بستن
ترنجی

چرا گزارش کیفی خودروهای داخلی منتشر نشد؟

no thumb

افت جایگاه خودروهای داخلی در رده‌بندی کیفی اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلوگیری از انتشار گزارش کیفی خودروها را به دنبال داشته است. در این میان کارشناسان این اقدام را نادرست و به نوعی پاک کردن صورت مسئله می‌دانند.

تا پیش از این شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفته ابتدایی هر ماه گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در ماه قبل از آن را منتشر می‌کرد اما در یک ماه اخیر این اتفاق نیفتاده است.

در این زمینه با وجود قرار داشتن در هفته ابتدایی آذر ماه هنوز گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در مهر ماه منتشر نشده است. در این باره شنیده می‌شود با توجه به اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازرسی کیفی (آدیت) و افت جایگاه خودروهای تولید داخل در رده‌بندی کیفی، دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خواسته که از انتشار گزارش رده‌بندی کیفی خودداری کند.

این وضعیت انتقاد کارشناسان را به دنبال داشته است. شهرام آزادی – عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، در این زمینه می‌گوید: منتشر نکردن گزارش وضعیت کیفی خودروهای داخلی واکنش مناسبی به افت جایگاه این خودروها در رده‌بندی کیفی نیست بلکه تنها پاک کردن صورت مساله است.

وی تصریح می کند: وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت مساله را به طور کلی پاک و از انتشار گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی خودداری کرده است در حالیکه این کار تنها باعث حساس شدن افکار عمومی شده و نتیجه عکس خواهد داشت.

امرالله امینی – عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، نیز با انتقاد از عدم انتشار گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی می‌گوید: با توجه به آنکه وضعیت کیفی خودروهای تولیدی با جان مردم سر و کار دارد گزارش رده‌بندی کیفی هرچه زودتر باید اعلام شود.

وی ادامه می‌دهد: استانداردهای حاکم بر صنعت خودروی جهان همچنین تکنولوژی حاکم بر این صنعت به سرعت در حال تغییر است با این حال خودروسازان داخلی نتوانسته‌اند با این موج تغییر همراه شوند. امینی خاطرنشان می‌کند: وضعیت کیفی خودروهای داخلی در ارزیابی‌ پیشین نیز مناسب نبود و طبیعی است که با سختگیرانه‌تر شدن شاخص‌های ارزیابی، وضعیت رده‌بندی کیفی به مراتب بدتر شده است.

در این زمینه رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان معتقد است که منتشر نکردن گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی نقض حقوق مصرف‌کنندگان است. محمد جعفری ادامه می‌دهد: گزارش‌های ماهانه رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی تنها گزارش درباره کیفیت خودروهای داخلی است که مصرف‌کنندگان به آن دسترسی دارند.

وی خاطرنشان می‌کند: هرگونه پنهان‌کاری و منتشر نکردن گزارش رده‌بندی کیفی اقدام نادرستی است که البته نمی‌تواند مدت زیادی ادامه یابد.

 [su_button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=9046″ background=”#01965a” icon_color=”169e83″]machinemag[/su_button]

0
0
برچسب ها: خودروخودروهای داخلیگزارش کیفی

صدرا مخملی

نویسنده صدرا مخملی

شروعی تازه ....

۹نظر

  1. اصلا مگه مهمه؟چند سال دارن لیست میدن و پراید اخره ولی باز پرفروش ترین ماشینه تو ایران.
    هرچقدم بی کیفیت باشه هرچقدم گرون باشه باز یه عده پیدا میشن اینارو بخرن.و میگین مجبوریم.
    مشکل از خود مردمه تا وقتی تحریم درست حسابی نکن هیچی درست نمیشه

    0
    0
  2. چن وقت پیشم مجبورشون کردن متوسط و ضعیف رو ننویسن تو ارزیابیاشون.پراید خیلی خوب میشه گرند ویتارام خیلی خوب میشه.با این اوصاف تا چن وقت دیگ هم کلا این ارزیابیو برمیدارن
    من واقعا موندم از این همه حمایت کردن این مسئولین از این آشغال سازا
    خداییش اگ از اول بجا این همه حمایت سالانه ی بودجه ای ب صورت وام (یا حتی غیر وام، بدون بازگشت)برا تحقیق و توسعه میدادن ب خودروسازا،الان بجا صادرات ب ۴ تا کشور بدتر از خودمون ب کلی کشور بهتر از خودمون صادرات داشتیم.
    کلی از هموطنامون بخاطر این خودرو سازا کشته شدن،نمیدونم اینا چجوری شبا میخوابن
    فقط کافی بود یکم ب این همه جوون با استعداد بها میدادن اون موقع کل دنیا ماشین ایرانی سوار میشدن

    0
    0
  3. مگه گزارش چیو میخاد عوض کنه.مشکل ازین مردمه خائنه.امیدوارم بدتر ازین سرمون بیاد.کل ملت تو توهم هستن نمیدونن چی به چیه.همشون منتظرن خدا براشون کاری کنه.خورشون تن به هر ذلتی میدن بعد میگن واگذارشون به خدا.یکی نیست بگه خدا همه چی بهتون داده این تویی که باید زیر بار نری.
    ((در جهان تنها یک گناه وجود دارد آن جهل است))

    0
    0
  4. ماشین های آمریکایی باید ی تست رو رد کنن که طبق این تست یک گربه رو داخل اتومبیل میذارن و تمام منافذشو میبندن مثل ورودی هوا و غیره که به صورت استاندارد باید بسته بشه بعد زمان میگیرن که این گربه چند ساعت طول میکشه تا بمیره(بخاطر نبود اکسیژن)این تست آب بندی نوار درب و باقی موارد رو روو میکنه.این تست روی پراید انجام شد و داوران گفتن چند ساعت طول میکشه این گربه از لای درزهای پراید بیرون بیاد!!!!!!!
    خب نشر کردن این لیست کلا کار بیهوده ای هست.جالبه که راهنمایی رانندگی میگه ما جریمه میکنیم مردم رو که جون خودشونو بخطر نندازن یا جون دیگران رو.بابا لامصب پلاک کردن پراید یعنی بخطر انداختن جون کل ایرانی ها!!!!!!شما فقط فکر این هستید هرطور شده از مردم پول بگیرید.اگر بفکر جون مردم بودید که در کارخونه پراید رو گگگلللل میگرفتید.دم کافرا گرم.مسلمونی اگر به اینه ک……….

    0
    0

درج نظرات: