حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرچمداران جدید موتورولا Moto Z و Moto Z Play توسط هما تلکام وارد ایران شدند؛ نگاهی نزدیک به این دو دستگاه

نوشته

7 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار، اختصاصی ترنجی، لنوو، موتورولا

مراسم رونمایی از پرچمداران جدید موتورولا توسط شرکت هما تلکام در هتل اسپیناس پالاس برگزار گردید. در این مراسم از جدید ترین پرچمداران موتورولا به همراه ماژول های تخصصی آنها رونمایی شد و فرصت مناسبی نیز برای تست قابلیت ماژول ها فراهم گردید. گوشی هوشمند موتورولا MOTO Z با ضخامت ۵.۲ اینچ در حال حاضر باریک ترین اسمارت فون پرچمدار جهان به شمار می رود و حس بسیار خوشایندی هنگام در دست گرفتن آن خواهید داشت. بهره گیری از رنگ بندی جذاب و بدنه با کیفیت به شما اطمینان خاطر می دهد که با یک اسمارت فون حرفه ای و با دوام روبرو هستید.

موتورولا MOTO Z به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با وضوح ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل با تراکم ۵۳۵ پیکسل در هر اینچ مجهز است که این صفحه نمایش ۷۲ درصد از بدنه گوشی در بر گرفته است. محافظت از صفحه نمایش بر عهده گوریلا گلس ۴ قرار گرفته تا خیالتان از نظر خط و خش و تا حدودی از آسیب های ناشی از برخورد اجسام راحت باشد. قدرت MOTO Z توسط چیپ ست اسنپ دراگون ۸۲۰ صورت می گیرد و این چیپ ست شامل پردازنده چهار هسته ای با هسته های Kryo (دو هسته با فرکانس ۲.۱۵ گیگاهرتز و دو هسته با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز) به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 530 می شود. همچنین ۴ گیگابایت حافظه رم برای MOTO Zدر نظر گرفته شده و دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به عنوان حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار دارد. با وجود عدم پشتیبانی بسیاری از پرچمداران از کارت حافظه Micro SD، اما موتورولا همچنان به اعتقادات خود پایبند است و می توانید یک کارت حافظه با حداکثر ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت روی MOTO Z نصب کنید.

moto-z-zplay-homatelecome-27

دوربین اصلی از مشخصاتی مانند سنسور ۱۳ مگاپیکسل، f/۱.۸، فوکوس خودکار لیزری، تثبت کننده لیزری OIS و دو عدد فلش LED بهره می برد. این سنسور قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۲۵۶۰ پیکسل و نرخ ۳۰ فریم را ارائه می دهد. در صورتی که کیفیت فیلم برداری را به Full HD کاهش دهید، میزان فریم به ۶۰ پیکسل افزایش می یابد. دوربین جلو با سنسور ۵ مگاپیکسلی و f/2.2 به فلش مجهز است و عملکرد قابل قبولی از هر دو دوربین مشاهده شد. تست سیستم تثبیت کننده تصویر نیز رضایت بخش بود. حذف جک ۳.۵ میلی متری به نظر می رسد که در حال تبدیل به یک سنت در میان تولید کنندگان گوشی های هوشمند است و اولین مرحله آن روی پرچمداران کلید خورده است.با این حال موتورولا یک تبدیل مخصوص Type-C به ۳.۵ میلی متری در نظر گرفته تا نگرانی از این بابت برای کاربران وجود نداشته باشد.

moto-z-zplay-homatelecome-24

موتورولا ماژول های متعددی مانند دوربین حرفه ای هسلبلد و اسپیکر JBL برای MOTO Zدر نظر گرفته که تست آنها تجربه متفاوتی را برای ما پدید آورد. موتورولا برای اعلام حمایت ویژه از ماژول های خود بخشی اختصاصی با نام MOTO MODS در سایت خود راه اندازی کرده و در این بخش به ارائه اطلاعات و مشخصات می پردازد. در ابتدا به تست ماژول اسپیکر JBL پرداختیم که وضوح و حجم صدای بسیار مناسب این ماژول ما را شگفت زده کرد.

moto-z-zplay-homatelecome-22

moto-z-zplay-homatelecome-21

moto-z-zplay-homatelecome-5

به گونه ای که با تست چند موزیک در ژانر مختلف، هیچ افت کیفیتی مشاهده نگردید و حجم صدای بلند و رسای آن به خوبی در سالن برگزاری مراسم طنین انداز شد. در بخش میانی ماژول، یک پایه به رنگ قرمز وجود دارد که نام JBLروی آن درج شده و با بهره گیری از آن می توانید ماژول را به سادگی روی سطوح مختلف قرار دهید. دو عدد اسپیکر استریو نیز در دو سمت آن حضور دارند . طول عمر باتری در حدود ۱۰ ساعت اعلام شده که زمان مناسبی به شمار می رود. قیمت این ماژول ۷۹.۹ دلار است.

خانم احتشامی. مدیر بازاریابی هما تلکام به این نکات اشاره کرد که کمپانی موتورولا در سال ۱۹۲۸ آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۳۰ اولین رادیوی اختصاصی خودور تولید کرد که در مرحله اول قرار بود فقط برای خودروهای پلیس به کار گرفته شود.

در سال ۱۹۸۳ اولین تلفن همراه را ساخت. البته ۱۰ سال قبل از آن یک تماس تلفنی صورت پذیرفت که توسط یک کارمند موتورولا و AT&Tصورت گرفت تا به این اپراتور بزرگ بفهماند که آنها موفق به ساخت اولین گوشی جهان شدند و در این زمینه AT&T را شکست دادند.

گوشی هوشمند MOTO Z Play یک گوشی میان رده قدرتمند ولی با امکانات حرفه ای است که شانه به شانه از نظر عملکرد با بسیاری از پرچمدارن رقابت می کند. قیمت این گوشی ۴۵۰ دلار با ظرفیت ۳۲ گیگابایت است که هما تلکام نسخه ۶۴ گیگابایتی را با قیمت ۱.۸۵۰ تومان به فروش می رساند. این گوشی به چیپ ست ۶۲۵ اسنپ دراگون، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی فول اچ دی با گوریلا گلس ۳، ۳ گیگ رم و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل با کیفیت فیلم برداری ۴K و سلفی ۵ مگاپیکسل، دو سیم کارت و پشتیبانی از کارت حافظه ۲ ترابایت و سنسور اثر انگشت مجهز است. این گوشی با استفاده از فناوری شارژ سریع، با ۱۵ دقیقه شارژ می تواند طول عمر باتری ۹ ساعتی را ارائه دهد. نکته قابل توجه در خصوص باتری MOTO Z Play در طول عمر یازده ساعته باتری تحت بنچمارک است که به میزان دو برابر بیشتر از سایر پرچمداران و حتی گوشی های هم رده است.

moto-z-zplay-homatelecome-15

moto-z-zplay-homatelecome-13

moto-z-zplay-homatelecome-14

moto-z-zplay-homatelecome-17

moto-z-zplay-homatelecome-18

ماژولار بودن موتو زد یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول به شمار می رود. بخش جالب و چالشی مراسم، مقایسه با LG G5 بود که یک پرچمدار ماژولار است. نحوه اتصال ماژول ها برای سال ۲۰۱۶ کمی عجیب است و سال ۱۹۹۵ بزرگترین تبلیغی که روی ویندوز ۹۵ صورت گرفت، قابلیت Plug and Play بود. با اینکه مایکروسافت قابلیت نصب ماژول به ویندوز در حالت روشن بودن دستگاه را ارائه نمود. اما برای استفاده از ماژول های G5 باید دستگاه را خاموش کرده و در ادامه، باتری را خارج کنید!! اما برای نصب و جداسازی ماژول ها در MOTO Z نیازی به این اقدامات نیست. ماژول دوربین هسلبلد با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار عرضه می شود. ماژول ها توسط حرفه ای های آن بخش ساخته شده و موتورولا در این زمینه دخالتی نداشته. هسلبلد برند فوق حرفه ای در زمینه تولید دوربین عکاسی است و در کاربرد های بسیار متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. هسلبلد تولید کننده دوربین های فوق حرفه ای در سطح جهان است و هم اکنون با یک دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی که قیمت بدنه آن حدود ۱۲۰ میلیون تومان است در این زمینه می درخشد. دوربین ماژول هسلبلد از نوع ۱۲ مگاپیکسل است و زوم اپتیکال ۱۰ برابر را ارائه می دهد. عملکرد سنسور برای زوم کردن روی سوژه ها بسیار عالی است ولی عملکرد مناسبی در ثبت تصاویر با لرزش دست ندارد. همچنین سوئیچ کردن بین دوربین سلفی و ماژول Hasselblad به زمانی در حدود ۵ ثانیه نیاز دارد که اندکی آزار دهنده بود.

