حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولترابوک‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی سبک‌وزن سامسونگ با پردازنده Skylake، در نمایشگاه CES معرفی خواهد شد

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

به‌تازگی، تصویری از اولترابوک جدید سامسونگ با پردازنده Skylake اینتل که تنها ۸۶۰ گرم (کم‌تر از ۲ پوند) وزن دارد، منتشر شده است. نسخه ۱۳٫۳ اینچی این اولترابوک، تنها ۰٫۵ اینچ ضخامت دارد و از فلز ساخته شده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

این لپ‌تاپ، با نام Ativ Book 9 Lite عرضه خواهد شد و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برروی آن اجرا می‌شود. لپ‌تاپ جدید سامسونگ با چنین وزنی، می‌تواند مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی را با ۱۳۵۰ گرم وزن، برای جابه‌جایی مناسب‌تر جلوه بدهد؛ حتی با مقایسه نسخه ۱۱ اینچی مک‌بوک ایر که ۱۰۸۰ گرم وزن دارد، بازهم Ativ Book 9 Lite برای جابه‌جایی مناسب‌تر خواهد بود. نسخه ۱۵ اینچی لپ‌تاپ جدید سامسونگ، ۱۳۰۰ گرم یا ۲٫۹ پوند، وزن دارد.

Ativ Book 9 Lite به یک نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و تراشه اینتل پنتیوم ۴۴۰۵ از سری کم‌مصرف U، این لپ‌تاپ سبک‌وزن را همراهی می‌کند. حافظه خشک ۱۲۸ گیگابایتی و تراشه گرافیکی آن‌برد اینتل HD 510، دیگر مشخصات‌ منتسب به این مدل‌را تشکیل می‌دهد.

به‌طور کلی، سامسونگ از نمایشگرهایی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برروی ۵ مدل استفاده خواهد کرد و نسخه قدرت‌مندتر نیز، به یک نمایشگر با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل مجهز شده است. پردازنده‌های به‌کارگرفته‌شده در این چند مدل، کم‌مصرف (سری U) بوده و از پنتیوم ۴۴۰۵ تا Core i5-6200 تنوع دارد. هم‌چنین حافظه‌رم، بین ۴ تا ۸ گیگابایت متغیر است. سامسونگ به‌منظور افزایش ارزش خرید لپ‌تاپ‌های جدید خود، آن‌ها را در دو مدل با حافظه‌‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌کند.

هنوز مشخص نشده است که نمایشگر لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ از «لمس» به‌منظور استفاده کامل از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ مایکروسافت، استفاده می‌کند یا خیر؛ هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز هنوز نامعلوم است. البته اگر این لپ‌تاپ‌ها، هفته آینده در CES 2016 معرفی شود، جزئیات بیشتری از آن‌ها مشخص خواهد شد.

لازم به‌ذکر است در سپتامبر گذشته، سامسونگ رسماً اعلام کرد که فروش لپ‌تاپ‌های ویندوزی و کروم‌بوک‌های خود را در بازارهای اروپایی متوقف می‌کند؛ البته فروش آن‌ها در دیگر نقاط جهان، ادامه خواهد داشت.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/samsung-will-reportedly-reveal-13-and-15-inch-superlight-skylake-ultrabooks-at-ces” background=”#32a164″]neowin[/su_button] [su_button url=”http://www.digitaltrends.com/computing/samsung-goes-after-performance-upgrades-with-ativ-book-9-lite/” background=”#32a164″]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

سری ۹ لپ تاپ های آتیو سامسونگ بسیار زیبان و قدرت خوبی هم دارن فقط متاسفانه کم یابن مخصوصا تو ایران….

Mohammad Reza

چون گرون تر از حدشون قیمت گذاری میشن،خریدارای زیادی ندارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی