حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک دستگاه الکترونیکی متصل به سر همراه با صفحه‌نمایش و قابلیت اتصال به اسمارت‌فون توسط اپل به ثبت رسید؛ احتمال رونمایی از VR

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

با توجه به مدارک منتشر شده در USPTO، شاهد ثبت یک ایده توسط اپل هستیم که به صورت خلاصه آن را می‌توان “یک دستگاه الکترونیکی متصل به سر همراه با صفحه‌نمایش و قابلیت اتصال به اسمارت‌فون” نامید البته با توجه به تصاویر منتشر شده بسیار واضح است که با یک VR رو به رو هستیم و این یعنی اپل در حال برنامه ریزی برای ورود به دنیای واقعیت مجازی است. موردی که دیگر شرکت‌های فناوری چند سالی است بر روی ان تمرکز کرده‌اند اما اپل با یک سکوت خبری در حال ادامه تحقیقات خودش است. در ادامه همراه باشید.

کاری با اسم ثبت شده نداریم چرا که معلوم است صرفا به خاطر این که ثبت ایده صورت بگیرد، این نام انتخاب شده اما ماهیت دستگاهی که در تصویر بالا و در تصویر پایین خواهید دید، می‌تواند ترکیبی از VR و AR باشد. در اینجا اسمارت‌فون با توجه به کانکتور در نظر گرفته شده وارد این عینک خواهد شد و کاربر می‌تواند توسط تاچ پد ارائه شده بر روی عینک آن را کنترل کند.

این VR طراحی شده توسط اپل برای اسمارت‌فون هایی است که عملا با آیفون هم اندازه خواهند بود. البته این را اشاره کنیم که اندازه برای اپل مهم نیست، مهم این است که اسمارت‌فون آیفون باشد چون می‌دانیم بدون شک اپل از درگاه‌های ارتباطی اختصاصی خودش استفاده خواهد کرد یعنی با دستگاهی رو به رو نیستیم که رنج زیادی از اسمارت‌فون‌ها را در بر بگیرد. اما نکته جالبی که در اینجا وجود دارد، برنامه ریزی اپل برای استفاده از آیفون با این رزولوشن جهت ارائه بهترین کیفیت بر روی VR است. موردی که توسط شرکت‌های دیگر با روی آوردن به رزولوشن ۴K یا QHD بر روی اسمارت فون حل شده است.

apple-patents-a-vr-headset-to-connect-to-a-smartphone-jpg-2

باید منتظر باشید و ببینیم اولین قدم‌های ورود اپل به دنیای VR با رونمایی از چه دستگاهی خواهد بود. اکنون VR مشکلات زیادی دارد و شرکت‌های مختلف راهکار‌های خاص خودشان را ارائه داند اما بعید نیست اپل بتواند یک ایده جدید را در این مسیر به صورت موفق پیاده سازی کند. نظر شما چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/USPTO-awards-Apple-a-patent-for-its-VR-headset-designed-for-smartphones_id87361″]www.phonearena.com[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....