حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت در ویندوز موبایل ۱۰ پشتیبانی از چراغ اعلامیه را اضافه کرد؛ اکنون نوبت تولیدکنندگان اسمارت فون است

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

در چند دهه‌ی اخیر، دستگاه‌هایی همراه بوجود آمدند؛ این دستگاه‌ها برای ارتباط بین افراد ساخته شدند و در سیر تکامل خود، تغییرات بسیار زیادی را به خود دیدند. این دستگاه‌های همراه در ابتدا، اعلان‌ها را از طریق سیگنال برای شما ارسال می‌کردند و روش مطلع شدن از آن‌ها، در پیشرفته‌ترین حالت ممکن به ویبره خلاصه می‌شد. کمی بعد با دستگاه‌های هوشمندی روبرو شدیم که اعلان‌ها را از راه‌های مختلف به اطلاع شما می‌رساندند که یکی از این راه‌ها، استفاده از چراغ LED بود. دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌ها، هر دو از این ویژگی پشتیبانی می‌کردند. به نظر می‌رسد این ویژگی بزودی برای دستگاه‌های ویندوزی در دسترس قرار خواهد گرفت؛ شاید مورد جدیدی نباشد اما تلاش برای بروز شدن را نشان می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در این چند وقت اخیر، در فروم‌ها و منبع‌های مایکروسافتی، موضوعاتی بوجود آمده‌اند که وجود چراغ LED در نسل بعدی دستگاه‌های همراه ویندوزی را تایید می‌کنند. گفته می‌شود ویندوز ۱۰، از این ویژگی در گوشی‌های هوشمند پشتیبانی به عمل آورده و سازندگان قصد دارند این مورد را به حقیقت تبدیل کنند.

lumia-1520-front-sensor

مایکروسافت در این رابطه اعلام کرده است که؛

ما در حال حاضر تغییراتی در نسخه موبایل ویندوز ۱۰ بوجود آورده‌ایم؛ یکی از این تغییرات شامل پشتیبانی از چراغ‌های LED برای اعلان‌هاست که می‌توانید درایورهای مربوطه را برای ایجاد تغییرات دلخواه و استفاده از این ویژگی، دریافت کنید. سازندگان نیز این ویژگی را در دستگاه‌های بعدی، محقق خواهند ساخت.

پس از گفته مایکروسافت دو سوال اصلی بوجود می‌آید؛

۱٫ آیا هیچ دستگاه لومیایی وجود دارد که از این قابلیت پشتیبانی کند؟

۲٫ آیا دو دستگاه لومیای از راه نرسیده، یعنی Lumia 950 و Lumia 950 X، از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد؟

ظاهرا برای سوال اول جواب‌هایی وجود دارد؛ در ماه آپریل، یک مهندس پشتیبانی در مایکروسافت، اعلام کرده بود که دو دستگاه Lumia 730 و Lumia 735، دارای چراغ‌های LED غیرفعال برای دریافت اعلان‌ها هستند؛

مایکروسافت برای پشتیبانی از چراغ LED برای دریافت اعلان‌ها، برنامه‌هایی دارد. اگر از دستگاه‌های Lumia 730 و Lumia 735 استفاده می‌کنید، در آینده قادر به استفاده از این ویژگی خواهید بود چرا که این دو دستگاه، دارای چراغ‌های LED غیرفعال هستند.

به نظر می‌رسد گفته‌های این مهندس درست از آب در آمده و همچنین دو دستگاه با پشتیبانی سخت‌افزاری از این قابلیت نیز معلوم شده‌اند. مسلما با آپدیت نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ برای این دو دستگاه، این ویژگی فعال خواهد شد؛ اما باید هنوز منتظر باشیم تا ببینیم مایکروسافت چه تصمیمی دارد.

در رابطه با سوال دوم باید گفت هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست و این در دسترس نبودن اطلاعات، به معنای وجود نداشتن این ویژگی در این دو دستگاه نخواهد بود. اطلاعات بیشتری از این دستگاه‌ها منتشر خواهد شد که قاعدتا این مورد را هم معلوم خواهند کرد.

حال می‌خواهیم نظر شما را در این رابطه بدانیم. آیا به نظر شما واقعا وجود LED برای اعلان‌ها مفید واقع می‌شود؟ بخش نظرات در اختیار شماست.

[su_button url=”http://www.windowscentral.com/poll-windows-10-mobile-led”]windowscentral[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

به نظرم برای بالا رده های الانشم فعال بشه.مث ۱۵۲۰ و ۹۳۰
الان تو قسمت ناتیفیکیشن توی بیلد اخر ال ای دی اومده اما هنوز کارایی نداره……
مایکی زیرساخت رو بدجور هدف گرفته….

asghari

سال ۲۰۱۳ که اکسپریا زد اومد سونی این قابلیت چراغ led برای ناتیفیکیشن گذاشت
چرا یک کمپانی دیگه تقلید میکنه برایتون تازگی داره؟
اما یک کمپانی خلاق واستون تازگی نداره 🙁

reza011

سال ۲۰۰۷ توی ۵۸۰۰ این قابلیت بود :scratch:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....