حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش: سهم استفاده از ویندوز ۱۰ به ۱۲٫۴ درصد افزایش یافت

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در تابستان سال‌جاری منتشر شد و از زمان‌عرضه تاکنون، در جذب کاربران نسبتاً موفق بوده است. بنابر یک گزارش تازه، سهم استفاده از ویندوز ۱۰ به ۱۲٫۴ درصد از سه‌ماهه اول سال جاری افزایش یافته است. در حالی این خبر انتشار یافته که گزارش‌ها، نشان می‌دهد سهم استفاده از دیگر سیستم‌عامل‌های مشهور رو به کاهش است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

ویندوز ۷ به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل در میان کاربران با سهم ۶۴٫۲ درصد ( به این مقدار در سه‌ماهه اول از ۷۱٫۱ درصد، کاهش یافته است) شناخته می‌شود. عده کمی از کاربران رایانه‌های شخصی، ترجیح می‌دهند تا هم‌چنان از سیستم‌عامل منسوخ ویندوز ایکس‌پی استفاده نمایند؛ این مقدار با کاهش از ۵٫۸ درصد به ۳٫۷ درصد، رسیده است. حدوداً ۲٫۳ کاربران، از به‌روزرسانی به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل ویندوز امتناع کرده و «ویستا» را مناسب می‌دانند؛ این رقم، حدوداً ۱٫۶ درصد کاهش داشته است. ۱٫۷ درصد (با کاهش از ۲٫۲ درصد) از رایانه‌های‌شخصی، سیستم‌عامل ویندوز ۸ را برگزیده‌اند و گروه عمده دوم با سهم ۱۵٫۷ درصد (با کاهش از ۱۶٫۸ درصد)، نسل بعدی این سیستم‌عامل یعنی ویندوز ۸٫۱ را ترجیح می‌دهند.

از سوی دیگر، این اعداد کمی ناامیدکننده و حتی تعجب‌آور به‌نظر می‌رسد؛ مایکروسافت، تلاش زیادی کرده است تا کاربران را برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود به ویندوز ۱۰ ترغیب نماید. با این‌حال، قابل درک است که عده‌ای از مشتریان سیستم‌عامل ویندوز به‌دلیل تجارت خود و بهره‌وری، در برابر این تغییرات پافشاری کنند. البته نباید از یاد برد که به‌روزرسانی به آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ می‌تواند از کسب‌و‌کارها در برابر تهدیدات امنیتی، حفاظت نماید.

[su_button url=”http://www.winbeta.org/news/windows-10-usage-grows-to-just-12-4-in-new-report” icon_color=”169e83″]winbeta[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی