حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارمندان مایکروسافت نمی توانند جلوی هدر دادن شیر را بگیرند

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

مایکروسافت یک مشکل عجیب و غریب دارد. می پرسید چه مشکلی؟! به شما می گوییم : مشکل جهانی شیر!

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

دفاتر جهانی مایکروسافت ظاهرا یک مشکل لبنی فرهنگی پیدا کرده اند! بله! شاید شما هم از این جمله تعجب کرده اید، اما خوب باید به شما بگوییم که جمله بالا واقعیت دارد. در مایکروسافت شیر بیش از اندازه هدر می رود. یعنی کارمندان این شرکت شیر بسیاری را هدر می دهند!

رددیت مایکروسافت که که یکی از زیرگروهای رددیت است، به یکی از نامزدهای کسب موقعیت شغلی کار در یکی از دفاتر این غول تکنولوژی در بریتانیا درخواست مشاوره را برای مصاحبه ی آینده این شخص داد.

پس از این موضوع، یکی از کارمندان مایکروسافت با نام هلن آنجل که در استودیوی بازی مایکروسافت در ایلات متحده کار می کند، پیرامون بهترین مشاوره برای استخدام افراد در مایکروسافت این چنین نظر داد : بهترین مشاوره برای استخدام های جدید این است که افرادی که استخدام می شوند همانند افرادی نباشند که یک کارتن شیر سفارش می دهند و تنها فقط مقدار کمی از این شیرها را برای چای و یا قهوه خود استفاده می کنند. و سپس بقیه ظرف ها را باز در هوای آزاد و بدون قرار دادن در یخچال به حال خود رها می کنند.

ظاهرا با این تفاصیل، کارمندان مایکروسافت گویی دچار وسواس شیر فاسد شده اند. زیرا اکثر کارمندان مایکروسافت وقتی که درب قوطی شیری که قبلن از آن مصرف شده را باز می کنند، با وجود آن که آن شیر کاملا تازه است، آن را مانده تصور کرده و به سراغ یک قوطی باز نشده جدید می روند.

باید گفت که چنین وسواسی از سوی ردموندی ها کاملا عجیب و غیرمنتظره است. زیرا این ذهنیت در کارمندان مایکروسافت به وجود آمده که هیچ گاه به سراغ ظروف شیر که درب آن ها قبلن باز شده نمی روند و ترجیح می دهند که شیرهای با بسته های باز نشده را استفاده کنند، حتی اگر مقدار مصرفشان کم باشد.

118536496_8833feaf64_o

هلن آنجل در ادامه این صحبت ها می گوید که چنین فرهنگ بدی به طور عمیقی در میان ما در سراسر جهان ریشه دوانیده که باید به حال آن فکری کرد.

در کنار این مسئله، جالب است که بدانید کاربری با نام “,landwomble” این مسئله را که تبدیل به عذابی برای مایکروسافت شده، تحت عنوان یک گروه در شبکه های اجتماعی قرار داده است.

البته یکی از کارمندان سابق مایکروسافت با وجود اذعان به مشکلات واقعی شیر، گفته که شاید این موارد که بدان پرداخته شده اند شاید کمی اغراق آمیز بوده باشد. او می گوید که برخلاف این مورد هم وجود داشته و بسیاری از کارمندان مایکروسافت یک کارتن شیر کوچک برای قهوه خود سفارش داده و پس از استفاده آن را در یحچال قرار می دهند. این شخص مشکل را گسترده تر از این ها می داند و می گوید که مشکل گسترده تر در ادارات داخلی مایکروسافت است. زیرا کارگران ساکن در دفاتر منطقه ای آسیا همچون توکیو و سنگاپور به طور کلی شیر را در استفاده روزانه شان ترک کرده اند.

در کنار این، یکی از کارمندان مایکروسافت که در حال حاضر به دلیل این که مجاز نیست در مورد شیر و سیاست های داخلی این شرکت صحبت کند، از ما خواست که ناشناس بماند، تخمین می زند که چون کارتن ها آن قدر کوجک هستند که فکر می کند مایکروسافت با ۵۰ هزار کارمندش در ردموند، روزانه حدود ۲۳ گالن شیر را هدر می دهد.

heres-a-view-of-the-space-from-a-balcony-this-is-a-relatively-new-building-at-microsoft

یکی دیگر از کارمندان سابق مایکروسافت با اشاره به بی فایده بودن فرهنگ شیر در این کمپانی بزرگ، می گوید :

من می خواهم بگویم که آن ها هرروز حداقل ۳ تا ۴ کارتن شیر برای هر آشپزخانه سفارش می دهند. هرکارتن ۸ اونس وزن دارد و هر طبقه معمولا دارای ۲ تا ۴ آشپرخانه است و در هر مجموعه ساختمانی اصلی حداقل ۵۰ ساختمان با ۴ تا ۶ طبقه وجود دارد. بنابراین،بله، شیرهای بسیاری در این مجموعه هدر می رود.

در پایان این کارمند سابق مایکروساقت، این مسئله را به کلیه کارهای این شرکت بزرگ بسط می دهند و می گوید که چرا این شرکت نمی تواند کار به این سادگی، یعنی قرار دادن پارچ شیر در یخچال را انجام دهد. او می گوید :

این مشکلیست که در مایکروسافت برای مدتی طولانی غالب است و هیچ روزنه امیدی برای حل آن وجود ندارد. او به طور مفصل در مورد چیزهایی که چگونه در مایکروسافت انجام می شود اشاره می کند که دلیل سرخوردگی عمده وی از نحوه مدیریت مایکروسافت و تصمیم وی به ترک این شرکت بوده است.

[su_button url=”http://uk.businessinsider.com/microsoft-orphaned-milk-culture-2015-10?r=US&IR=T” target=”blank” background=”#159f84″]BI[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MERLIN-LFA

واقعا سخته

MJS.00824

جلل خالق و بلکا جلل مخلوق!!!

Sina.o

باید ملاک های انتخابشون بیش از کد زدن و بلد بودن خیلی دانش های تکنولوژیکی باشه !
یکم شعورشون رو مورد ازمایش بدن تغیر دید بدن!
اره مایکروسافت هم از نزدیک دیدم….خخخخخ :whistle:

MERLIN-LFA

سفارش بدن شیر در بسته بندی کوچیک بگیرن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان