حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل واچ ۲ از نظر ابعاد شبیه به نسل اول ساعت‌ هوشمند اپل خواهد بود

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

اپل واچ ۲ احتمالا در کنفرانس ۷ سپتامبر (۱۹ شهریور) رونمایی خواهد شد و اپل برای این نسل از ساعت هوشمند خود برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است. گفته می‌شود که این شرکت بر روی ویژگی‌های کاربر پسند و عمر باتری در اپل واچ ۲ تمرکز خواهد کرد و اگر منتظر کاهش ضخامت و یا ابعاد در نسل دوم بوده‌اید متاسفانه باید بگوییم که احتمالا این اتفاق نخواهد افتاد. ظاهرا اهالی کوپرتینو حساب ویژه‌ای بر روی اپل واچ ۲ باز کرده‌اند و می‌خواهند تجربه‌ی کار با یک ساعت هوشمند را بهبود ببخشند.

با ترنجی همراه باشید…

اپل واچ ۱ نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار عملکرد بهتری را در بخش فروش از خود به‌جای گذاشت و به نوعی به این صنعت رونق بخشید. ساعت‌های هوشمند بیش از قبل در بین مردم رواج پیدا کرده است. هنوز نمی‌توان ساعت هوشمند را به عنوان یک ابزار واجب تکنولوژی در بین مردم معرفی کرد ولی با وجود امکانات جذاب در این ساعت‌ها به دست آوردن یکی از آن‌ها نیز می‌تواند جذاب باشد.

اپل واچ ۱ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از کش و قوس فراوان در ابتدای سال ۲۰۱۵ این ساعت جنجالی پا به میدان گذاشت. طراحی آن به نوعی خاص بود و در این اسمارت واچ امکانات جالبی در خصوص سلامت به کار گرفته شده بود. اپل برخلاف تلفن‌های هوشمند خود که در بازه‌ای یک ساله بروز می‌شوند٬ ساعت‌های خود را دو سال یکبار آپدیت می‌کند و از این نظر کاربر می‌تواند اطمینان داشته باشد که محصول در اختیارش تا دو سال آینده یکی از بهترین‌های بازار خواهد بود.

apple-watch-strap-011

یکی از تحلیل‌گران بازار به نام مینگ چی کو که در KGI کار می‌کند ادعا کرده است که براساس اطلاعاتی که رابطان‌اش در اپل به او داده‌اند ساعت هوشمند اپل از نظر ابعاد و ضخامت تغییری نسبت به قبل نخواهد داشت. البته در خصوص طراحی نمی‌توان نظر قطعی داد ولی احتمالا اپل در مقیاس کوچک تغییری در این ساعت لحاظ کند. گفته می‌شود که اپل واچ ۲ از نظر سخت افزار بهبودهای خوبی را در خود دیده است و اهالی کوپرتینو در این ساعت هوشمند GPS مستقل و بارومتر تعبیه کرده‌اند. (سنسور بارومتر همان فشار سنج است)

شایعاتی منتشر شده است که می‌گوید اپل در اپل واچ ۲ می‌خواهد هماهنگی بیشتر بین ساعت و آیفون ایجاد کند و از این نظر یک تجربه‌ی بهتر در انتظار مشتری خواهد بود. حجم باتری نسبت به قبل اندکی افزایش خواهد یافت و اپل بر روی بهینه‌سازی نرم‌افزاری تمرکز کرده است.

اگر اپل همانند نسل اول خود یک ساعت خوب به بازار عرضه کند ممکن است بتواند فروش نسل اول را با اندکی افزایش تجربه کند. بازار اسمارت‌ واچ‌ها نسبت به قبل بسیار پر رونق‌تر شده است و اپل نگاهی تفننی به این بخش ندارد. شاید با کاهش فروش اپل واچ در چند ماه اخیر تحلیل‌گران آن را یک شکست برای اپل قلمداد کرده باشند ولی اهالی کوپرتینو مصمم‌تر از قبل به فکر یک ساعت جدید هستند.

960-apple-introduces-watchos-3-changes-watchs-brand-image

اپل در کنفرانس چند روز آینده‌ی خود از آیپد پرو ۳ ٬ آیفون‌های ۲۰۱۶ که احتمالا آیفون ۷ و ۷ پلاس نام خواهند گرفت٬ نسل جدید اپل واچ با نام اپل واچ ۲ و مک‌بوک پرو‌های دگرگون شده پرده بردارد. ممکن است اپل سورپرایزهای ویژه‌ای برای این کنفرانس در نظر گرفته باشد و شاهد معرفی یک گجت کاملا جدید باشیم. چیزی همانند یک دستبند سلامتی که شایعات مربوط به آن چند روز است که نقل محافل شده است. اهالی کوپرتینو امسال قصد ندارند طراحی آیفون‌ خود را تغییر دهند و تنها به چند تغییر کوچک بسنده کرده‌اند.

چرخه‌ی تلفن‌های همراه اپل سه ساله شده است و کوپرتینویی‌ها نمی‌خواهند امسال خطر کنند. از آیفون ۶ و ۶S استقبال خوبی به‌عمل آمده است ولی آیا این روند موفقیت با وجود تغییر نیافتن طراحی ادامه خواهد داشت؟ آیا اپل واچ ۲ امسال توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد؟

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://uk.businessinsider.com/apple-watch-2-to-look-the-same-as-apple-watch-1-report-2016-8?r=US&IR=T” target=”blank”]businessinsider[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com