حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپراتور‌ها آزمایش ویندوز ۱۰ موبایل بر روی گوشی‌های ویندوزی را آغاز کردند

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

ویندوز ۱۰ موبایل بزودی منتشر می‌شود و علاوه بر مایکروسافت٬ اپراتور‌ها نیز در تلاشند تا هرچه سریع‌تر٬ ویندوز ۱۰ موبایل را برای کاربران خود عرضه کنند. بر خلاف تصور اکثر عموم٬ تنها بخشی از مسئولیت انتشار بروزرسانی برعهده‌ی شرکت سازنده می‌باشد و اپراتورها در برخی از موارد٬ نقش مهم‌تری را ایفا می‌کنند.

با ترنجی همراه باشید…

در کشور ایران متاسفانه امکان تهیه‌ی یک گوشی قراردادی وجود ندارد. گوشی‌های قراردادی براساس یک پیمان بین اپراتور و شرکت تولیدکننده عرضه می‌گردد و براساس این پیمان٬ مسئولیت بروزرسانی‌ها بر عهده‌ی اپراتور می‌باشد. گوشی‌های اپراتوری اغلب با سیم‌کارت همان اپراتور کار می‌کنند و برای آن‌که بتوانید سیم‌کارتی دیگر را در آن استفاده کنید٬ باید آن را آنلاک کنید. گوشی‌های اپراتوری براساس یک قرارداد خاص و عمدتا به‌صورت قسطی عرضه می‌شوند و کاربر می‌تواند از امتیازات ویژه‌ای بهره‌مند شود.

ویندوز 10 موبایل

مایکروسافت در حال حاضر نسخه‌ی RTM ویندوز ۱۰ موبایل را به اپراتور‌ها داده است و اپراتور‌ها در حال انجام آزمایش‌های مختلف بر روی این نسخه از ویندوز هستند. اپراتور‌ها می‌توانند برخی از تغییرات دلخواه خود را بر روی ویندوز ۱۰ موبایل اعمال کنند (مانند نصب نرم‌افزار‌های اختصاصی یا ایجاد امکانات مخابراتی ویژه) و پس از اطمینان از نحوه‌ی عملکرد آن‌ها٬ نسخه‌ی دلخواه خود را منتشر کنند.

برای مثال اپراتور معروف ودافون که در چندین کشور از جمله استرالیا فعالیت دارد٬ خبر از آزمایش ویندوز ۱۰ موبایل بر روی لومیا ۹۳۰ ٬ ۷۳۰ ٬ ۶۴۰ و ۶۳۰ داده است و اعلام کرده است که پس از آزمایشات داخلی٬ ویندوز ۱۰ را مهمان گوشی‌های لومیا خواهد کرد.

ویندوز 10 موبایل

براساس اطلاعاتی که قبلا منتشر شده است٬ ویندوز ۱۰ موبایل در حد فاصل آذر تا بهمن منتشر خواهد شد. هنوز در رابطه با تاریخ دقیق عرضه نمی‌توان سخنی به‌میان آورد اما می‌توان امید‌وار بود که ویندوز ۱۰ موبایل٬ پس از گذشت ۱۰ ماه نسخه‌ی آزمایشی٬ نتیجه‌ای خوشایند برای طرفداران ویندوزموبایل داشته باشد و آن‌ها را مایوس نکند.

در صورتی که قصد بروزرسانی به ویندوز ۱۰ موبایل را دارید٬ خواندن این مطلب اختصاصی از ترنجی را فراموش نکنید:

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://news.softpedia.com/news/carriers-start-testing-windows-10-mobile-on-windows-phone-devices-release-now-imminent-497217.shtml” background=”#04c571″]softpedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Guaje

برا ما که عضو اینسایدر نیستیم هم همین بیلد ۱۰۵۸۶.۲۹ منتشر میشه یا یه تغییراتی داره؟

HesamDanaey

آذر تا بهمن؟فک کنم همین اذر بیاد یا فوقش ماه بعد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com