حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۲۰ به طرز هوشمندانه‌ای از اسمارت‌فون‌ها در برابر انواع بدافزارها محافظت می‌کند

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

کوالکام در حال توسعه پردازنده رده اول اسنپدراگون ۸۲۰ هست و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت، تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز به ۴ هسته با فرکانس کاری ۳ گیاهرتز، تراشه گرافیکی ادرنو ۵۳۰ و معماری Kyro خواهد بود؛ تمام قسمت‌های این پردازنده با روش نوین FinFet و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته خواهند شد. کوالکام از ویژگی جدیدی در این پردازنده خبر داده‌است که به وسیله آن پردازنده به ردیابی فعالیت‌های مشکوک در اسمارت‌فون می‌پردازد و بدین ترتیب شما را از شر بدافزارهای مختلف رها خواهد کرد.

با ترنجی در ادامه همراه باشید.

کوالکام قبل از معرفی رسمی محصولات خود، مشخصاتی از آن‌ها را منتشر می‌کند. اینبار کوالکام از یک قابلیت جالب و منحصر به فرد در این پردازنده سخن به میان آورده‌است، در این فناوری پردازنده به وسیله هوش مصنوعی تمامی بدافزارها را اعم از تروجان‌ها، ویروس‌ها و… شناسایی و آن‌ها را در دام خود گرفتار می‌کند.

smartprotectمحافظت و امنیت در اسمارت‌فون‌ها مفهوم جدیدی نیست اما موردی که این قابلیت را خاص کرده‌است شناسایی بدافزارها به وسیله یادگیری ماشین است و به دیتابیس‌‌های مختلف اتکا نمی‌کند. روش کار این قابلیت بدین صورت است که بدافزارها در مرحله اول از بین برده می‌شوند و در مرحله دوم فعالیت‌های مشکوک مانند فرستادن پیامک بدون درخواست کاربر شناسایی شده و مسدود می‌گردند. جالب است که بدانید این ویژگی حتی در زمانی که اسمارت‌فون خاموش است و یا به اینترنت وصل نیست هم کار می‌کند.

کوالکام در این رابطه ویدئویی را تدارک دیده‌است که در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/bIvTY[/aparat]

دیدگاه شما چیست؟ نوآوری کوالکام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

[button url=”http://www.phonearena.com/news/Qualcomms-Snapdragon-820-will-battle-malware-with-cognitive-computing-courtesy-of-Smart-Protect_id73215″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]PhoneArena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Abbas Askari

کوالکام مرد عمله
ایول :good:

حبیب

آقا فری سر کوچه مون هم مرد عمل بود،منتها ترک کرده الان!‎:D
مزاح بود،ناراحت نشیا!

میلاد

اگه زودتر از ۲۰۱۶ معرفی میشد به نظرم هم کوالکام و هم اچ تی سی و هم سونی به سوددهی برمیگشتن

Ari khan

قابلیتهای بسیار جالبی داره….۸۱۰ هم قابلیت های جالبی داشت اما همه اشون بخاطر داغی و مشکلات ۸۱۰ به فراموشی سپرده شدن،امیدوارم که ۸۲۰ اینطور نشه…هرچند خودم فکر میکنم نمیشه :yes:

SAMSUNG _ The Best Brand

“”نوآوری کوالکام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟””

نوآوری؟؟ مممم؟؟ خب قبلا مکانیزمی شبیه به این در Samsung Knox بوده اما اگر نوآوری رو به معنای به کارگری ایده ای قدیمی در قالبی جدید تعریف کنیم ، باید گفت که خیلی خوبه که کوالکام این قابلیت رو به شکل دیگه ای در چیپ جدیدش اجرایی کرده.

HEDAYAT

خیلی ویژگی جالبی هست،این بدافزار ها هم پدر مارو در آوردن!
فکر کنم گوشی ویروس گرفته ؛-)) دوستان اگر راه حلی بدبد مچکر میشم؛-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com