حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) چطور کار می کند؟

نوشته

7 سال قبل | 15 دیدگاه | مطالب ترنجی

حضور اسکنر عنبیه چشم از قدیمی ترین شایعاتی است که درباره موبایل های سامسونگ می شنیدیم. پس از هر شنیدن شایعات درباره این اسکنر در هر نسل و نا امید شدن از عدم حضور آن امسال سامسونگ بالاخره دست به استفاده از این اسکنر زده است. Iris scanner در گلکسی نوت ۷ با وجود حسگر اثرانگشت قرار گرفته است و این نشان از عدم اعتماد کامل سامسونگ به این اسکنر دارد، البته از نظر ما. نمونه های پیشین استفاده شده از این اسکنر در لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال نیز آنقدر قابل اعتماد عمل نکرده اند اما به نظر می رسد اگر شرایط استفاده صحیح از آن را رعایت کنید، عملکرد مناسبی داشته باشد، اما این شرایط استفاده چیست و اگر رعایت کنیم چطور عملکردی را می توان انتظار داشت؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Iris scanner یا اسکنر عنبیه چشم روش زیست سنجی یا همان بیومتریکی است که در آن با اسکن الگوی ویژه عنبیه چشم شما توسط دوربین ویژه این عمل، هویت شما شناسایی می شود. شرایط استفاده از این فناوری هنوز خیلی به زندگی روزمره همه ما نزدیک نشده است اما می تواند در موارد زیادی سربلند از آزمایش بیرون بیاید.

ابتدا شما نباید عینک یا لنز استفاده کنید، سپس شرایط نوری مهیا باشد و البته روی دوربین نیز تمیز. اگر این موارد را رعایت کنید می توانید با انمیشین مسخره (!) یا به صورت ملایم تر، فانتزی در نظر گرفته برای اکسنر عنبیه چشم، هویت خود را برای دستگاه ابراز کنید. سرعت عملکرد آن نیز بالاست و به نظر خوب می رسد. البته یک نکته منفی وجود دارد و آن این است که برای فعال شدن دوربین ابتدا باید نمایشگر روشن شود، سپس سوایپ کنید و بعد به دوربین دسترسی دارید. شخصا یک حسگر اثرانگشت که دستگاه را از حالت استندبای آنلاک کند را بیشتر ترجیح می دهد اما به هر حال این هم فناوری پیش رو و وسوسه کننده و قابل اعتمادی است. اجازه بدهید عملکرد آن را در یک ویدیو با هم ببینیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/VOi2h[/aparat]

نظر شما درباره اسکنر عنبیه چشم یا همان Iris scanner در گلکسی نوت ۷ چیست؟

[su_button url=”https://www.youtube.com/watch?v=R8l71D8vGBw”]Android Authority[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

فانتزی در نظر گرفته برای اکسن عنبیه چشم، هویت خود را برای دستگاه ابراز کنید

اسکن درسته،اصلاح کنید?

REZA

عینک یا لنز نباشه ،لنز تمیز باشه نور کافی باشه تازه فاصله از چشم هم باید فک کنم بین ۲۵ تا ۳۵ثانتی متر باشه،اینا یکم دردسره،معلومه که نمیشه همیشه ازش استفاده کرد و فعلا نمیتونه جای حسگر اثرانگشت رو بگیره.
یکم جنبه تبلیغاتی داره،چون امنیت اثر انگشت هم خیلی بالا بود

Blue Tech

این همه نباشه رو دقیقا از کجا آوردی عزیزم؟

Samsung--Electronics

سلام دوست عزیز :bye:
این ها برای بار اول هست که می خواید چشمتون رو ثبت کنید :yes:
برای همیشه و هر روز نیست :good:
در مورد امنیت این رو بگم که میشه اثرانگشت رو وقتی خوابی باز کرد یا تو موارد جدی تر از رو لیوانی چیزی برش داشت ولی عنبیه چشم رو نه . :yes: :yes:
با احترام :rose: :rose:

peyman ebrahimzade

اره خخخ تو خواب رکب خوردم اما لینکه از رو لیوان وذ دارم میرم به یارو میگم داداش زخمت نکش بیا خودم برات باز میکنم

REZA

Samsung–Electronics
:heart:
اگ واس بار اول باشه که مشکلی نیست،ولی درکل اگ خودم باشم زیاد ازش استفاده نمیکنم.

Samsung--Electronics

سلام
بله کاملا درست می گید :yes: :yes:
تو برسی ها که گفته بودن برای بار اول هست. اگه همیشه باشه که نمی شه هر سری لنز و عینک برداری( خودم عینکی هستم ) :yes: :whistle:
بعد اینکه لومیا های مایکروسافت بعد از بار اول با عینک و … هم باز می کردن .پس به نظرم سامسونگ که گفت ۵ سال روش کار کرده هم باید خوب عمل کنه و مشکلی نداره. 😉 :yes: :yahoo: B-)
من خودم اصلا هیچی قفلی ندارم . نه پترن نه پسورد نه … . فقط با سوایپ :yes: . حوصله رمز ندارم :whistle: :whistle: اگه هم قرار باشه استفاده کنم یا اثرانگشته یا iris .

Morteza.in

یه سوال : یعنی حسگر اثرانگشت نداره؟
سوال دیگه : این حسگر عنبیه تو تاریکی کار میکنه؟

maxoz

حسگر اثر انگشت هم داره که به نظرم فعلا کاربردی تره

Samsung--Electronics

سلام دوست عزیز :bye:
چرا اثرانگشت داره و خیلی هم سریع تر شده . 😉 :yahoo: :yahoo:
iris اسکنر هم به نور محیط کاری نداره :yes:
با احترام :rose:

maxoz

به نظرم اصلا به اندازه لومیا ۹۵۰ کاربردی نیست
اون که انقدر شرایط نداشت
فقط باید صفحه رو روشن میکردی

Amir69

به نظرم یک قابلیت اظافیه فاز چه بوده ساخته شده نمیدونم اما من اثر انگشت رو ترجیح میدم.

armin sat

من که عینکی هستم و همیشه با اسکن عنبیه چشم گوشیم((لویما ۹۵۰ ایکس ال) باز میکنم حالا چه میخواد روز باشه یا شب یا تاریکیه مطلق با دوربین جلو هم کاری نداره ?

grimm

بله کاملأ حرفت درسته دوست من لومیا ۹۵۰xlداره و می بینمش که همیشه از عینبیه چشم استفاده می کنه و در آپدیت های که برای ویندوز هلو اومده مشکلات اولیه کاملأ رفع شده این سامسونگیا چون اسکنر عینبیه چشم ندیدن می گن بده دقیقأ مثل آدمای ۵۰ یا ۶۰ سال پیش که در برابر پیشرفت علم و تکنولوژی های جدید مقاومت می کردن و می گفتم تلویزیون شیطان نابودش کنید با این که این تکنولوژی خیلی پیشرفته تر و استفاده ازش راحت تره چون شما برای اثر انگشت باید انگشت تون رو حتمأ روی یک نقطه خاص قرار داد ولی عینبیه چشم خیر چون در هر شرایطی برای استفاده از گوشی باید چشم رو به سمت صفحه گوشی باز کرد که عینبه اسکن می کنه و آنلاک می کنه گوشی رو
ویک دلیل دیگشم اینه که مایکروسافت اولین بار این تکنولوژی رو در اسمارتفونش به کار برد و می خوان بگن که مایکروسافت چیز جدید و پیشرفتی ایجاد نکرده

back_uP Amir

درمقابل ۹۵۰ فقط خنده میشه کرده :mail:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)