حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا تراکم پیکسل بالا لزوما به معنی کیفیت بالاتر است؟ مقایسه کیفیت چند بازی در گلکسی اس ۶ ، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس

نوشته

8 سال قبل | 95 دیدگاه | ترنجی

این روزها بحث بالا بردن اعداد و ارقام حسابی داغ است و در بخش‌های مختلف دنیای تکنولوژی و مخصوصا صنعت اسمارت‌فون و تبلت به صورت پیوسته شرکت‌های مختلفی با بالا بردن اعداد و ارقام سعی در قدرتنمایی و جذب مخاطب دارند که باید اذعان کرد در همه‌ی این حالات نتیجه الزاما به نفع مصرف کننده نخواهد بود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر یک صفحه‌نمایش با وضوحیت بسیار بالای ۱۴۴۰p در کیفیت تصاویر تولید شده نسبت به صفحه‌نمایشی بپردازیم که حتی در حد ۱۰۸۰ نیز نیست! آیا واقعا صفحه‌نمایش گلکسی اس۶ به لطف بهره‌گیری از تراکم پیکسلی نجومی نسبت به آیفون۶ باکیفیت‌تر است؟ در ادامه با ما باشید تا به بررسی وضعیت دو نمایشگر باکیفیت بپردازیم.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات اندرویدی اگر بگوییم درگیر جنگی سرد شده‌اند گزاف نگفته‌ایم! آنها مرتب در حال بالا بردن اعداد و ارقام هستند و اکنون شاهدیم که حتی در محصولات میان‌رده‌ی این شرکت‌ها نیز دیگر سخت‌افزارهای با اعداد پایین جای ندارند و این وضعیت در پرچمدارها بیش از پیش تشدید شده است.

برخلاف رویه‌ی تولیدکنندگان اندرویدی، شرکت اپل به هیچ وجه اعتقادی به افزایش نجومی سخت‌افزارهای استفاده شده در محصولاتش ندارد و همواره به کمترین اعداد منتها با بالاترین راندمان و کیفیت رضایت داده است. شرکت‌های رقیب وارد رقابتی شده‌اند که در آن به تدریج تعداد انگشتان دو دست برای شمارش تعداد هسته‌های پردازنده‌هایشان کافی نخواهد بود! میزان رم استفاده شده برای اسمارت‌فونی که زمانی بیشتر از یک مکالمه ساده با آن صورت نمی‌گرفت در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده که لپ‌تاپ‌های چندین میلیون تومانی در بازار در قلب خود دارند و سنگین‌ترین نرم‌‌افزارها را اجرا می‌کنند! تعداد پیکسل‌های نمایشگرهای این محصولات حدودا ۵ اینچی به جایی رسیده که در یک تلویزیون ۵۰ اینچی نیز همین تعداد پیکسل خودنمایی می‌کند!

به راستی دلیل این همه اصرار در بالا بردن اعداد و ارقام چیست؟ آیا واقعا کاربر برای رسیدن به اهداف خود به ۴گیگابایت رم نیاز دارد؟ به نظر بنده اگر لقب جنگ سرد را به این عرصه بدهیم خلاف نگفته‌ایم!

یکی از سنگین‌ترین رقابت‌ها در این بخش به افزایش تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش اسمارت‌فون برمی‌گردد و در این مقاله می‌خواهیم به صورت تخصصی نشان دهیم که الزاما صفحه‌نمایش گلکسی اس۶ با وضوحیت نجومی ۱۴۴۰p که حتی برای تلویزیونی ۵۰ اینچی هم کاملا کافی به نظر می‌رسد، از آیفون۶های ۷۲۰p و ۱۰۸۰p باکیفیت‌تر نیست.

این روزها در بازار خرید یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای کاربران حکمی تعیین کننده را دارد به تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش دستگاه برمی‌گردد و هرگز فراموش نمی‌کنم که در زمان معرفی گلکسی نوت۴ چه جشن و پایکوبی توسط دوستداران سامسونگ بابت استفاده از صفحه‌نمایشی ۱۴۴۰p در آن به راه افتاد و این موضوع در گلکسی اس۶ نیز تکرار شد تا موضوع مقایسه‌ی چنین صفحه‌نمایشی با نمایشگرهای پایین‌تر از خود کنکجاوی همگان را برانگیزد.

سامسونگ در هر دو مدلی که اشاره کردیم به ذکر مزایای آنها نسبت به صفحه‌نمایش‌های نسل قبل از خود پرداخت و بر موضوع بهینه بودنشان تاکید فراوانی کرد. مسلما تصور مصرف پایین برق صفحه‌نمایشی با چنین وضوحیتی مقداری سخت است اما ظاهرا سامسونگ توانست که از پس آن برآید بنابراین نمی‌توان زیاد در این بخش به کره‌ای ها خرده گرفت هرچند که شاید در صورت استفاده از صفحه‌نمایشی ۱۰۸۰p به مراتب شاهد ارتقای دوام شارژ دستگاه بودیم.

درحالیکه دوستداران هر دو رویه‌ی مذکور یعنی استفاده از وضوحیت‌های نجومی و استفاده از وضوحیتی معمولی هریک با ذکر دلایلی به بررسی برتری محصولات مورد علاقه‌ی خود می‌پردازند، این بار می‌خواهیم در عمل این موضوع را ببینیم که آیا واقعا در میدان دید چشم انسان می‌توان فرق بین چنین نمایشگرهای کوچکی را مشاهده کرد؟

شنیدن این موضوع که در محصول مورد علاقه‌مان از صفحه‌نمایشی فوق‌العاده با وضوحیت بالا استفاده شده شیرین است اما “شنیدن کی بود مانند دیدن؟!” پس سخن کوتاه می‌کنیم و با هم به تماشای بررسی دیدنی GameBench می‌پردازیم که به شکلی حرفه‌ای و در عمل عیار صفحه‌نمایش پرچمدارهای سامسونگ و اپل را سنجیده و با اجرای بازی‌های سنگین و باکیفیت بر روی هر دوی آنها به ما نشان می‌دهد که لزوما وضوحیت بالای تصویر نمی‌تواند منجر به کیفیت بالاتر آن شود.

آزمایشات و نتایج

روش انجام کار بسیار ساده است و GameBench که متخصص بازی و بنچمارک گرفتن از بازی‌های مختلف است برای انجام مرحله‌ی نخست این کار بازی باکیفیت آسفالت۸ را بر روی ۳ گوشی آیفون۶، آیفون ۶پلاس و گلکسی اس۶ اجرا کرده و در صحنه‌های مشابه برشی ۱۰۰ درصد را از بخش‌های مختلف از تصویر تهیه کرده که با بررسی این تصاویر گرفته شده می‌توان به عیار کار صفحات نمایش بهترین اسمارت‌فون‌های بازار پی برد.

قبل از هر چیز ذکر یک نکته‌ی بسیار مهم ضروریست و آن هم اینکه توانایی این بازی در تطبیق خود با صفحه‌نمایش‌های با وضوحیت‌های مختلف چگونه است و آیا کیفیت آن در صفحه‌نمایشی با تعداد پیکسل بسیار بالا با افت روبرو نمی‌شود؟ در این بخش با توجه به سابقه و توانایی بالای بازی آسفالت فرض را بر آن قرار می‌دهیم که این بازی مشکلی با چنین نمایشگرهایی ندارد و بخوبی از پس آن برمی‌آید و در نمایش جزییات و افکت‌های گرافیکی شاهد افت کیفیت جزییات نیستیم.

تصویر گلکسی اس۶ در سمت چپ و تصویر آیفون۶ در سمت راست قرار دارد

Crops-comparison

نتیجه بسیار تامل برانگیز است و با وجود اینکه تصویر آیفون برای هم سایز بودن با تصویر تولید شده توسط گلکسی اس۶ تغییر سایز داده شده و بزرگ شده است، باز هم مشاهده می‌کنید که تصویر لزوما در صفحه‌نمایش ۱۴۴۰p باکیفیت‌تر از صفحه‌نمایش ۷۲۰p نیست. اما این نتیجه لزوما برای همه بازی‌ها یکسان نیست و در عناوینی مانند Modern Combat 5 و Dead Trigger 2 نیز این آزمایش صورت گرفت و با وجود تمامی بهینه‌سازی‌هایی که برای این بازی‌ها انجام گرفته و محاسبات پیچیده‌ای که در بخش نمایش در صفحه‌نمایش‌های با وضوحیت بالا در آنها صورت می‌گیرد نتیجه به این صورت است :

تصویر گلکسی اس۶ در سمت چپ و تصویر آیفون۶ در سمت راست قرار دارد

Crops-comparison-MC5

در این بخش همانطور که ملاحظه می‌کنید میزان جزییات در تصویر گلکسی اس۶ بیشتر است و حتی عمق تصویر را می‌توان در آن تا حدودی تشخیص داد. بدون شک چنین گرافیک و تصویری برای کسانی که با PC بازی می‌کنند مضحک و خنده‌آر است و در آن بخش شاهد گرافیک‌های به مراتب بالاتری هستیم اما بدون شک ۲ دلیل قانع کننده وجود دارد تا این موضوع را برای همه قابل هضم کند.

اول اینکه توسعه‌دهندگان بازی‌های PC هیچ نگرانی را بابت میزان حافظه‌ی مورد نیاز بازی و فضایی که در حافظه‌ی سیستم اشغال می‌شود را ندارند و نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرند اما توسعه دهندگان بازی‌های اسمارت‌فون و گجت‌های کوچک همواره در کنار کیفیت بالای بازی، دغدغه‌ی پایین نگه داشتن حافظه‌ی مورد نیاز آن را در سر دارند و این خود یکی از بزرگترین دلایل پایین بودن کیفیت بازی‌های بزرگ در نسخه‌های موبایل نسبت به نسخه‌های PC است.

دوما تنوع وضوحیت تصویر و تعداد پیکسل در محصولات اندرویدی بسیار زیاد است و حتی سخت‌افزار گرافیکی بکار رفته شده در آنها نیز بسیار متنوع بوده و این موضوع کار توسعه‌دهندگان این دستگاه‌ها را برای تطبیق بازی‌هایشان با انواع و اقسام سخت‌افزارهای مختلف سخت کرده و تصور اینکه یک بازی بتواند با تمامی سخت‌افزارهای مختلف نهایت گرافیک و کیفیت خود را به نمایش بگذارد مقداری سخت است.

مشکلات فوق خود عوامل مهمی هستند اما تفاوت‌های ساختاری در نسخه‌های مختلف یک بازی در پلتفرم‌های گوناگون نیز خود می‌تواند بر مشکلات ما برای مقایسه‌ی تاثیر صفحه‌نمایش در اجرای آنها بیفزاید. برای درک بهتر این موضوع بهتر است نگاهی به تصاویر زیر بیندازید که تفاوت‌های جزیی در ساختار بازی در این صحنه مشخص است.

GS6-DT2

iPhone-6-DT2

بازی Dead Trigger 2 قدری هوشمندانه‌تر از آسفالت عمل کرد و در تصاویر فوق که اولی مربوط به صفحه نمایش ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسلی گلکسی اس۶ و دومی مربوط به صفحه نمایش ۷۵۰*۱۳۳۴ آیفون۶ است می‌توان به وضوح مشاهده کرد که این بازی به شکلی هوشمندانه جزییات بیشتری را در صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر به نمایش می‌گذارد.

