حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین تهدید کرد اگر ترامپ جنگ تجاری را آغاز کند، فروش آیفون را متوقف خواهد کرد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، حتما بخوانید

یک روزنامه‌ی چینی امروز در مطلبی از قول مقامات دولتی این کشور آورده، در صورتی که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دونالد ترامپ یک جنگ تجاری علیه کشور چین را آغاز کند، دولت چین نیز اقدامات متقابلی را در نظر خواهد گرفت و تهدید کرده که اولین قربانی این جنگ هم فروش آیفون و خودروهای آمریکایی در کشور چین خواهند بود.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

در این سرمقاله از روزنامه‌ی Global Times عنوان شده که اگر ترامپ وعده‌ی انتخاباتی خود مبنی بر قرار دادن تعرفه‌ی ۴۵ درصدی بر واردات کالا از چین را عملی کند، حرکتی ساده‌لوحانه خواهد بود؛ ترامپ در طول دوران تبلیغات انتخاباتی خود به‌دفعات کشور چین را نشانه رفته و عهد کرده بود تا در صورتی که انتخاب شود به‌منظور بازسازی چرخه‌ی تولید در آمریکا سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را در تجارت با این کشور در پیش بگیرد. این مقاله ایده‌ی قرار دادن تعرفه‌ی ۴۵ درصدی واردات کالا از چین را به‌طورکلی باطل در نظر گرفته و تهدید کرده که هر اقدامی در جهت محدودسازی چین می‌تواند منجر به فلج شدن اقتصاد آمریکا شود.

در بخشی از این مقاله این‌گونه آمده:

چین سیاست چشم در برابر چشم را در پیش خواهد گرفت؛ هواپیماهای سفارش داده شده از بوئینگ با محصولات شرکت ایرباس جایگزین خواهند شد، فروش خودروها و گوشی‌های آیفون متوقف می‌شود، واردات دانه‌های سویا و ذرت از آمریکا نیز پایان خواهد یافت و درنهایت تحصیل دانشجویان چینی در آمریکا نیز محدود خواهد شد.

 آقای ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا از لحاظ قانونی تنها می‌تواند بر روی برخی کالاهای خاص تعرفه ویژه قرار دهد؛ همچنین می‌تواند در یک بازه زمانی ۱۵۰ روزه بر روی تمامی کالاها تعرفه‌ای حداکثر ۱۵ درصدی را نیز اعمال کند، مگر اینکه شرایط اضطراری در کشور اعلام کند. اقتصاددانان و سیاست‌گذاران این حوزه پیش‌بینی کرده‌اند که اگر آقای ترامپ این قوانین را نادیده بگیرد می‌تواند به یک جنگ تجاری بین آمریکا و بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور یعنی کشور چین، منجر شود.

هرچند مانند بسیاری از شعارهای انتخاباتی مشخص نیست این وعده به حقیقت خواهد پیوست یا خیر اما روزنامه‌ی Global Times معتقد است که ترامپ یک تاجر هوشمند است و دست به چنین اقدام ساده‌لوحانه‌ای نخواهد زد.

رئیس‌جمهور چین روز دوشنبه مکالمه‌ای تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا داشته و پس از آن اعلام کرد که تنها گزینه‌ی درست پیش روی این دو کشور همکاری متقابل است؛ رسانه‌های دولتی چین گزارش کرده‌اند که این دو نفر بر حفظ روابط نزدیک دو کشور تأکید داشته و در آینده‌ای نزدیک با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.theverge.com/2016/11/14/13620392/china-trump-trade-war-iphone-sales”]theverge[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش