حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امشب منتظر بزرگترین و زیباترین بارش شهابی سال باشید

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | نجوم

امشب، شب شهاب سنگ‌ها است، شبی که در هر ساعت بایدشاهد عبور ۱۵۰ شهاب سنگ باشیم اتفاقی زیبا که به عقیده دانشمندان، بزرگ‌ترین بارش شهابی سال ۲۰۱۵ می‌باشد.

این بارش شهابی که امشب قرار است انجام شود به عنوان سلطان بارش‌های شهابی نام گرفته است. اگرقصد دیدن این منظره زیبا را دارید متاسفانه باید بگوییم باورود جبهه‌های بارشی که امشب ایران را فرا می‌گیرد، دیدن این بارش‌های شهابی بسیار دشوار خواهد بود ولی از قدیم گفتند هر کاری سختی خاص خودش را دارد و تا انسان برای کاری سختی آن کار راتحمل نکند نتیجهٔ آن کار لذت بخش نخواهد بود. به هر حال افرادی که خارج از ایران هستند یا نزدیک به نواحی بالا‌تر نیم‌کرهٔ شمالی کره زمین قرار دارند، شانس بیشتری برای تماشای این بارش شهابی شگفت انگیز خواهند داشت.

صورت فلکی جوزا با قرارگرفتن در کانون بارش‌های جوزایی هرساله لقب بزرگ‌ترین بارش شهابی رابه خود اختصاص می‌دهد و به همین دلیل هواداران زیادی دارد اما گاهی این بارش شهابی جای خود را به عنوان بزرگ‌ترین بارش شهابی سال، به بارش‌های شهابی دیگری چون برساوشی و ربیعی نیز می‌دهد که این اتفاق معمولا بسیار نادر می‌باشد و معمولا در پی وقفه‌های زمانی طولانی رخ می‌دهد.

روز شانزدهم آذرماه این بارش شروع شده است و روز بیست و سوم آذر یعنی امروز به اوج خود می‌رسد و در روز بیست و هفتم آرام آرام این بارش پایان می‌یابد. لازم به ذکر است که امشب اگر بتوانید در این هوای ابری این بارش را تماشا کنید به واقع یکی از زیبا‌ترین و نادر‌ترین بارش‌های شهابی را مشاهده کرده‌اید زیرا این بارش شهابی، از معدود بارش‌های شهابی است که منشأ آن یک سیارک است! این بارش متعلق به سیارک فایتون ۳۲۰۰ است که به دنباله دار خاموش شهرت دارد.

امیدواریم بتوانید این منظره زیبا را تماشا کنید و احساس خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

ساعت شروع و پایان دقیقش مشخص نیست؟

mostafa panahi

اینجا که هوا صافه صافه میخوام برم عکاسی تایم لپس بکنم
عالیه

pika

اینجا برفیه 😥

HamedMJ

اگه قشنگ شد حتما توی آپارات یا جایی بزارید مام فیض ببریم

seedni

گردنم خشک شد . سرم گیج رفت از بس نگا کردم به آسمون یه شهاب سنگ ندیدم .

Dr.Zed

اینجا ابریه 😥 😥 😥 😥
کل سال منتظر این روز بودم ک ماشالا……….. 😐

sadegh_rr

سلام اینجا برفیه،اقا صدرا سینا جان امیدوارم حال همتون خوب باشه خیلی وقته نیستم اونم معتادم کردن به کلش اف کلنز ولی فراموشتون نکردم برادران عزیز امیدوارم همیشه موفق باشید و البته همه ی نویسندگان ترنجی که اسمشون الان توو ذهنم نیست،

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....