حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ بعد از گوشی و تلویزیون به سراغ تولید قطعات خودرو خواهد رفت

نوشته

7 سال قبل | 7 دیدگاه | مطالب ترنجی

سامسونگ فعلا در زمینه فروش گوشی و تلویزیون بسیار موفق عمل کرده می کند اما با افزایش روز افزون رقبا در این زمینه و فشرگی بیشتر این بازار تضمینی برای باقی ماندن این روند در آینده نیست. بر اساس مقاله ای منتشر شده در Korea Times سامسونگ به خوبی از این عدم اطمینان در آینده آگاهی دارد و در حال آماده سازی خود برای عصر بعد از گوشی هوشمند با ورود به تولید قطعات خودرو است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.در گزارشات یک مقام رسمی سامسونگ ادعان داشته که راهی برای جلوگیری از این تغییر روند کاهش سود وجود ندارد. وی همچنین افزوده که کمپانی سامسونگ نیز راهی جز تغییر در مدل های تجاری سنتی خود که هر روز بیش ار پیش به چالش کشیده می شوند،ندارد.

ظاهرا سامسونگ برای این تغییر به صنعت خودرو چشم دوخته است. و شایعه ها از تلاش سامسونگ برای بدست آوردن Magneti Marelli که یک تولید کننده ی قطعات خودرو به مالکیت فیات کرایسلر استریا، به قیمت ۳ میلیون دلار حکایت دارند.

ورود به بازار قطعات خودرو به سامسونگ اجازه خواهد داد تا منابع درآمدی خود را دگرگون سازد و همچنین خود را در رقابت با دیگر غول های عرصه ی تکنولوژی مانند گوگل ( که خودرو های بدون نیاز به راننده تولید می کند) و اپل ( که ظاهرا خود را برای عرضه خودروی مخصوص به خود در سال ۲۰۲۰ آماده می کند) نگه خواهد داشت. سامسونگ اکنون در زمینه ی تولید فلش مموری ها ، صفحه های نمایش، چیپ ست ها و دیگر سنسور ها بسیار با تجربه شده است و این موضوع می تواند دارایی خوبی برای ورود این شرکت به صنعت اتومبیل باشد. گفته شده که لی جای یانگ به تازگی در مورد مباحث مختلفی با مسئولین فیات گفتکو داشته و به صورت مرتب گفتگوهای مشابهی را با رهبران BMW ، فورد و تویوتا نیز دارد.

نکته جالب دیگر : سهام ۱۹٫۹ درصدی سامسونگ در Renault Samsung Motors است که یک توزیع کننده ی خودرو در کره جنوبی است. اگر چه این شرکت فقط برخی از محصولات شرکت رنو را تغییرات می دهد و تولید کننده خودرو محسوب نمی شود.

البته حتی اگر سامسونگ Magneti Marelli را خریداری کند به این زودی ها شاهد خودرو های تولیدی سامسونگ نخواهیم بود زیرا به نظر می رسد این شرکت در نظر دارد فقط هسته ی مرکزی تولید خودرو باشد و نه سازنده ی کامل و فروشنده ی آن.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/If-smartphone-and-TV-profits-dwindle-Samsung-could-turn-to-making-car-components_id84064″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
☆dani☆

فقط میتونم بگم خوبه B-)

JAGUAR

فک کنم در آینده باید شاهد رقابت اپل و سامسونگ در حوزه خودرو هم باشیم.
اپل هم سرمایه گذاری کلانی در حوزه خودرو انجام داده.

شاهرخ حسینی

فقط تیتر رو خوندم وفقط میگم این سامسونگم توهرچیزی واردمیشه ها جالب اینه موفق هم میشه که البته حقشه درعظمتش همین بس که ۱۷ الی ۲۰ درصد صادرات کره جنوبی محصولات این شرکت هست.

Chalton

فقط میتونم بگم قهرمان ما پشتیبانتیم و همیشه همراهت هستیم،خوب پس تا چند سال دیگه صنعت خودرو هم یه تحولی میکنه

Mohammad Xperia

اره به لطف سامسونگ شاهد انفجار هم در خودرو ها خواهیم بود :yahoo: :whistle: :mail:

Galaxy

بسی خندیدیم :negative:

SAMSUNG _ The Best Brand

:yahoo: B-) :heart:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش