حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استیو بالمر: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مایکروسافت نجات اپل بوده است

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

استیو بالمر یکی از تاثیرگذار ترین و مهم‌ترین شخصیت‌های بخش تکنولوژی است که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ سکان هدایت مایکروسافت را بر عهده داشته است. این فرد یکی از کسانی است که بخشی مهمی از تاریخ مایکروسافت را رقم زده است.از عرضه‌ی موفق‌ترین ویندوز تاریخ یعنی اکس‌پی و خاطرات خوش ویندوز ۷ تا شکست مایکروسافت در ویندوز موبایل و عدم موفقیت در ویندوزفون همگی در دوره‌ی مدیریت او رقم خورده است. استیو بالمر در سال ۲۰۱۴ و پس از کنار رفتن از مقام مدیریت به کارهای دیگری مشغول شده و در حال گذران عمر است. اما نظر او در رابطه با موضوعات مختلف تکنولوژی چیست؟

با ترنجی همراه باشید…

بالمر که بسیاری او را مدیرعامل دیوانه خطاب می‌کنند (شاید به دلیل برخی از حرکات و تصمیم‌های او در زمان مدیریت مایکروسافت) در حال حاضر بسیار کمتر از گذشته در اذهان عمومی ظاهر می‌شود و به‌نوعی بازنشسته شده است. او اخیرا مصاحبه‌ی جالبی را با وب‌سایت بلومبرگ انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

microsoft-building-logo2-1920

استیو بالمر رشد شرکت اپل و این‌که چگونه این شرکت توانسته است تا به باارزش‌ترین کمپانی موجود در جهان تبدیل شود را ستود و هم‌چنین گفت که مایکروسافت در تلاش است تا اپل را در قسمت مک و آیپد به چالش بکشد.

هیچ‌کس دیگری [جز مایکروسافت و سامسونگ] در تلاش برای رقابت با اپل نیست.  چه کسی بعد از مک است؟ چه کسی بعد از آیپد است؟ شما حتما خواهید گفت مایکروسافت و سامسونگ.

بالمر نتیجه گرفت که مایکروسافت تنها یک فرصت به معنای واقعی برای تبدیل شدن به یک اپل را دارد. مایکروسافت که در ردموند واقع است یک شرکت متخصص در حوزه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار است و از آن کسب درآمد می‌کند.

مایکروسافت در هر دو قسمت سخت‌افزار و نرم‌افزار توانمند است. اگر یک شرکت وجود داشته باشد که بتواند در این دو بخش با اپل مقابله کند آن شرکت کسی نیست جز مایکروسافت

یکی دیگر از قسمت‌های جالب مصاحبه‌ی استیو بالمر نگاه او به یکی ابداعات جدید مایکروسافت یعنی سرفیس‌بوک بود. استیو می‌گوید که سرفیس‌بوک یک دسته‌بندی جدید کاملا جدید است و اپل توان مقابله با آن را ندارد.

surfacebook

سرفیس‌بوک هم‌سطح یک آیپد و یا یک آی‌مک نیست. این یک مقوله‌ی جدید است. این یک نوآوری است. چه‌کسی برای دسته‌ی اول شدن تلاش می‌کند؟ اپل یا مایکروسافت؟ این دو شرکت تنها کمپانی‌هایی هستند که در سخت‌افزار و نرم‌افزار استاد و چیره دست می‌باشند

بالمر همچنین از کمک مالی مایکروسافت به اپل نیز سخن به‌میان آورده و آن را یک اشتباه بزرگ قلمداد کرده است. او همچنین در رابطه با کارمندانی سخن گفت که مایکروسافت را به مقصد آمازون در سیاتل ترک کرده‌اند و طی یک تا دو سال مجددا به ردموند بازگشته‌اند. او می‌گوید:

آمازون جای خوبی برای کارکردن نیست

ویدیوی کامل مصاحبه‌ی استیو بالمر را می‌توانید در سایت بلومبرگ مشاهده کنید

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/steve-ballmer-microsoft-will-give-apple-a-good-run-for-their-money-nobody-else-is-trying” target=”blank” background=”#159f84″]Neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نارنج بیطرف

چرا اشتباه !
اگر هدف خدمت به بشریت باشد و پیشرفت علم و تکنولوژی پس هیچ شرکت و کمپانی نباید از پیشرفت های دیگران ناراحت بشه
مگه این که بحث حسادت…….

Ali1353

واقعا این آقای استیو بالمر، تقریبا پیر و بازنشسته شده و دست به هر اظهارنظری می زنه. در مورد آیفون های اپل هم خیلی بد گفت و اپل را یک کلاه بردار خواندن، چون معتقد بود، اپل ایفون های خودش را به ٣ برابر قیمتی که برایش تمام شده می فروشد. عملا دست به فضای منفی سازی زد، ولی اپل موفق شد از وینفون و اندروید جلو بزند. استیو جابز هم درباره جواب به ایشان هیچی اظهارنظری نکرد و فقط گفت ما یک کمپانی محصولات در بخش کامپیوترهای شخصی هستیم و تمام تمرکزمان برروی آن است که بهترین محصولات دنیا را تولید کنیم!

sadeghi

هیچ‌کس دیگری [جز مایکروسافت و سامسونگ] در تلاش برای رقابت با اپل نیست .اون سامسونگو از خودت در اوردی؟من یکی دو جا دیگه خوندم گفته بود فقط مایکی میتونه.ازین کارا نکن اقا زشته B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com