حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از کنترولر کنسول‌ها برای بازی در کامیپوترهای شخصی

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

استفاده کردن از موس و صفحه کلید در بازی‌ها، شاید بهترین راه حل برای کابران کامپیوترها باشد. اما گاهی عوض کردن این دو وسیله با یک دسته بازی یا کنترولر، می‌تواند تجربه بهتری را برایتان رقم بزند. در دنیای بزرگ کنترولرها که توسط کمپانی‌های مختلف معرفی می‌شوند، شاید به جرئت بتوان گفت انتخاب و استفاده از کنترولر کنسول‌های مختلف بازی، بهترین انتخاب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا روش اتصال کنترولر آخرین کنسول‌های معرفی شده را بررسی کنیم.

ایکس باکس ۳۶۰

gm_xboxc_blk_otherviews01

مایکروسافت روش اتصال کنترولر کنسول‌های خود به کامپیوترها را بسیار ساده طراحی کرده است. کافی است به وبسایت مورد نظر مراجعه کرده، سیستم عامل مورد استفاده خود را انتخاب کنید، درایورهای مخصوص را دانلود کرده و در نهایت آن‌ها را نصب کنید. بعد از آن شما می‌توانید کنترولر خود را به راحتی به کامپیوتر خود متصل نموده و بازی‌های مورد نظرتان را به پایان برسانید!

Capture

برای مطلع شدن از سیستم عامل مورد استفاده خود، با راست کلیک آیکون This PC یا My computer و رفتن به بخش Properties از این قضیه با خبر شوید.

ایکس باکس وان

xbox-one-controller

مایکروسافت برای کنترولر ایکس باکس وان هم درایورهایی را در جهت سازگاری آن با کامپیوترهای شخصی ارائه داده است؛ که البته، تنها از ویندوزهای ۷ ، ۸ و ۸٫۱ پشتیبانی می‌کند. بعد از دانلود آپدیت‌های مخصوص ویندوز خود از این وبسایت، تنها کاری که می‌ماند، وصل کردن کنترولر ایکس باکس خود به کامیپوتر توسط یک کابل میکرو USB است!

پلی استیشن ۴

72c50274191005d39ab439b8f56b7a6f96c903cf

تا کنون سختی خاصی در اتصال کنترولرهای ایکس باکس به کامپیوتر شخصی خود نداشتید؛ اما اتصال دسته پلی استیشن ۴ کمی سخت‌تر است. در اینجا باید از نرم‌افزار DS4Tool استفاده کنید که موجب می‌شود کامپیوتر شما، دسته پلی اسیتشن ۴ را با یک دسته ایکس باکس ۳۶۰ اشتباه بگیرد! اولین کاری که باید انجام دهید، دانلود درایورهای ایکس باکس ۳۶۰ است. همچنین از نصب بودن Microsoft .NET 4.0، Visual C 2010 و آخرین نسخه DirectX در ویندوز و کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید.

 آخرین نسخه نرم افزار DS4Tool را دانلود کرده و آن را در دسکتاپ خود از حالت زیپ خارج کنید. وارد پوشه‌ای با نام “Virtual Bus Driver” شده و فایل اجرایی با نام ScpDriver را جهت نصب اجرا کنید. مانند عکس زیر، می‌توان متوجه نصب درایورها شد.

Capture1

قبل از اتصال کنترولر پلی استیشن ۴، از در حال اجرا نبودن هر بازی یا نرم‌افزار در رابطه بازی ( مانند استیم و…) اطمینان حاصل کنید. پس از آن وارد پوشه اصلی DS4Tool شده و ScpServer را اجرا کنید. پس از اجرا، احتمالا کامپیوتر دسته را تشخیص داده و شما می‌توانید از آن برای بازی استفاده کنید؛ با این حال اگر دسته شما همچنان شناخته نمی‌شد دو راه وجود دارد؛ اول اینکه از دکمه Stop موجود در ScpServer استفاده کرده و پس از آن دوباره با استفاده از دکمه Start آن را ری استارت کنید. راه دوم این که از نصب کامل و صحیح درایورهای ایکس باکس ۳۶۰ اطمینان حاصل کنید.

Capture2

شما همچنین می‌توانید از دسته پلی استیشن ۴ به صورت بی سیم نیز استفاده کنید. البته به شرطی که از آداپتور بلوتوث ۲٫۱ به بالا بهره جویید. همچنین می‌توانید تغییرات دلخواهی را در رنگ LED کنترولر مورد بحث به وجود آورید.

Capture4

می‌توانید همه آموزش را در قالب یک فایل ویدئویی نیز مشاهد کنید؛

[aparat]http://www.aparat.com/v/5BoJF[/aparat]

لازم به ذکر است که در ویندوز ۱۰، درایورهای کنترولر کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ موجود می‌باشد و نیازی به نصب دوباره آن‌ها نیست.

[su_button url=”http://www.cnet.com/how-to/how-to-use-your-xbox-or-playstation-controller-on-your-pc/”]cnet[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aramus

مفید بود مرسی بعضی مواقع به درد میخوره
ولی اگر من یکی از این کنسول هارو داشته باشم دیگه به فکر بازی با PC نمیوفتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....