دو صحنه تقریبا مشابه هم هستند و می‌توان به میزان تفاوت جزییات آنها خصوصا در نور لامپ پی برد. در گلکسی اس۶ جزییات بیشتری از صحنه وجود دارد و تا حدودی بهتر می‌توان به عمق تصویر پی برد که این موضوع باعث ایجاد تفاوت‌هایی در تصویر ایجاد شده در دو دستگاه می‌گردد.

GameBench برای درک بهتر تفاوت‌ها تصاویر و اسکرین‌شات‌های بیشتری را از صحنه‌های مشابه در این دستگاه‌ها تهیه کرده که این بار پای آیفون ۶پلاس نیز به رقابت باز شده و تا حدودی می‌توان گفت که کار برای گلکسی اس۶ مقداری دشوارتر می‌شود.

در تمامی این آزمایش‌ها گلکسی اس۶ تصویر اول، آیفون۶ تصویر دوم و آیفون ۶ پلاس تصویر سوم است

آزمایش ۱

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_1 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_2 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_3

آزمایش ۲

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_4 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_5 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_6

آزمایش ۳

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_7 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_8 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_9

آزمایش ۴

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_10

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_11 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_12

آزمایش ۵

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_13 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_14 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_15

آزمایش ۶

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_16 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_17 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_18

آزمایش ۷

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_19 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_20 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_21

آزمایش ۸

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_22 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_23 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_24

آزمایش ۹

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_25 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_26 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_27

نتیجه گیری نهایی

برای انتخاب یک اسمارت‌فون با وضوحیت بالای تصویر صفحه‌نمایش فاکتورهای مختلفی تعیین‌کننده هستند و به شما توصیه می‌کنیم که تراکم پیکسل بسیار بالای صفحه‌نمایش اسمارت‌فونتان را حداقل تا چند سال آینده به عنوان فاکتور اصلی و سرنوشت ساز در خریدتان در نظر نگیرید چرا که لزوما وضوحیت بالای تصویر به معنی کیفیت بالاتر آن نیست و در بسیاری از مواقع همین موضوع می‌تواند گران تمام شود.

اول از هر چیز چشم انسان این توانایی را ندارد تفاوت میان تصویر ۱۰۸۰ و ۱۴۴۰ را تشخیص دهد و شاید اگر بدون ذکر برند و نام و نشان این دو صفحه نمایش را به کاربران بدهیم هرگز نمی‌توانند مدل آنها را به درستی تشخیص دهند و این خود می‌تواند عاملی باشد که تراکم پیکسل نجومی صفحه‌نمایشی ۵ اینچی نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای خرید چنین محصولاتی باشد.
از طرفی بسیاری از بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف هنوز برای تراکم پیکسل‌های بسیار بالا بهینه نشده‌اند و فقط تعدادی انگشت شمار هستند که می‌توانند خود را به خوبی با چنین تغییراتی وفق دهند و نهایت کیفیت را در اختیار کاربر قرار دهند. در بسیاری از مواقع حتی استفاده از صفحه‌نمایشی ۱۴۴۰p برای کاربر گران تمام می‌شود زیرا به عنوان مثال محصولی مانند گلکسی اس۶ در بسیاری از مواقع اپ‌ها و بازی‌ها را نمی‌تواند با وضوحیت ۱۴۴۰ رندر کند و به ناچار دست به دامان تغییر سایز و نسبت تصویر می‌شود که با این کار عملا کیفیت افت کرده و جزییات نسبت به مدل مشابه در صفحه‌نمایشی ۱۰۸۰ دچار افتی نسبی می‌شوند.

چنین مشکلی صرفا محدود به تولیدکنندگان صفحات نمایش مانند سامسونگ و LG نیست و تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌ها نیز نقش بسیار مهمی را در پیشبرد کیفیت اجرای اپ‌هایشان بر روی صفحه‌نمایش‌های با وضوحیت بالا بر عهده دارند. هرچند که نمی‌توان تا به اینجای کار نیز چندان به آنها خرده گرفت چرا که سرعت استفاده از صفحه‌نمایش‌های QHD در اسمارت‌فون به ناگهان افزایش یافت و تولیدکنندگان سخت‌افزار بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود اعداد و ارقام خود را بالا بردند که این موضوع برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها مقداری دردسرساز شده است.
امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی محصولاتی نرم‌افزاری باشیم که به راحتی بتوانند با سخت‌افزارهای مختلف مخصوصا صفحات نمایش با تراکم پیکسل گوناگون نهایت کیفیت را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند و شاهد افت آنها در حالات خاصی نباشیم.

آنچه که مشخص است در شرایط کنونی وجود صفحه‌نمایشی ۱۴۴۰P مانند آنچه که در گلکسی اس۶ یا LG G4 شاهد آن هستیم به معنی کیفیت بالاتر آنها نیست و فعلا تا عملی شدن استفاده‌ی بهینه از این مقدار پیکسل اضافی مقداری زمان لازم است چیزی که نه به مذاق تولید کنندگان سخت‌افزاری مانند سامسونگ خوشایند است و نه کاربرانشان که به امید کیفیت بالاتر روی به صفحه‌نمایش‌هایی با وضوحیت نجومی می‌آورند اما در عمل آنچنان مزیتی حاصلشان نمی‌شود.

در کنار تمامی این مسائل باید به بحث میزان مصرف انرژی این نمایشگرها نیز اشاره کنیم که هزاران پیکسل اضافی در صفحه تا چه مقداری در دوام شارژ باتری دستگاه تاثیرگذار هستند و پرداخت هزینه‌ای به نام تمام شدن شارژ باتری واقعا در خدمت کیفیت بالاتر کار با گجت خواهد بود یا خیر؟

از شما دوستداران ترنجی می‌خواهیم نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر دوستانتان در میان بگذارید. تا چه حد در شرایط کنونی با وضوحیت بسیار بالای تصویر اسمارت‌فونتان موافق هستید؟ آیا در فاکتورهای خریدتان ۱۴۴۰p یا ۱۰۸۰p بودن صفحه‌نمایش گوشی برایتان پراهمیت است؟ دیدگاه‌های خود را پیرامون این موضوع با ما در میان بگذارید.

