حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی HTC Bolt : قدرتمندی دیگر از کمپانی اچ تی سی معرفی شد

اگر از دوستداران تکنولوژی و گوشی های هوشمند باشید و خبر های روز را دنبال کرده باشید ، حتما زمزمه های گوشی HTC Bolt این کمپانی را شنیده اید .

گوشی هوشمندی که چند وقت اخیر حرف ها و شایعه های بسیاری از آن به بیرون درز کرده و تمام طرفداران آن منتظر معرفی رسمی این گوشی هستند تا باز هم تجربه ای شیرین را از سوی کمپانی اچ تی سی تجربه کنند . چندی پیش نیز در خبر های ترنجی با عکس های منتشر شده و برخی اطلاعات لو رفته از این گوشی هوشمند همراه بودید اما امروز با استناد با اخباریکه از سوی GSMARENA منتشر شد ، گوشی هوشمند HTC Bolt به صورت رسمی معرفی شد .

با ترنجی در بررسی مشخصات فنی این گوشی هوشمند همراه باشید .

مشخصات فنی گوشی HTC Bolt :

روز گذشته گوشی HTC Bolt به صورت رسمی توسط کمپانی اچ تی سی معرفی شد و بازهم قرار است این برند گوشی موفقی را به بازار گوشی های هوشمند عرضه کند . برای شروع بررسی این گوشی از طراحی آن شروع میکنیم : طراحی HTC Bolt یادآور طراحی مدل HTC 10 این کمپانی است ، طراحی تمام فلز ، کیفیت ساخت بسیار بالا ، طراحی مستحکم این گوشی و . . . که باعث میشود زمانی که این گوشی را در دست میگیریم حس خوبی را به ما منتقل کند . طراحی و جنس به کار برده شده در گوشی های هوشمند یکی از مهمترین عامل انتخاب یک گوشی برای کاربر میباشد و به همین دلیل کمپانی اچ تی سی همیشه از این جهت پیشینه ی خوبی را در کارنامه ی خود ثبت کرده است .

تفاوت های کمی میان دو گوشی HTC 10 و HTC Bolt وجود دارد : دو خط جدا کننده در بالا و پایین پنل پشتی ، دوربین همراه با فلش LED و لوگوی برند HTC در دو مدل ذکر شده تکرار شده است که برای بیان تفاوت های طراحی این دو مدل باید به محل قرار گیری فلش در بالای خط جدا کننده در HTC Bolt و همینطور ابعاد بزرگتر نسبت به HTC 10 اشاره کرد که باعث میشود HTC Bolt را برادر بزرگ پرچمدار این کمپانی تلقی کرد .

 

 

گوشی HTC Bolt

تنها ۸٫۰۹mm ظرافت این گوشی هوشمند میباشد و طراحی یکسانی با HTC 10 دارد و همچنین مدل Bolt گوشی اچ تی سی توانسته گواهینامه ی بین المللی IP57 را دریافت کند که نشان دهنده ی مقاوم بودن این گوشی در برابر آب ، ذرات گرذ و غبار و همچنین رطوبت است . در ادامه باید گفت که در پنل جلویی این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن QHD قرار دارد که از نوع Super LCD 3 همراه با پوشش مستحکم Gorilla Glass 5 است و طراحی هوشمندانه ی ۲٫۵D دارد . همچنین در بالای این صفحه نمایش باکیفیت ، یک لنز ۸ مگاپیکسلی برای برقراری تماس های ویدئویی قرار دارد که توانایی فیلم برداری ۱۰۸۰P را دارد و در پایین صفحه نمایش نیز ، Home Button قرار دارد که سنسور اثر انگشت با سرعت پاسخگویی ۰٫۲ ثانیه را در خود جای داده است .

 

گوشی HTC Bolt

 

در پنل پشتی گوشی HTC Bolt ، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با توانایی فیلم برداری ۴K قرار دارد که گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد و ۲۹٫۳mm عریض بودن لنز این گوشی هوشمند است . دوربین اصلی این گوشی از دو تکنولوژی Hi-res audio recording و OIS پشتیبانی میکند که تا میزان بسیار بالایی نشان دهنده ی قدرت دوربین این گوشی است و همچنین از عکاسی با فرمت RAW نیز پشتیبانی میکند .

 

گوشی HTC Bolt

 

اما زمان رسیده است که به مهمترین بخش این گوشی هوشمند یعنی پردازنده های آن بپردازیم : گوشی HTC Bolt از پردازنده ی هشت هسته ای Snapdragon 810 با فرکانس پردازشی ۲٫۰ گیگاهرتز بهره میبرد که در کنار پردازنده ی مرکزی ، ۳ گیگابایت رم وجود دارد که وظیفه ی سرعت دهی به فرامین این گوشی را بر عهده دارد . برای حافظه ی داخلی این گوشی ، حجم ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است که البته این حافظه از طریق درگاه کارت حافظه قابل ارتقا میباشد . این کمپانی برای بخش Audio ، گوشی HTC Bolt را به سیستم Hi-Res audio ، سه میکروفون که نویز های اضافی را حذف میکند و HTC BoomSound® Adaptive Audio مجهز کرده است که البته باید به این موضوع نیز دقت کرد که این گوشی مانند آیفون نسل ۷ از ورودی ۳٫۵ میلی متری پشتیبانی نمیکند و همچنین یک باتری ۳,۲۰۰ میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده است که از سیستم Quick Charge 2.0 توسط درگاه TYPE – C پشتیبانی میکند .

این گوشی هوشمند در دو رنگ نقره ای و خاکستری با سیستم عامل نوقا ۷٫۰ اندروید با قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار عرضه میشود .

 

گوشی HTC Bolt

گوشی HTC Bolt

گوشی HTC Bolt

 

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/htc_bolt_hands_on-review-1519.php”]GSMARENA[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mordred-Ox

همین که جک هدفون نداره نمیتونه تو زمینه کیفیت صوتی ادعا کنه
یکمی نسبت به ۱۰ زشته ولی در مجموع بدک نیست

mehrdad_ma

کاش از طراحان رسید هدفتان از قرار دادن چیپ ۸۱۰ چی بوده ؟
میتونست از ۸۲۱ یا کایرین یا ۸۹۹۰ استفاده کنه
یا از چیپ هشت هسته ایی ۶۷۵ کوالکام
یه احمق به تمام معنا چنین گوشی رو میخره
تنها پیشرفتش استاندارد ضد آب و گرد و غبار هست و پنل گوریلا گلس ۵
باتری ۳۲۰۰ برای پنل ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD

اگر از هندزفری سفارشی JBL استفاده کرده که این هندزفری بهترینه در نوع خودش
یعنی حداقل دو برابر از هندزفری htc 10 بهتره
ولی قیمتش گرانه

Mo.Ja

تو متن گفته ۵٫۵ اینچه
بعد تو عکس کوچیک تره از htc 10 که ۵ اینچه
تازه تو خود متنم گفته کوچیک تره
ترنجی فک کنم اشتباهی شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان وزیری
........