حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین موبایل دنیا چه مدلی است؟

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

این روزها برندهایی در بازار جولان می دهند که زمانی کسی آن ها را نمی شناخت. شاید اگر از شما بپرسند پر فروش ترین موبایل دنیا چیست، بگویید یکی از مدل های آیفون! شاید بگویید یکی از گلکسی ها! اما پاسخ شما صحیح نیست. نوکیا ۱۱۰۰ ، همان موبایلی که شاید این روزها به چشم نیاید، صاحب عنوان پرفروش ترین موبایل دنیا است، دستگاهی که بقیه مدل ها حتی به گرد پای آن هم نزدیک نشده اند.

ph_pic

نوکیا ۱۱۰۰ در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد و تا سال ۲۰۰۹ رکورد فروش ۲۵۰ میلیون عدد دستگاه را پشت سر گذاشت. این دستگاه نه دوربین ۴۱ مگاپیکسلی داشت نه نمایشگر دو لبه خمیده و نه بدنه آلومینیومی، حتی یک نمایشگر رنگی هم نداشت اما چرا موفق به ثبت این رکورد شد؟ خب مسلما نسبت به استانداردهای سال ۲۰۰۳ این دستگاه یکی از جمع و جور ترین و پر قابلیت ترین دستگاه ها در رده قیمیت خود بوده است. برای مثال به راحتی می توانید قاب آن را عوض کنید، کیبرد نرم و طراحی بدنه مقاوم در برابر خاک و حتی اگر نظر من را بخواهید مناسب برای دعوا (!) آن از برتری های این دستگاه است.

gsmarena_001

شاید اصلا برای دستگاه هایی که هم اکنون در بازار است موضوع مهمی نباشد اما نوکیا ۱۱۰۰ یک چراغ قوه داشت که کار خیلی ها را راه می انداخت، اصولا یکی از گزینه های اضافی و فوق العاده برای این دستگاه به حساب می آمد. حافظه کافی برای ذخیره ۵۰ پیام (۲۵ عدد در صندوق ورودی و ۲۵ عدد صندوق خروجی)، ذخیره ۵۰ مخاطب که خب البته شخصا من ۲۰۰ مخاطب در آن ذخیره کردم و نمی دانم چطور (!) و البته صداهای زنگ متنوع همه و همه مواردی است که جز امکانات این دستگاه به شمار می رفت.

به نظر ما از همه مهمتر قیمت مناسب و جمع و جور بودن بود که با توجه به موبایل های بدقواره و بزرگ آن دوران، بسیار دوست داشتنی و دلنشین بود. اما اگر به یاد داشته باشید، امسال دستگاهی را با نام نوکیا ۱۱۰۰ در بنچمارک ها دیدیم که پردازنده ۴ هسته ای ۱٫۳ گیگاهرتز مدیاتک مدل MT-6582 را داشت، دستگاهی که دلیل تفاوق نوکیا و مایکروسافت تا سال ۲۰۱۶ نمی تواند وجود خارجی داشته باشد. شما فکر می کنید این دستگاه جدید بتواند آن موفقیت را جبران کند یا مثل تبلت N1 نوکیا که ساخت فاکسکان بود می شود؟

آیا تجربه کاربری یا ۱۱۰۰ نوکیا داشته اید؟ خاطره ای از آن به یاد دارید؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Did-you-know-that-the-Nokia-1100-is-the-worlds-best-selling-handset_id74364″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

یادش بخیر

amin697

چرا خبرای دیجی کالا را که سه ساعت پیش تو سایتش گذاشته به نوعی دیگه تغییر تیتر میکنید بعد منتشر !!!!

H.Et

نگاه منبع کردی ؟

trojan

اقا نظرات من ثبت نشد

younes118

والا راستش رو بخواید من با گوشیهای نوکیا بیشتر از آیفونام خاطره داشتم . حالا هم میخام برم تو بازار نوکیا ها ی قدیمی بخرم کنار آیفون باشون حال کنم واسه گوشی دوم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)