حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باتری اکسپریا زد ۵ پریمیوم زیر ذره‌بین وب‌سایت GSMArena: مروری بر نتایج بنچمارک باتری این دستگاه

نوشته

8 سال قبل | 202 دیدگاه | ترنجی

سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم که چندی پیش در ترنجی به بررسی تخصصی آن پرداختیم، تلفنی با کیفیت ساخت بسیار بالاست که صفحه نمایش ۴K آن را بسیار خاص تر از دیگر پرچمداران امسال جلوه می دهد. اما همه چیز کیفیت بالا نیست؛ تلفن ها برای تماس ساخته شده اند و سپس به آنها امکاناتی اضافه شد ولی مهمترین فاکتور امروزی یک تلفن همراه خوب و بی نقص عمر باتری مناسب آن است ولی به نظر می‌رسد صفحه نمایش ۴K این تلفن زیبا سرجنگ با باتری دارد. نتیجه آزمایشگاه GSMArena  را برای شما منتشر کردیم اما اکنون در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید تا به مرور دقیق تر عمر باتری آخرین پرچمدار سونی بپردازیم.

سونی اکسپریا Z5 پریمیوم با اینکه از صفحه نمایش ۴K استفاده می‌کند ولی بیشتر اوقات سیستم عامل برای ایجاد نشدن مشکل در رابط کاربری و ریز نشدن بیش از حد نوشته ها و گزینه ها، برنامه ها و تصاویر را به ۱۰۸۰P، تغییر ( upscale ) می‌کند. در کنار این موضوع پردازنده قدرتمند Snapdragon 810 قرار دارد که در کنار این صفحه نمایش هیچ کمکی به بیشتر شدن عمر باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری این تلفن نمی‌کند. سونی همیشه در عمر باتری های خوب و ارتقارسانی های این عمر با سیستم های نرم افزاری خود داشته ولی آیا این ترفند ها روی Z5 Premium نیز پاسخگو و موثر هستند یا خیر؟ ما در اکسپریا Z5 عمر باتری ای ۷۳ ساعته را مشاهده کردیم که واقعا حرفی را برای گفتن باقی نگذاشته بود. بدون حرفی اضافه تر بگذارید به نتایح به دست آمده در تست های GSMArena و مقایسه آن با بقیه تلفن های هوشمند بپردازیم.

بخش اول: زمان مکالمه

z5 01

 

در این بخش ۲۰ ساعت مکالمه را از این تلفن دیدیم که در حدود ۵ ساعت از مدت زمان Xperia Z5 کمتر است. رقیب هایی که برای این تلفن در اینجا میبینم بیشتر میان رده هستند. سونی اکسپریا Z5 پریمیوم عملکردی ضعیف تر از پرچمدار مینی دو سال گذشته خود نشان داد که بسیار مایوس کننده است.

 

بخش دوم: وب‌گردی

z5 02

 

در این تست وب گردی و استفاده از وای فای و شبکه همراه ۴G تست شده که ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه عملکرد مداوم داشته که هنوز از اکسپریا Z5 در حدود ۵ ساعت عقب است. برخی از پرچمداران سال گذشته سامسونگ نیز در این بخش دیده می شود که باز کمی امیدوار کننده است.

 

بخش سوم: پخش ویدئو

z5 03

 

در این تست که یک فیلم با کیفیت ۴۸۰p به طور مداوم پخش شده، بازده ای ۷ ساعته را از این تلفن هوشمند دیده ایم تا باتری به ۱۰ درصد رسید که البته هردو اکسپریا z5 و z5 Premium عملکردی مشابه را نشان دادند. برخی از پرچمداران نیز در این بخش دیده می شوند که نشان از عملکرد بهتر سونی در این بخش است.

Xperia Z5 premium Battery life

 

بخش نهایی: مقایسه با پرچمداران ۲۰۱۶

 

z5 0401

اگر مقایسه ای سریع و کامل در زمینه باتری با برخی از پرچمداران هم سایز و پرطرفدار امسال داشته باشیم میبینیم Z5 Premium آنچنان هم بد نیست. ال جی جی ۴ با وجود سخت افزاری ضعیف تر بازده بسیار ضعیفی دارد و پرچمداران سامسونگ در کنار آیفون های جدید شانه به شانه رقابت داشتند که در هر صورت مدت زمان بسیار خوبی از باتری به شما ارائه می دهند. اما با این حال آیا چنین بازده باتری ای برای این تلفن کافی است؟ رقبای سامسونگ نیز از سخت افزاری تقریبا مشابه استفاده می کنند اما بازده بالاتری دارند. باید دید آیا سونی دست به حرکتی نرم افزاری در افزایش این اعداد خواهد داشت یا خیر. در انتها اکسپریا زد ۵ پریمیوم با ۶۶ ساعت استفاده روزانه از این تست بیرون آمد که هرچند از Z5 کمتر است اما باز آنچنان هم بد نیست.

در انتها می‌توان گفت اکسپریا Z5 پریمیوم، پرچمدار در ساخت و میان رده در باتری است.

 شما زمان های به دست آمده را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا به نظرتان چنین ارقامی شایسته این تلفن هوشمند می‌باشد یا خیر؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z5_premium_battery_life_test-blog-15252.php” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]GSMArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
202 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad danesh

وبگردی هم که زیر نوت ۵ شد :wacko:

Moazez

استاد من z5 رو گفتم چون در وب گردی قویه پس باتریش خوبه. در ضمن ما اصلا سونیرو با هیچ برندی مقایسه نمیکنیم چون در شأن سونی نیست. انقدر سعی نکنید در پست های سونی بیاید خودتونو با سونی مقایسه کنید برای بزرگ نشون دادن سامسونگ.

Moazez

طرفدار هواوی. :yahoo: :yahoo: :yahoo:
تورو کی راه داده اینجا؟

Larry Page

=)))))) سلطان باتریو… من جای شما بودم اینورا پیدام نمیشد :whistle:

S-M-B

در بحث باطری و شارژدهی Z5 Premium یک نکته عجیب وجود داره.
اگه یک مقایسه سر انگشتی انجام بدیم به اشتباه بودن نتایج سایت GSM Arena میشه پی برد.
Z5 Premium نسبت به Z5 فقط ۰٫۳ اینچ صفحه بزرگتری داره و در عوض ۵۳۰ میلی آمپر باطری بیشتر.این دو گوشی از لحاظ رزولوشن (در وبگردی)،چیپست و….. شبیه به هم هستند اما اینکه چطور Z5 زمان وبگردی بیشتری داره اشتباه بودن بررسی این سایت رو میرسونه.چون هیچگاه ۰٫۳ اینچ صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۸۰(صرفا وبگردی) بر ۵۳۰ میلی امپر باطری بیشتر برتری نداره.

خود ترنجی هم نوشته بود تجربه باطری پرمیوم مانند کامپکت بوده.

fable

کاملا با معزز موافقم نباید سونی با سامسونگ و اپل(سلاطین)… مقایسه کرد باید با میان رده ها مقایسه بشه چون همیشه در مقابل این دو برند جزو میان رده ها میشه پس عاقلانه نیست میان رده(سونی)با پرچمدار(سلاطین) مقایسه بشه

S-M-B

سلام ترول
Fable نژادی از ترول هاست؟ :yahoo:

Moazez

همینکه منظور منو متوجه نشدی معلومه کلا تو دنیا همه چیزو برعکس متوجه میشی که طرفدار سامسونگ شدی

fable

Fable نژادی از انسانهاست اما من نژاد تورو نمیدونم!!! :yahoo:

fable

معزز مثل اینکه کلا نمیدونی چی مینویسی منظورت دقیقا چی بود خخخخخ حتما منظور خیر بوده :yahoo:

Moazez

خودتو زدی به کوچه علی چپ ترول

SONY 1946

بنظر من نتایج باتری بسیار خوبه،نگاه کنیددرسته در حالت عادی رزولوشن صفحه فول اچ دی هست،ولی اینو در نظر بگیرید که چگالی صفحه نمایش که از ۸۰۶ ppi تبدیل نمیشه به ۴۰۰ppi پس در حالت عادی هم نسبت به فول اچ دی های معمولی نمیشه مقایسه کرد و این اشتباه هست چون ۴۰۰۰۰۰۰۰۰ پیکسل( اگه اشتباه نکنم) بیشتر از فول اچ دی معمولی داره و با توجه به اندروید پر مصرف ۵٫۱٫۱ و فریمور نرم افزاری اولیه و صفحه نمایش ۴k با رزولوشن ۸۰۶ ppi و اسنپ دراگون ۸۱۰ این نتایج باتری بینظیره،اگه شرکت های دیگه همچین قطعاتی سر هم کنن و گوشی بسازن،به هیچ عنوان نمیتونستن همچین عمر باتری به دست بیارن و روزی ۵ بار باید گوشی میزدی به شارژ :scratch:

amin697

وبگردی نوت ۵ هم زیر ایفون ۶s پلاس

جهت اطلاع اونایی که میگفتن باطری ایفون خوب نیست .

فعلا با تست معتبر سایتها ایفون نسبت به سه رقیب خودش با سه سبز که داره اوله

Sajjad

کی جرات داره ارزیابی کنه!

riofarina

این جمله یه دنیا توش حرف داره.
کار بجایی کشیده دیگه از ترس آبرو و جونمون نباید راجع به سونی نظر بدیم.(میدونین که تهدید به مرگ هم کردن این فن های سونی)
بعد میگن کی میره طرفدار داعش میشه خخخخ

pouya

باعث تمام جنجال های پیش پا اومده همش شمایین وقتی پستی از برند های شما میزارن

مگه کسی میاد بگه فلان بسان؟

دوس نداری سونی رو ؟ خب نیا نظر نده کسی مجبورت نکرده ک نظر بدی

هرکی ندونه فک میکنه میای نظر مهندسی میدی بابا میای ایراد بنی اسرائیل میگیری
دیگه ؟
برو ایراداتت به شرکت موردعلاقت بده تو گوشی بعدی رفع کنه
:negative:

Hoseyn Zx

میشه ادرس بدی که تهدید به مرگ کردیم ما؟
یاوه گویی نکن مجبورت نکردن بیای زیره پست سونی نظر بزاری البته از شما که از سوپر ترول های ترنجی هم هستید انتظار بیشتری نمیره..
جنجال رو همیشه امثال شما زیره پست های سونی درست میکنید … همیشه کامنتهای پست سونی از مرز ۱۰۰ تا عبور میکنه خخخ

riofarina

نه به کسی ربطی داره نه کسی میتونه مجبورم کنه تا نظر بدم یا ندم.
زیر هر پست از هر برندی هم دوست داشتم نظر میذارم و برند محبوبی هم ندارم من اعتقادم شایسته سالاریه.
یه نگا به پستای هم قطارات بندازی میبینی کی جنجال راه میندازه.
کلا دیکتاتوری هستین واس خودتونا.
در مورد تهدید هم شما تازه واردین یادتون نمیاد کاربری به اسم YAMAHA که الان هم با چند اکانت دیگه حضور داره چیکارا کرد.تو وایبر همه رو تهدید به مرگ و تهدید به ضرب شتم گروهی میکرد حتی نوی سند های to رنجی رو .
البته الانم چند بار خود منو تهدید به انداختن از سایت به بیرون کردن همین طرفداری برند محبوبتون و البته تو اینستا تهدید به کشتن!!!!!!

Hoseyn Zx

ببین الان این چیزایی که گفتی هیچ ربطی به سونی نداره .. من خودم گوشیم سامسونگه اینجور که بعضی از شماها میاین نظر میدین در مورد سونی نظر نمیدم . از فن سامسونگ تا هواوی اپل ال جی مایکروسافت میاین تو پست سونی … حالا اگه یکی بیاد تو پست های سامسونگ یا برند دیگه از سونی بگه فورا بهش توهین میکنید .. سعی نکنید مظلوم نمایی کنید…
خوده فن های سونی اینقد تو پست سونی کامنت نمیزارن … اینکه همش میاین تو پست سونی نشون میده که سونی پرچمش بالاس . یا اینکه خیلی به سونی علاقه دارین یا ترولید و قصدتون جنجال به پا کردنه .. :rose:

riofarina

مسلماً همه برندها ترول دارن
ولی تو نشون بده من کی از کارایی که گفتی کردم؟
من کی از کلماتی مثل «له کرد» «خوردش» «یاوه گویی» و هزاران هزار کلمه زشت و توهین آمیز دیگه استفاده کردم؟
من کی تا حالا یکی و تهدید کردم که «باهات کار دارم صبر کن بلایی سرت بیارم که…»
و تو این مدت تقریبا از تاسیس toرنجی تا حالا بیشتر از ۹۰ در صد توهین ها و تهدید ها و ترول بازی ها مربوط به فن های سونی یا بهتر بگم دو سه نفر خاص جیره خوار سونی یا متعصب ژاپن پرست بوده.
من تنها ایرادیم که از سری ۵ گرفتم هندزفری و نبود فست شارژر بوده که خودتم میدونی دو تا ایراد بزرگه اونم برای گوشی بالای دو میلیون تومن!
اینجام دیدی ایرادی از سونی نگرفتم و در ضمن تو همین پست ۴۰ در صد نظرات فقط واسه یه شخصه پس نگو که بیشتر از خود فنهای سونی!
موفق باشی

Moazez

کاری با حرفات ندارم که چرت بود همش ولی الان خانواده z5 چه در نمایندگی،چه در عمده فروشیها و چه سایتها همه دارن با شارژر سریع و هندزفری فوق العاده mh750 فروخته میشن. پس این دوتا در جعبه هست و دیگه هیچ ایرادی نمیتونید بگیرید.

riofarina

بیا اون از تهدید کردنش که همش پوچ و توخالیه اینم ادبش، «چرت بودن »

ببینم اینهمه دروغ میگی دماغت دراز نمیشه؟

Moazez

الان کجای حرفم دروغ بود؟خب خودت برو سایتهایی که میفروشن ببین دارن با چه وسایلی در جعبه میفروشن. دلیل نمیشیه هیچی نمیدونید و ازش سردرنمیارید بگید اشتباهه.

riofarina

اره دیدم ،متاسفانه بدون گارانتی ها با mh750 با گارانتی ها با هندزفری معمولی!!!!!!!!!!!
فست شارژر هم خبری نیست پس دروغ میگی دروغ.
اینم احترام سونی به کاربرای ایرانیش که با گارانتی و بدون هندزفری ۷۵۰ اونم به قیمت اونایی که ۷۵۰ دارن میده. :negative:

Moazez

نادان جون من خودم امروز نمایندگی پاساژ چهارسو بودم گفت هم شارژر سریع تو جعبه هست هم mh750 و هم محافظ صفحه نمایش.

farid73

ناموسا در کل باتریش خوب نیست.انتظار بیشتری ازش میرفت.حالا منتظر گوشی ۴k سامسونگ باشید قطعا تو باتری دهی بهتر عمل میکنه :yes:

Moazez

عمرا. اگه میبینی باتری سونی امسال کم شد بخاطر s810 بود نه جیز دیگه ای. بقیه که با s808 هم گند زدن. سامسونگ اگه با پردازنده ای در حد مصرف s810 میتونست در همین حد سونی نمره بیاره مرد بود.

farid73

بهونه بیخود نیار.سامسونگ تونست و اگزینوس ۷۴۲۰ زد.سونی شما هم اگه میتونه بزنه.یه جور نظر میدی که میخوای بگی خیلی حالیته و میفهمی ولی هرکی برا بار اولم که بیاد اولین نظر تورا هم که بخونه میفهمه چقدر متعصبی

Moazez

همیشه کسی که نخواد یچیزو بفهمه با نفهمیدنش فکر میکنه طرف مقابل اشتباه گفته. برو اطلاعاتت زیاد شد بیا بحث کنیم.

Larry Page

یعنی امام زمان ظهور کنه تعجب نمیکنم…. آخرالزمان شده ببین کی داره میگه برو اطلاعاتتو زیاد کن 😐

Moazez

همینکه صف میکشید برای کل کل بامن مشخصه از چیه گل پسر. کسی که با مدرک حرف بزنه اطلاعاتش بالاست همیشه نه شمایی که از رو شیکم حرف میزنید. چشماتون میبینه و عقلتون ارور میده

bvb

اوووفف یجور میگه صف میکشید برای کل کل بامن…… عزیزم تو ۷۰% نظرات دارن مسخرت میکنن و دستت میندازن یعنی اینو نمیبینی؟؟؟!!

Larry Page

هیچ کدوم از مدرک هات رسمی نیس!
همش یا عکساییه که معلوم نیس با چی انداختی یا با چی ادیت کردی.
یا چند تا اسکرین شات.

ترنجی زمانی که از سامسونگ تعریف میکنه میشه جیره خوار، همونطوری که الان هر سایتی از سامسونگ تعریف کنه میشه جیره خوار.

“شما یه مدرک بیار که سونی واسه اون مقایسه پول نریخته باشه تو حساب ترنجی”
=))))))) یادمون نمیره که حرفای مشابه این جمله!

همین ترنجی لقب بهترین صفحه نمایش رو داده به گلکسی ها.

پ.ن : بنده به هیچ وجه به اخبار ترنجی و پست هایی که شک ندارم، جمله ای که گفتم طعنه ای بود به این دوست ابر ترولمون :rose:

پ.ن ۲ : آقا پسر محدوده ی سنیت دیگه کاملا واسه من مشخصه، حالا هی چپ برو راست بیا بگو ۳۰ سالته، اینم میذارم کنار چاخان های دیگه ات. خلاصه درست نیس به بزرگ تر از خودت بگی گل پسر :bye:

Moazez

خخخخخ. کم میارید سوت بزنید لطفا. دست انداختن؟ کی جرأت داره دست بندازه؟ فعلا که هیچکس جوابی نداره به مستندات من بده. پس بااااای

حَمید

ر*ــده؟
بخش نظرات رو با جای دیگه اشتباه گرفتید

amin697

ای ول ایفون ۶S پلاس وب گردی محشر عالی نامبر وان

سر بلند کرد باز ایفون

pika

شرمنده ولی یه plus هم آخرش داره ها 😉
ویرایش کردی یا من توهم زدم که plus رو ننوشته بودی؟!

احمد

منظورش پلاس بود دیگه خخخخ

pika

آها حله 😉

amin697

شما عجولانه خوندی …

ایفون ۶s پلاس وبگردی از نوت ۵ هم بالاتر

پرچم ایفون بالا هست

نسل جدید ایفون چه پلاس چه نسخه غیر پلاس به لطف ios واقعا بهینه شده

raminrx7

جرات دارین با اس۶ اکتیو مقایسه کنید
اونوقت دیگه چارت تو عکس جا نمیشه
خخخ
مثه دوربین که لومیا ها رو تو مقایسه نمیارن باتری هم اس ۶ اکتیو تو مقایسه نمیارن

raminrx7

یه جورایی با جنبه فان نظرم رو گفتم 😉
ولی اگه هم بود باحال میشد یه جورایی به عنوان عمر باتری مرجع … :))))))

bvb

لومیا۱۵۳۰ هم یه شرایطی مثل اس۶ اکتیو داره تو نمودار جا نمیشه

Ali

۱۵۳۰؟ 😐

bvb

۱۵۲۰ اشتباه شد

احمد

نوت ۵و ۶اس پلاس عالی هستن ای ول

pika

عجیبه که هیچ اشاره ای به نور بسیار پایین ۷۸ نیت نشده توی این تست که یه کمک فوق العاده به بالا رفتن امتیاز z5p کرده :scratch:
پ ن: خودمونیم باتری G4 خیلی داغونه ها :))
پ ن ۲: زمان مکالمه آیفون که از G4 پایینتره پس چرا G4 نارنجی شده؟!
پ ن ۳: جا داره یه نگاهی به Gflex هم داشته باشیم در بخش ویدیو

Larry Page

بابا بیخیال هارت و پورت فن های سونی بشین. سونی هیچ جا توان رقابت نداره.

خیلی از ما ها احترام و پرستیژ زیادی برای سونی قائل بودیم ولی به لطف ترول هاش الان حالمون از اسم سونی هم به هم میخوره

bvb

خدایی اگه الان بخوام گوشی سونی هم بخرم یاد این آقای معزز میفتم پشیمون میشم خیلی رو مخه این بشر

pouya

بابات بهت یاد نداده اندازه دهنت زر بزنی ؟؟

ی بار ک زدن تو گوشت کر شدی میفهمی ک گنده تر از دهنت نباید حرف بزنی

هارت پورت تو میکنی اون لایکرات ک دارن واسه ………. چه چه میکنن

خوشت نمیاد مجبور نیستی حرف بزنی برو همون مهدکودکت زو….

Larry Page

پوریاجان قشنگ معلومه بابای شما یاد داده چطور حرف بزنی 😉

Moazez

اتفاقا ماها هم با دیدن شما از برندی غیر از سونی حالمون بهم میخوره. یادمون که میفتید بیشتر عاشق سونی میشیم چون میفهمیم که بی سواد خا طرفدارش نیستن.سونی انقدر بدبخت نیست که تو دوزاری ترول بخپای ازش خوشت بیاد. انقدر کشته مرده داره سونی که احتیاجی به گری گوریهایی مثل شما نداشته باشه.

bvb

آره باسه همین داره ورشکست میشه

Moazez

عیب نداره شما نخر

amir Narimnpour

خب با توجه به اینکه سونیه و خیلی تو باطری حرف برا گفتن داااره و زمان شارژ بالاش انتظارات بیشتر میبود
و البته اون نیت بسیار پایین در ۵۰ درصد برایتنس ک پیکا جان اشاره کرد

SAWANA

G4 باتریش داغونه انصافا. الجی توجهی به باتری نداره… نتایج نه چندان خوب سری z5 هم تا حدی به خاطر اون پردازنده عجیب غریبه. صفحه سوپر امولد هم مصرفشون پایینتره اگه از اونا استفاده میشد نتایج هم بهتر میشد. البته z5c خیلی خوبه. اما به نسبت z3c افت داشته. فقط نمیدونم چرا تو تستای ترنجی و زومیت – z5p باتریش بهتر بود؟

m. HAK ha

دوستان عزیز استادانه گرامی سلام
من یه مشکلی با نوت۵ پیدا کردم قبلا نوت۴داشتم با هرکی که تماس میگرفتم تو گوشی میزد مخاطب درحال مکالمه است یا تماس در حال انتظاراست پشت خط طرف میرفتم تو نوت۵ نمیزنه لطفا دقت کنید دوستان عزیز زمانی که پشت خط طرف مقابل میرفتم پشت خطی نمیخوام فعال کنم لطفا کمک کنید چون شغلم طوری که باید متوجه بشم پشت خط طرف هستم مرسی از همه

