حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید ۵٫۱٫۱ برای سری اکسپریا زد ۲ منتشر شد

نوشته

8 سال قبل | 29 دیدگاه | ترنجی

سونی اندروید ۵٫۱٫۱ را برای سری اکسپریا زد ۲ منتشر کرد. خوب این که به روزرسانی اندروید با فاصله کمی برای نسل های قبلی هم ارایه می شود و از این نظر می توان خوشحال بود. البته اگر بخواهیم به نیمه خالی لیوان نگاه کنیم، مثلا سری اکسپریا زد ۲ با سری اکسپریا زد ۳ تفاوت آنچنانی در سخت افزار ندارند و وقتی که یک به روزرسانی برای مثلا سری زد ۳ آماده شده است، می توان با کوچکترین تغییرات آن را برای سری زد ۲ هم آماده کرد. به هر روی، این نیمه خالی لیوان بود! در ادامه با ترنجی باشید.

Xperia Z2 (4)

شماره ساخت این آپدیت عبارت است از ۲۳٫۴٫A.0.546 که فعلا فقط برای نسخه D6503 اکسپریا زد ۲ ارایه شده است. شاید بپرسید این نسخه برای کدام بازار است؟ در پاسخ باید بگوییم اپراتور vodafone. البته زیاد ناراحت نباشید، انتظار می رود این به روزرسنی به زودی برای نسخه های دیگر اکسپریا زد ۲ هم منتشر شود.

به همین شکل، برای تبلت اکسپریا زد ۲ هم آپدیت اندروید ۵٫۱ ارایه شده است و باز هم برای مدل های سلولار به مدل SGP521 این اپراتور. گفتنی است این به روزرسانی به صورت OTA نبوده است و شما می توانید فایل فیرم ور FTF اکسپریا زد ۲ به شماره ساخت ۲۳٫۴٫A.0.546 را از لینک زیر دانلود کنید:

(Xperia Z2 (D6503) 23.4.A.0.546 Germany Vodafone (Android 5.1.1

در ادامه دو اسکرین شات از این به روزرسانی روی اکسپریا زد ۲ می بینیم:

اگر این به روزرسانی را دانلود و اعمال کردید، نظر خود را درباره تغییرات ایجاد شده با ما و دوستان ترنجی خود، در میان بگذارید.

[su_button url=”http://www.xperiablog.net/2015/07/27/android-5-1-1-lollipop-now-seeding-to-xperia-z2-series/” target=”blank” background=”#0fc5b7″]xperiablog[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Abbas Askari

این است آپدیت دادن
بقیه شرکتا(سامسونگ)یخد بگیرند
آفرین سونی :heart:

Abbas Askari

یخد=یاد

K.m

چشمهای کج و معوجت رو باز کن نوشته اوتا نیست.پس فک رو ببند.لازم نیست تو در مورد سامسونگ نظر بدی بیسکوییت

Moazez

اتفاقا واسه z2 و z3 dual امروز آپدیت اومد و فردا هم ota میشه دقیقا مثل z3compact

Abbas Askari

ببین امروز آپدیت واسه کل سری z2 و z3 اومده و ۱ یا ۲ روز دیگه ota هم میده و قراره کل سری z و z1 هم بده ولی شما هنوز تو کف ota واسه ی note4 هستید و هنوز اندروید ۵ بصورت ota واسه note4 نیومده و اندروید ۵٫۱٫۱ که کلا بیخیال
پس حرف مفت نزن گلابی

no bias

دوستان چیزی نگفتن که خب سونی معمولا زودتر از سامسونگ آپدیت می ده که قابل انکار نیست ولی گوشی های پرچمدار سامسونگ زودتر از سونی آپدیت می گیرند

واقعیت ها را باید گفت
تعصب را باید کشت

Moazez

الان دوستان سونی دار گوشیشون آپدیت ota گرفته. یکی بیاد ادعا کنه که s6 آیا ota گرفته؟!!

farbod_SONY

نوت ۴ کی میاد براش؟

msh72

خیلی وقته اومده زودتر از سونی داده برو دانلود کن با odin فلش بزن بلد نیستی دیگه مشکل خودته

✰ BARDIYA ✰

دقیقا میشه بگی کی اومده دوست عزیز؟؟!!
این لیست اپدیتاییه که سامسونگ برای نوت ۴ داده ولی هنوز ۵٫۱ رو به هیچکدوم از کشورا نداده اونوقت شما میگین خیلی وقته اومده عجب!! :scratch:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N910C/

shahryar

افرین
فقط من نگران گوشی جدیدشم،ی سری از شایعه ها زیاد جالب نیس.

Sasan Entezari

ای بابا پس چرا واسه من نیامده، من هم آلمان زندگی میکنم هم خطم Vodafone است 😥

Mehdi69

دوست عزیز برای نسخه وودافون نه اینکه خطت وودافون باشه.هر اپراتوری با شرکت سازنده قرارداد میبنده و گوشی مخصوص اون اپراتور میزنه و به خط مربوط نمیشه وکرنه شرکت سازنده برای هر سرویس دهنده باید یه رام میداد

رسول آریان

با عرض سلام و شب بخیر
امیدوارم که حال همگی دوستان خوب باشه و یک خسته نباشید جانانه خدمت عوامل پرتوان.

متاسفانه مطلع شدم که شخصی با اسم و عکس من اقدام به گذاشتن کامنت کرده که بعد از مراجعه متوجه شدم که صحت داشته.

به این دو تصویر نگاه کنید:
http://8pic.ir/images/6m0tc8b0xex9hbybic75.png
http://8pic.ir/images/qz3om7cixw2g2qeezhy8.png

متاسفانه نمیدونم قصد و نیت این شخص چی بوده ولی خب گویا با سبک نوشتاری بنده آشنایی نداشته و نمیدونسته که من شکلک قلب نمیذارم.

از مدیریت محترم درخواست کردم که این کاربر مسدود بشه و ip پیگیری بشه. متاسفانه شاهدیم که در این زمینه ضعف داره و اسامی باید یونیک باشن که نشه فیک ساخت. قبلا یکبار دیگه هم این کارو کرده بودن و همچنین با اسم های مختلفی از جمله معزز و سایر دوستان.

کاش بعضی ها یکم بزرگ بشن. سپاس.

دیوی

کجایی تو دلم برات گشاد شده …کمتر به اینجا سر بزن نبینمت. ..

raminrx7

عجبببب

HEDAYAT

رابط کاربری خیلی شبیه Xperia z3 plus یا z3 شده!(تنها کمی تفاوت های کوچک)
آقای عطایی، این آپدیت برای z3 plus هم موجود خواهد بود؟! یا در آینده مستقیم به آندروید M بروزرسانی خواهد شد؟
اگر اطلاعی دارید در باره این موضوع مچکر میشم بگید!

مچکر از همه دوستان

riofarina

این که زود زود آپدیت میده عالیه ولی نیمه خالی لیوان میتونه این باشه که فقط اسم ورژن تغییر میکنه در عمل تغییر خاصی وجود نداره.
مثلا آیا رابط دوربین و درست کرده تا توانایی گرفتن عکس اتوماتیک ۲۰ مگ و داشته باشه؟
این یه مورد و درست کرده باشه باید بهش آفرین گفت.
یا شکل آیکونا که از سونی اریکسون ویواز گرفته که سیمبین بود تا x10 و بعدشم سری زد کلا یک شکل هستن و تغییر داده؟
تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که طراحان و مدیران و کلا تصمیم گیرندگان سونی خودشون سونی استفاده نمیکنن تا بفهمن دیگه بابا تکراری شده یه تغییر بدن یه تکونی بخورن.

i_love_quality

توی لالی پاپ که همه آیکن ها عوض شدند 😮
کلا رابط کاربری عوض شده
اونوقت سامسونگ و بقیه چه تغییری دادن؟؟
گرفتن ۲۰ مگاپیکسل در حالت اتوماتیک هم خودش محدود کرده احتمالا علتی داره

riofarina

آیکون call چه تغییری کرده؟آیکون مسیج چی؟البته همه این مشکلات و بعدا میشه درست کرد فقط چرا خودش تغییر نمیده تا در نگاه اول تو ذوق نزنه؟

Moazez

ماکه سونی داریم نفهمیدیم رابط عوض شده،اونوقت تو فهمیدی؟!!!! باشه تو راست میگی عوض نشده. ماها همه به اتفاق داریم دروغ میگیم تو راست میگی. خب اگه به شکل آیکونه سامسونگ هم از ۲۰۰۷ تا الان آیکوناش همین شکله. قرار نیست آیکونی عوض بشه هرچند برای سونی عوض شد ولی همه میدونن با آپدیت لالی پاپ ۸۰% رابط سونی تغییر کرد.

✰ BARDIYA ✰

سلام دوست عزیز با تمام احترام باید بهتون بگم وقتی گوشی سونی ندارید و اپدیت نکردید خودتون که ببینید چه تغییراتی کرده بیخودی متعصب بازی در نیارید و نیمه پر لیوان و نیمه خالی لیوان نکنید!!
من خودم Z3c دارم و چند روزه به اندروید ۵٫۱٫۱ اپدیت کردم و تغییراتی که اضافه شده رو میگم براتون:
۱٫ اولا بیشتر ایکون های رابط کابری تو همون اپدیت ۵٫۰٫۲ تغییر کرد و رابط کاربری خیلی جذاب تر و فوق العاده شده بقیه ایکون های اختصاصی هم خیلی زیبا و شیک هستن و همیشه اپدیت دریافت میکنن برای بهتر شدن که هیچ شرکتی این کارو نمیکنه که بیاد یکی یکی هر ماه و حتی چند بار در ماه نرم افزار های اختصاصیشو اپدیت کنه!! من دلیلی نمیبینم تغییر بده سونی چون رابط کاربری سونی از نظر شما سامسونگیا خوب نیست ولی از نظر ما سونی دارها و کسایی که باهاش کار کردن بهترین و روان ترین و سریع رابط کاربریه پس دلیلی برای عوض شدن رابط کاربری نمیبینم.
۲٫ بعد از اپدیت سرعت گوشی فوق العاده شده مخصوصا تو قسمت مولتی تسکینگ واقعا سریع و بدون حتی یه لحظه مکث همه دستورات انجام میشه … البته رابط کاربری سونی همیشه روان و بدون لگ بوده اما من وقتی از ۴٫۴ رفتم روی ۵ تغییر سرعت و سریع شدنشو حس کردم ولی الان که به ۵٫۱ اپدیت کردم بازم میبینم نسبت به ۵٫۰٫۲ سرعت خیلی خیلی بیشتر شده که این فوق العادست.
۳٫ فضای بیشتری از رم گوشی خالیه نسبت به ۵٫۰٫۲
۴٫ باتریه گوشی خیلی بهتر شده و مدت زمان بیشتری نسبت به ۵٫۰٫۲ زمان میبره تا خالی بشه من این افزایش عمر باتری رو حتی توی ۵٫۰٫۲ که همه برندای دیگه از خالی شدن باتری گلایه میکردن ولی اپدیتی که سونی داده بود اصلا مشکل زود خالی شدن باتری نداشت و اتفاقا خیلی بیشتر از ۴٫۴ شارژ نگه میداشت الان توی ۵٫۱ دیگه فوق العاده شده مصرفش.
۵٫ منوی تنظیمات و تم ها خوشگل تر شده و چشم نوازتر شده و چندتا گزینه اضافه شده به تنظیمات وای فای و بلوتوث و منو
۶٫ تنظیمات بزرگ و کوچک کردن آیکونها و هوم روتیشن اضافه شده
۷٫ تنظیمات صدای گوشی مث آلارم و زنگ و… بیشتر شدن
۸٫ راجب دوربین هم باید بگم بهتون که توی اندروید ۵ کلا الگوریتم دوربین گوشی های سونی تغییر کرده و عکس های شارپ تر و شفاف تری نسبت به ۴٫۴ داره که میتونم بگم خیلی خیلی عالی تر شده
و در اخر این هم نمونه عکسی از گوشی Z قبل و بعد از اپدیت به اندروید ۵ که یکی از کاربران سایت اکسپریان امروز باهاش عکس گرفته گوشی خودش اپدیت بوده گوشی دوستش هنوز اپدیت نشده بوده و ۴٫۴ بوده میبینید که تغییرات خیلی زیاده:
قبل از اپدیت: http://up.xperian.ir/uploads/up4985pw1438054972_DSC_0005.JPG
بعد از اپدیت: http://up.xperian.ir/uploads/up53382pw1438054378_DSC_0008.JPG
همگی ببخشید طولانی شد چون یه سری از دوستان داشتن الکی قضاوت میکردن مجبور شدم توضیحات کامل بدم :rose:
موفق باشید :rose:

iman

یه ایراد هایی میگیرن دوستان سامسونگی که خودشون صد برابر بدترشو دارن رو گوشی هاشون :))) تروخدا دهن آدم رو باز نکنید

Moazez

بزرگ ترین و بهترین بودن یک برند اینجا مشخص میشه. پشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی

amir o plus

واقعا سونی چه کم داره ک اینقدر کم میفروشه…خداییش قیمت هاشونم مناسبه…بنظر من یکی از بزگترین ضعف سونی اینه فقط صحفه نمایش ررو همش رو ۵٫۲ گذاشته ….الان زمون گوشی ها تموم شده هیچ کس گوشی ۵ اینچی نمیخره باید صحفه نمایشش رو بزرگ کنه یا سری الترا ادامه پیدا کنه :scratch:

Moazez

دوست عزبز تبلیغات کم داره. و خیلی ها که حرفه ای هستند از این برند استفاده میکنن. دیدی تا حالا یک نفر سونی دستش باشه و از امکانات گوشیش بی خبر باشه یا اصلا از برندهای دیگه بی خبر باشه. استفاده کنندگان سونی کاملا با دید باز از این برند استفاده میکنن.

amir o plus

کش سونی هم سیاست اپل رو به کار بگیره…سالی ی بار ی گوشی معرفی کنه میان رده ها رو هم بزاره کنار….هر سال دوتا از بهترین ها معرفی کنه یکی با صحفه ۵٫۲ اینچ…یکی با ۶ اینچ…بنظرم بهترین سیاست رو اپل داره .. 😉

رضا (z best)

دوستان گرام این نسخه رفع باگه انتظار زیر و رو شدن نداشته باشین

masoud

الآن که دارم این متنو مینویسم آپدیت در حال دان شدنه… :yahoo: :yahoo: :rose: :good:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)