حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استارت منوی ویندوز ۱۰ برنده‌ی جایزه طراحی دیجیتال انجمن طراحان آمریکا (IDSA) شد

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

ویندوز ۱۰ با تغییرات ریز و درشتی پا به میدان گذاشت و رسما به ویندوزهای قبلی و از همه مهمتر آخرین ویرایش سیستم‌عامل OS X اعلان جنگ کرد. در میان تغییرات ریز و درشتی که در این ویرایش شاهد آن بودیم شاید هیچکدام به اندازه‌ی بازگشت استارت منوی دوست داشتنی این سیستم‌عامل مهم و تاثیرگذار نبود و انبوه منتقدان ویندوز ۸ این بار بسیار محتاطانه‌تر در مورد استارت منوی جدید قضاوت کردند. ظاهرا تغییراتی که در این بخش در ویندوز جدید اتفاق افتاد مورد تایید IDSA قرار گرفته است. در ادامه با ما باشید.
الزاما همیشه ترکیب و ادغام شدن جالب از کار درنمی‌آید اما این بار ترکیب بهترین‌های ویندوز ۷ و ۸ استارت‌منویی را در ویندوز ۱۰ متولد کرده که شاید نوید روزهای اوج مایکروسافت را بدهد و سیستم‌عامل جدید این شرکت بیش از پیش در برابر گزند منتقدان در امان باشد. نه تنها اقبال عمومی به استارت جدید تقریبا مثبت بود و توانست نظر مطلوب بسیاری از کاربران را کسب کند، انجمن طرحان آمریکا (IDSA) این بخش از ویندوز ۱۰ را ستوده و از آن به عنوان یک بخش کاربرپسند و مدرن نام برده است که در دستگاه‌های مختلف بخوبی ماهیت خود را تطبیق می‌دهد. بیانیه این گروه بدین شرح است :

از همان روزهای نخستین ویندوز که حدود ۲۰ سال از آن می‌گذرد، استارت منوی این سیستم‌عامل همواره یکی از کلیدی‌ترین و مهمترین ارکان آن بوده که کاربران، بسیاری از امورات خود را در رابطه با اجرای برنامه‌ها و سایر کارهای مرتبط، با آن سپری می‌کردند. با ورود ویندوز ۸ و ویندوزفون ۷ این بخش وارد فاز جدیدی شد و ورود کاشی‌های زنده باعث شد که اطلاعات بیشتری را کاربران بتوانند از نرم‌افزارها و بخش‌های مختلف ویندوز بدست آورند.
اکنون با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ تجربه‌ی اجرای برنامه‌ها و سویچ کردن در بین آنها به شکلی فوق‌العاده ارتقا داده شده و تطبیق ظاهر و قابلیت‌های این بخش با نیازهای سیستم‌های PC، تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها ستودنی است. طراحی جدید به کاربران کمک ویژه‌ای خواهد کرد که درک بسیار خوبی از دستگاه خود داشته باشند و در سویچ کردن در بین دستگاه‌های خود به کوچکترین مشکلی برخورد نکنند.

به نظر شما تغییراتی که در استارت‌منوی جدید ویندوز ۱۰ روی داد تا این حد انقلابی و مهم بوده که به این شکل در کانون توجهات قرار گیرد؟ عملکرد مایکروسافت را در این بخش چگونه ارزیابی می‌کنید؟

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/windows-10s-start-menu-wins-the-idsa-design-award” target=”blank” background=”#0fb869″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ss007

انجمن طراحان آمریکا :good: :yahoo:
یعنی خاک اپل اپل برو بمیر. B-) :negative:

BeyondSpace

میشه تفاوت خاک اپل رو با خاک مایکروسافت بگی؟؟
اگه میشه بگو متولد چه سالی هستی؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...