محمد کردزنگنه

سلام دوست عزیز تنظیمات مکالمه رو چک کردید؟

m. HAK ha

اره عزیز

محمد کردزنگنه

دوست عزیز من الان تنظیماتو چک کردم (البته گوشی من نوت ۴ ) به یکی دو تا سایت هم سر زدم اما همشون در مورد فعال کردن انتظار تماس در گوشی خودمونه یعنی اینکه ما پشت خطی هامونو قطع یا وصل کنیم الان با نوت ۴ به xperia v که در حال مکالمه بود زنگ زدم ولی فقط گفت مشترک مورد نظر اشغال است و قطع کرد ولی وقتی xperia v با من که مشغول مکالمه بودم تماس گرفت می تونستم قطع یا وصلش کنم شما این موردو با شماره های یکسان امتحان کردید و نشد؟

milad danesh

من الان امتحان کردم با نوت ۵ رفتم پشت خطی زنه گفت کال ویتینگ لطفا منتظر بمانید … خخخخ

m. HAK ha

ببینید پشت خطی من فعاله پشت خطی طرف مقابل هم فعاله شما زمانی که با شخصه دیگه ای تماس بگیرید که در حال مکالمه است رو گوشی خودتان روصفحه میزنه تماس درحال انتظار است تو نوت۴داشتم میزد الان تو نوت۵ نمیزنه احتمالا بخاطر آندروید جدید باشه که این قابلیت رو حذف کرده باشن

Moazez

ترنجی میگفت با استفاده از پریمیوم تجربه خوب z2 برای ما زنده شد. چجوری میشه این گوشی با ۵۰۰ میلی آمپر باتری بیشنر از z5 کمتر وبگردی کنه؟ مگه میشه؟ اصلا نداریم. در ضمن سامسونکیای عزیز مقایسه این اسمارت فون با نوت۵ یک شوخی بزرگه. هنوز در صفحه نمایش،دوربین،طراحی خیلی عقبید. که مهمترین برتریهای z5premium به نوت۵٫دوربین همسطح با بدنه، دوربین بهتر بصورت کلی، صفحه نمایش بهتر،اسپیکر بهتر، ضدآب بودن، درگاه اسلات میکروsd, آپدیت و پشتیبانی بسیار بهتر سونی، مدیریت رم بی نقص، طراحی بسیار بسیار چشم نوازتر و زیباتر اشاره کرد. پس نوت۵ به هیچ وجه به گرد z5premium هم نمیرسه.

محمد کردزنگنه

سلام جناب معزز فرمایشتون صحیح ولی وقتی که مقایسه بین عمر باتری هاست مواردی که فرمودید به کار نمیاد. :rose:
یه سوال هم داشتم اگر از برنامه هایی مثل MX player استفاده بشه رزولوشن هم به ۱۰۸۰p تقلیل پیدا می کنه؟چون در این صورت میشه در زمینه پخش ویدیو عمر باتریو افزایش داد.

Moazez

من در جواب به اون ترولی که بالا گفت نوت۵ کلا بهتره گفتم.یذره بهشون چیز یاد دادم تا اطلاعاتشون بره بالا

Moazez

سونی گفته فقط در گالری و ویدئو که برنامه فابریک خود سونی هستن صفحه نمایش ۴k میشه. پس با mx صفحه نمایش همون FHD میمونه و میشه بیشتر فیلم دید

milad danesh

خب معزز وقتی نمیخای از صفحه ۴k استفاده کنی z5 بخر این دیگه چه کاریه فیلم و عکس هم نخای از گالری ببینی ؟؟؟ البته صلاح ملک خویش خسروان دانند … ما که با یه صفحه کواد اچ دی در تمام حالات با عمر باتری زیاد حال میکنیم

Moazez

من نگفتم آقای زنگنه گفت. مگه میشه از رنگ کروم z5premium گذشت؟

farid73

هه همیشه برا اینکه کم نیاری هر چیزی بیخودی را به زبونت میاری.بیا برو مرد مومن.اگه زد۵ پریمیوم خوب بود تا حالا خبرها خوبش هم به گوش ما میرسید.بیخود نخواه که طرفداری کنی باید قبول کنی که درکل خوب کار نکرده.تو کلا با دلت تصمیم میگیری و حدف میزنی نه با عقلت دیگه همه شناختنت همون فن های سونی هم میدونن تو چقدر خالی بندی میکنی.برو بفهم چی خوبه چی بد بعد بیا درست حسابی نظر بده.راستی ازاین حرفتم خندم گرفت که گفتی طراحیش بسیار چشم نوازتر و زیباتر از نوت۵ هست خخخ.جک را تو میگی که مایه خنده همه شدی اینجا.برو خوب شو :heart:

Moazez

خخخ. کدوم خبر خوب؟ سونی مثل سامسونگ دغل کار نیست که جنگ رسانه ای درست کنه برای خبرساز شدن. همینکه در کشوری مثل ویتنام امروز صف کشیده بودن برای خرید z5premium. در کشوری که سازنده سامسونگ هست. همینکه از استقبال بیش از حد تکنولایف و نگین خاورمیانه از آمار فروش بالای z5premium میگن خودش گویای این هست که چقدر این اسمارت فون محبوبه.در کل خوب کار نکرده یه حرف بیخوده چون همه جیز پریمیوم محشره. من اتفاقا با عقلم حرف میزنم. همه هم اینو میدونن. برای تک تک حرفام هم همیشه لینک گذاشتم. من میگم صفحه نمایش z3 از s6edge plus بهتره،میگید چطور لینک میذارم. میگم طراحی پریمویم از نوت۵ بهتره خب اینکه مشخصه و از اینکه تعجب کردی فهمیدم مخت در چه حد کار میکنه. تا حالا کرومی شو دیدی؟ ببین سعی نکن بامن بحث کنی خراب میشی.

amir Narimnpour

جالبه ها
تو باطری نظر دنیا رو رد میکنی و میچسبی ب حرف ترنجی
خو اگ واقعا اعتقاد داری بش پ تو دوربینم مرجع قرارش بده ک چی گف خخخ

دوربین زیر نوت۵ بود فک کنم
ب من چه ترنجی میگه هاااااااا خخخخ

amir Narimnpour

البته زیر جی۴ هم بودهااا پرسش پاسخو بخون

Moazez

دقیقا باتری مقولش فرق میکنه با دوربین. باتری جیزیه که یک کاربر عادی هم میتونه بهت آمار درست بده با استفاده. ولی دوربین تخصص خیلی بالایی میخواد و تا وقتی dxo هست و تا وقتی خبری اومد که سامسونگ سخت در حال راضی کردن سونی برای خریدن سنسور z5 هست خودش گویای همه چیز هست. سامسونگ عقلش کم شده نوت۵ اگه بهتره از همون استفاده کنه دیگه چرا دنبال سنسور z5 هست؟!!

amir Narimnpour

البته ک چیزی ک زیاده بهونس

Moazez

Pikaباهات موافقم واقعا الان حرفای منطقی و با عکس و فیلم و سند و مدرک هم تو مغز بعضیا نمیره

Moazez

امیر تو بگو کجاش بهونست. مثل اینکه تو همین gsmarena دوربین z5 له کرد s6 آیفون ۶s رو.

amir Narimnpour

همین الان خودت گفتی دوربین تخصص بالایی میخواد و کسی نمیتونه بگه بعد میگی له کرد
خو اینو بررسی کنیم یکم
اقای عطایی ک با گوشی یه هفته کارکرد تخصصی نمیتونه نظرش درست باشه و بگه ک نوت۵ بهتره ((((اقای عطایی خودش عکاسه فک کنم)))
اما نتیجه گیری شما از چنتا عکس منتشر شده و گفتن له کرد کاملا ملاکه و درسته

Moazez

خب چون تخصص بالایی میخواد dxo بهش بالاترین نمره رو داده دیگه. از dxo بالاتر که نداریم. در ضمن اینم مقایسه gsmarena.
http://m.gsmarena.com/iphone_6s_galaxy_s6_xperia_z5-review-1329.php

farid73

هه باشه تو راست میگی.اخه ادم به تو چی بگه!!!شرکتتون که داره فقط تو موبایل ضرر میده و اصن سودی نمیکنه بعدشم تو others هستین اونوقت با چه رویی میای میگی فروش خوبی داشته!کجا گفته فروشش خوب بوده.چرت هم نگو مومن من تو حرف زدن جلو تو خراب بشم؟؟!!بدبخت ببین تو اگه شیطونی من تورا درست میدم.میای یه مشت چرت و پرت تحویل این بقیه ادما میدی میخوای بقیه را هم مث خودت از راه بدر کنی.لازم باشه هرچقدر که باشه بات بحث میکنم تا همه بفهمن که تو فقط یه متعصب نادان بیشتر نیستی البته همه میدونن برا اونا میگم که تورا هنوز نشناختنت.وقتی برندت اصن جز با ارزش ترینها محسوب نمیشه هیچوقت با بزرگان مقایسش نکن.اینم بدون کلا نمیخوام بات جر و بحث کنم چون با ادم نادان و جاهل حرف زدن بی فایدس اگه فقط صلاح دیدم جوابتو میدم.خوش باشی حتما برات دعا میکنم.یا علی مدد

Hoseyn Zx

اصلا سونی تو others. فعلا همین شرکتی که توی others هس باعث شده که شما اینجا بیای زیره پست سونی ترول بازی در بیاری…
همین شرکتی که تو others هست گوشیهای سامپل رو به چالش کشیدن اگه از others بیاد بیرون دیگه خدا داند چی به روزه بقیه میاره…
همین شرکت باکیفیت ترین گوشیهای دنیا رو تولید میکنه.. اگه از others بیاد بیرون دیگه خواب رو از سامپل میگیره.. :rose:

Moazez

تو other باشیو z5premium بسازی شرطه نه اینکه پولدار باشیو s6 بسازی.خخخ

Moazez

اولین روز فروش خانواده z5 در ویتنام.
http://s3.picofile.com/file/8225491242/tmp_11879_1448778948597124013522.jpg

eagle

باید قبول کنیz5premium خراب کرده تو باتری یادش بخیر زد۳ مگه نه سلطانی بود

Hoseyn Zx

خراب نکرده اصلا خوده جی اس ام آرنا هم گفته باتری زد ۵ پریمیوم بالاتر از حد متوسطه

محمد کردزنگنه

با توجه به نتیجه Z5 در وبگردی در این زمینه از Z5P به خاطر باتری بزرگتر انتظار بیشتری داشتم در زمینه پخش ویدیو هم به خاطر ۴K بودن صفحه نمیشه زیاد به نتیجش خرده گرفت و از نظر من قابل قبوله البته همه دوست داشتیم که بیشتر دووم میاورد ولی چه میشه کرد.در کل امیدوارم سونی با آپدیت هایی که در آینده ارائه می کنه عمر باتری رو هم بهبود بده.فقط به نظرم با توجه به اینکه در آینده شاهد بالا رفتن رزلوشن صفحه نمایش ها هستیم (۵K و ۸K و ۱۱K و… :wacko: )به خاطر کاهش مصرف باتری بهتره که سونی هم از پنل های amoled استفاده کنه چون تا اینجای کار از پنل های دیگه کم مصرفتر بودن کار به بحث های حاشیه ای ندارم صرفا از جهت مصرف باتری میگم.مبارک خریدارانش.

amir Narimnpour

یه اسپم
میگم یه سایت معروف جهانی بود ک برای استارتاپ ها جذب سرمایه میکرد
اسمش چی بووود؟

Ari khan

کیک استارتر 😉

amir Narimnpour

دستت درد نکنه ارمان جان

Ari khan

میخوای استارتاپ باز کنی 😉

amir Narimnpour

اووووو اونکه بععععله
اما اینو همینجوری پرسیدم خخخخ

massoud

این اج پلاس هم بد نیستا، یه موقعی تصمیم تقریبا قطعی داشتم بخرمش اما نمیدونم چی شد نظرم عوض شد که صبر کنم تا نسل بعدی از راه برسند….

Moazez

ببین تو پخش فیلم ۴k میشه صفحه نمایش و با z5 فرقی نداشته. در کل خیلی مونده از نظر کلی به سونی برسید. هروقت اون دوربینتون رفت داخل و همسطح بدنه شد یا ضدآب شد گوشیاتون یا اسپیکر استریو دیدی تو عمرتون بیاید خودتونو بچسبونید به سونی

just samsung

ضداب رو که سونی انکار کرد گفت به اب نزنید :whistle:

Moazez

دقیقا کجا انکار کرد؟ فعلا چه انکار بشه چه نشه بالاترین درجه ip در جهانو گرفته. همون سامسونگ ip1 هم نداره چه برسه ۶۸

Moazez

سامسونگ با صفحه نمایش فوق ضعیفش که به FHD سونی هم نمیرسه باید همچین عمر باتری داشته باشه

amir Narimnpour

کاری ب حرفت ندارم ها
دارم اونایی ک لایکت کردنو دید میزنم فقط

Moazez
amir Narimnpour

کشته مرده لینکاتم ینی

Moazez

http://s3.picofile.com/file/8225487600/tmp_11879_20151123_0856211642334235.jpg
جواب داری بده. منحرف نکن بحثو. میتونی عکسارو ذخیره کنی ببینی هیچ دستکاری صورت نگرفته

Reza Zarandi

زر نزن معزز بابا
دیگه ببند
دیگه واقعا ببند
صفه سامسونگ کواد اچ دیه و مال زد ۵ پرمیوم در اکثر حالت ها فول اچ دی
پس خواشا تا بیشتر از این ضایع نشدی خاموش شو

pika
Moazez

طرفدار هواوی تو مقایسه های من z3 از s6edge plus بهتر بود چه ربطی به Z5premium داشت. جرأت نکردی ببینی مقایسه هارو؟ عکسارو سیو کنید ببینید تا متوجه بشید اصل اصل هستن.
Pika باهات موافقم با اینکه عکس گذاشتم بازم اینا نمیفهمن.

ali pourtaghi

ااااااا لامصب رئیس بازاریابی سونی موبایله که اینطور داری خودتو به درو دیوار میزنی بپا پس نیفتی انقد فشار میاری آخه پسر خوب به تو چه ارتباطی داره تو یا من یا هرکس دیگه یه طرفداریم نه….شرکت وایسا۵ دقیقه با خودت فکرکن میفهمی تو فقط یه طرفداری همین همین اگه تو خیالات هستی اگه تو رویا هستی که هرروز صبح میری سونی موبایل سرکارو کارمند اونجایی پاشو داری خواب میبینی

Moazez

ما فقط یه طرفداریم. بهتره طرفداری از چیزی نکنیم که براش هیچ مدرکی نداریم. من میگم سونی خوبه و بهترینه براش مدرک میذارم. حالا شمارو سنه نه؟!!

Larry Page

معزز :تو مقایسه های من زد۳ از اس۶ بهتره

یعنی کل عالم و آدم و GSMArena و PhoneArena و MKBHD و Tech Radar و Engadget و Expertreviews و Trusted Reviews چشماشون ضعیفه و جیره خوار هستن فقط مقایسه های معزز درسته :yahoo:

بهترین صفحه نمایش ها مال اس۶ و نوت ۵ هست. با عکس هم نمیشه صفحه نمایش رو مقایسه کرد! Calibration صفحه ای که توش عکس رو میبینیم فرق داره، شرایط عکس برداری معلوم نیس Exposure و WhiteBalance و Focus Point رو کدوم صفحه بوده!

یه زد۵ و یه اس۶ رو بذاری کنار هم، سونی هیچ حرفی برای گفتن نداره.

دوستان فقط برید فروشگاه های ماکروتل، ۵ دقیقه با سونی کار کنید بلافاصله برید نوت ۵ رو بگیرین دستتون! خیلی سریع میبینید صفحه ی سونی چقدر آشغاله :rose:

Moazez

انقدر مغزتون درگیره فریبی که خوردید شده دیگه به چشمتونم اعتماد ندارید. آخه یکی بیاد یدون مدرک بگه صفحه نمایش s6 بهتره باور میکنی یا خودت مقایسه کنی؟ این سایتها میگن ولی ترنجی که مقایسه کرد کارش درستتر بود یا اینا که فقط حرف میزنن؟ بابا لامصب یذره هقلتونو جمع کنید به اون چیزی که میبینید اعتماد کنید نه حرفی که حتی براش یک عکس مقایسه هم قرار نمیدن. چرا انقدر راحت فریب میخورید؟!!! این عکس من اصله اصله. میتونید ذخیره کنید ببینید. واقعیتو که نمیشه کتمان کرد. حالا هی بالا پایین بپر
در ضمن انقدر جوک نگو اون s6 صفحه نمایشش در مقایسه ترنجی به z3+ هم نرسید چه برسه z5. تو مقایسه منم که s6edge plus کلا از z3 کم آورده. تنظیم نمایشگرشم رو amoled cinemaبود که کم نیاره مثلا.

محمد کردزنگنه

سلام جناب معزز در مورد عکس هایی که قرار دادید چند نکته به ذهنم رسید اول اینکه گوشی های سامسونگ از نوت ۴ به اینطرف دیگه مشکلی از بابت نمایش صحیح رنگ ها ندارن در حال حاضر امکان اینو ندارم که مقایسه بزارم یا از s6 عکس بزارم به خاطر همین از نوت ۴ عکس میزارم.
http://s3.picofile.com/file/8225088476/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5%DB%B1%DB%B1%DB%B2%DB%B7_%DB%B2%DB%B0%DB%B4%DB%B7%DB%B0%DB%B4.jpg
http://s3.picofile.com/file/8225087650/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5%DB%B1%DB%B1%DB%B2%DB%B7_%DB%B2%DB%B0%DB%B4%DB%B7%DB%B1%DB%B1.jpg
http://s6.picofile.com/file/8225084592/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5%DB%B1%DB%B1%DB%B2%DB%B7_%DB%B2%DB%B0%DB%B4%DB%B7%DB%B2%DB%B8.jpg
از نظر شما در عکس هایی که قرار دادم ایرادی وجود داره مخصوصا در رنگ قرمز و سفید؟صفحه هم روی حالت adaptive قرار داره و دوربین گوشی هم روی حالت اتوماتیک قرار دادم و مجبور شدم حالت HDR رو روشن کنم.
در بررسی هایی که از s6 به اینطرف خوندم اشاره شده که صفحه نمایش ها باز هم بهبود پیدا کردن همونطور که در عکسا ملاحظه می کنید مشکلی از بابت نشون دادن رنگ ها ندارن ولی وقتی که نوبت به مقایسه عکس ها می شه شاید هر شرکت پردازش خاصی روی عکس ها و فیلم ها انجام میده مثلا در عکسایی که گذاشتید از عکسی که مربوط به پاییز بود تصویر s6 بیشتر به دلم نشست یا عکسی که در مورد فضای باز بود عکس z3 رو بهتر می دونم و در مورد عکس کوه هم یه مشکلی که در Z3 وجود داره اینکه نور خورشیدی که روی کوه افتاده رو به خوبی نشون نداده و به سفیدی گرایش داره بعلاوه نور دو گوشی هم یکسان نبود که می تونه تاثیر گذار باش با این وجود سفید z3 رو بیشتر می پسندم ولی از نظر من سفید نوت ۴ هم مشکلی نداره.ببخشید طولانی شد.

امین

حضرت عباس بزنه تو کمر آدم دروغ گو
خجالت بکش معزز کمتر چرت بگو

Moazez

آقای زنگنه طبق فرموده سامسونگیهای عزیز بهترین حالت صفحه نمایس سامسونگ حالت amoled cinema هست که بنده گذاشتم رو اون حالت. در ثانی نورم گذاشتم آخر و چون کلا ذات صفحه نمایش های سامسونگ کم نوره و بیشتر از ۴۷۰-۴۸۰ نیت نیستن در کنار z3 اینطور دیده میشن. در عکس کوه و برف هم از اونجایی که برف زرد نداریم کلا پس خطای رنگ سامسونگ کاملا مشهوده. شما گوشیهای سامسونگو به تنهایی ببینی میگی بله خیلی خوبن ولی کنار سونی بذاری تازه متوجه میشی خوب چیه. شما دوربین گوشیتو روشن کن بگیر رو یجا. اگه مثل چشمت نشون داد صفحه نمایشش یعنی دقیقه،سونی که اینجوریه ولی سامسونگ خیلی غلیظ تر از چشم نشون میده که این میشه غیر واقعی و خطای رنگ.

Moazez

امین جون خدا خودش میزنه از کمر دروغگو،صبر کن تا ورشکسته شدن سامسونگ چیزی نمونده عزیزم. خدا جای حق نشسته

Hoseyn Zx

سایت همسایه هم مرورگری ۱۲ ساعت و پخش ویدیو ۱۰ ساعت رو برای زد۵ پریمیوم گفته که نتایح بالا رو زیر سوال میبره..
در هر صورت باتریش بالاتر از حد متوسطه …

Moazez

سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم تلفنی با کیفیت ساخت بسیار بالاست که صفحه نمایش ۴K آن را بسیار خاص تر از دیگر پرچمداران امسال جلوه می دهد. بله ما خاص هستیم همیشه محصولات خاص واس ماس.

FreeIdea

منو یاد پیام های بازرگانی میندازی. خداییش اینارو واسه کی می نویسی؟؟

Moazez

حداقل متن بالارو میخوندی متوجه میشدی من فقط از متن بالا کپی کردم

FreeIdea

شما هم حداقل جمله رو کامل میزاشتی برادر من
اما همه چیز کیفیت بالا نیست؛ تلفن ها برای تماس ساخته شده اند و سپس به آنها امکاناتی اضافه شد ولی مهمترین فاکتور امروزی یک تلفن همراه خوب و بی نقص عمر باتری مناسب آن است ولی به نظر می‌رسد صفحه نمایش ۴K این تلفن زیبا سرجنگ با باتری دارد

خدا رحم کرد شما سانسورچی شبکه ۳ نشدی

Moazez

من اونجایی که منظورم بود و خاص بودن بودو میخواستم. نمیخواستم کل خبرو کپی کنم.

milad danesh

من قبول دارم چون ۴k هست توی فیلم دیدن از بقیه کمتر بشه ولی توی تماس تلفنی که صفحه خاموشه چرا باید اینقد کمتر از رقیبا بشه یا توی وبگردی که صفحه ش فول اچ دی میشه در حالی که نوت ۵ همون کواد اچ دی هست در کل باید قبول کرد امسال توی باتری سونی خوب عمل نکرد اما نمیدونم چرا یه عده قدرت قبول کردن این واقعیت رو ندارن

Moazez

اتفاقا تماس یکی از پر مصرف ترین بخشهای یک گوشیه چون پردازنده فرکانسش میره بالا. در ضمن شاید در باتری به نپت۵ نرسید ولی در تمام مواردی که بالا گفتم z5premium بهتره و با در نظر گرفتن کل موارد z5premium بهتره

حمید 7

یکی از مهمترین ملاک های من برای خرید گوشی باتری بود که ناامید شدم… حالا صبر میکنیم خبرهای بیشتری بیاد ازش ولی اگه واقعا این باشه از لیست خریدم میره کنار… ولی میترسم رنگ کرومشو ببینم و نتونم مقاومت کنم :/ :scratch:

pouya

ببین خدا بهت عقل و شعور داده برو هر برندی رو ک دوس داری بگیر دستت باهاش کار کن

از هر کدوم خوشت اومد بگیرش وسلام

مردم خیلی چرت و پرتا میگن به حرف کسی گوش نکن

بخواد هر سایت اون وری یا این وری باش همشون دنبال جیب خودشونن چ خوب بگه چ بد بگه

اصلا بگن بدترین گوشی دنیاست من میگیرم چیکار دارم به مردم ک چی میگن
موفق باشی :rose:

