حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون های آینده با سلفی گرفتن باز می‌شوند

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

همانطور که می‌دانید چند سال پیش اپل با معرفی تاچ آیدی، حسگر اثر انگشت را به آیفون آورد و در نهایت توانست تعریفی تازه از امنیت را به کاربران معرفی کند. حالا کاربران آیفون و آیپد به راحتی توسط اثر انگشتشان قادر به باز کردن آیفون هستند و می‌توانند خرید های خودشان را انجام دهند. اما اپل ایده ای دیگر را در ذهن دارد که آن هم در یک جمله خلاصه می‌شود: سلفی بگیرید و آیفونتان را باز کنید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مدتی پیش از این روش، اپل در سر داشته تا سیستمی را در آیفون پیاده سازی کند که کاربران قادر باشند تنها با سلفی گرفتن از خودشان بتوانند لاک‌اسکرین را باز کرده و به صفحه اصلی وارد شوند. این اقدام کمی عجیب است و بعید به نظر می‌رسد که در آیفون های آینده استفاده گردد؛ چراکه تاچ آیدی این کار را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد.

البته باید این احتمال هم در نظر گرفت که شاید شرکت اپل برای کسانی که دوست دارند امنیت بیشتری داشته و در دو مرحله شناسایی شوند فعال کرده است؛ یا شاید هم برای کاربرانی که از تاچ ایدی برخوردار نیستند (‌آیفون های پایین تر از ۵اس، آیپد های پایین تر از ایر دو) این قابلیت مفید واقع شود.

این اولین باری نیست که اپل در این زمینه قدم برداشته و تحقیقاتی انجام داده است؛ به سال ۲۰۱۰ بازگردیم به یاد می‌آوریم که اپل شرکت پولار رز که یک شرکت سوئدی مختص تشخیص چهره بود را خریداری کرد اما تا کنون شاهد استفاده از تکنولوژی های مربوط به این دسته از سوی اپل نیستیم.

نظر شما چیست؟ این روز ها آنقدر سلفی فراگیر شده که گویا در حال ورود به حوزه امنیت است. هر چه بیشتر پیش می‌رویم به مفهوم Let me take a selfie بیشتر پی می‌بریم (!)

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/07/iphone-unlock-selfie-patent/” target=”blank” background=”#377431″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortiii

جالبه 🙂 🙂

Blue Tech

میگم نمی دونم چرا احساس میکنم قبلا یه همچین چیزی تو اندروید بود
نبود!؟

مدیونین فک کنید این همون قابلیت face lock تو اندروید هست

Mammad Gherghi

آره والا
فردا تو آیفون میذاررتش،بعد میره از سامسونگو گوگل شکایت میکنه که از من کپی کاری کردین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....