[su_box title=”موضوع نظرسنجی امشب” style=”bubbles” box_color=”#44d244″ title_color=”#5c804f” radius=”6″]نظرسنجی امشب ساعت ۲۲ نیز به همین موضوع اختصاص دارد و از شما دوستداران ترنجی دعوت می‌کنیم که با شرکت در این نظرسنجی به شکلی عمیق‌تر به بحث پیرامون این موضوع بپردازید[/su_box]

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Attention-gamers-Your-smartphone-displays-super-high-resolution-means-little-and-heres-why_id71036″ target=”blank” background=”#377431″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
95 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dontbon

ایول به سامسونگ دمش گرم :good: Samsung Galaxy S6 جزئیات رو بهتر به نمایش گذاشت :good:

Jahandar

این نمایش جزئیات فقط وقتی دیده میشه که تصویر «مثلا بازی در حال اجرا» زوم بشه (آیا در هنگام بازی ما تصویر رو زوم میکنیم ؟!!!) ، وگرنه در حالت عادی تفاوتی دیده نمیشه …

افزایش پیکسل ها تنها اثری که در عمل داره افزایش مصرف باطری‌ست . بر خلاف تصور دوستان این افزایش مصرف باطری فقط به افزایش مصرف خود صفحه نمایش مربوط نمیشه (میدونیم که گفته شده صفحات qhd سوپرامولد سامسونگ ، مصرفشون از فول اچ دیهاش کمتره!) بلکه با افزایش پیکسل دنسیتی ، کار پردازندهٔ گرافیکی بسیار بیشتر میشه و متعاقبا مصرفش باطری افزایش پیدا میکنه . با این حساب اگر مثلا در گلکسی اس۶ از صفحات full hd استفاده میشد احتمالا میزان شارژ باطری چند ساعت افزایش پیدا میکرد …

Soltanmsh

سامسونگ S6 جزئیات بیشتر نشون میده ! :yes: :good: ولی ارزش نداره که به خاطره یه خورد جزئیات به باطری و CPU فشار بیاره! 😉 :yes:

shahryar13

اگه قیمت گلکسی اس ۶ یک میلیون بیشتر بود بازم ارزش خرید داشت.زنده باد سامسونگ

milad danesh

دوست عزیز الانم ۱۷۰۰ هست از یک ملیون خیلی بیشتره

arasharash

منظورش اینه از این یک و هفصد یه ملی.نم بیشتر ینی دو و هفصد

just sony fuck oder

تو بگو ۱۰۰ هزار بازم ارزش نداره با وجود سلطان z3+

Mehrshad.HTC

فک نکنم کسی تو دنیا بخواد با ذره بین بازی کنه که تفاوت های کمو ببینه …
در کل من فک میکنم تا حدود ۵٫۵ اینچ full hd خوبه و بالای ۵٫۷ اینچ qhd مناسبه
۴k هم بدرد تبلت با سایز های بزرگ میخوره نه گوشی و فبلت

Feili

الان xperia z3 خودم که ۱۰۸۰p از ۲k نت۴ کیفیتش بهتره در ضمن مقایسه کردم که میگم
دوما کیفیت فقط افزایش رزولوشن نیست.رزولوشن ۲k واسه تبلت های ۱۰ اینچی هستش نه واسه گوشی های موبایل

Mammad Gherghi

باز شروع شد :negative:
پس z2 من هم از z3+ و z4v و lg g4 تو همه چیز و کیفیت صفحه و دوربین بهتره،دوربین جی ۴ رو که قورت میده

KING

باز سر و کله این معزز پیدا شد که بنش کنید بره دیگه مگه بلاک نبود؟؟؟؟

Moazez

خخخ مگه من به کسی فحش دادم که بلاک بشم. فکر نمیکنم کسی که با مدرک حرف بزنه بلاک بشه.

parsa

باز این اومد با اون لینکای مسخرش از اکسپرین:|
آقا این همه تست برو ببین خودت که چه قدر صفحه گوشی های سامسونگ بهترین دیگه

Abbas Feili

Parsa شما صفحه نمایشی که سفیدو صورتی،قرمزو نارنجی،رنگ های اشباع شده وغیر واقعی و همچنین روشنایی کم رو بهترین میدونید
من دیگه حرفی ندارم شما یا چشماتون مشکل داره یا یه ترول بیش نیستی

Moazez

تک تک عکسها مشخصات دارن این نشون میده فوتوشاپ نیستن و کاملا حقیقی هستن. چشمهارا باید شست.

Moazez

پاریا جان بیزحمت از اون لینکا که پرچمدار سامسونگ در کنار پرچمدار سونی صفحه نمایشش بهتره برام بذار.

ahmadM2

Abbas Feili دروغ که حناق نمیاره راحت باش دروغ بگو
اتفاقا سفید اس۶ بسیار هم به سفید واقعی نزدیکه نه اون زد۳ که دمای رنگش زده بیرون
شما فقط چشمای مشکل دار خودتونو قبول دارید مشکلتون اینه
اینم رنگ قرمز اس۶ کجاش نارنجیه؟؟؟؟؟؟؟
http://uupload.ir/files/bmw4_photo232293280890595754.jpg

Abbas Feili

Ahmadm2
چو بیشه تهی ماند از نره شیر شغالان درآیند آن‌جا دلیر

چو بیشه ز شیران تهى یافتند سگان فرصت روبهى یافتند
شما s6 بزارید کنار z3 اونوقت تفاوت ها حس میشه و z3 طبیعی ترین رنگ ها رو نشون میده

K.m

اتفاقا من هم همین مقایسه رو کردم،کیلومتر ها بهتر بود نوت ۴٫قابل قیاس نبودن

Moazez

چطور مدرکی نداری گل پسر؟!!! حرف زدن راحته. ثابت کن

Feili

شتر در خواب بیند پنبه دانه

mahdi

ببخشید شما از talk back استفاده میکنید ؟

K.m

آره مثل شتر دقیقا شرح حال تو و دوستاته.عقده ایی شدین تو یک ماه گذشته.دوما معزز تو لطفا چیزی نگو که جدا و حقیقتا نظرات گوهربارت فقط برای گول زدن بچه هایی خوبه که اولین گوشیشون رو میخوان بخرن.کسی به تار بودن عکس میگه کیفیت آنچنان نظراتش قابل استناد نیست.

Abbas Feili

کسی که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب بزن نه
شما هر چور دوست داری فکر کن من توضیحات رو بالا گفتم دیگه خود دانی

Moazez

خخخ. تو عینک نزده بودی به اون عکسای شفاف میگی تار؟!!! خخخ

K.m

خوبه همون روز کلی اسباب نشاطمون شدی،البته آخرش پایان تلخی برات داشت بسکه رو نظره اشتباهت بکسباد کردی،در ضمن تو این دوره زمونه همه بیدارن،نگران خواب و بیداری کسی نباشید.و در پایان آرزوی موفقیت برات دارم.

arasharash

درس حرف بزن مدرک نداری بش میدی بحثو ول کن اگه به بد و بیراهه تا صب برات میچینم

Moazez

باشه تو راست میگی. انقدر فشار بهتون وارد کردم اونروز سه نفر نام کاربری منو کپی کردن فرداش تا اسم منو خراب کنن. اینا همش از فشاره

K.m

جناب آرش اولا به شما مربوط نیست.دوما من کاره خاصی نکردم.همون کاری که بعضی طرفدارای سونی میکنن رو انجام دادم.دروغ و تخیل و تعصب معجون عجیبیه.در پایان باز هم به تو مربوط نیست.

negar

سامسونگ عالی بوده و روز به روز بهتر میشه. :rose:
منتظر ظهور نوت ۵ …… :heart:

Ali.R

:negative:

Saeed Sj

جدا؟

Moazez

در نا امیدی جای بسی امید است. سامسونگ هرچی میزنه منتظر بعدیش هستید.

parsa

خوبه موقعی که سونی زد ۴ ژاپن رو زد داشتید تد اکسپرین خودتونو میزدید بعدش به ما میگید؟؟؟!! 🙂
هی میگفتید زد ۵ فردای اومدن زد ۴ رندر های زد ۵ رو گذاشتید و گفتید فلان طور میشه
ضمنا اگه تا اول دبیرستان درس خونده باشی میفهمی جمله بندیش داره میگه روز به روز بهتر. اس ۶ که تقریبا نرکوند اما نوت۵ خیلی بیشتر خواهد ترکوند…
نه مث سونی هر روز بیشتر تو other گم شه

Moazez

عزیزم ما بخاطر اسم سونی ازش توقع بیشتری داریم. برای ما گوشی فوق العاده ای مثل z3+ که بهترین گوشی دنیاست کمه ولی برای شما همون s6 کافیه. اگه سونی یه گوشی مثل مشخصات s6 میزد ما کارخونشو منفجر میکردیم. آدم خندش میگیره چیه آخه s6؟!!

Blue Tech

عجب روییی پسر B-)

Feili

روز بروز بهتر میشه؟
صفحه نمایشش که قرمزو نارنجی نشون میده،سقیدو صورتی نشون میده،بقیه رنگاشم غیر واقعی و اشباع شده و روشنایی کم
فقط بلده نسل به نسل رزولوشن رو ببره بالا

parsa

ببین همه تستا گفتن اس ۶ بهترین صفحه نمایشو داره و اگر یکم بری بالا برای اثبات میتونی عکسی خود طرف تو ایران کرفته بو ببینی دیگه از این مدرک بهتر؟؟؟؟
کجای اون نارنجیه؟؟
اصن لینکشو همین جا میزارم :
http://uupload.ir/files/bmw4_photo232293280890595754.jpg
شما اگه به این میگی نارنجی همون به قول خودتون چشم ها را باید شست…

negar

معزز جان میدونم شما فن سونی هستی و تعصب بیجا داری :rose:
ولی وقتی گوشی سامسونگ پرچمدار میخری و باهاش کار میکنی با خودت فکر میکنی مگه از این بالاتر هم میشه؟؟؟و اینگونه هست که چشم انتظار غول بی چون و چرای نسل بعد سامسونگ میشینی :rose:

Feili

تو آدم نمیشی

Moazez

دقیقا همینطوره و این حس طبیعی است. شما وقتی با پرایدم ۱۶۰ تا میری لذت بهت میده و میگی مگه بالاتر از این میشه؟!! شما پراید سوارا از حال ما لکسوس سوارا بی خبرید.

mostafasaeedix

شما به نظرم htc یا sony بگیری همون ساعت اول بال درمیاری میری تو اسمونا به خاطر سرعت فوق العاده شون … :))) اپل که دیگه بحثش جداست
البته همین سامسونگ کافیه واستون . خوشم میاد قانعید 😥

meht

ههه ..
ببخشیدا ولی دخترا با یه هواوی y300 هم دلشون خوشه …
از گوشی و ایجور چیزا زیاد سر در نمیارن ک اصلا استفاده دخترا از گوشی چیه ک حالا بخوان توقعی از گوشیشون داشته باشن ؟!
هر چند ک خیلی از پسرا هم دست کمی از این دست ندارند …

meht

اتفاقا وقتی با سونی یا اپل کار کنی اونوقته که متوجه کیفیت و کارایی میشی …

K.m

فعلا که همین کاربر جوابی بهتون داد که یکی باید فکتون رو زمین جمع کنه.دوما کاربر feili کلا حال میکنی مثل لختی ها نظر بدی؟فحاشی کردن خیلی آسونه ها.دیروز هم زیر پستی یه حرف مفتی زدی.خیلی ها میتونن مثل خودت حرف بزنن اما شعورشون میگه خودشون رو تا سطح تو پایین نیارن.

Abbas Feili

K.m من جوابتو بالا دادم
ودر کل جواب تو خاموشیست

negar

معزز جان، داداش گلم الان یعنی همه اشتباه میکنن سامسونگ میخرن؟و عده کمی که زد۳ پلاس میخرن کار درست میکنن؟من میگم چرا وقتی قیمت گوشی های سونی و سامسونگ در یک حده همه سامسونگ میخرن ؟یعنی کل دنیا در اشتباهن؟یا نمیفهمن ؟؟میشه بگی سونی که بهترین گوشی ها رو میسازه( :whistle: ) چرا کمتر از لنوو فروش داره؟ :rose:

Abbas Feili

مثل اینکه شما نمیفهمید تا وقتی آدم هایی مثل شما که از گوشی هیچی نمیفهمند و گول تبلیغات و اعداد و ارقامو میخورند همینه عقلشون به چششونه

negar

آقای meht خان،دوست عزیز؛اولا از روزی که موبایل هوشمند اومد به بازار بدلیل علاقه بنده به دنیای ای تی همیشه گوشی پرچمدار بازار رو گرفتم،حتی الان هم با لومیا ۱۵۲۰ و یک آیفون ۶ و یک گلکسی اس ۶ همزمان کار میکنم؛ولی شاید یکی زورش نرسه یا نیاز نداشته باشه پرچمدار بخره و y300بخره ؛شما حق نداری توهین کنی :negative:

Mehrdad

فکر کنم مغازه گوشی فروشی باز کردی شما ….خخخخخ
ولی من مطمعنم کسی که با آیفون ۶ کار کرده باشه اگه یه خورده به موبایلش از دید فنی و تخصصی نگاه کنه عمرا اسم گلکسی اس۶ بیاره ….

negar

معزز جان وقتی قیمت و ارزش دو جنس مشابه مثل اتومبیل لکسوس و پراید یکی باشه ملت کدوم رو انتخاب میکنن؟مسلما همه لکسوس رو قبول میکنن و فروش لکسوس زیاد میشه و از پراید کم…..حالا شما بهم بگویم چرا قیمت گوشی های سامسونگ بیشتر از سونی نیست ولی فروش سامسونگ چند برابر سونیه؟؟؟واقعا این سوال رو از اونجایی که شما آدم فهمیده ای هستید به من توضیح بدید،مرسی :rose:

Moazez

من مگه آمار فروشو مثال زدم که اینو گفتی؟ این مثال برای آمار فروش هست. من لذت دو خودرو رو گفتم. ما با سونی انگار لکسوس سواریم ولی شماها با s6 انگار پراید سوارید. بخدا قسم اگه سونی یه گوشی مثل s6 تولید میکرد از فن بودنش استعفا میدادم.

Sina N

نگار خانوم کی گفته فروش بیشتر دلیل بر بهتر بودنه، الان لنوو بزرگترین کمپانیه لب تاپ ساز جهانه پس یعنی لنوو از اپل و ایسوس و خیلی از برند های دیگه بهتره، تو این دوره زمونه این تفکر که پرفروشتر یعنی بهتر بودن بچه گونه هست، البته من نمیگم سامسونگ بده

negar

Mehrdad جان بجونیم قسم راس گفتم و عقده ای ندارم که بخوام دروغ بگمو دلیلی نداره،گوشی سلیقه ای هست و هر کسی با یک برندی راحتت تره،من آیفون رو خیلی قبول دارم ولی براحتی نمیشه از کنار آندروید گذشت :rose:

K.m

برا بعضی لکسوس سوارا عجیبه گوشی بیشتر از یکی داشتن؟؟؟ایفون ۵s و اس ۶ دو سیم.دارم از کارکرد با هردو سیستم عامل لذت میبرم.فکر نکنم خیلی عجیب باشه.

K.m

آخرش یه شیر پاک خورده ایی نگفت چرا این گوشی اینقدر خوبه چرا معمولا انتخاب آخره؟لطفا با لکسوس مقایسه نشه که چون با کالایی طرف هستیم که با بقیه هم قیمته.

negar

Abbas Feili ما نمیفهمیم و شما آدم فهمیده ای هستید،خیلی ممنون از محبت و شعورتون :rose:

ahmadM2

نگار عزیز خودتو ناراحت نکن این Abbas Feili از چاله میدون پاشده اومده اینجا بزار تو حال خودش باشه
اصلا فکر کن وجود نداره ….

Mehrshad.HTC

راستی اسم بازیه تو آزمایش ۲ چیه؟

negar

Boom beach باید باشه دوست گرامی و عزیز :rose:

eiatrj

دقیقا حرف دل مارو گفتی ترنجی :good:

من یکی به شخصه اگه بر فرض محال میخ.استم S6 یا G4 بخرم و اگه این دو یک نسخه ۱۰۸۰p هم داشتند ولی با همین مشخصات، صد البته و هزار البته که همین نسخه Full HDشون را میگرفتم و اصلا سراغ ۲k و ۴k نمیرفتم به هیییییچ وجه !!! :negative: ( حداقل تا زمانیکه یک انقلاب واقعی توی باتری ها ایجاد بشه)

Ali.R

جی۴ رو نمیدونم اما چند وقت پیش یه خبر توی ترنجی اومد که صفحه نمایش اس۶ یکم کمتر از اس۵ مصرف باتری داره

