حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوی سبقت ثبت پتنت در دست‌های کدام است؛ اپل یا سامسونگ!؟

در دنیای صنعت موبایل طنز و لطیفه‌ای هست که می‌گوید شرکت اپل در مورد هر چه که فکرش را بکنید پتنت داده است و حتی استیو جابز فقید زمانی که از نخستین گوشی آیفون رونمایی می‌کرد در قالب مزاح به این موضوع اشاره کرد!

اما آن چه که اکنون آمار و ارقام می‌گوید چیزی دیگری است چون ظاهرا شرکت‌هایی وجود دارند که در زمینه ارایه و ثبت پتنت گوی سبقت را از اپل ربوده‌اند.

بر مبنای اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر ثبت اختراعات و ابداعات، وقتی به بررسی تعداد پتنت‌های شرکت‌های دیگر می‌پردازیم این نکته فاش می‌شود شرکت اپل در سال گذشته میلادی حتی در رده دهم ثبت پتنت‌ها قرار ندارد!

patents-top-10

در سال ۲۰۱۶ شرکت آی‌بی‌ام با تعداد شگفت‌آور ۸۰۸۸ پتنت در مقام نخست ایستاده است. یعنی این شرکت روزی بیش از ۲۲ پتنت به ثبت رسانده است. شرکت سامسونگ با اختلاف نه چندان زیاد و با ۵۵۱۸ پتنت که به روزی بیش از ۱۵ پتنت می‌رسد در جایگاه دوم قرار دارد.

بقیه جایگاه‌ها با اختلاف‌ جزیی در کنار هم هستند و در بین آنها شرکت کوالکام، گوگل، ال‌جی و سونی به چشم می‌خورند اما نشانی از شرکت اپل دیده نمی‌‌شود که زیاد هم جای تعجب نیست چون ده شرکت برتر این نیست شرکت‌هایی هستند که کاتالوگ و پتنت‌های محصولات متعددی را به ثبت رسانده‌اند.

حالا که مشخص شد اپل بر روی تعداد محصول خاص متمرکز است، طبیعی به نظر می‌رسد که شاهد عرضه بیش حد از اپلیکیشن‌های پتنت از این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‌ها نباشیم.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-was-actually-granted-more-patents-than-Apple-in-2016_id89782″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار