حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاراگاه بازی: چهار Easter Egg ترسناک دیگر در بازی‌های کامپیوتری

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اختصاصی ترنجی، مطالب ترنجی

نوبتی هم باشد، نوبت می‌رسد به سری مطالب کاراگاه بازی ترنجی؛ در قسمت قبلی نگاهی داشتیم به Easter Egg هایی که گوگل در سیستم عامل خود قرار داده بود که به نوعی جالب بود. اگر یادتان باشد، پیش از این قسمتی از سری مطالب کاراگاه بازی مربوط به Easter Egg های ترسناک منتشر کردیم و حالا می‌خواهیم که چند Easter Egg ترسناک دیگر را به لیستمان بیافزاریم. بازهم تاکید کنیم که اگر علاقه ای به بازی‌های ترسناک ندارید، حداقل از سه مورد اول دوری کنید! پس مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

ترس از نظر بسیاری مفاهیم متفاوتی دارد اما معمولا وقتی صحنه‌ای چندش آور می‌بینید یا شخصی ناگهان جلوی شما ظاهر می‌شود و یا حتی ظاهری خوفناک می‌بینید، خواهید ترسید! این موضوع در بازی‌های کامپیوتری مختلفی وجود دارد و از آنجایی که ما، کاراگاه ترنجی هستیم، می‌خواهیم که این Easter Egg ها را برای شما جمع آوری کنیم. بسیار خب، اجازه دهید که در ابتدا، با بازی مورد علاقه خودم یعنی بتمن آرکهام نایت شروع کنیم.


۱٫ ژوکر شما را نمی‌خنداند؛ بلکه می‌ترساند!

۱

بازی آرکهام نایت که نسخه آخر از سری بازی‌های بتمن آرکهام به شمار می‌رفت، از داستان و گیم پلی فوق العاده عمیقی برخوردار بود و همین مورد باعث می‌شود که این بازی را بپسندیم. در این بازی، اگر شما تمام مراحل بازی را به اتمام رسانده و رمزهای دشمن دیوانه خود یعنی Riddler را پیدا کنید، یک Easter Egg برای شما باز می‌شود. اگر یادتان باشد، در ابتدای بازی، ما جسد ژوکر را می‌سوزانیم و سپس وارد بازی می‌شویم، اما پس از رد کردن این مراحل، اگر دوباره بازی را در حالت جدید اجرا کنید، با سوزاندن ژوکر، او ناگهان از جای خود برمی‌خیزد و فریاد می‌زد و طبق معمول دوباره شروع به خندیدن می‌کند! این مورد شاید خیلی ترسناک نباشد اما وقتی برای اولین بار آن را می‌بینید، کمی هول خواهید کرد! در بازی عادی، جیمز گوردن می‌گوید “اینگونه بود که بتمن مرد” اما در این حالت، ژوکر می‌گوید “اینگونه بود که ژوکر مرد!”


۲٫ من بت من بت من بت

۲

آرکهام نایت نسبت به دو بازی قبلی خود کمی هول برانگیز تر است، چرا که این بازی در دوران هالووین رخ داده و اصلا خط مشی اصلی بازی، ترس است. اگر بازی را تجربه باشید، احتمالا با شخصیت من بت آشنایی دارید! در یکی از آزمایشگاه‌ها، فردی DNA خود را با خفاش مخلوط می‌کند که نتیجه آن، تبدیل شدن به یک هیولای خفاش صفت است. در بازی آرکهام نایت و در یکی از مراحل، زمانی که شما درحال پرواز کردن در شهر هستید، ناگهان صدای فریادی می‌شنوید و وقتی به لبه یک ساختمان قلاب می‌اندازید، ناگهان هنگام رسیدن به لبه ساختمان، من بت ظاهر شده و فریادی می‌کشد! همانطور که گفتیم، ترس در این دو Easter Egg مربوط به صحنه‌های ناگهانی است. نکته جالب اینجاست که اگر در روز هالویین به مرکز پلیس یا همان GCPD بروید و سپس به زندان من بت سر بزنید، خواهید دید که او دیگر در فقس خود نیست!


۳٫ سونیک مرد؛ به سونیک Exe سلام کنید

۴

این کاملا یک Easter Egg نیست اما برای عاشقان بازی سونیک، شاید چنین باشد. سونیک یک شخصیت بازی جذاب و محبوب از دوران کنسول بازی سگا جنیسیس است و تقریبا همه شما با او آشنایی دارید. اما سگا یک بازی به نام سونیک Exe را منتشر کرده بود که در حقیقت منظور و مفهوم عرضه آن مبهم بود! شما وقتی این بازی را اجرا می‌کنید، با همان منوی عادی سونیک و آهنگ جذاب برمیخورید. ولی وقتی که بازی را اجرا می‌کنید، صفحه‌ای قرمز را می‌بیینید که در آن، دو دوست و یک دشمن شما در محفظه‌هایی قرار گرفته‌اند. با انتخاب هر کدام وارد مرحله شده و قبل از آن یک صدای خوف برانگیز می‌شونید. برای مثال وقتی شخصیت روباه دو دم محبوبمان را انتخاب می‌کنیم، میبینیم که در جنگل همیشگی هستیم و در پس زمینه آهنگی مخوف پخش می‌شود.

۵

همچنین جنازه شخصیت‌های کوچک بازی در کف جنگل پر شده! وقتی به جلو می‌رویم، سونیک را می‌بینیم و وقتی به سمت او می‌رویم صفحه برفکی شده و سونیک از شما می‌پرسد که می‌خواهید بازی کنید؟ ناگهان وارد جنگلی آتشین می‌شوید که در آن سونیک هر چند لحظه به شکل ناگهانی جلوی شما ظاهر می‌شود. پس از آن وقتی که به سونیک خشمگین می‌رسید، او شما را می‌کشد و صدای جیغی بلند می‌شود! این موضوع برای دشمن بازی و البته شخصیت قرمز رنگ Knuckles هم تکرار می‌شود. سپس صفحه برفکی می‌شود و باید مدتی را صبر کنید. و در اینجاست که تصویری روی صفحه ظاهر می‌شود که سونیک Exe با چشمان قرمز و دندان‌های خوف ناک را نشان می‌دهد که روی پیشانی آن نوشته شده است “من خدا هستم”! نمی‌دانیم که این بازی چیست اما برای طرفداران سونیک، سونیک Exe می‌تواند Easter Egg جالبی باشد.


۴٫ صحنه قتل در ماریو کاغذی

۳

سوپرماریو که دیگر نیاز به معرفی ندارد! نینتندو در طی این سال‌ها، همچنان به تولید بازی‌های ماریو پرداخته و یکی از جذاب ترین آنها، بازی Paper Mario است. در یکی از مراحل این بازی، شما وارد اتاقی می‌شوید که به نظر می‌رسد شبیه به یک اتاق به هم ریخته باشد. شاید تا اینجا مورد خاصی به چشم نیاید تا این که خطوط کشیده شده دور جسد یک شخصیت را می‌بینید! نکته جالب اینجاست که این خطوط شبیه به شکل شخصیت بازی toad در سری بازی‌های سوپر ماریو است. به نظر می‌رسد که شخصی او را در این بازی به قتل رسانده است! نکته جالب تر اینجاست که نسخه آمریکای شمالی این بازی این Easter Egg را ندارد و فقط در نسخه ژاپنی شاهد چنین چیزی هستیم.

۵٫

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs