حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل امسال از مایکروسافت جلو می‌زند

براساس اعلام شرکت تحلیلی گارتنر، در سال ۲۰۱۷ میزان حمل و نقل دستگاه‌های هوشمند اپل شامل دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل آی‌آواس و او‌اس‌ایکس از میزان حمل و نقل دستگاه‌های مایکروسافت که مجهز به سیستم عامل ویندوز هستند برای نخستین بار پیش می‌افتد.

گارتنر همچنین برآورد کرده است که این برتری و پیشتازی اپل از مایکروسافت تا سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه خواهد یافت. این در حالی است که هر دو شرکت اپل و مایکروسافت در سه سال گذشته از میزان توزیع و پخش دستگاه‌های هوشمند خود کم کرده‌اند اما این بار گارتنر پیش بینی کرده است که اپل سال جاری میلادی در این زمینه پیشتاز خواهد بود.

apple-will-out-ship-microsoft-in-smart-devices-starting-2017-and-running-through-at-least-2019

این شرکت تحلیلی از سوی دیگر گفته است که اپل با ۱۸ میلیون مورد حمل و نقل دستگاه‌های متعدد خود از مایکروسافت جلو می‌افتد و این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۲۸ میلیون خواهد رسید. چالش میان ویندوز و آی‌او‌اس را در حقیقت نمی‌توان به عنوان نشانه‌ای بر وجود درگیری و جنگ میان این دو غول فن‌آوری دانست.

اگر در همین زمینه سیستم عامل اوپن سورس اندروید که متعلق به شرکت گوگل است را نیز به حساب آوریم، می‌بینیم که اتفاقا اپل و ویندوز در کنار هم رهبری و هدایتگری فن‌آوری را بر عهده دارند؛ هرچند از مجموع ۲٫۳ میلیارد مورد حمل و نقل دستگاه در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۱٫۲% آنها مجهز به سیستم عامل ویندوز بوده‌اند.

apple-will-out-ship-microsoft-in-smart-devices-starting-2017-and-running-through-at-least-2019-1

گارتنر همچنین پیش بینی کرده است که میزان حمل و نقل دستگاه‌ها در سال ۲۰۱۷ سیری یکنواخت را در پیش خواهد کرد. این شرکت معتقد است که هیچ رشد چشمگیری در صنعت الکترونیک تا سال ۲۰۱۸ اتفاق نخواهد افتاد اما در مورد شرکت مایکروسافت امید این است که ویندوز ۱۰ موبایل، که به لطف ساخت و عرضه گوشی ویندوزفون HP Elite x3 مورد توجه قرار گرفته است، جایی در میان شرکت‌های فن‌آوری برای خود باز کند و سهم بیشتری در دستگاه‌های دسکتاپی و لپ تاپی به خود اختصاص دهد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Apple-will-surpass-Microsoft-in-shipments-of-smart-devices-this-year_id89775″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mo.Ja

فکر نکنم همچین اتفاقی بیافته
بخاطر قوی تر شدن لپتاپ های ارزان ویندوزی و با کیفیت تر شدن اونها

max03

منظور از حمل و نقل چیه؟?

grimm

این اصلأ درست نیست اینا آمار ویندوز پی سی رو با iosوosx با هم مقایسه می کنن و جالبش اینجاست که تا همین جا هم تنها توی دسکتاپ از موبایل و دسکتاپ های اپل با هم جلو تره
درسته که ویندوز توی موفقیت بسیاری نداشت و تمرکز اصلی مایکروسافت روی پی سی و پست پی سی ها هست ولی توی تخصص اصلیش ۹۰ درصد بازار رو داره ولی اپل چی توی موبایل ۳۶ درصد و توی دسکتاپ ۴ درصد سهم داره که خیلی هم پایدار نیست این آمار ولی ویندوز واقعأ جاش رو محکم کرده و داره با قدرت به دستگاه های دیگه وارد میشه مثل واقعیت مجازی و دستگاه های که سخت افزار قوی ندارن مثل تبلت ها و لپ تاپ های ارزون و تلویزیون ها مطمئنأ ویندوز ۱۰ جایگزین اندروید در TV ها می شه چون با کاری که مایکروسافت کرده و ویندوز و نرم افزار های x86 و یونیورسال رو روی پردازنده های کم مصرف و ارزان موبایل قابل اجرا کرده جایگزین خوبی برای اندروید خواهد بود و دلیل دیگه هم نرم افزار هاش هست که تطابق بهتری با نمایش گرهای بزرگ مثل تلویزیون و تبلت و لپ تاپ خواهد داشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار