حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی Android Wear از تماس صوتی و شبکه سلولار : اولین استفاده در G Watch Urban 2

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

اندروید به همراه Lolipop تحولات بسیاری را با خوب به همراه آورد که یکی از پر استفاده ترین آنها تا به امروز اندروید مخصوص گجت های پوشیدنی بوده. با اینکه رشد این نسخه خاص از سیستم عامل کند و محافظه کارانه بوده با این حال آنقدر موفق بوده که نزدیک ۶۰ درصد ساعت های هوشمند از آن استفاده کنند. حالا Android Wear از تماس و شبکه LTE پشتیبانی می کند. با ترنجی در ادامه همراه باشید.

چند وقتی است که کنترل تماس از رو ساعت های شما هرچند با کاربرد یا بی کاربرد ولی وجود داشته. خیلی از ساعت ها با میکروفون و اسپیکر برای جواب دادن مجهز شده و همچنین ساعت های ساده ای هم وجود دارند که صرفا به شما اعلام تماس یا مدیریت مخاطبان و پیام های آنها را انجام می دهند. اما چند مشکل اصلی وجود دارد. اول اینکه بسیاری از تماس های ما کاملا شخصی بوده و در بیشتر اوقات نمیخواهیم بقیه بدانند با چه شخصی چه صحبتی می کنیم چه برسد به آنکه بلند بلند بر روی ساعت صحبت کنیم. دوم اینکه تقریبا همه ما قبول داریم صحبت کردن با ساعت در حال حاضر کمی عجیب و غیر معقول به نظر می رسد ( مانند اولین سال هایی که هندزفری بلوتوث رایج شده بود و مردم فکر می کردند که با خود صحبت می کنیم و دیوانه ایم!! ) و در انتها بزرگترین مشکل وابستگی بی انتهای این ساعت ها به تلفن های هوشمند ما چه در تماس و چه در غیر تماس اند.

امسال بسیاری از شرکت ها از جمله اپل، سامسونگ و ال جی با ایجاد تغییراتی توانستند این وابستگی را تا حد زیادی از بین ببرند و حالا گوگل به کمک کمپانی های استفاده کننده از Android Wear آمده تا دیگر ساعت به تلفن وابسته نباشد.

امروز گوگل با اعلام اینکه حالا می توانید از ساعت خود به عنوان یک تلفن همراه جدا به وسیله پشتیبانی از تماس صوتی و همچنین شبکه های ۳G و ۴G با استفاده از سیم کارت درون ساعت به ایجاد تماس و وب گردی بپردازید. از طرفی LG نیز اعلام کرد که در نسل جدید G Watch Urban شاهد این قابلیت در ساعت خواهیم بود.

هرچند که این حرکت جالب به نظر می رسد ولی به نظر من و تیم ترنجی استفاده از این قابلیت بدون یک هندزفری بلوتوثی ( که هنوز مشخص نیست این ساعت از چنین قابلیتی پشتیبانی می کند یا خیر ) زیاد قابل استفاده نیست و نمی تواند ما را مجبور به گذاشتن گوشی های خود در خانه شود و یا حداقل وابستگی ما را به تلفن و تبلت هایمان کم کند. از طرفی وب گردی بر روی صفحه به آن کوچکی کاملا غیر منتطقی به نظر می رسد و بزرگترین استفاده آن برای سرچ صوتی و Google Now به نظر می رسد.

البته این کار حرکت جدیدی نیست. در گذشته شاهد تلفن/ساعت هایی از سامسونگ و ال جی بودیم که نا موفق بودن آنها دلیلی بر توقف تولیدشان گردیده. در زیر می توانید عکس از این مدل های قدیمی این ایده مشاهده کنید.

576-LG+GD910+watch+phone+photo

samsung-s9110-02

با این حال باید دید که نظر کاربران در آینده از این قابلیت چه خواهد بود. در حال حاضر نمی توان پیش بینی دقیقی از واکنش منتقدان داشته باشیم. نسل جدید G Watch Urban 2nd Generation ماه گذشته معرفی و برای اولین بار در آمریکا و کره جنوبی عرضه خواهد شد.

شما این حرکت گوگل و ال جی را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا دلیلی می بینید که از وابستگی شما به تلفن هوشمند و یا تبلتتان کم شود؟ با ما در ارتباط باشید.

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/android_wear_gets_cellular_data_and_calling_support-blog-14963.php” target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]GsmArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

Gwatch Urbane قبلی همه جایزه هارو درو کرد.. اینم میتونه موفقیت نسل قبلی رو تکرار کنه B-)

riofarina

دیگه سر امتحان و کنکور و آزمونهای ورودی استفاده از ساعت هم ممنوع میشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....