حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویرایش ۴۵ مرورگر گوگل کروم با بهینه‌سازی‌های چشمگیر در مدیریت رم منتشر شد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

مرورگر محبوب گوگل کروم توانسته که صدها میلیون کاربر را در سراسر جهان گرد هم آورد و به میزان محبوبیت چشمگیری دست پیدا کند به گونه‌ای که در حال حاضر بیشترین سهم را در وبگردی تمامی مرورگرهای حال حاضر جهان را داراست اما این بدان معنا نیست که کامل بدون نقص بوده و از هر اتهامی مبراست! در کنار قدرت خیره‌کننده‌ی آن متاسفانه همواره بحث استفاده‌ی بسیار زیاد از منابع سیستمی توسط این مرورگر مطرح بود و اکنون ظاهرا در ویرایش ۴۵ آن شاهد بهبودهای چشمگیری هستیم. در ادامه با ما باشید.

استفاده‌ی زیاد از گوگل کروم در لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌هایی که از برق باتری خودشان تغذیه می‌کنند بدون شک یکی از بزرگترین عوامل در به هدر دادن شارژ باتری آنهاست و کاربران نیز با علم به این موضوع این مشکل را به جان خریده تا تجربه‌ی وبگردی بی نقصی را داشته باشند. استفاده‌ی بیش از حد این مرورگر از رم و CPU دستگاه باعث افزایش مصرف شارژ باتری آن می‌شود و لازم بود که گوگل برای این موضوع راه‌کاری را ارائه دهد و هرچند دیر اما بالاخره آپدیتی که این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند از راه رسیده است.

در ویرایش ۴۵ این مرورگر، شاهد اولویت‌بخشی و مدیریت دقیق‌تری بر روی تب‌های باز شده توسط کاربر هستیم و امکاناتی نیز در بخش تنظیمات برای مدیریت این بخش تعبیه شده است. تب‌ها و پنجره‌هایی که شما بیش از تب‌های دیگر باز می‌کنید و مورد استفاده قرار می‌دهید برای مرورگر در اولویت لود شدن کامل قرار می‌گیرد.

Untitled

زمانی که مرورگر تشخیص دهد که یک تب باز شده برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است و مدت زمان بیشتری را در آن به وبگردی اختصاص داده‌اید، در خارج کردن آن از رم دقت عمل بیشتری به خرج می‌دهد و پنجره‌هایی را که احساس کند کمتر مرور می‌کنید و فضای زیادی را از رم سیستم اشغال کرده‌اند را از دور خارج کرده تا یک بار دیگر در صورت لزوم مجدد عمل لود شدن آنها صورت گیرد.

زمانی که میزان حافظه‌ی در دسترس دستگاه شدیدا کاهش یابد و با مشکل پر شدن رم مواجه شوید، کروم به صورت خودکار لود شدن تمامی صفحات را متوقف کرده و توان خود را صرفا محدود به تبی که باز کرده‌اید اختصاص می‌دهد به نحوی که احتمال کرش کردن و بروز مشکلات احتمالی در پر شدن زیاد رم را به حداقل ممکن می‌رساند.

زمانی که از یک صفحه استفاده نکنید مرورگر به صورت خودکار فضایی را که در رم اشغال کرده است را پاک می‌کند به نحوی که گوگل ادعا دارد که در نسخه‌ی جدید حدود ۱۰ درصد رم کمتری توسط مرورگر اشغال خواهد شد. با آزمایشی که بر روی این مرورگر در اجرای جیمیل صورت گرفت، حدودا شاهد بهتر شدن اوضاع استفاده از رم تا ۲۵ درصد نسبت به ویرایش ۴۳ بودیم که قابل تحسین است.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/google-is-finally-working-on-fixing-chromes-memory-problems” target=”blank” background=”#159f84″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

خدایی نسبت به کروم خیلی اغراق شده…..مصرف رم کروم تو نسخه ۴۴ کمتر از سایر مرور گرها بوده طبق بررسی لینک زیر…حتی از مرورگر اختصاصی مایکروسافت!!!!
http://zoomit.ir/howto/web/23456-the-best-web-browser-of-2015

yeeeeeeaaaaaahh

اوناییی که از ویندوزفون بدشون میاد بیان اینجا :
winphone.ir

Mohsen Gladreall

بله..تغییر رو میشه حس کرد..بهتر شده..ممنون جناب رحمانی عزیز بابت اطلاع رسانی..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...