حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

الگوریتم‌هایی می‌توان طراحی کرد که حالت مخفی صورت را تشخیص دهد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

در بین دوستان خود دیده‌اید که فردی اگر لبخند می‌زند یا می‌خندد پس خوشحال است یا اگر اخم‌کرده و ناراحت است، پس به سراغش نمی‌روید شاید عصبانی باشد اما این ظاهر افراد است. حالی داریم به‌عنوان حالت مخفی و یا microexpressions که حس واقعی طرف را نشان می‌دهد یا به زبان دیگر همان از ته دل خودمان! در ادامه همراه باشید.

تصویر زیر را ببینید:

Microexpressions

حالت اولیه فرد باحالتی که در تصویرهای بعدی شکل‌گرفته است متفاوت خواهد بود. محققان راهی پیداکرده‌اند که با تغییر الگوریتم تصویر به ردای می‌توانند حالت مخفی صورت فرد را متوجه شود. پیدا کردن حالت مخفی هر فرد توسط انسان زیاد ممکن نیست مگر این‌که با فرد معاشرت زیادی داشته باشید تاب تواند لحن فرد را متوجه شوید اما در دنیای کنونی که کامپیوتر حرف اول و آخر را می‌زند، این عملکرد ممکن شده است. فایده این کار کجاست؟

دروغ! جواب اصلی پیدا کردن راهی است که محققیان به دنبال آن هستند. توسط این روش و بدون نیاز به روش‌های قبلی به‌راحتی می‌توان متوجه شد که فرد در حال دروغ گفتن است یا خیر؛ قضاوت بر اساس بهتر خواهد بود اما در نظر داشته باشید این مورد نیز ذکرشده است و تغییرات در الگوریتم تصویربرداری محدود به پیدا کردن دروغ نیست زیرا با چنین تغییراتی آمار بهتری نیز از رضایت افراد و یا حس افراد در مواجه با مشکلی می‌تواند دریافت کرد.

شمارا به یاد فیلم‌های تخیلی می‌اندازم که با شهری روبه‌رو بودیم که تمام چهره افراد تحت نظر بود. رسیدن به چنین روزی بعید نیست و چه‌بسا آن فیلم اصلاً تخیلی نبوده‌اند! نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/11/algorithm-hidden-facial-expressions/” background=”#189d5c”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajjad

دقیقا همینطوره…خیلی از فیلم های تخیلی بر اساس ایده های علمی ساخته میشن.
ترنجی من هر کامنتی که میزارم بعد از ثبت شدن وارد این صفحه میشم:
http://s3.img7.ir/RF2Zd.png

MJS.00824

ایول. چه باحال.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....