Hoseyn Zx

مطمئن باش باتریشم نا امیدت نمیکنه .. سونی اگه اینقدر دشمن نداشت باید به قدرت خودش شک میکرد. :rose:

FreeIdea

گوشی خیلی خوبیه ولی اینم مثل خیلی دیگه از به اصطلاح پرچمدارهای دیگه کامل نیست و در کنار نقاط قوت ضعف هم داره که باتری یکی از اوناست
سونی برای خروج از بحران کارهای بیشتری باید انجام بده این کافی نیست. استفاده از ۴K در کنار مزایایی که داره معایب خاص خودشم داره

Mohammad Soly

سلام.اندروید ۶ باطری خیلی بهتر خواهد شد پس نگران نباشید سونی اپدیت کم نمیزاره

milad danesh

دو ساعت بیشتر میشه ؟ پنج ساعت بیشتر میشه ؟ اخه چقد با یه اپدیت نرم افزاری و بهینه سازی بیشتر میشه چرا خودتو گول میزنی

محمد کردزنگنه

سلام آقا میلاد مورد داشتیم گوشی بعد از آپدیت نتیجش ۵ ساعت بیشتر شده مثلا نوت ۴ بعد از آپدیت به اندروید ۵ از ۸۵ به ۹۰ رسیده در مورد اس۶ حضور ذهن ندارم که آپدیت دریافت کرد و نتیجش بیشتر شد یا gsmarena آزمایش رو یه بار دیگه تکرار کرد وگرنه امتیاز اولش ۶۳ یا ۶۵ بود که الان رسیده به ۷۳٫

milad danesh

اصن منم میگم در بهترین حالتش ۵ ساعت به اون ۶۶ ساعت اضافه بشه میشه ۷۱ ساعت هر چند بقیه هم اپدیت هایی دریافت میکنن مثل نوت ۵ توی ماه اینده که اونا هم بهبود هایی حاصل میکنن … با تمام این اوصاف بازم باید قبول کرد عمر باتری سری زد ۵ حتی متوسط هم نبود حتی نسخه کامپکت چون باتری بزرگ و صفحه اچ دی داره ولی فقط یه ساعت از نوت ۵ بیشتر شد

Larry Page

جوری میگی انگار فقط زد۵ قراره اندروید ۶ بگیره 😐

همون افزایش برای همه ی پرچمداراس، اس ۶،جی۴،نوت۵٫٫٫

Chaarshir_ahwaz

با اینکه هنوز میگم بهترین گوشی رو سامسونگ میسازه
بعدش ال جی
و من سامسونگ میخرم

و هیچی هم گوشی گلگسی (پرچمدار ) با رام سیانوژن نمیشه

ولی عکسایی که Moazez گذاشت محشر بود

باورم نمیشه این همه تفاوت ، تو دوربین و صفحه نمایش ips سونی یه جایی اون بالا بالاهاس

ولی برا من سی پی یو و رم از همه چیز مهمتره

مخصوصا رم که سامسونگ برترینه همون بالا بالاها

Moazez

اتفاقا داری اشتباه میکنی. رم و پردازنده سامسونگ از سونی ضعیفتره چرا؟ چون اولا اصل یک پردازنده گرافیک اونه که نوت۵ از نظر گرافیک خیلی ضعیفتره از z5premium و رم هم اصل ماجراش مدیریت درستش هست که سامسونگ مدیریت رمش چه با رم ۱ گیگ و چه با رم ۴ گیگ هیچ فرقی نمیکنه و بدلیل مدیریت رم درست z5premium برتری رم هم با سونی هست.

احسان محمودی

این فقط نظر شماست که میگین اصل یه پردازنه گرافیکشه.
والا من پدر cpu گوشیمو در میارم در حالی که هیچ استفاده ای از گرافیکش به اون صورت نمیکنم.اگه صحبت از حرفه ای بودن هست که من همه جای گوشیمو ادیت کردم و از حالت استوک دراورم(اما ادعای حرفه ای بودن نمیکنم).عزیزم بستگی به کاره یه نفر داره که از cpu بیشتر استفاه بکنه یا gpu.
در عوض توی pc دو تا کارت گرافیک r9 280x رو زدم به یه مادربورد با cpu ضعیف .چون اونجا اون به کارم میاد.تازه اگرم پول دستم بیتد یه کارت دیگه هم اضافه میکنم به سیستم.
در ضمن مشکل مدیریت رم به طور کلی حل شده.من فقط ۲-۳ نفرو میشناسم که توی s6 این مشکلو دارن که اونم نمیدونم مشکل از کجاست.
اما به هر حال حل شده این مشکل.

Larry Page

خیلی وقته مشکل مدیریت رم تو اس۶ عالیه!
http://www.aparat.com/v/JBYFL

Larry Page

زمانی که باتری خوب باشه خود سونی بهینه اش کرده و قدرت سونی رو نشون میده. زمانی که باتری بد باشه تقصیر کوالکامه :yahoo:

چه منطق خوبی :yahoo:

Moazez

چقدر قشنگ دوستدارید واقعیتو کتمان کنید!!! بابا ذینجا کلی فیلم نشون داد ترنجی در مقایسه با انواع گوشیها هنوز مدیریت رم نوت۵ افتضاحه. آخریشم مقایسه با v10 بود که بعد از آودیت معروفتون بود. بازم مدیریت رم تعطیل بود. در ثانی دوست عزیز شما از کجا میفهمی الان داری از cpu استفاده میکنی یا gpu؟ این دوتا همیشه باخم فعال هستن. در ضمن اگه gpu مهمتر نبود از cpu اپل نمیومد یه cpu دوهسته بندازه در کنار قویترین چیپ گرافیکی دنیا. اینکارو میکنه چون گرافیک مهمه.

Hoseyn Zx

اصل یه پردازنده گرافیکشه چرا؟؟ چون هیچ برنامه ای وجود نداره که بیشتر از یک یا دو هسته از cpu رو به کار بگیره .. اما بازیهایی وجود داره که پردازنده گرافیکی کم میاره و شاهد افت فریم و لگ هستیم…مشکل مدیریت رم هم حل نشده اصلا تو اون فیلمی هم که لری پیج لینک گزاشت فقط چند برنامه ساده باز کرد نه بازی سنگین هیچی باز نکرد.. خودم اس ۶ دارم و مشکل مدیریت رمو خودم حل کردم.. ولی به صورت رسمی از سمت سامسونگ حل نشده به صورت ۱۰۰ درصد..

Larry Page

حسین بازی سنگین ندارم رو گوشیم!

برنامه هرچی بگی نصب میکنم!

Hoseyn Zx

لری پیج بازی dead effect 2 و Gangstar vegas 2.2.1a رو دان کن بعد تست مدیریت رم بگیر .. یکی از این بازیها مثلا dead effect 2 رو اجرا کن بعد ۵ تا برنامه از جمله مرورگر و… رو هم باز کن اگه هیچکدام از اول لود نشدن من قبول میکنم که مشکل مدیریت رم حل شده .. :rose:

احسان محمودی

آقای معزز .کی گفته cpu و gpu با هم کار میکنن؟
همچنان ادعا دارین که لیسانس الکترونیک دارین با این استدلالتون؟
من بیشتر از ۲۵ تا s6 رو بررسی کردم .
تقریبا ۱۰ الی ۲۰ درصدشون به دلایل نامعلوم همچنان این مشکلو دارن.
توی این سایتم من ۲ نفرو میشناسم که همچنان این مشکلو دارم.این مشکل میشه گفت به طور عمومی حل شده.
درمورد استدلالتو باید بگم خودتونو آپدیت کنین جناب.افزایش تعداد هسته فقط برا افزایش عمر باتری و مولتی تسک بهتر هست.شما فکر میکنین اگه هسته های اپل دو برابر بشه قدرتش دو برابر میشه یعنی؟تعداد هسته چیزیه که گوشی فروش های احمق(مغازه دارا) تبلیغه اونو میکنن و میگن فلان گوشی ۸ هسته داره فلان گوشی ۴ تا هسته.پس ۸ هسته ای قویتره.
در حالی که وقتی میان یه پردازنده رو ۴ هسته ای طراحی کنن مساحت قسمت مربوط به پردازش رو مثلا تقسیم بر ۴ میکنن.نه اینکه از همون هسته های قبلی دو تا بزارن!!!
دو هسته ای بودن آیفون به عقیده من به این خاطره که سرویسها در ios بسیار کمتر از اندرویده و مولتی تسک راحتتر والبته اینم میدونیم تا اپل مجبور نشده سیستمشو ارتقا نمیده.
بالا هم نوشتم خواهشن الکی از برند مورد علاقتون طرفداری نکنین.
چه سونی چه سامسونگ وچه اپل.
ببخشید طولانی شد.

Moazez

شما نمیتونی تخصص منو بهم یاد بدی عزیزم. کماکان مشکل مدیریت رم وجود داره در نوت۵ و خود سامسونکی ها هم قبول دارن و هرچی مقایسه تا حال حاضر هست تو اینترنت بین نوت۵ و گوشیهای دیگه در همشون نوت۵ مشکل مدیریت رم داره. در ثانی این عکس نشون میده که cpu و gpu باهم کار میکنن. http://s3.picofile.com/file/8225666376/tmp_14022_Screenshot_2015_10_09_19_55_11_477179085.png
تو عکس من نشون میده که وقتی cpu داره کار میکنه gpu هم تو یه فرکانسی داره کار میکنه.
در مورد مدیریت رم هم از نظر شما دو نفر مشکل رم دارن تو این سایت یعنی گوشیون ساخت سامسونگ نیست؟!!! اینا هم ساخت سامسونگه گوشیشون منتها عین شما نمیخوان دروغ بگن و خودشونو گول بزنن.

احسان محمودی

مهندس .من خودم گفتم که این مشکل از لحاظ عمومی حل شده (یعنی بیشتر کسایی که آپدیت کردن)
من کی گفتم مال اون ۲ نفر ساخت سامسونگ نیست؟من میگم من ۱۵ -۲۰ تا امتحان کردم که حدودا ۱۰ درصد همچنان این مشکلو دارن و اتفاقا همونا هم ساخت سامسونگن و مسئوله این مشکل باز هم سامسونگه.الکی حرف تو دهن من نذار.
در ثانی آقای مهندس
من میگم که gpu و cpu هیچ ربطی به همدیگه ندارن.دو واحد کاملا جدا از هم هستن.حتی شما توی عکس خودتون هم نیگا کنین میبینین که cpu load و gpu load با هم فرق دارن.
gpu load به جز گیم و رندرینگ در بقیه ی موارد زیر ۱۵% میشه معمولا.در حالی که cpu همیشه فعاله به جز در زمانی که گوشی به حالت sleep میره.
دوست عزیز, من بازم تکرار میکنم که کاربرد اجزای مختلف گوشی به نوع استفاده ی یک نفر بستگی داره.اما در حالت کلی خیلی راحت میشه گفت اگه کسی زیاد اهل گیم نباشه gpu زیاد به دردش نمیخوره.چون الان همه ی پردازنده های گرافیکی حتی adreno 200 هم از عهده ی رندرینگ عکسهای معموله سیستم عامل اندروید برمیان.
یک چیز یگه اینکه مشکل(یا به قوله بعضیا مزیت!) مدیریت رم همانطور که استحضار دارید یه مشکل کاملا نرم افزاریه و به هر حال میشه اونو حل کرد.حتی اگه خود سامسونگ اونو حل نکنه.(هرچند اصل مشکل سرجاشه)

mahdi

با اینکه صفحه نمایشش تو پخش ویدئو و ..۴kاما بیشتر وقتا توی حالت fhdهست
تو قسمت پخش ویدئو از بقیه پرچمدارا پایینتره چرا چون بخاطر ۴k هست قبول
اما تو قسمت وبگردی یا مکالمه که صفحه نمایش توحالتfhdهست چی ؟ چرا تو این قسمت ها هم از نوت ۵ پایین تره 🙁
افتضاحه بابا ۴kهم فقط یه بهانس
حتما تو مکالمه هم صفحه نمایشش۴k هست خخخ :yahoo:

Moazez

یعنی متوجه نشدی بخاطر مصرف s810 هست؟

احسان محمودی

این مشکل سونی هست .
میتونست از پردازنده های دیگه مثل ۸۰۸ استفاده کنه.
فقط نگو گرافیکش ضعیفه که فقط یه بهونس.به هر حال سونی بین گرافیک بهتر و باتری بهتر گرافیکو انتخاب کرده.(در حالی که میتونست از اگزینوس ها هم استفاده بکنه.حالا ما اونو گذاشتیم کنار).

Hoseyn Zx

سونی هیچوقت از پردازنده اگزینوس که بدرد لای جرز دیوارم نمیخوره استفاده نخواهد کرد .

Moazez

نتایج ۸۰۸ بدرد خودش میخوره. نه به باتری کمکی کرده نه قدرتی داره. اکسینوسم که سونی انقدر بدبخت نشده جنس کره ای بندازه رو گوشیش.

احسان محمودی

جناب معزز.
همون اولش خودم گفتم اکرینوسو گذاشتم کنار.
پسر خوب خوبی یا بدیه s810 به من ربطی نداره.
حتی بدبختی یا خوشبختیه سونی و سامسونگ هم به من ربطی نداره.
من گفتم که s810 نموتونه بهونه ای برا مصرف باتریش باشه.
چون سونی فقط یه انتخاب نداشته.
سامسونگم نه مال بابامه نه ماله داییم.
منم تعصبی برا سامسونگ ندارم.شاید سال بعد سونی یا آیفون یا هرچیزه دیگه ای بگیرم.
منظور من از این حرفا اینه که نه شما و نه ترولهای سامسونگ اینقدر از روی تعصب حرف مفت نزنین.
خودمم فعلا گلکسی آلفا با پردازنده ی اگرینوس ۵۴۳۰ دارم و از گرافیکش خیلی راضیم.

Moazez

همینکه نوت۵ تو بازی ۴ سال پیش subway و یا gta لگ میزنه یعنی گرافیکش مشکل داره برادر.

احسان محمودی

من نمیتونم بگم پردازنده ی گرافیکیه اسنپ قویه یا اگزینوس.
چون تخصصشو ندارم.اما چندجا خوندم که از data میتونه باشه مشکل.اما اینا به کنار.
من میگم فرض کنیم که حرف شما درسته.
حتی در صورتی که گرافیک اگزینوس ضعیف باشه,در عوض پردازنده ی کم مصرف تری هست.پس استفاده کردن از s810 و عواقبش (از جمله مصرف باتریه بالاتر) تقصیر سونیه نه کوالکام.
دوما s810 از s805 و s808 کاملا کم مصرفتره.عاملی که سبب افزایش مصرف باتری در s810 میشه اینه که گرمای s810 باعث کاهش بازده ترانزیستورهای cpu میشه که cpu هم برای جبران اینکار فرکانس کاریه خودش رو به طور نا معمول افزایش میده و چون باز cpu گرمتر میشه بنابراین باز فرکانس افزایش پیدا میکنه تا این کاهش عملکرد جبران بشه.همین افزایش فرکانس سبب افزایش مصرف باتری هم خوهد شد.
بنابراین با توجه به اینکه این چیپستی که سونی استفاده میکنه به شدت از لحاظ گرمایی (با لوله های خنک کننده)و فرکانسی(با ایجاد تغییرات در کرنل ) کنترل میشه پس مصرف باتری هم زیاد نخواهد بود.این cpu فقط در گوشی هایی که هنوز مشکل گرمایی دارن سبب افزایش مصرف باتری میشود.در حالی که سونی تقریبا میشه گفت ۸۰ درصد این مشکلو حل کرده.پس میشه نتیجه گرفت مصرف باتری ربطی به s810 نداره.

kamix1353

از ١٠۵ نظر، ٣٢ نظر متعلق به یک نفر.مضمون همه پیامها:بقیه بد،سونی خوب.حدود یک سوم کل نظرات.
خدا قوت دلاور 🙂

Mohammad Reza

ولش کن بنده خدا رو. انرژیش زیاده بذار تخلیه بشه. احتمالا یه پولی هم به جیب می زنه از این راه. شما نخونده رد شو. چون چیز جدیدی برای گفتن نداره. مضمون همه ی نظرهاش یکیه.

im80za

بحث پول ک میاد وسط دیگه کاریش نمیشه کرد

Moazez

ببخشیدذاز اینکه طرفداری سونی در پست های مروبط به سونی نظر میدن. عذر میخوایم دیگه در پست سونی نظر مونمیدی ما طرفداری سونی در عوض شما ترول ها هرچقدر دلتون خواست ترول بازی کنید. واقعا خدا خرشو میشناسه بهش شاخ نمیده. اگه شما یکاره سایت بودید الان سایتی باقی نمونده بود.

Larry Page

بعدش میای میگی لیسانس الکترونیک داری و ۳۰ سالته!

از کلماتت و لحنت فوق فوقش ۱۷ سال داری =)

از ادبت ادبت هم که معلومه بلوغ عقلی رو پشت سر نذاشتی…

باید بری شکر کنی مدیرای اینجا کاری به کار اطلاعات غلط و حرفای چاخانت ندارن. تو بقیه سایتا زیر ۱۰ روز بلاک میشی مثل دیجیاتو :))

Moazez

نه سن و سال من بتو ربط داره، نه مدرکم نه چیز دیگه. در ضمن دروغ چاخان به چیزایی میگن که شما میبافید. یکیش اینکه میگی مدیریت رم s6 حل شده. یا مثلا من بالا عکس گذاشتم شما بهش میکی دروغ؟ این شما هستید که باید بلوک بشید چون تو پستهای سونی ول میگردید و ترول بازی در میارید. ماها که حقمونه تو پست سونی نظر بدیم. در ضمن این از قدرت سونیه که شماها اینجا ولگردی میکنید. وگرنه دیدی اصلا ماها تو پست سامسونگ بیایم؟ اصلا برای ما مهم نیست سامسونگ و طرفداراش.

kamix1353

جناب معزز کاملا درست میگی،تو خر شاخدار (با عرض معذرت از همه دوستان به غیر از چند نفر که مثل ایشون هستن و فقط لگد میپرونه.)هستی.پیرمرد،مرد بزرگ ،پیشکسوت،بزرگ سونی،حبس سنگین کشیده،لات و لوت،قدیمی و کاملا بی تربیت.

kamix1353

در ضمن این چندمین باره که کاری بهت کردم که شعور نداشته ات رو بیرون بریزی B-) دیگه ادعای زبونت نشه مرغ ماشینی.
یه چیزی هم تو کله ات فرو کن: نه تو نه صد تا مثل تو نه صدتا بزرگتر از تو نمیتونه به کسی بگی کجا نظر بزاره یا نزاره،مطلقا به کسی مربوط نیست.بله تو پستهایی که از پیشرفت سامسونگ هست پیداتون نیست،اما کلی معرکه گیری میکنی تو پستهایی که بد بگه از سامسونگ.
در آخر ملت گیر میدن به برند،اما توی بی ادب فحش به هموطنات میدی به خاطر دو زار کف دستت بزارن.

Moazez

شما؟!!!!

kamix1353

همون که تا حالا چند بار کاری کرده اختیار دهن گشادت رو از دست بدی :yahoo:

Moazez

برو بگو بزرگترت بیاد

hassan nazari

اسنپدراگون ۸۱۰ ۲۰ درصد کمصرفتر از ۸۰۵ هست کی گفته مصرف ۸۱۰ بالاست مشکل ۸۱۰ حرارتش بود ! اگر بررسی دیزپلی میت رو خونده باشید میگه توان مصرفی برای روشن کردن صفحه سفید حدود ۰.۴ وات کمتر از نوت ۴ هست در حالی که روشنایی نوت ۵ حدود ۴۱۲ شمع و نوت ۴ ۳۵۰ هست اینجاست که باید به سامسونگ افرین گفت !مشکل زی ۵ پ پردازنده نیست مشکل زی ۵ پ اندروید ۵.۱.۱ نیست خوب همه گوشی ها ۵.۱.۱ رو دارن البته پرچمدار ها!

متاسفانه درایو ها اپتیمایز شده نیست اگه بررسی صفحه نمایش زی ۵ پ رو خونده باشید رز صفحه تو حالت ۴ کی نیست پس نمیشه گفت علت صفحه نمایشه ۴ کی هست در کل امیدوارم با اپدیت های بعدی بهتر شه

مبحث بعدی اندروید ۶ هست ! منتظر انقلاب نباشید تو اندروید ۶ و بگیم که اگه الان مصرفم خوب نیست با اومدن اندروید ۶ خوب میشه! با این جمله فقط خودتونو گول میزنین

استامینا مود ابتدایی ترین حالت doze گوگل هست حالت doze اصلا محدودیتی برای هیچ جا اعمال نمی کنه اپ ها رو نمیبنده و … یه دونه از چیزایی که خوندم رو واستون میزارم از سایت اندروید پلیس این حالت به سنسور ها مربوطه یعنی وقتی گوشی دستتون نیست فعال میشه و خیلی حالت های دیگه البته اینم بگم که فیدبک ها روی نکسوس ها زیاد جالب نبوده و به قول اندروید پلیس come on android 6.1 باید منتظر ۶.۱ موند …

bvb

جالب اینه صفحه این گوشی اکثرن فول اچ دیه و نهایتن ۱۰ درصد از موارد ۴k هست خیلی افتضاحه ولی اگه یه گوشی بود که نهایتن تو ۱٫۳۰ شارژ میشد( نمونش لومیا ۹۵۰ایکس ال که با ق۵۰۰ حجم تو ۱٫۳۰ شارژ میشه) باز یکم قابل هضم بود بدبختی اینه که این گوشی با شارژ سریع توی ۲ ساعت بلکه بیشتر شارژ میشه( زد۵ کامپکت با باتری ۲۷۰۰ با شارژ سریع ۱٫۴۰) با شارژر خودشم برو رو ۳ ساعت!!! خدا رحم کنه

Moazez

اتفاقا اونایی که خریدن میگن با شارژر سریع داخل جعبه زیر ۹۰ دقیقه شارژ میشه کلا خانواده z5. پس نتیجه میگیریم طبق استدلال شما مشکلی نیست.

bvb

آقا با شارژ سریع مخصوص خود سونی ترنجی گفت زد۵ کامپکت ۱٫۴۷ شارژ میشه بعد من اینو ول کنم به اونا(توهمات معزز) بچسبم؟؟ حالت خوبه؟؟

Moazez

عزیزم من توهم ندارم. هرچی دارم مدرکم پشتش خوابیده. در ضمن ترنجی با شارژر خود سونی تست نکرد. حالا شما بخاطر یک ربع بیا و کوتاه بیا. اینجا مگه ژاپنه که برای دقیقه هات برنامه ریزی کردی و یکربع زمان بیشتر منصرفت میکنه؟ تو اگه خیلی باتریت برات مهمه چرا g4 دستته؟ پی هدفت مشخصه ترولی دیگه بچه.

bvb

جی۴ مثل این ۳ساعت شارژ شدنش طول نمیکشه ضمنا من بیشتر کارامو با لپ تاپم انجام میدم از جمله وبگردی باتری جی۴ خیلی خوب کار منو راه میندازه اکثر کار من با گوشیم آهنگ گوش کردن و زنگ زدنه که ماشالله کیفیت فوق العاده هندزفری این گوشی به تنهایی منو از خریدش وا میداره

Moazez

خخخ. میخوای زیادش کن هی زمان شارژ شدنو. در ضکن شما باید روزی ۳ بار گوشیتو بزنی به شارژ که اگه شارژ شدن گوشی ما ۸ ساعت هم طول بکشه بخاطر اینکه کل روزو دووم میاره با استفاده سنگین پس بهتره. در ضمن تو هندزفری خوب ندیدی که به هندزفری الجی میگی خوب. دیگه سونی که جزو پنج برند هدفون سازی دنیاست باعث شده ما چشممون دنبال چیزی نباشه.

master

“در این تست که یک فیلم با کیفیت ۴۸۰p به طور مداوم پخش شده”
تصور کنید اگر ویدئو ۴k پخش می شد چه اتفاقی می افتاد؟!
——————————
یک مقایسه خاص از یک ترول خاص!
http://8pic.ir/images/nkv51rcf8veeh77j2a8y.jpg
با مقایسه عکس اصلی(سمت راست) با دوتا عکس دیگه (عکس مقایسه ای یکی از دوستان) به وضوح میتونید ببینید که کدوم تصویر به عکس اصلی نزدیک تر هست(مشخصه که گلکسی اس ۶ خیلی نزدیک به عکس اصلی هست)
—————————
http://s3.picofile.com/file/8223796134/tmp_1167_IMG_20151114_203137_466053675.jpg
عکسی که ایشون اپلود کرده بودن! احتمالا یادشون رفته عکس مربوط به گلکسی اس ۶ رو دستکاری کنن! یا طبق معمول باز هم فکر کردن رنگ سفید تو اس ۶ بدتر دیده میشه!

Moazez

عجب حقه بازی هستی!!! جرأت داری عکس اصلیو بذار بعد مقایسه کن نه اینکه عکس صفحه نمایشو کپی میکنی یا عکس اصلیو دستکاری میکنی میذاری کنار این دوتا. دوستان خوب بشناسید این مرد حقه باز و دروغگو رو.
این عکس اصلی هست دوستان. میتونید ذخیره کنید و ببینید هیچ دستکاری روش صورت نگرفته. کاملا عکس داخل گالری سامسونگ هست.
http://s3.picofile.com/file/8225621776/tmp_18892_mountain156264584.jpg
حالا این مقایسه من کنار عکس اورجینال.
این s6edge plus
http://s3.picofile.com/file/8225620134/tmp_18892_collage_537218172.jpg
اینم z3.
http://s3.picofile.com/file/8225622676/tmp_18892_collage_20151130195427343_353401403.jpg
حالا کی داره درست میگه آقای حقه باز؟

master

comment image
این لینک عکسی هست که پیدا کردم و همون رو مستقیما کنار عکس مقایسه ای گذاشتم.
کاری ندارم شما عکس اصلی رو دستکاری کردین یا نه ، موضوع اصلی سر جاش هست و عکسی که شما گذاشتی تفاوت زیادی با عکسی که من گذاشتم نداره(تا حدودی) و عکس اصلیی که شما اپلود کردید شرایط رو برای شما بدتر کرده!
چیزی که تو این عکس ها دیده میشه عملکرد افتضاح z3 هست که سفید رو کاملا متمایل به ابی نشون داده وحتی دامنه کوه و برف های اون قسمت رو ابی نشون داده!
تو عکس اصلی ابر ها هم کاملا سفید نیستن و اگر دقت کنی(با یک نمایشگر با کیفیت) متمایل به قرمز (یعنی گرمتر از سفید)هستن که متاسفانه Z3 چند لایه سفید روی تصویر اصلی کشیده که باعث شده رنگ ابر ها و حتی رنگ بعصی صخره ها سفید دیده بشن!!
برای s6edge plus هم با توجه به گفته شما که حالت سینما رو انتخاب کردین بعضی خطاهای رنگ طبیعی هست.با این حال باز هم به عکس اصلی نزدیک تر هست
http://s3.picofile.com/file/8225620134/tmp_18892_collage_537218172.jpg
حالا میشه حدس زد چرا عکسی اصلی رو مخفی کرده بودید!

Moazez

ببین برای من حقه بازیتو ماست مالی نکن. به بچه هم این مقایسه هارو نشون بدی کاملا میفهمه z3 خیلی به عکس اصلی نزدیکتره.همون عکیی که آپلود کردم.مثل تو به سامسونگ نزدیکش نکردم.سامسونگ که کلا فرق میکنه با عکس اصلی حالا نیازی نیست تو برای من جای جای z3 رو بشکافی. کل s6edge plus داره خطا نشون میده عکسو.حتی ذره ای هم به عکس اصلی نزدیک نیست.تو اگه انقدر که دنبال حقه بازی هستی دنبال حقیقت بودی الان طرفدار سونی بودی. ترشی نخوری یچیزی میشی.بهت قول میدم.

Moazez

خنده داره سامسونگ داره کوهو قرمز حنایی نشون میده، ابر و برفو کاملا زرد کرمی نشون میده و کلا به عکس واقعی حتی ۱% هم شباهت نداره. در مورد رنگ سفید هم من اگه وایت بالانسو یکم سفیدو گرم کنم کاملا به عکس واقعی از نظر سفیدم نزدیک میشم و دیگه انقدر سفید سرد نشون نمیده. مشکل z3 تو این عکس فقط نشون داد تیره تر کوه و سفید یکم سردتر هست که با وایت بالانس درست میشه. میبینی ما ایرادامونو قبول میکنیم ولی شما نه به عکسی که کاملا منحرف هست از نظر رنگ میگی واقعی. همه اینا بخاطر تعصبه. سامسونگ کلا باید صفحه نمایشاشو از نو بکوبه دوباره بسازه تا به سونی برسه.الان z5 که دیگه ماشالا اسطوره هست صفحه نمایشش انقدر دقیق و عالیه.اللخصوص پریمیوم. بما نمیخورید. دو سه سالی از نظر صفحه نمایش از سونی عقبید.

unKown

با سلام دوستان .ببخشید در این پست شاید جاش نباشه ولی حالا که بحثش شده بد نیس مروری به امتیاز دهی سایت dxo در مورد دوربین بندازیم
خوب امتیاز z5 87 هستش و s6 86 ولی وقتی وارد جزیات که میشیم میبینیم که امتیاز این دو گوشی در بخش عکس برداری برابر هست(طبق لینک های زیر و سایت dxo mark) بله امیتاز ۸۸ برای هردو و چیزی که جالبه اینکه z5 به خاطر امتیاز بیشتر در بخش فلش! بله فلش بیشتره و در نهایت امتیاز برابر ۸۸
در بخش فیلم برداری z5 با اختلاف ۲ امتیاز بیشتر اما در اکثر بخش ها ی فیلم برداری امتیاز s6 بیشتر بوده؟چرا؟
چون در بخش تثبیت کننده z5 امتیاز ۹۳ با اختلاف ۳۴ امتیاز از s6 بیشتره(ینی ۵۹) و این برای گوشی z5 فوق العاده هست(هم چنین تو ویدیو های بخش شده از بخش فیلم برداری سونی همه از تثبیت کننده فوق العاده این دوربین شگفت زده شده بودن. در اخر دعوت میکنم این دو عکس رو ببینین.
http://uupload.ir/files/f9rg_1.jpg z5
http://uupload.ir/files/k1r_2.jpg s6
در اخر بگم که z5 حدود (فک میکنم) ۵ ماه بعد s6 معرفی شده
از اقای مستر بابت پست مفیدشون تشکر
ببخشید که سرتونو درد اوردوم موفق باشین :bye: :bye:

Moazez

چقدر راحت کول مرد حقه بازی بنام master خوردی؟ جالبه عکس من به این معتبری و با ذخیره عکس میتونید متوجه بشید هیچ دستکاری صورت نکرفته مفید تیست براتون. بعث عکس این آقا که برداشته با فوتوشاپ دستکاری کرده شد مفید؟ واقعا فهمیدم سامسونگیا کیا هستن. خیلی زود فریب میخورید.

technology

به شخصه عملکرد سونی خوب نبود تو قسمت باتری . تنها علت برای خرید
ZP5 برای خیلی از فن های سونی رنگ کرومش هست وگرنه Z5 به نظرم
گوشی بهتری هست و با صرفه تر از لحاظ اقتصادی . پخش فیلم از گالری
خود گوشی برای خیلی ها کاربرد نداره چون به کاملی برنامه ها جانبی
مثل MX نیست پس اینجا ۴k کاربرد نداره کاربردش خلاصه میشه در دیدن
عکسا در گالری سونی . خودم این گوشی رو خیلی دوست دارم فقط به خاطر
رنگ خاصش اما نتایج باتری iphone 6S Plus رو دیدم چه اینجا چه برسی چند
سایت دیگه شوکه شدم برای اولین بار شاید حاضر بشم سراغ IOS برم
واقعا دیگه از اندروید خسته شدم

kamix1353

خیانت به اندروید!؟؟؟ 😥 بهترین روش اینه با هر دوتا کار کنی،اگه میتونی از نظر مالی حتما امتحان کن،خیلی خووووبه :mail: هر کدوم مزایای خودشون رو دارن.

master

“Moazez
آذر ۹, ۱۳۹۴ در ۷:۱۵ ب.ظ
نتایج ۸۰۸ بدرد خودش میخوره. نه به باتری کمکی کرده نه قدرتی داره. اکسینوسم که سونی انقدر بدبخت نشده جنس کره ای بندازه رو گوشیش.”
پس طبق گفته شما سونی باید خیلی بدبخت باشه که تو خیلی از محصولاتش از قطعات کره ای استفاده می کرده!
مثل پرچمدارهاش و به عنوان مثال برای Z3
https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/WyjmbQuZ4DT3lPGH
یا Z4
https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/I1TIdGEHMpQFNVbJ
یا ps vita که تقریبا همه قطعاتش از سامسونگ بوده!(رم، حافظه ، پردازنده ، نمایشگر)
http://www.psvitahub.com/2011/11/ps-vita-uses-amoled-screen-technology.html
—————————
برای این مقایسه(که عکس اصلی رو کنارش گذاشم)
http://8pic.ir/images/nkv51rcf8veeh77j2a8y.jpg
شما گفتی”
“بهترین حالت صفحه نمایس سامسونگ حالت amoled cinema هست که بنده گذاشتم رو اون حالت.”
باید بگم اتفاقا بدترین حالت amoled cinema هست که خطای رنگ زیادی داره(البته میدونم شما از این موضوع اطلاع دارید و به عمد چنین کاری انجام دادید)
بهترین حالت Adaptive display هست و طبیعی ترین حالت هم مود Basic

Moazez

عزیزم شما که میدونی چرا بالا این حقه رو پیاده کردی؟ در ضمن خود سامسونکیا بارها کفتن بهترین رنگ سفیدو amoled cinema داره برای همین من گذاشتم. رو همه حالتها هم تست کردم amoled cinema از همشون چشم نواز تر بود. Basic که کلا تهوع آوره. حالت adaptive هم عین amoled cinema بود. کلا خیلی مونده سامسونگ صفحه نمایشش به سونی برسه. حالا حالا ها باید زور بزنه

محمد کردزنگنه

آقا من که گیج شدم بالاخره تصویر اصلی کدومه الان من این تصویر رو جستجو کردم با نتایج مختلف روبرو شدم همه یه تصویر هستن ولی رنگ ها متفاوته ملاحظه کنید:
https://www.google.com/search?q=htc+m8&tbm=isch&tbs=simg:CAQSigEahwELEKjU2AQaAAwLELCMpwgaYgpgCAMSKIYWjRaUFpoW_1h2MFpge_1RWHFpkeoCqDK8UiyTj-Kv8qririIuUhgCsaMCaF8mTrUuLz9JXOswNyjaXqjEkGjJXXqwAj9azHFpXZp9LGnOLI6v7GyoXzqPaR9CACDAsQjq7-CBoKCggIARIEVMU1Fgw&sa=X&ved=0ahUKEwi6l8Ts6LjJAhVD0A4KHSVDBbAQwg4IFigA&biw=360&bih=559

Moazez

محمد جان دست روی قرآن میذارم عکس اصلی این عکسی هست که من گذاشتم. خدارو قسم میخورم.ارزشی نداره قسم بخورم ولی وقتی میبینم قداصت من داره زیر سوال میره براش قسم هم میخورم ولی جدای از همه چی خداوکیلی کدوم به عکس اصلی نزدیکتره؟ درسته جفتشون خطای رنگ دارن مثلا در نشان دادن کوه. ولی بدور از تعصب و علاقه و همه چی خدایی کدوم به عکس واقعی نزدیک تره؟

unKown

دوست عزیز در اون عکس گوشی سامسونگ عکس را بیش از حد گرم و گوشی سونی بیش از حد سرد نشون داده.دیگه چشم من تا همین انقد کفاف داده :wacko: :wacko:
پ ن : اگه جلوی چشم خودمون ببینیم بیشتر میشه بحث کرد
موفق باشی

Moazez

خب برای اینکه کارتون ساده تر بشه من عکس اورجینالم گذاشتم دیگه.

Moazez

راستی این لینکی گذاشتی اصلا مربوط به جستجوی گوگله. ربطی به عکس نداره.

Moazez

بهترین روش اینه که عکسو ذخیره کنی و به details بری و ببینی که عکس کاملا اورجینال هست. داداش من دروغ ندارم بگم برخلاف بقیه که سعی میکنن با حقه بازی چشم خودشونم گول بزنن

محمد کردزنگنه

نه جناب معزز سوء تفاهم نشه قصد جسارت نداشتم منظورم این نبود که عکسی که گذاشتید دستکاری شده یا نه من منظورم اصل عکسی هست که در هر دو گوشی برای مقایسه گذاشتید می خواستم اصلش رو روی گوشی خودم نگاه کنم اگر ناخواسته بهتون بی احترامی کردم و باعث ناراحتی شما شده معذرت می خوام.بعد از گذاشتن نظر پایین نظرات بالایی شما رو دیدم. :rose:

Moazez

:bye: :rose:

محمد کردزنگنه

در مورد سوالتون هم به نظرم سفیدی برف و ابر و آبی آسمون در Z3 بهتره و نور خورشید در s6 اگر هر دو خوبی های هم دیگرو پوشش می دادن خوب بود ولی نمیشه به خاطر همین تصمیم گیری سخته اما اگر از نور خورشید فاکتور بگیریم عکس Z3 رو ترجیح میدم.

Moazez

ممنونم ازت که انقدر خوب سعی کردی واقعیتو بگی. کاش همه مثل شما منطقی بودن.

محمد کردزنگنه

جناب معزز عرض کردم خدمتتون که نور صفحه ها یکسان نیست ،درست می فرمایید حداکثر روشنایی Z3 بیشتره و اینکه در اون تصویر خدمتون عرض کردم در Z3 نور خورشید به سفیدی گرایش داره و مورد بعدی اینکه همونطور که جناب master گفتن روی حالت cinema یه مقدار دقت رنگ ها بهم می ریزه در کل بحث من سر دقت رنگ ها بود و به خاطر همین اون عکس ها رو نشون دادم و اگر عکس مقایسه متعلق به خود سامسونگ باشه مطمئنا سعی می کنه اونو خوش آب و رنگتر نشون بده و احتمالا در این صورت دنبال نشون دادن دقت رنگ ها نیست بلکه گستره رنگ ها اهمیت داره و عرض کردم احتمالا هر شرکت پردازش خاص خودش رو اعمال می کنه. یه سوال در Z3 شما موتورهای پردازش تصویر سونی فعال بوده؟
و یه پیشنهاد هم داشتم دفعه بعد که خواستید مقایسه کنید مثل عکس هایی که قرار دادم از تست صفحه نمایش antutu استفاده کنید و HDR دوربین گوشیتونو فعال کنید چون اینجور نمیشه درست تصمیم گرفت مثلا از سه تصویری که قرار دادید یکی از s6 و یکی از z3 رو پسندیدم و در عکس کوه ها به نظرم هر دو عیب داشتن. :rose:
در نهایت هم یه خدا قوت بهتون میگم که سی ، چهل درصد کامنتای این پست رو به اسم خودتون ثبت کردید. 🙂

Moazez

محمد جان اگه عکسهارو ذخیره کرده باشی متوجه میشی که با گوشی سامسونگ گرفته شده. والا در مورد تنظیم صفحه نمایش هم ایندفعه من با همه حالتهای سامسونگ مقایسه میکنم و میذارم خود دوستانتون میگفتن بهترین حالت amoled cinema هست. من طبق حرف اونا رو این حالت گذاشتم. در کل امیدوارم استفاده کرده باشید از عکسها.

Myxperia

پریمیوم فوق العادس…. عمر باتریش هم با توجه مشخصاتش قابل قبوله. حالا رقبا با این مشخصات قطعا نمیتونستن عمر باتری بالاتر رو ارائه بکنن از حق نباید گذشت… سونی همیشه یکی از سرمداران باتری بوده و بهینه سازیش همیشه عالی بوده و قطعاً اگه امکان بهینه سازی بیشتر بود سونی موبایل دریغ نمیکرد.
در هر صورت نزدیک ۱۲۰ کامنت طرفداران سامسونگ تو این پست جز حرف بیهوده چیز دیگه ای نیست! چون صفحه آمولد و چیپ ۱۴ نانومتری نسبتا از مصرف پایینی برخوردار هستن… در کل مقایسه Z5p با نوت ۵ در زمینه. باتری کار درستی نمیتونه باشه.

Myxperia

پریمیوم فوق العادس…. عمر باتریش هم با توجه مشخصاتش قابل قبوله. حالا رقبا با این مشخصات قطعا نمیتونستن عمر باتری بالاتر رو ارائه بکنن از حق نباید گذشت… سونی همیشه یکی از سرمداران باتری بوده و بهینه سازیش همیشه عالی بوده و قطعاً اگه امکان بهینه سازی بیشتر بود سونی موبایل دریغ نمیکرد.
در هر صورت مچ ۱۲۰ کامنت طرفداران سامسونگ تو این پست جز حرف بیهوده چیز دیگه ای نیست! چون صفحه آمولد و چیپ ۱۴ نانومتری نسبتا از مصرف پایینی برخوردار هستن… در کل مقایسه Z5p با نوت ۵ در زمینه. باتری کار درستی نمیتونه باشه. 🙁

unKown

دوست عزیز صفحه نمایش نوت ۵ ۰٫۳ اینچ بزگتر هست و دقت کنید که صفحه نمایش نوت ۵ تو همه حالت ها رو qhd تنظیم ولی زد ۵ پ فقط برای نشون دادن محتوای ۴k که تو گالری رو حالت پر مصرف ۴k میره و تو بقیه حالت ها روی فول اچ دی هستش.شما در روز چه تعداد محتوای ۴k میبینید؟!
دز زمینه cpu هم شرکت سونی موبایل قدرت انتخاب سی پی یو یا صحفه نمیاش رو داره(نداره؟) میتونست از cpu سامسونگ استفاده کنه.
اگه طبق سخن شما پیش بریم جنگ s7 یا نوت ۶ با پرچمداران سونی که از cpu اسنپ ۸۲۰ استفاده میکنن جالب خواهد بود
موفق باشی و شب همگی بخیر :rose: :rose:
:bye: :bye: :bye:

Moazez

سونی بالاترین نمره بنچمارک و نهایت قدرت s810 رو کشیده بیرون در خانواده z5 و نمره بنچمارکاشون بالای ۶۰۰۰۰ هست و تا ۶۸۰۰۰ رفته و حتی در بنچمارکهایی نا ۷۲۰۰۰ رفته. ولی اگه ما میانگین بگیریم ۶۵۰۰۰ تنها ۲-۳هزارتا با سامسونگ اختلاف داره علاوه بر اینکه چیپ گرافیکیشم قویتره پس برتری با سونی و z5 ها هست. از نظر صفحه نمایش هم برتری مطلق با پریمیوم هست در حال حاضر بدون شک.

amin697

تو این سایت هم معلومه شاید ۷ نفر یا حتی کمتر بخوان گوشی سونی بخرن البته اگه از این ۷ هفت نفر هم مولتی یوزر نباشن … کلا سونی طرفدار نداره کسی هم نمیخره جز عده محدودی … سون اصلا خوب عالی خوب الان که آمده معرفی شده

داخله بازار هم هست عوض این حرفا چرا نمیخرید ؟؟؟ اصلا کسی تو این سایت هست دو نفر z5 خریده باشن ؟ عمرا…

سونی تو کشورش ژاپن خریدار نداره چه برسه سایر کشورها …

داخله ایران هم مردم یا ایفون میخرن سامسونگ و البته کسایی اقتصادی هستن هواوی فقط همین سه برند عرف بازاره

حالا طرفدارهای سونی بیان خودشون به در دیوار هم بزنن باز کسی گول این چیزا نمیخوره و نمیخره مردم برای پولشون

ارزش قایل هستن بیخودی برای سونی پول نمیدن

Moazez

ببین ترول فعلا که سونی با داشتن بیشترین طرفدار در ایران پرچمش بدجوری بالاست. آیفونم که تقریبا طرفدار geek نداره. فقط یوزر هاش چهارتا بچه کم سن و سال و پورن ها و تازه به دوران رسیده هستن. اصولا اونچیزی که خیلی خاصه دست هرکسی نیست. پس سونی خاصه که با داشتن بیشترین طرفدار geek و با نداشتن یوزرهایی مثل یوزرهای آیفون این برند خیلی خاص و حرفه ای هست.

احسان محمودی

جناب مهندس گیک.
شما اول برو بالا جواباتو بخون پسر خوب.
بعدشم به شما هیچ ربطی نداره کیا آیفون میخرن.
گنده تر از دهنت هم حرف نزن.
عزیزم اگه کسی گیک باشه معمولا نکسوس میخره بعدش نوبت به سایر برندها میرسه که با توجه به فروش بالای سامسونگ رتبه ی بعدی این برنده.
sony ui چیزه خاصی برا یه گیک نداره در حالی که تاچویز کلی دلیل برا جذب دولوپرها داره
هواوی هم به دلیل کلوز سورس بودنه پردازنده هاش آخره از نظر دولوپرها.
فک کنم فقط توی کارکنان استخر و شناگرا طرفدار داشته باشه سونی. :whistle:
توی هرچیزی شاخ باشی دیگه توی android developing حرف مفت نزن.
به جاش یه سر به xda بزن تا ببینی چه خبره.
در ضمن قرار بود روی باتریه z5p حرف بزنی نه روی چیزای دیگه. اینقدرم سواد و شعور پایینتو به رخ همه نکش.
دلیل اینکه اینجا هی بهت جواب میدم ن دشمنی با سونیه نه تعصبم به سامسونگ واپل.
به خاطر اینکه دیگه نگی کسی جراته جروبحث با منو نداره.چیزی که تو میگی فقط حرفه مفته.
و الا سونی کلی چیز برا طرفداری داره.
اما مسلما گوشیاش اینقدرم کامل نیست که شما بیای اینجا ۸۰ تا کامنت بذاری که سونی خوبه و بقیه بد!!!!!

Mohammad Ghasemi

واسه یه دستگاه که بیش از ۸ میلیون پیکسل روشن داره خیلی عالیه افرین به سونی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....