Saeed Sj

در کل اختلاف جزیات در بازی اسپایدر من به اوج خودش میرسه ! و بوم بیچ زیاد تفاوت نداشت چون یه بازی انلاین هستش و باید گرافیک پایینتر و حالت کارتونی داشته باشه ! ممنون

the next big thing

هردو خوب بودن و هردو در نوع خودشون بهترینن
راستی برا گلکسی اس ۶ اج یه آپدیت ۶۱۹ مگابایتی اومد،کسی آپدیت کرده؟میدونید برا چیه؟

SAMSUNG 2015

مربوط به نسخه ی ۵٫۱٫۱ اندروید هست دوست من. B-)

the next big thing

بله متوجه شدم.فقط یه سوال،آپدیت کنم مشکلی پیش نمیاو؟چون به من گفتن بیار نمایندگی آپدیت کن و خودت از طریق دستگاه آپدیت اومد آپدیت نکن

SAMSUNG 2015

به نظر من که مشکلی پیش نمیاد اما از اونجایی که ممکنه گارانتی دیگه گوشیتو قبول نکنه بهتره ببری نمایندگی. :yes:

Ali.R

این مقایسه درست نیست چون اس۶ باید با یه گوشی اندروید مقایسه بشه نه ios .کیفیت و بهینه سازی ها یکسان نیستش …
در کل ۱۰۸۰واسه این اندازه کافیه..
اما واقعا تفاوت کیفیت وجود داره..کافیه یه فیلم ۲k رو تو هر دونوع صفحه ببینید تا متوجه بشید‌..ملاک دیدن پیکسل نیست بلکه کیفیته..چقدر خوبه که پنل اس۶ از اس۵ هم کم مصرف تره…در این صورت نمیشه خرده گرفت.

REZA

ای بابا پس هر کاری کردیم الکی بود؟!!!

حامی اندروید

….

حامی اندروید

چشم جناب رحمانی . من گفتم شب جمعه است یه حدیث بگم تا دوستان بهره مند بشند .

REZA

ما که وسط بازی ب این چیزا توجه نداریم!!

انصافا اصن کسی به این چیزا فک نمیکنه.ب نظر من کیفیت تو دقت رنگ و درست نشون دادن رنگ هاس.طیر نور افتاب هم خوب باشه .تراکم پیکسل به اندازه نیاز بسه.

fandogh

ایفون همیشه بهترینه این اعداد وارقام بدرد شرکتهای اسیایی میخوره ، ببینم اقای مخملی این مقایسه صفحه اچ دی زد ٣ کامپکت رو با اس ۶ تو قیلم اکسپریا مشخص میکنه یانه، جالب اینجاست اقای رحمانی که زحمت مقاله رو کشیدند همه جانوشتند تراکم بالا لزومی نداره بعدش دوستان اومدن ایول ایول میکنن

احمد

قبلا هم گفتم فعلا نیازی به افزایشتراکم پیکسل تو گوشیا نیازی نیس این ازمایشاتم تقریبا اینو میگه اپلم این موضوع رو خوب میدونه و منتظر هست که جا بیافته تو مقاله هم اشاره شد که فعلا وقتش نیس. رمز موفقیت اپل اینه.اپل واقع بینه. هرچند معتقد هستم بعد یه مدت حق با سامسونگ هست اما فعلا نه

Sajad

دوست عزیز شما شرایط رقابت فشرده تر تو دنیای اندروید رو هم در نظر بگیر. این رو هم فراموش نکن که گوشی های اندروید بخاطر همین رقابت اگه سخت افزار لپ تاپ هم استفاده کنن بازم قیمت معقولی دارن. پس میشه اینجوری فکر کرد که با یه هزینه مشخص بهتره که قویترین سخت افزار ممکن رو تهیه کرد. البته به شرطی که مشکل باتری رو بشه حل کرد. که بعضی شرکتها تا حدودی تونستن.

Mortiii

خیلی خوب میشه که هر شرکتی اول بیاد از تمام پتانسیل های موجود در یک زمینه استفاده کنه و بعد ارتقاش بده من کار اپل رو تحسین میکنم.

HM-R O Y A L

رزولوشن بالا تو سایز کم و زیر ۵ اینچ فایده چندانی برای کاربر نداره چون زیاد قابل تشخیص نیست مگر اینکه از فاصله ۳-۴ سانتی متری به دیسپلی نگاه کنید .رزولوشن بالا صرفا” ربطی به کیفیت بالاتر نداره بلکه به کیفیت و تکنولوژی ساخت دیسپلی توسط سازنده بستگی دارد. این عکسهای گذاشته شده هم سایز واقعی گوشیها نیست اگر در سایز اصلی خود گوشیها ببینید تفاوت زیادی در جزئیات نمی بینید .رزولوشن بالا تو سایز ۴۰-۶۰ اینچ به بالا جزئیات رو خوب نشون میده نه تو سایز ۴٫۷ – ۵ اینچی

HM-R O Y A L

کیفیت بازیها و نشان دادن جزئیات در بازی ها بستگی به سازنده ها داره اگه رزولوشن کاملا” متناسب با سایز دیسپلی باشه تفاوت چندانی نمیتوانید پیدا کنید رزولوشن بالاتر در آن سایز دیسپلی هم تفاوت چندانی نشان نمیدهد ولی وقتی سازنده ها رزولوشن کمتر برای آن سایز را انتخاب کنند تفاوتها مشخص میشود ..

str011

۶ plus از همشون بهتر بود

mostafasaeedix

والا کسی رو ندیدم تا حالا با ذره بین بازی کنه..
توی همین بازی ها سنگین ترینشون modern combat 5 هستش که با یه سرچ ساده تو یوتیوب میتونید ببینید چه فریم بالاتری میده ایفون ۶ پلاس نسبت به بقیه .
اگر کسی گیمر باشه میدونه چیزی که تاثیر مستقیم داره در لذت بردن از بازی ها فریم بازیه
صفحه نمایش های بالاتر از فول اچ دی بر روی موبایل هیچوقت برای بازی کردن مناسب نیستن…

dooste.man83

چیزی که من میبینم اینه که iphone 6 plus از دو تای دیگه بهتر بود
این سامسونگ فکر میکنه هرچی رنگ آبرنگی تر باشه کیفیتش بالاتره …کاش یکی این رو براشون توضیح میداد !!!یعنی کیفیت ۸k هم بزنه وقتی رنگ ها رو اشباع میکنه تا حد کور کردن به ۱۰۰۰ تومن نمی ارزه
منطقی ترین رنگ ها همیشه برای htc و آیفون و lg بوده
سونی هم که بنظرم یکم رنگ و رو رفته هست

K.m

دوست عزیز تو تنظیمات گزینه ایی هست که کسی رنگ اشباع دوست نداشت عوض کنه.اشتباه نکنم از s3 تا الان هست این گزینه.

Blue Tech

شما با این توهماتت خوش باش
راستی با مفهوم sRGB آشنایی داری!؟

Mahmoud Delavari

با سلام اقای پویا رحمانی من فکر می کنم شما ۳ فاکتور رو در مقاله تون ذکر نکردین ۱٫ اگر هر دو گوشی رو دستتون گرفته باشین که قطعا گرفتین به صورت کاملا واضح متوجه می شین که کیفیت صقحه نمایش s6 خیلی بهتر از iphone6 و فقط ملاک سنجش صفحه ۲k بازی نیست و اینو از ویدیو ها معمولی و حتی عکس های بک گراند می تونین متوجه بشین ۲٫ حتی اگر تفاوت ۱۴۴۰ و ۱۰۸۰ در زمان فعلی قابل تشخیص نباشه من بازم ترجیح می دم که ۱۴۴۰ رو انتخاب کنم چون با پول کمتر (نسخه ۶۴ s6 در حدود ۲ ملیون و نسخه ۶۴ iphone 6 در حدود ۲۷۰۰ می باشد) صفحه نمایش به روزتری رو خریداری کردم و امیدوارم که در اینده که بستر ۲k فراهم شد گوشی من اون رو ساپورت میکنه (اخه قرار نیست که من هر سال گوشی عوض کنم) ۳٫ شما به باطری اشاره نکردین که در بنچ مارک ها عملکرد باطری s6 با رزولوشن ۱۴۴۰ بهتر از iphone با رزولویشن full HD که به بسیاری از اونایی که نگران مصرف باطریشونن می گم که با انتخاب این صفحه نمایش حداقل چیزی رو از دست نمی دین و در اخر باید بگم که سامسونگ برای حالت LCD خودش ۴ حالت مختلف در نظر گرفته که هر کسی به هر دلیلی نمی خواد از صفحه نمایش qhd استفاده کنه می تونه اونو به رزولیشن پایین تر تغییر بده. با تشکر از وقتی که گذاشتین

K.m

لذت بردم از متنی که نوشتی.کامل و مودبانه.من به شخصه وارد سایتی میشم دوست دارم چیزی یاد بگیرم.اما مرز چاخان گفتن بعضی ها رو و حرف راست هم بلدم.

SAYROS

مقایسه باید بین اس۶ و اس ۵ صورت میگرفت. نه ۴٫۷ اینچ و ۵٫۱ اینچ و ۵٫۵ اینچ

shaan

ای کاش آپشن داشت خودمون انتخاب میکردیم مثلا الان FHDباشه و یاQHD.

ahmadM2

داره دوست عزیز داره
اس۶ چنین قابلیتی داره

Different_boy

خیلی جالبه تست!!فکر میکنم فقط اومده اس۶ رو بکوبه و بره!!!!اولا که اومده بازی رو مثال زده که همه میدونیم توی این چند سال سخت افزارها پیش رفت کردن اما نرم افزارها درجا زدن.مخصوصا بازی های موبایل که از اچ دی هم بالاتر نرفتن!!!پس چرا ما باید از یک بازی اچ دی انتظار معجزه داشته باشیم؟؟؟؟؟دوم اینکه تست انجام شده توی یک پلتفرم نیست.معلومه که نرم ازارهای آی او اس به مراتب کیفیت بالاتری دارن.دلایلشو همه میدونیم چیه.
همین آدم بیاد ی فیلم ۱۰۸۰ فول فریم رو توی دوتا گوشی اجرا کنه ببینم کیفیت فرق میکنه یا نه!!!!!!!!!!
بیاد ی فیلم یا عکس ۲ کا پخش بکنه بدون زوم کردن ببینیم میتونیم تشخیص بدیم یا نه!!!!!!مگر گوشی و صفحه فقط برای بازی هست؟عکس و فیلم و حتی همون والپیپر گوشی هم خودش نقش تعیین کننده ای داره.تست از پایه اشتباهه.من که قبول ندارم.چون دو صفحه رو دیدم و باهاشون کار کردم.صفحه اس۶ واقعا جذبت میکنه.یعنی طرف خودش میکشونه ادمو.ولی صفحه ایفون ها با احترام به کیفیت در برابر اس۶ حرفی برای گفتن ندارن.

Shahspik

واقعا جالبه. بیشتر از ۸۰٪ نظرات اصن ربطی به موضوع نداره. وقت میذاریم تا آخر میخونیم. 🙂 🙂
————–
بشخصه فول اچ دی رو ترجیح میدم. البته برا موبایل

hosseinmasoumi

برابرن

امین

یعنی با مقایسه لکسوس و پراید ترولی رو به حد اعلاء رسوندی مغزز جان :)))
لااقل z3 رو با ابگرمکن… بخاری مقایسه میکردی.
با ماشین هم بخای مقایسه کنی z3+ عین رنو pk میمونه هی جوش میاره s6 هم عین لامبورگینی اونتادور یا بوگاتی.
دیگه نبینم به لکسوس توهین میکنی برادر مغزز.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...