حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

” اکانت شما برای استفاده نادرست حذف خواهد شد” بد نیست دوستان تلگرامی خود را آگاه کنید!

نوشته

8 سال قبل | 22 دیدگاه | ترنجی

داستان مشکل از جایی شروع می‌شود بیشتر افراد تمایل دارند یک مورد یا یک سوال برایشان پاسخ داده شود و البته نحوه پاسخ دادن هم به راحت ترین روش ممکن باشد تا این که خودشان به سراغ یک جستجوی ساده و یا حتی سوال از فردی آگاه برود. اپلیکیشن تلگرام با توجه به قابلیت هایی که دارد تبدیل به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های گفتگو شده است. با شما رو راست باشیم. احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند دومین مهاجرت بزرگ آریایی‌ها، مهاجرت از وایبر به تلگرام بوده است؟ جدا از شوخی، به دلایلی از جمله بستر فنی، سر و کار بیشتر افراد به تلگرام خورده است. این افراد می‌توانند کاربر عادی باشند و یا می‌توانند افرادی سود جو ؛ با همین دسته دوم کار داریم. در ادامه همراه باشید.

موضوع صحبت های خود را بدین صورت شروع کنم. در تلگرام، همانطوری که در جریان هستبد ویژگی انتخاب آیدی وجود دارد. شما به جای این که به افراد شماره موبایل خود را دهید، می‌توانید با مشخص کردن آیدی یک راه ارتباطی ایجاد کنید. علاوه بر مشخص کردن آیدی، نام و یا  نام خانوادگی نیز می‌توانید انتخاب کنید. با این حساب با دو مولفه اساسی رو به رو هستیم. شایعه های زیادی در این نوع اپلیکیشن های پیام رسان منتشر می‌شود که تاکنون نیز یک الی دو مورد از آن را برای شما تفسیر کرده‌ایم اما این بار مشکل از همین نام و آیدی شروع شده است.

اگر در گروه های زیادی عضو هستید، به احتمال زیاد فردی که کمی به اصطلاح مردم آزار باشد به سراغ شما می‌آید. آواتار این شخص یا تصویر تلگرامش همان تصویر/لوگو تلگرام بوده و نام خود را به صورت های زیر در می‌آورد:

  • TelegRam
  • Telegram
  • telegram
  • Telegram Sec
  • Telegram security

و یا اسم هایی همانند این موراد. در انتخاب نام هیچ محدودیتی نیست اما در انتخاب آیدی، محدودیت وجود دارد. بسیار از افراد شاید باور نکنید اما در همان پیام اول، خام این گونه سود جویی ها شده اند. این که پیام چیست و چگونه صحبت می‌کنند، برای شما در ادامه خواهم گفت اما آیدی های زیر بر اساس تجربه آیدی های بیشتر استفاده شده بود:

  • TeleBot
  • TeleGram-_Bot
  • Bot12
  • Bot1234
  • Botsec1234

باز هم تاکید می‌کنم ایدی ها این موراد فقط نیستند و خیلی ساده تر از آن که فکر کنید خواهند بود. حتی مورد داشتیم فرد یادش رفته بود که آیدی را عوض کنم و اسم قبلی فرد مانده بود! بگذریم مهم ان است که کسی به آن توجهی نکرده. صحبت انجام شده چیست؟

سلام کاربر گرامی
به اطلاع رسیده است که اکانت شما برای استفاده نادرست حذف خواهد شد برای عدم حذف شدن کار های زیر را انجام دهید:
۱٫ابتدا شماره تلگرام خود را برای ما ارسال کرده.

۲٫سپس روبات دیگر ما برای شما کدی ارسال می‌کند آن کد را کپی کرده و برای ما بفرستید تا از حذف شدن اکانت خود جلوگیری کنید.

به همین راحتی! اجازه دهید نمونه صحبتهایی که ما با این افراد داشتیم را ادامه دهیم؛

 

۰۹۰۱*****۵۲
کد مورد نظر برای شما ارسال خواهد شد
۵۲۶۷۸
از فردا صبح اکانت شما بازسازی شده است

پیام ‌های رنگ قرمز از سمت من ارسال شد و پیام های رنگ آبی از سمت دوست عزیزمان که قصد داشتند تلگرام من را امن کنند! تا این جای موضوع را برای شما باز کنم. با تلگرام می‌تواند بر روی چند دستگاه از یک اکانت استفاده کنید. اگر دستگاه دیگری در اختیار دارید هم اکنون تلگرام را بر روی آن باز کنید. شماره موبایل خود را بزنید. بر روی دستگاه اصلی کدی از سمت ربات رسمی تلگرام ارسال خواهد شد. کد را بر روی دستگاه دوم وارد کنید. شما وارد همان اکانت شدید پس به همین راحتی فرد دیگری می‌تواند پیام های منتقل شده از سمت شما را ببیند. این موضوع در گروهی منتشر شد و با دوستان خود وارد صحبت با این فرد شدیم(پیام ‌های رنگ قرمز از سمت من ارسال شد و پیام های رنگ آبی از سمت دوست عزیزمان)؛

سلام
اقا من نگران اکانتمم
پاک میشه؟؟
آره اگه ثبت نشه
چجوری باید ثبتش کنم؟
شماره خودتون رو بدین
سیستم ما کدی ارسال میکنه
برای ما بخونید تا ثبت بشه
خیلی ممنونم چقدر خوبید شما
شمارم اینه
۵۲*****۰۹۰۱
اقا ترخدا اکانتم پاک نشه
یکی فرستادتتت
برو حوصله ندارم
یه سوال چند نفر گول این روش رو خوردن؟؟
امروز ۲۵نفر
وای خدای من چه خبره اخه !!!!
آدم ساده زیاد هست

بله! معلوم شده بود قصد داریم کمی با فرد بازی کنیم اما خب (آدم ساده زیاد هست) و با همین روش تعداد زیادی نیز گمراه شده اند. من که از پایه می‌گم واقعا صحبت در مورد این که چه کنیم دچار نشویم اشتباس زیرا اصلا نباید به چنین موردی نیز فکر کنیم. باور کنید نه اکانتی پاک خواهد شد نه اکانی خذف می‌شود و نه تلگرام اصلا چنین کار مسخره ای خواهد کرد. اما یک راهی وجود دارد. ممکن است گوشی شما دست فرد نا اهلی بیوفتد و خب بالاخره اتفاقی این گونه رخ دهد و کدی که باید در دستگاه دوم وارد کنید، ارسال شود و برای این که خیال شما از این بابت راحت باشد، پیشنهاد می‌کنیم Two step verification خود را فعال نمایید. برای این کار، به تنظیمات تلگرام بروید.
Privacy and security
بعد
Two step verification
وقتی ایمیلتان رو وارد کردید و رمزی رو انتخاب کردید. هر بار که خواستید تلگرام رو روی یک ابزار دیگر فعال کنید علاوه بر کد ۵ رقمی که تلگرام می‌فرستند، باید رمزی را که  انتخاب کردید هم وارد کنید.

IMG_2015-09-11 22:44:33

IMG_2015-09-11 22:44:14

IMG_2015-09-11 22:44:22

IMG_2015-09-11 22:44:55

IMG_2015-09-11 22:44:44

IMG_2015-09-11 22:44:49

IMG_2015-09-11 22:44:26

IMG_2015-09-11 22:44:39

لازم بود این مورد را با شما در میان بگذاریم که اگر روزی ناخواسته نیز گوشی شما دست فردی قرار گرفت، از این سمت سو استفاده ای صورت نگیرد. هر چند در صورت انجام برای شما پیامی نیز ارسال خواهد شد و از قسمت سیشن های فعال نیز می‌تواند اگاه شوید اما بد نیست این کار را نیز انجام دهید. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

ممنون صدراجان!
حقیقتاً این مورد برام پیش نیومده.ولی کلاً عادتمه فقط و فقط و فقط پیام افرادی که تو کانتکت تلگرامم دارم رو میخونم،بقیه رو بدون لحظه ای درنگ دیلت میکنم!

Ehsan

شرمنده پاسخ زدم جناب مخملی،
برای مطمئن شدن از اینکه کسی وارد حساب ما نشده از طریق Active Sessions هم روش خوبیه!
اینم اگر معرفی کنید کمک بسیاری میکنه!
مسیر: Setting > Privacy and Security > Active Sessions
اینم نمونه:
http://s3.picofile.com/file/8211590676/photo_2015_09_12_01_02_56.jpg
با تشکر :heart: :rose:

shahryar

سلام،
اقا حبیب ببخشید که زیره پست شما کامنت میزارم.
همچنین از اقای مخملی بابت مطلب مفیدشون تشکر میکنم.
دلیل اینکه من اینجا کامنت میزارم اینکه،میخوام صحبت کوتاهی با اقای مخملی بکنم، در این مطلب،که راجبه زد اب بودن سونی بود،،https://toranji.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b6%d8%b9-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b6%d8%af-%d8%a2%d8%a8-%d8%a8%d9%88%d8%af%d9%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d8%a7%da%a9/
من از اقای عطایی دل گیر شدم،اول بخاطر اینکه تو بدتر کردن جو مقصر بودن،دوم اینکه کامنتای منو حذف میکنن،کامنتایی که صرفا جهت دفاع گفتم،بدون اینکه توهینی کنم،یا بی ادبی کرده باشم.
جالبتر اینکه کامنتای طرفدار ی برند دگ که خلی توهین امیز بود به طرفدارای سونی حذف نمیشه،
اقای مخملی،خواهشا،لطفا این کامنتو حذف نکنین و اگه امکانش هس جواب بدین

Atta

ممنون نکته خوبی گفتین
واقعا بعضی ها گول این افراد رو زود میخورن

SONY 1946

درود بر برو بچ ترنجی، مخصوصا اقای صدرا مخملی عزیز،ممنون بابت اطلاع رسانیتون :rose: :rose: :rose:

SAMAN_H

ممنون بابت اطلاع‌رسانی

alirezame

واقعا این مشکلات زیاد برای افراد پیش اومده

ممنون از پست جالب و کاربردیتون :rose:

امیدوارم مردم یخورده هوشمند تر کار کنن

mahyar Apple

ممنون صدرا جان افراد ساده زیاد هستن که گول این آدما رو میخورن :wacko: :scratch: بهترین کارو کردی اطلاع رسانی کردی :good:

milad.tech

عالی بود ممنون.اصلا به همچین چیزی فکر نکرده بودم

Ehsan

من موندم پیغامای بقیه به چ درد طرف میخوره آخه 😐
جاسوسن مگه :unsure:

Amir Nayebi

سلام صدرا جان یه سوالی داشتم ازت ممنون میشم راهنمایی کنی چند روز پیش نوت پنج خریدم و از دیروز دکمه های بک و مولتی تسکینگ وقتی لمس شون میکنم روشن نمیشن تو تنظیمات هم جایی پیدا نکردم مث اونایی که تو اس فور بود چجوری برگردونمشون حالت اول؟

دیوی

پاورسیوینگ رو غیر فعال کن تا درست نشه…

دیوی

پاورسیوینگ رو غیر فعال کن درست نمیشه…

galaxy

چقدر ادم بیناموس بلانسبت زیاد شده

mehrdadi

اره والا دقیقا زدی تو خال :yes:

عمو مختار

عالی بود

فرشاد بندری

من چند ماه به همه دوستام میگم بابا این two step رو روشن کنید که اکانت تلگرامتون در امان باشه و یه وقت کسی نره تو اکانتتون ولی اصلا گوششون بدهکار نیست، اصلا این روش که اینا استفاده میکنن هیچی، شما فرض کن یه لحظه گوشیو دادی دست دوستت و دوستت بره تو سایت تلگرام شمارتو بزنه بعد برای تلگرامت کد بیاد و اون کد رو برداره و تمام چتاتو بخونه، به راجتی هم اون کد و اون پیغام تلگرام رو پاک میکنه که شما نفهمی وارد اکانتت شده معمولا هم اینجور افراد اطلاعاتشون پایینه و اصلا نمیدونن active session چی هست و به راحتی از اکانتشون سو استفاده میشه، همین اتفاق سر دوست خودم اومده

Sirish tech

https://telegram.me/joinchat/******_QBcGzF2dUIXA6-cyg
گرو ه درجه یک تکنولوژی تلگرام معرکست گروه …..
با بچه های ترنجی B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....