایکروسافت، به خوبی با کلمات بازی می‌کند و بدیهی است که مایکروسافت در نهایت، باید دلیلی برای مجاب‌کردن گیمرها به خرید کنسول جدید خود داشته باشد؛ البته، هم‌چنین باید توجه داشته باشید که سخت‌افزار کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان S برای تجربه محتوای واقعیت‌مجازی چندان مناسب نیست. با این‎حال، انتظار داشتیم که مایکروسافت در ابتدا، اعلام نماید که “محتوای انحصاری” برای کنسول ایکس‌باکس Scorpio وجود خواهد داشت تا اینکه، بعداً دیدگاه خود را تغییر دهد.

کنسول ایکس‌باکس Scorpio در سال آینده عرضه خواهد شد و از آن، به‌عنوان قدرت‌مندترین کنسول بازی یاد می‎شود. عرضه کنسول مایکروسافت در سال ۲۰۱۷، این فرصت را برای شرکت سونی به‌وجود می‌آورد که از بازه‌زمانی یک‌ساله، سوء استفاده کرده و فروش کنسول پلی‌استیشن ۴ نئو را به یک رقم بالا برساند. این در حالی است که مایکروسافت، پیش‌تر از این بابت زیان دیده است و انتظار می‌رفت که در رابطه با زمان عرضه و معرفی کنسول قدرت‌مند جدید خود، منطقی‌تر عمل نماید. دیدگاه شما در این‌باره، چیست؟

[su_button url=”https://www.neowin.net/news/microsofts-project-scorpio-wont-have-exclusive-console-games-but-it-will-have-exclusives” target=”blank”]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی