حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید باز هم در خطر هک: این بار مشکل از Javascript است

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

درحالی‌که هنوز نگرانی‌ها به دلیل هک تلفن‌های اندرویدی از طریق آخرین نسخه مرورگر کروم پابرجاست، محققان گروه Quihoo 360 در کنفرانس PacSec توکیو دیروز باز از ضعف امنیتی‌ای پرده برداشتند که کمک شایانی به هکرها و دسترسی به اطلاعات کاربران دارد. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

بااینکه این بار هم گوگل کروم در این مشکل دستی نیز دارد ولی سرچشمه این ضعف امنیتی به زبان برنامه‌نویسی Javascript v8 بازمی‌گردد. اگر شما بر روی تلفن اندرویدی خود بازی یا برنامه تحت وب (و یا آفلاین) که از آخرین نسخه Javascript استفاده می‌کند، اجرا کنید؛ در صورت وجود کد آلوده هکر می‌تواند حتی بدتر از حفره امنیتی کروم این بار کنترل کامل و administrative از تلفن شمارا به‌دست بگیرد. این مشکل مرتبط به ورژن خاصی از اندروید نیست و هر تلفن اندرویدی ای می‌تواند تحت الشعاع و درخطر این حمله قرار بگیرند.

نکته‌ای که در اینجا باید اشاره‌کنم این است که هک را با ویروس اشتباه نگیرید. درواقع هیچ‌کدام از سیستم‌عامل تحت لینوکس ازجمله اندروید غیرممکن است که آلوده به ویروس شود ولی هنوز این قابلیت وجود دارد که به تلفن یا سیستم‌عامل شما نفوذ پیدا کنند ولی این نفوذ نمی‌تواند به‌واسطه ویروس و تروجان ها انجام شود.

آن‌گونه که در این کنفرانس دیدیم به‌عنوان‌مثال این نفوذ از طریق بازی BMX Bike صورت گرفت و این نفوذ از طریق بازی‌های محبوب دیگر که لینک ناامن و با اسم شبیه ولی فیک بازی یا تغییریافته آن بر روی تلفن شما نصب و یا از طریق وب اجرا شود، می‌تواند صورت پذیرد پس حتماً به این دقت کنید که برنامه خود را از کجا دانلود می‌کنید. از سوی دیگر سایت‌هایی مانند Miniclip امن هستند ولی سایت‌های ایرانی و یا ریدایرکت های سایت‌های معروف را تا هنگامی‌که اوراکل این مشکل را برطرف کند باز نکرده و ترجیحاً از آنها دوری‌کنید.

شاید شما اطلاعات خاصی بر روی گوشی خود نداشته باشید ولی این را درنظر بگیرید که نفوذ به تلفن شما می‌تواند تهدیدی برای بقیه مخاطبان روی گوشی شما هم باشد. همچنین باید اشاره کرد که این مشکل می‌تواند با هک کروم همراه شود و با نصب برنامه‌های تحت Javascript v8 بر روی تلفن شما این هک باز انجام شود. پس بی‌اندازه در انتخاب‌های خود دقت کرده تا موردحمله قرار نگیرید.

با توجه به خبرهای امروز از خطر هک شدن آسان گوشی‌های اندرویدی نظر شما درباره این سیستم‌عامل محبوب تغییر خواهد کرد؟ بی صبرانه منتظر نظرهای شما دراین‌باره هستیم.

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/11/12/new-android-exploit-can-hack-any-handset-in-one-shot/” background=”#189d5c”]Engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

احساس میکنم هکر ها بسیج شدن آندروید نابود کنن!
یبارکی بگن برین ویندوز فون و خلاص.
البته واس من و امثال من که زیاد مهم نیست ولی این تبلیغات تو آندروید بدجوری رو مخه.

Amir Howwwsein

دوستان راستش میخوام یه میانرده بخرم.بین ام۴اکواوp8litوa5موندم.
دوربین و روون بودن و برام مهمه.
اگه میشه لطفا راهنمایی کنید؟

alirezaiii

m4 aqua خیلی خوبه = رفیقم داره دوربینش عالیه بعد ۷ ماه میگه حتی ندیدم رو آسفالت ۸ لگ بزنه
a5 خوبه =رفیقم داره ۹ ماه الی ۸ ماه دوبار ریست فکتوری کرده تا سر پا نگهش داشته اما گرافیکی عالیه
p8 فاجعه تا اخر عمرت باید وایسی اندروید ۶ بگیری= ۲ ماهه اول از زد ۵ و نوت ۵ هم بهتره بعد یه ماه میشه همون هواوی

riofarina

من بهت ردمی نوت ۲ شیائومی و زنفون ۲ ایسوس و اکسپریا c4 و پیشنهاد میکنم.
بین گزینه های خودتون هم m4 بهتره.
ردمی نوت ۲ شیائومی عالیه شک نکن با آپدیتهای قوی که میده همیشه راضی خواهی بود.

Sajjad

اندروید: زیبایی…تنوع…سرعت…آزادی…امکانات…انعطاف…نوآوری…رو به جلو
حالا دو تا باگ امنیتی هم باشه یا نباشه فرق نداره چون اینها باگ نیستن. اون باگ هایی که دارن باهاشون گوشی های ما رو کنترل میکنن رو کسی جرات بازگو کردن نداره
مشکل خاصی باهاش ندرام.

diho

واقعا به این حرفت ایمان داری؟؟؟
درواقع هیچ‌کدام از سیستم‌عامل تحت لینوکس ازجمله اندروید غیرممکن است که آلوده به ویروس شود

arabian men

تهدید درسته ن تحدید اصلاح کنید لطفا

bvb

کسایی که گوشی اندروید دارن امروز خیلی نگران شدن اونایی هم که هم اندروید دارن هم از کروم استفاده میکنن…… یه گوشی ویندوزی بگیرید لذت استفاده از تکنولوژی و امنیت برتر ببرید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....