حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل در حال ساخت پردازنده‌های موبایل Xeon با معماری SkyLake است

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

اینتل ساعاتی پیش اعلام کرد که در حال ساخت و توسعه پردازنده‌های سری Xeon برای لپ تاپ‌ها و دستگاه‌های قابل حمل است؛ این کمپانی در مورد مصرف انرژی، تعداد هسته‌ها و غیره سخنی را به میان نیاورده‌است و فقط به آوردن نام و فناوری‌های موجود در این پردازنده بسنده کرد‌ه‌است.

با ترنجی در ادامه همراه باشید.

در پردازنده‌های موبایلی Xeon از فناوری‌هایی مانند حافظه رم از نوع ECC (تصحیح خطاهای ناشی از محاسبات) و اینتل vPRO (ابزار مدیریت شبکه) استفاده شده‌است؛ به احتمال فراوان اینتل برای این تراشه کنترلر ویژه‌ای را در نظر گرفته‌است، پشتیبانی از درگاه‌ تاندربولت نسخه ۳٫۰ و USB C نسخه ۳٫۱ با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌تواند نوید بخش استفاده از کنترلر رده اولی دستاپ اسکای‌لیک در درون تراشه‌های موبایل Xeon باشد. قطعاً این پردازنده‌ها شگفت انگیز خواهند بود اما به طور یقین نباید انتظار قدرتی را در حد و حدود پردازنده‌های دستاپی Xeon با حداقل ۸ هسته و حداکثر ۱۸ هسته فیزیکی از آن‌ها داشته باشید.

intel_48_core_cpu_dec09اینتل قصد دارد تا پردازنده‌های موبایلی Xeon را در دو سری E5 و E7 به بازار عرضه کند، پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR4 و فناوری ECC نیز در این پردازنده‌ها حتمی است؛ احتمالاً با عرضه این پردازنده‌ها شاهد اولین پردازنده‌های موبایل با ۶ یا ۸ هسته‌ فیزیکی خواهیم که در اینصورت باید منتظر نسل جدیدی از خنک کننده‌ها نیز باشیم!

دیدگاه شما چیست؟

[button url=”http://arstechnica.com/gadgets/2015/08/intel-plans-first-ever-mobile-xeon-cpus-but-dont-get-too-excited/” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Arstechnica[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MEGA08

دمش گرم عالیههه :yahoo: :yahoo:
ایسوسم پیشگام در استفاده از این سری سی پیو ها :heart:

raminrx7

اینتل سلطان پردازنده هست
ببینیم میتونه کاری کنه سامسونگ و کوالکام برن خونه!

Chalton

.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com