حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش: کاربران کمی از مرورگر Edge برای وب‌گردی استفاده می‌کنند

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با مرورگر جدید Edge عرضه می‌شود که با اینترنت اکسپلورر جایگزین شده است. مایکروسافت، اعتقاد دارد که کاربران برای تجربه تفاوت‌های این مرورگر با سایر برنامه‌ها، باید آن‌را حداقل یک‌بار امتحان نمایند. البته آمارهای جدید نشان می‌دهد که تعداد اندکی از کاربران، برای وب‌گردی از این مرورگر استفاده می‌کنند. همراه ترنجی باشید.

درحالی‌که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برروی ۹% از تمام رایانه‌های رومیزی (دسکتاپ) اجرا می‌شود، تنها ۲٫۸۱ درصد از کاربران از مایکروسافت Edge استفاده می‌کنند. این رقم نسبت به ماه اکتبر که سهم استفاده از این مرورگر تنها ۲٫۶۶ درصد بود، بهبود بسیار اندکی را تجربه می‌کند. این آمار، بدین معنی است که تعداد بسیار کمی از کاربران پس از به‌روزرسانی دستگاه خود به ویندوز ۱۰، ترجیح می‌دهند از این مرورگر استفاده نمایند.

اینترنت اکسپلورر، هنوز بیشترین استفاده را دارد!

still-too-few-users-running-windows-10-s-microsoft-edge-browser-496943-3

برخلاف آنچه که مردم تصور می‌کنند، مرورگر اینترنت اکسپلورر با بیشترین سهم در استفاده برای وب‌گردی، هنوز  عنوان بیشترین استفاده را پس از فایرفاکس و گوگل‌کروم دارد. در حال‌حاضر، آخرین نسخه موجود از اینترنت اکسپلورر که برای ویندوز ۷، ۸، ۸٫۱ و ۱۰ در دسترس است، دارای سهم ۲۴٫۷۶ درصدی در بین مرورگرها است. دو نسخه دیگر این مرورگر با ویرایش ۸ و ۹ که سهم استفاده از آن‌ها به‌ترتیب ۱۰٫۴۸ و ۶٫۵۷ درصد است، بالاتر از نسخه ۴۲ مرورگر فایرفاکس با سهم ۶٫۳۸ درصد قرار گرفته‌اند.

سهم استفاده از اینترنت اکسپلورر به‌طور کلی، ۵۰٫۰۳ درصد است که نشان می‌دهد به‌طور متوسط از هر دو رایانه، یک دستگاه از این مرورگر استفاده می‌کند. گوگل‌کروم و فایرفاکس به‌ترتیب با ۳۱٫۴۱ و ۱۲٫۲۴ درصد در رتبه دوم و سوم بیشترین استفاده برای وب‌گردی قرار دارند.

متاسفانه، مرورگر Edge مایکروسافت تا تبدیل‌شدن به یک نسخه فراگیر در بین رایانه‌های خانگی راه زیادی در پیش دارد؛ علاوه بر این، برخی از محدودیت‌هایی اعمال‌شده در آن نظیر عدم پشتیبانی از افزونه، بر این آمار تاثیرگذار بوده است.

[su_button url=”http://news.softpedia.com/news/still-too-few-users-running-windows-10-s-microsoft-edge-browser-496943″ icon_color=”#f90d0d”]softpedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sadegh

این طوری که نمیشه دقیق فهمید چقدر مقبوله
باید بیان فقط رو ویندوز ۱۰ محبوبیتش رو بررسی کنن
وقتی برای بقیه ی سیستم عامل ها نیومده چجوری تستش کنن!؟

KazeMs64

به نظر من مرورگر خوبیه،جای کروم رو گرفته برام،در اینده نزدیک از افزونه هم پشتیبانی میکنه

MJS.00824

دیر و زود داره. سوخت و سوز نداره.

Sajjad

منم اج استفاده میکنم و تقریبا راضیم ازش
دیگه این اکسپلور رو تو جیبش میزاره
ملتم شوخنا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی