حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتظارها به سر رسید؛ سرانجام گوگل اندروید ۷ را برای نکسوس‌هایش منتشر کرد

نوشته

7 سال قبل | 8 دیدگاه | مطالب ترنجی

سلام!

خوش اومدی عزیز. همواره از انتشار یکی از ورژن‌های دید اندروید ٬ iOS و ویندوزموبایل هیجان زده شده‌ایم. این سه‌گانه‌ی نازنین نبض اصلی تکنولوژی‌های همراه هستنند و با عرضه‌ی هر نسخه‌ی جدید خونی تازه در رگ‌های دوست‌داران تکنولوژی به جریان می‌افتد. اندروید نوقا (نوگت یا هر اسم دیگری. این اسم جدید اندروید ۷ به دردسری تازه بدل شده است. برخی می‌گویند که چرا معادل فارسی استفاده می‌کنی و دوستان دیگری نیز می‌گویند که چرا اسم نوقا را در کنار اندروید ۷ نمی‌آوری!) امروز سرانجام منتشر شده است و نکسوس‌بازان احتمالا سر از پا نمی‌شناسند!

با ترنجی همراه باشید…

چه تلفن‌ها و تبلت‌هایی هم‌اکنون این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند و یا در ساعات آینده دریافت کرده‌اند؟

اولویت اول گوگل نکسوس‌ها است. کلیه نکسوس‌هایی که در سال ۲۰۱۴ و بعد از این تاریخ معرفی شده‌اند می‌توانند به صورت رسمی بروزرسانی اندروید ۶ را دریافت کنند.

  • نکسوس ۵ ایکس
  • نکسوس ۶
  • نکسوس ۶ پی
  • نکسوس ۹
  • نکسوس پلیر

متاسفانه تاکنون خبری مبنی بر انتشار اندروید ۷ برای نکسوس ۵ و نکسوس ۷ (۲۰۱۳ و ۲۰۱۲) منتشر نشده است. نکسوس ۴ نیز یکسالی است که بازنشسته شده است ولی به لطف متخصصان و هکر‌های Xda بیش از هر تلفن دیگری از پشتیبانی غیررسمی بهره‌مند شده است.

احتمالا اولین دستگاه‌هایی که با اندروید ۷ به صورت پیش‌فرض هم‌مسیر شوند الجی وی ۲۰ و نکسوس‌های اچ‌تی‌سی خواهند بود. سری ایکس اکسپریای سونی نیز ممکن است از این ورژن اندروید استفاده کنند.

nougat-phone-android_thumb

اندروید نوگت با بیش از ۲۵۰ ویژگی جدید همراه شده است. این ورژن از اندروید از نظر صرفه جویی در انرژی بسیار بهینه‌تر از نسخه‌های قبل است و نسخه‌ی پیشرفته‌ی دوز در  آن جای گرفته است. بیش از ۷۲ اموجی جدید در کیبورد پیش‌فرض اندروید قرار گرفته است و Quick Settings جدید بیش از هر مورد دیگری خودنمایی می‌کند.

برای اولین بار گوگل ویژگی دوال ویندوز (چند برنامه‌ی باز در یک صفحه به صورت همزمان) را در اندروید ۷ قرار داده است (کاربران سامسونگ٬ سونی٬ الجی ٬ Xiaomi و برخی دیگر از کاربران چندین سال است که طعم این ویژگی را چشیده‌اند) و این خبر بسیار خوبی برای طرفداران گوگل است.

android-7.0-nougat-notification-bar

گوگل دسترسی‌های بیشتری را در این نسخه از سیستم عامل اندروید فراهم کرده است. API های جدید گوگل دریایی از امکانات مناسب برای برنامه‌نویسان است. در این نسخه از اندروید بطن سیستم‌عامل دچار دگرگونی‌های فراوانی شده است و اگر همه‌ی تعاریفی که این شرکت از این نسخه‌ی جدید می‌کند درست باشد احتمالا شاهد یک اندروید بی‌نقص دیگر باشیم (آرزوی نسخه‌ی پایداری همانند ۴٫۴٫۴ چند سالی است که بر دل کاربران مانده است)

بروزرسانی اندروید ۷ هم‌اکنون برای برخی از مدل‌ها و تنها به صورت OTA (On the Air) در دسترس است. در واقع شما تنها می‌توانید با استفاده از WiFi بروزرسانی را دریافت کنید. تا جایی که ما در خاطرمان است در سال‌های اخیر ابتدا فایل ایمج اندروید جدید منتشر می‌شد و بعد از چند هفته نسخه‌ی رسمی با طعم OTA می‌آمد ولی انگار این باز اوضاع کمی فرق کرده است. باز هم باید یادآور شویم که برخی از مدل‌ها و در برخی از مناطق موفق به دریافت آپدیت شده‌اند.

android-7.0-nougat

بروزرسانی به صورت همزمان در background نیز دانلود می‌شود. توصیه می‌شود که بیش از ۵ گیگابایت فضا برای نسخه‌ی جدید خالی بگذارید تا آپدیت بتواند به‌راحتی نصب شود. هارد ریست بعد از بروزرسانی حس و حالی تازه به دستگاه شما می‌دهد.

در صورتی که بروزرسانی جدید را دریافت کرده‌اید نظرات خود را با ترنجی به اشتراک بگذارید. در پست بعدی روشی برای دریافت آپدیت به وسیله‌ی کامپیوتر منتشر خواهیم کرد.

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2016/08/google-beings-android-7-0-nougat-roll-nexus-devices.html” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostafa

😐
:yahoo:

iman sabokroh

کی برای s6 edge میاد

ho3in

ایشالا سال دیگه.
من که خود اس ۷ اج دارم فک کنم دی-بهمن بیاد.
تا قبل از این ۵ایکس داشتم متاسفانه افتاد تو آب و سوخت ماه پیش الان دارم بشدت حسرت این آپدیتو میخورم (زود آپدیت کردن)

Mostoul

نکسوس ۵ خداحافظ ، تیتر اندروید پلیس جالب بود
Let’s say our goodbyes
امیدوارم شرکتها هرچه سریعتر اپدیتهارو بدن بیرون
دوستان کسایی که آپدیت دریافت کردن حتما بعدش ریست فکتوری کنن وایپ بزنید تا سیستم عامل جدید پایدار بشه ، اگه هم میتونید صبر کنید ایمیج رو دستی فلش کنید گوشی جون میگیره
مبارک نکسوسی ها ، نکسوس ۵ که عمرش تمام شد 😥

BLACK NOTE

کجا عمرش تموم شد داداش
الان تو xda دو ماهه دارن رو پورتش کار می کنن..
حتما میاد برا نکسوس ۵ هم…..
من رو Nexus 6p دیشب OTA گرفتم….

Mostoul

نه منظورم رسمیه ، وگرنه که خدای گوشیه
هرچی باشه رسمی یه چیز دیگس ، اگه نسخه کاستوم بیاد حتما روش نصب میکنم

Morteza.in

الجی که سر اپدیت اندروید ۶ برای v10 خیلی طولش داد. حالا که g5 جدید تره خدا بدادم برسه

Darkgroom

منتظر کاستومش میمونم
من الان دارم با DU 10.5 با CPU Governor Bioshock حدود ۷ ساعت اسکرین میگیرم با کار سنگین …. عالیه این نکسوس ۶ پی !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com