حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای نمایش تصویر برنامه‌های خود به شکل کاشی زنده برنامه دارد

اپل در نظر دارد تا در به روزرسانی بعدی سیستم عامل آی او اس همانند ویندوز ۱۰ مایکروسافت نسخه لایو تایل (کاشی متحرک یا زنده) را برای آیکون برنامه‌های خود اعمال کند.

این شرکت در حال حاضر امکان تغییر اندازه آیکون‌ها را در اختیار کاربران خود قرار نداده است اما مطلب جدید یکی دولوپرهای اپل نشان می‌دهد که برنامه‌نویسان اپل تصمیم دارند تا در iOS 10.3 امکان تغییر تصویر آیکون را به وجود آورند البته بدون این که نیاز باشد کاربران نرم‌افزار را به روزرسانی کنند.

قابلیت لایو تایل که اپل احتمالا درصدد است تا به تقلید از سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت آن را برای سیستم عامل خود اعمال و به کارگیری کند قاعدتا به آسانی قابل اجرا نیست چون اندازه لایو تایل در سیستم آی او اس با ویندوز ۱۰ متفاوت است و اپل در این خصوص محدودیت‌هایی را برقرار کرده است.

لایو تایل یا کاشی زنده به لحاظ اندازه قابل تغییر است و این قابلیت را دارد تا متناسب با نوع متن و تصویر برنامه ظاهر آیکون آن را به شکل چرخشی متفاوت نشان دهد. در حال حاضر به طور قطعی مشخص نیست که به روزرسانی آی او اس چنین امکانی را در اختیار کاربران بگذارد زیرا مفهوم لایو تایل باید از سوی شرکت اپل مورد آزمایش واقع شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2017/01/31/apple-planning-to-introduce-live-tile-icons-changes-like-windows-10/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار