حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانن سنسور CMOS جدیدی را از نوع global shutter معرفی کرد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

کانن یکی از شرکت های موفق در زمینه ساخت سنسور دوربین است. همانطور که می دانید مشخصات سنسور یک دوربین تاثیر زیادی روی کیفیت یک عکس دارد. شرکت های مختلف نیز درصدد تولید سنسورهای هر چه بهتری هستند. اکنون کانن از سنسور جدید خود که بر روی  دوربین های فیلمبردای استفاده خواهد شد، پرده برداشته است. با ما در ادامه در ترنجی همراه باشید.

کانن سنسور  CMOS جدیدی را از نوع global shutter توسعه داده که داینمیک رنج بهتری دارد. در Global shutter تمامی پیکسل ها روی سنسور یکباره ثبت می شوند ولی در rolling shutter بصورت پی در پی از بالا به پایین ثبت می شوند. تصاویر در global shutter بدون حرکت و تحریف ثبت می شوند این در حالی است که سوژه عمودی در حال حرکت بصورت خمیده در rolling shutter ثبت می شود که به دلیل ثبت پیکسل ها از بالا به پایین است. پس نتیجه می گیریم که global shutter سنسور برتری نسبت به  rolling shutter در زمینه ویدیو است.

کانن علاوه بر این سنسور، از یک درایو سیستم جدید که ظرفیت سنسور و ساختمان پیکسل را گسترش می دهد پرده برداشت که به ترتیب باعث بهبود داینمیک رنج و کاهش نویز می شود.

این سنسور در دوربین فیلمبرداری جدید Cinema EOS C700 GS PL استفاده خواهد شد.

 

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/canon_introduced_new_global_shutter_cmos_sensor_with_improved_dynamic_range-blog-20273.php” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید علی موسوی
علاقه مند به دنیای تکنولوژی و اسمارتفون ها :)نگرانی در باره اینکه چه کسی در چه موردی در حال پیشی گرفتن از شماست را رها کنید و فقط کار خود را انجام دهید و بهترینی باشید که می توانید