حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوبو از کتابخوان Aura One پرده برداشت؛ دوست‌دار عاشقان مطالعه

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

اسم شرکت کوبو (Kobo) را احتمالا تاکنون نشنیده‌اید. این شرکت در تولید محصولات دیجیتال به صورت محدود فعالیت دارد و در بازار اروپا و آمریکا فعال است. این شرکت امروز از Kobo Aura One پرده برداشت که گزینه‌ی خوبی برای دوست داران کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود.

با ترنجی همراه باشید…

کتابخوان چیست و چه فرقی با تبلت دارد؟

در واقع این دستگاه از نظر صفحه نمایش٬ سخت افزار و نوع کارکرد با تبلت تفاوت دارد. در کتابخوان‌ها از صفحه‌ نمایش‌های کم مصرف با جوهر الکترونیک استفاده می‌شود و در این دستگاه‌ها عمر باتری یکی از فاکتورهای اصلی خرید است. صفحه نمایش آن به صورتی است که برای خواندن در مدت‌های طولانی مناسب باشد و چشم کاربر را اذیت نکند. اکثر کتابخوان‌ها فاقد سیستم‌عاملی همانند اندروید هستند و تنها در آن‌ها ویژگی‌های خاصی برای خواندن تعبیه شده است. بر خلاف تبلت‌ها در این گجت‌ها دوربین وجود ندارد و تنها از نظر شکل و قیافه شاید کمی مثل هم باشند.

پس متوجه شدیم که تبلت با کتابخوان خیلی فرق دارد. شاید کتابخوانی وجود داشته باشد که بتواند همانند تبلتی عمل کند ولی تبلتی وجود ندارد که عملکردی همانند کتابخوان‌ها داشته باشد و برای اهل کتاب مناسب باشد.

کتابخوان Kobo Aura One دارای یک صفحه نمایش ۷٫۸ اینچی است که برای مطالعه مناسب می‌باشد. رزولوشن نمایشگر ۱۸۷۲x1404 است که برابر با ۳۰۰dpi است. این کتابخوان نسبت به کیندل که ساخت کمپانی معرف و معتبر آمازون است در حدود یک اینچ و از Voyage/Oasis نیز ۱٫۸ اینج بزرگ‌تر است.

ابعاد این دستگاه برابر با ۱۹۵٫۲ در ۱۳۸٫۵ در ۶٫۹ میلی‌متر است که به نظر مناسب می‌رسد. در دنیای واقعی این ابعاد چیزی شبیه به یک دفتر و یا کتاب در سایزی کمی بزرگ‌تر از کاغذ A5 است. وزن این دستگاه ۲۳۰ گرم است.

حافظه‌ی داخلی این گجت جذاب ۸ گیگابایت است که برای یک کتابخوان مناسب به نظر می‌رسد. حجم فایل‌های PDF و دیگر فرمت‌های دیجیتالی برای مطالعه کم است و نیاز به حافظه‌ی بیشتر نیست. در کتابخوان جدید کوبو از تکنولوژی ComfortLight PRO استفاده شده است که برای مطالعه تکنولوژی‌های نوینی را با خود به ارمغان آورده است. با این دستگاه می‌توان به وای‌فای متصل شد و در صورت لزوم به انتقال فایل پرداخت و یا حتی محتوای دیجیتالی مورد نظر را دانلود کرد.

این دستگاه در مقابل آب تقریبا مقاوم است و دارای گواهینامه‌ی IPX8 است. Kobo Aura One از چهارده فرمت پشتیبانی به عمل می‌آورد.

EPUB, MOBI, PDF, TXT, RTF, JPG, GIF و PNG

در این کتابخوان از برخی از تکنولوژی کیندل آمازون نیز استفاده شده است و از فرمت اختصاصی آمازون نیز پشتیبانی به عمل آورده است. کوبو دارای فروشگاه کتاب مختص به خود با نام e-book store است و شما با اتصال به اینترنت می‌توانید کتاب‌های مورد نظرتان را خریداری کرده و آن‌ها را بخوانید.

قیمت این گجت دوست داشتنی که گزینه‌ای بسیار مناسب برای دانش آموزان٬ دانشجویان و دوست‌داران مطالعه است در حدود ۲۲۹ دلار است. پیش‌فروش این دستگاه از روز ۳۰ آگوست (چند روز دیگر) آغاز خواهد شد و مشتریان در ایالات متحده می‌توانند این محصول را خریداری کنند. البته قبل از خرید به شما توصیه می‌کنیم که به محصولات کیندل آمازون و آرشیو بی‌نظیر کتاب‌های این کمپانی نیز نگاهی بیاندازید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا خرید یک کتابخوان را منطقی می‌دانید؟

[su_button url=”http://mashable.com/2016/08/18/kobo-aura-one/” target=”blank”]mashable[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rishsefid

کسی میدونه زبان فارسی پشتیبانی میکنه یا نه ؟شنیدم اکثر کتابخوانها با زبان فارسی مشگل دارند.

کتیبه سپید

۲ مورد گفته نشد. یکی پشتیبانی از فارسی و یکی دیگه هم چگونگی نمایش فایل های اسکن شده. اما خب فکر کنم یه تبلت ۸ اینچی بتونه تا حدودی حکم یه کتابخوان رو داشته باشه. هرچند که مثل اون نمیشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com