حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امواج اطرافتان را در قالب واقعیت افزوده تماشا کنید

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

تا کنون به این فکر کرده‌اید که اگر می‌توانستید دیدی فراتر از بینایی کنونی خود داشته باشید، چه کارهایی انجام می دادید؟ بسیاری می گویند با بلوغ عینک های واقعیت افزوده در آینده نزدیک خواهیم توانست سیستم بینایی خود را ارتقا بخشیم شاید همینطور باشد اما واقعاً قصد دارید تا آن موقع صبر کنید؟ امروز می‌خواهیم شما را با یک اپلیکیشن برای پلتفرم iOS آشنا کنیم تا بتوانید توسط آن دنیای اطرافتان را به نحوی متفاوت تماشا کنید. با ما همراه باشید در معرفی اپلیکیشن Architecture of Radio.

با پیشرفت تکنولوژی بشر همواره در معرض امواج‌های رادیویی بوده است؛ امواج‌هایی که برای ایجاد ارتباط بین ما و اطرافیانمان به طور مداوم در فضای اطراف ما جریان دارند و چون دیده نمی‌شوند، برای ما اهمیتی ندارند. ما هرروز، هرساعت و هرثانیه توسط امواج مختلف روترهای Wi-Fi، دکل‌های مخابراتی، ماهواره‌های GPS و حتی بلوتوث در محاصره هستیم. به راستی آیا این امواج به سلامتی ما آسبی نمی‌زنند؟ در اپلیکیشنی که قصد معرفی آن را داریم شما می‌توانید امواج رادیویی که وارد بدن شما می‌شوند را ببینید و بدانید که روزانه بدن ما تا چه حد در مقابل امواج قرار می‌گیرد. شخصاً بعد از دیدن ویدئوی پایین خدا را شاکر شدم که امکان دیدن امواج را در لیست قابلیت‌های بینایی ما قرار نداده شاید با دیدن ویدئوی پایین شما نیز نظر مشترکی با بنده داشته باشید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/uZ0Nt[/aparat]

این اپلیکیشن که اطلاعات امواج ۷ میلیون برج مخابراتی و ۱۹ میلیون روتر وای-فای را در خود ذخیره کرده است، می‌تواند بر اساس نقشه محلی که در آن، اپلیکیشن مورد نظرتان را استفاده می‌کنید، امواج اطراف را به شما نشان دهد. به این صورت که با تکان دادن آیپد یا آیفون خود به هر طرف، می‌توانید ببینید که امواج چگونه به سوی شما می‌آیند و از شما عبور می‌کنند!
اما سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است؛ اگر این اپلیکیشن با استفاده از داده‌های ذخیره شده در مورد دکل‌های مخابراتی یا روترهای وایفای امواج را شناسایی و به ما نشان می‌دهد، پس دوربین دستگاه چه وظیفهای را بر عهده دارد؟ در پاسخ باید بگوییم دوربین شما صرفاً در نشان دادن نقشه کلی محل نظرتان به صورت واقعیت افزوده دخالت دارد تا بتواند امواج محیط شما را کاملاً به صورت شبیه سازی شده در مکانی که قرار گرفته‌اید به نمایش بگذارد.

اگر تا کنون با تجربه‌ای در رابطه با واقعیت افزوده نداشته‌اید یا کنجکاو هستید تا ببینید فراتر از دید شما در اطرافتان چی می‌گذرد، حتماً این نرم افزار را به شما توصیه می‌کنیم. نرم افزار Architecture of Radio اکنون با قیمت ۲٫۹۹ دلار در دسترس کاربران iOS است و می‌توانید از لینک زیر اقدام به دانلود آن کنید ولی اگر از کاربران اندرویدی هستید متاسفانه باید تا سال آینده میلادی منتظر بمانید.

apple

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/11/28/see-the-radio-waves-constantly-bathing-you-with-this-app/” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
bvb

۹۹دلار!!! البته نمونش تو اندرویدم هست تو گوگل پلی انتی ویروس دکتر وب ۹۰ دلار قیمتشه ولی همین انتی ویروس تو ایران …….. تا سال دیگه صبر میکنیم برای اندروید بیاد این برنامرم……..

nematolla

کی واسه اندروید میاد؟ :scratch: :wacko:

semicolon

من نیز خدا را شاکرم! !! :wacko: :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....