moto-z-zplay-homatelecome-6

خانم طاهری. مدیر فروش هما تلکام به موارد زیر اشاره کردند. رضایت مصرف کننده برای ما مهم است. پیش ثبت نام با استقبال مناسبی صورت گرفت و بیش از ۱۶۰۰ نفر در طرح پیش ثبت نام شرکت کردند که از مشتریان خاص MOTO Z می توان به آقای رضا جاودانی مجری برنامه های ورزشی صدا و سیما اشاره کرد.اعلام قیمت گوشی ها، تبلیغات در وب سایت های حوزه آی تی و تبلیغات محیطی در فروشگاه ها و مراکز خرید تهران و شهرستان ها از سخنان خانم طاهری به شمار می رفتند.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

خیلی خاص هستش عالیه
ولی چرا باید هر پرچمداری یجاش بلنگه؟؟؟؟
moto z که باتریش تعطیله
Moto Z Play هم که cpu تعطیله !!!چی میشد حداقل با ۶۵۲ میزد ؟؟؟؟
حالا با ۶۲۵ زده لااقل زیر یک تومن باید میشد آخه ۱۸۰۰ برای ۶۲۵!!!!

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

دقیقا موافقم هر چی پرچمداری که معرفی شده یه جاش میلنگه اون از ایکس که نویز با یکمی دوربین داره رمشم که ۳ هست همشم ریلود میکنه اون از پیکسل و ایفون که باتری هاشون ضعیف هستن اونم از اچ تی سی که هیچ نو اوری خاصی تو اچ تی سی ۱۰ نداشت الجی هم که بهتره در موردش بحث نکنیم ولی این وسط اس ۷ اج کامل ترین اسمارت فون اندرویدی هست و بهترین گوشی ۲۰۱۶

Mo.Ja

بخام ۲٫۲۰۰ و خورده ای پول به این بدم
خب یکم دیگه میزارم روش پیکسل میگیرم دیگه

redshark

moto Z force که اصل کاریه چرا نیومد؟ 😐

riofarina

force عرضه جهانی نداره و هیچ وقت نخواهد اومد

Milad.tech

چرا؟
خود موتورولا گفته‌؟

Milad.tech

نمیدونم دلیل این همه گرون فروشی چیه
چطوری حساب کردن که ۴۵۰ دلار شده ۱.۸۵۰
اونم گوشی که پردازندش اسنپ ۶۲۵ باشه
خب تو این رنج قدرت و کیفیت عمرا بتونه گرد پای سامسونگ c5و یا حتی A5رو جمع کنه
از طرفی سونی ایکسپریا xهنم با سخت افزار بسیار بهتر از این قیمت ۱.۵۰۰ تومنی داره
ًضمنا قیمت خود موتو z رو نگفته که احتمالا اون حدود ۲.۲۰۰ باید بشه با این سبک قیمت گذاری
کاش یکی باشه به اینا بگه دارید تو خواب به سر میبرید و فقط موتورولا رو خراب میکنید با این ورود ضعیف و بد
هر دوتای این گوشیها مفتشون هم گرونه
فقط در یک صورت میتونستن موفق باشن اونم ارزون فروشی بود،دقیقا سیاستی که هواوی و ال جی رو در ایران موفق کردچ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....