حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل از پردازنده‌های نسل هفتم خود با نام Kaby Lake رونمایی کرد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

اینل یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان پردازنده کامپیونر‌ها و لپتاپ‌هاست و این شرکت‌، هرساله از جدیدترین پردازنده‌های خود برای این دستگاه‌ها رونمایی کند. حال این شرکت از نسل هفتم پردازنده‌های خود با نام Kaby Lake پرده برداشته است. این یک پردازنده جدید براساس معماری ۱۴ نانومتری اینتل طراحی شده و درحقیقت یک نسخه پیشرفته از مدل سال قبل یعنی Skylake می‌باشد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

موردی که امسال، اینتل بر روی آن توجه زیادی داشته است، پردازش محتوای ۴K است. اینتل اعلام کرده است که این پردازنده جدید، چه بر روی لپتاپ‌ها و چه بر روی کامپیوتر‌های شخصی می‌تواند از پس اجرا و پردازش محتوای ۴K بربیاید. معمولا برای انجام چنین کارهایی نیازمند به یک گرافیک جداگانه هستید، اما اینتل ادعا می‌‌کند که این چیسپت‌ها به تنهایی این وظایف را انجام خواهند داد. براساس گفته‌های اینتل، Kaby Lake در زمینه قدرت پردازنده حدود ۷۰ درصد از نسل قبلی خود سریع‌ تر است و عملکرد گرافیکی سه بعدی نسبت به یک کامپیوتر پنج ساله، ۳٫۵ برابر افزایش یافته است. اگر این اطلاعات را با Skylake یعنی نسل ششم پردازنده‌های اینتل مقایسه کنیم، Kaby Lake در زمینه عملکرد تولید محتوا حدود ۱۲ درصد و در زمینه عملکرد وب حدود ۱۹ درصد سریع‌ تر است. اینتل ادعا کرده است که این پردازنده برای پخش و ویرایش محتوای ۴K نیز حدود ۱۵ درصد سریع تر شده است. این پردازنده جدید حالا از پورت Thunderbolt 3 به‌جای  USB Type-C پشتیبانی می‌کند. پهنای باند ۴۰ گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از دو صفحه نمایش ۶۰HZ با رزولوشن ۴K به طور همزمان، توان خروجی ۱۰۰ وات، گرافیک‌های مجزا و پشتیبانی از شبکه Thunderbolt از ویژگی‌های این پورت جدید می‌باشد.

gsmarena_001

اینتل ادعا می‌کند که این شرکت در پردازنده Kaby Lake، طول عمر باتری را نیز افزایش داده است. اینتل می‌گوید که مدت زمان پخش ویدئوی ۴K نسبت به قبل ۳٫۵ برابر شده است و خوشبختانه، در حین انجام این وظایف سنگین، پردازنده همچنان خنک خواهد ماند که منجر به طراحی محصولاتی بدون فن اضافی خواهد شد. در کل انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک، شرکت‌هایی مانند اپل و ایسوس و لنوو از این پردازنده در تازه ترین محصولات خود اسفاده کنند.

براساس گفته‌ اینتل، این شرکت شش نسخه از این پردازنده را آماده کرده است. سه مدل از این پردازنده (Kaby Lake-Y) از منبع تغذیه ۴٫۵ واتی بهره می‌برند که مختص تبلت‌ها و دستگاه‌های دو وظیفه‌ای هستند. این مدل از یک پردازنده دو هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۶۱۵ HD استفاده می‌کنند. سه مدل دیگر (Kaby Lake-U) با منبع تغذیه ۱۵ واتی، برای لپتاپ‌ها با یک پردازنده دو هسته‌ای و پردازنده گرافیکی HD 620 عرضه می‌شود. سری Y شامل پردازنده‌های i7، i5 و m3 و سری U شامل پردازنده‌های i7، i5و i3 می‌شود.

نظر شما چیست؟ شما درباره پردازنده Kaby Lake چه فکر می‌کنید؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/intel_announces_7th_generation_kaby_lake_processors-blog-20222.php” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]GSMArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostafa

نسخه دسکتاپ کی میاد؟
خدالعنتت کنه اینتل
تازه این هفته میخواستم جمع کردن سیستممو شروع کنم
حالا باید چند ماه واستم تا این نسل جدی با مادر بورد سری h270و z270 بیان
انگار دنبالش کردن
هرسال یه نسل جدید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs